išvada 2019 (16)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Kauno miesto poliklinikai | 2019-02 | Nr. | ||
Į | 2018-12-12 | Nr. | S-1172(5.12) |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), atsižvelgdama į Kauno m. poliklinikos (toliau – Perkančioji organizacija) 2018-12-12 pateiktą raštą Nr. S-1172(5.12) „Dėl Viešųjų pirkimų tarnybos vertinimo išvados Nr. 4S-1279“, kuriuo prašoma persvarstyti vertinimo išvadoje nustatytas aplinkybes bei rekomendacijų pagrįstumą, pakartotinai kreipėsi į biomedicinos ekspertą bei gavusi ekspertinio vertinimo išvadą, turinčią įtakos Perkančiosios organizacijos atlikto Pirkimo[1] vertinimui, atnaujino Pirkimo vertinimą ir vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu teikia patikslintą vertinimo išvadą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Saugios vakuuminės kraujo surinkimo sistemos ir kitų laboratorinių priemonių pirkimas“, 2018-02-13 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 365876) pirkimo objekto dalis Nr. 1 „Saugi vakuuminė kraujo surinkimo sistema“ (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 110 000,00 eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | UAB „Interlux“ |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas / sutartis sudaryta ir vykdoma |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) | - |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[2], Įstatymo 17 straipsnio 2 dalis[3], Įstatymo 17 straipsnio 3 dalis[4], Įstatymo 37 straipsnio 3 dalis[5] |
Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2018-01-18 įsakymu Nr. 1(1.2) - 39[6] sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Biomedicinos ekspertas, pakartotinai atlikęs Pirkimo sąlygų 1 priedo „Techninės specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) reikalavimų vertinimą, savo išvadoje nustatė: Peržiūrėjus šiuo metu (2019-01-29) viešai prieinamą informaciją galima daryti išvadą, kad pirkimo Techninės specifikacijos 1.3[7] punkto reikalavimus, be Becton, Dickinson and Company (toliau – BD), taip pat atitinka OÜ InterVacTechnology (toliau – InterVac), kurio 2018 m. lapkričio mėn. išleistame kataloge yra nurodytas krešėjimo laikas 3-5 min. (žr. katalogo https://intervactechnology.com/wp-content/uploads/2018/11/Vacuum-tubes-info.pdf 6 psl.). Taip pat galima daryti išvadą, kad Techninės specifikacijos 1.3 p. reikalavimus atitinka ir Vacutest Kima S.r.l (toliau – Kima), kurios mėgintuvėliai „Quick serum tubes“ (produkto kodas Nr. 10800), sprendžiant iš informacijos pateiktos gamintojo naujausioje 2018 m. katalogo versijoje (versija 4, žr. http://www.kima.it/files/Catalogo_Vacutest_2018.pdf 21 psl.), taip pat atitinka Techninės specifikacijos 1.3 p. nurodytus reikalavimus. Todėl nors įmonės tinklalapyje nėra pateikta informacija apie krešėjimo laiką (žr. http://www.kima.it/en/sistema-di-prelievo-sottovuoto/provette-sottovuoto-con-gel-eattivatore-della-coagulazione/), o kataloge taip pat nėra nurodytas konkretus krešėjimo laikas (angl. „clotting time“), o tik kalbama apie serumo atskyrimą per 5 min. ( „tubes <...> to obtain serum separation in only 5 minutes“), galima daryti išvadą, kad ir Kima gaminami mėgintuvėliai atitinka Techninės specifikacijos 1.3 p. reikalavimus. Tačiau negalima sutikti su Perkančiosios organizacijos teiginiu, kad Disera gaminami „Vacusera 5 ml Serum Gel and Thrombin tube“ mėgintuvėliai (produkto kodas 235315) atitinka Techninės specifikacijos 1.3 p. reikalavimus, nes nei produkto tinklalapyje (žr. http://www.kima.it/en/sistema-di-prelievo-sottovuoto/provette-sottovuoto-con-gel-e-attivatore-della-coagulazione/), nei kataloge „Vacusera Product Catalogue V4“ (žr. http://www.disera.com.tr/en/documents/catalogues/) nėra nurodytas krešėjimo laikas, o tik kalbama apie trumpą krešėjimo laiką („<…> tubes provide rapid blood clotting“). Įvertinus tai, darytina išvada, kad Pirkimo sąlygų Techninės specifikacijos 1.3. pozicijoje nustatytų techninių reikalavimų visumą gali tenkinti trys gamintojai (BD, Kima ir InterVacTechnology). Pažymėtina, kad Techninės specifikacijos 1.6. punktas reikalauja, kad „Mėgintuvėliai su Na citratu 3,2 proc. krešėjimo sistemos tyrimams 2,7- 3,5 ml. Mėgintuvėlio sienelė dviejų, skirtingo plastiko sluoksnių“. Kadangi Techninės specifikacijos 1.3. p. nurodytus reikalavimus atitinka tik trys gamintojai, būtina įvertinti ar visi šie gamintojai atitinka ir Techninės specifikacijos 1.6. punkto reikalavimų visumą. Sprendžiant iš viešai prieinamos informacijos nei InterVacTechnology, nei Kima neatitinka 1.6. punkto reikalavimų visumos. Nei InterVacTechnology mėgintuvėlių su Na citratu krešėjimo sistemos tyrimams produkto tinklalapyje (https://intervactechnology.com/en/product/with-sodium-citrate-3-2-19-0-109mmol-l/), nei kataloge (https://intervactechnology.com/wp-content/uploads/2018/11/Vacuum-tubes-info.pdf) nėra nurodyta, kad mėgintuvėlių sienelė būtų iš dviejų, skirtingo plastiko sluoksnių; įmonės tinklalapyje yra nurodoma, kad mėgintuvėliai yra gaminami iš PET arba polietileno tereftalato (‚Vacuum test tubes for drawing venous blood are made from the PET material“, žr. https://intervactechnology.com/en/products/). Taip pat ir Kima gaminamų mėgintuvėlių krešėjimo tyrimams produkto tinklalapyje (http://www.kima.it/en/sistema-di-prelievo-sottovuoto/provette-con-sodio-citrato-tamponato/) ir naujausio 2018 m. katalogo (versija 4, žr. http://www.kima.it/files/ Catalogo_Vacutest_2018.pdf) 7 psl. yra nurodyta, kad mėgintuvėliai yra gaminami iš polietileno tereftalato arba PET („The test tubes are made from Polyethylene terephthalate (PET)“. Taip pat yra nurodoma, kad krėšėjimo tyrimams skirti 13x75 mm mėgintuvėliai yra gaminami su storesnėmis sienelėmis („for the coagulation studies the test tubes size 13x75 mm is also available with thicker walls“), tačiau nenurodoma, kad „mėgintuvėlio sienelė dviejų, skirtingo plastiko sluoksnių“ kaip to reikalauja Techninės specifikacijos 1.6. punktas. Tuo tarpu BD gaminamų 2.7 ml 13x75mm mėgintuvėlių krešėjimo tyrimams su 3.2% Na citratu „BD Vacutainer™ Plus Plastic Citrate Tube“ brošiūroje (žr. https://www.bd.com/documents/ brochures/specimen-collection/PAS_BC_Vacutainer-Plus-citrate-tube_BR_EN.pdf) yra nurodyta, kad mėgintuvėlis yra dviejų sluoksnių ir išorinis sluoksnis yra pagamintas iš PET („Outer Tube Consists of PET (Polyethylene Terephthalate)”), o vidinis sluoksnis – iš polipropileno („Inner Tube consists of Polypropylene“, žr. brošiūros 4 psl.). Tokiu būdu tik vienas gamintojas (BD) atitinka Pirkimo Techninės specifikacijos 1.6. punkto reikalavimus. Atsižvelgiant į tai, kad Pirkimo sąlygų 2.4. punktas yra numatytas reikalavimu tiekėjams pateikti pasiūlymą „pilnai kiekvienos pirkimo objekto dalies prekių apimčiai“, vien tik Techninės specifikacijos 1.6. pozicijoje nurodytas reikalavimas, kad mėgintuvėlio sienelė būtų „dviejų, skirtingo plastiko sluoksnių“ pagrindžia, kad Techninė specifikacija yra pritaikyta vienam gamintojui (BD). Taip pat nepriklausomas biomedicinos ekspertas pastebėjo, kad negalima sutikti su Perkančiosios organizacijos argumentais, kad Techninės specifikacijos 1.4[8] ir 1.5[9] punktuose nustatyti reikalavimai dėl konkrečios EDTA druskos yra pagrįsti. Biomedicinos ekspertas nesutinka su Perkančiosios organizacijos teiginiu, kad „hematologiniams tyrimams trikalio EDTA druską naudoti yra labai rizikinga“. Kaip ir buvo nurodyta Tarnybos pirminėje Pirkimo vertinimo išvadoje[10], reikalavimus Pirkime nurodytiems mėgintuvėliams Lietuvoje nustato LST EN 14820:2004 standartas „Vienkartiniai žmogaus veninio kraujo mėginių ėmimo indai“, kurio 12 dalyje, kaip priedai yra nurodytos visos trys etilendiamintetraacto rūgšties (EDTA) druskos: dikalio (K2-EDTA), trikalio (K3-EDTA) ir dinatrio (Na2-EDTA). 2017 m. gruodžio 29 d. Lietuvoje įsigaliojo naujas standartas LST EN ISO 6710:2017 „Vienkartiniai žmogaus veninio kraujo mėginių ėmimo indai“, kuris pakeitė standartą LST EN 14820:2004 (iki 2020 m. rugsėjo 6 d. galioja abu standartai, o nuo 2020 m. rugsėjo 6 d. – tik LST EN ISO 6710:2017). Standarto LST EN ISO 6710:2017 priede E yra taip pat nurodytos visos trys etilendiamintetraacto rūgšties (EDTA) druskos kaip naudojami priedai („Current EDTA compounds for application in blood collection tubes are, for example, ethylenediaminetetraacetic acid dipotasium salt dihydrate, K2-EDTA <...>, ethylenediaminetetraacetic acid tripotasium salt dihydrate, K3-EDTA <...> or ethylenediaminetetraacetic acid disodium salt dihydrate Na2-EDTA <..>“). Visa tai įrodo, kad mėgintuvėliai su K3EDTA yra lygiaverčiai mėgintuvėliams su K2EDTA ir tokiu būdu Techninės specifikacijos 1.4 ir 1.5 punktuose nustatyti reikalavimai naudoti vien tik K2-EDTA yra ribojantys konkurenciją. Pažymėtina, kad Įstatymo 37 straipsnio 4 dalis reikalauja techninę specifikaciją parengti „nepažeidžiant privalomų nacionalinių techninių reikalavimų tiek, kiek jie neprieštarauja Europos Sąjungos teisei <...>“, o šio straipsnio 4 dalies 2 punktas numato, kad „<...> Techninėje specifikacijoje turi būti laikomasi tokios pirmumo tvarkos: pirmiausia nurodomas Europos standartą perimantis Lietuvos standartas <..>“. Tarnyba, įvertinusi aukščiau išdėstytą informaciją, konstatuoja, kad Perkančiosios organizacijos parengta Pirkimo Techninė specifikacija apribojo tiekėjų konkurenciją ir tuo pažeidžia Įstatymo 17 straipsnio 3 dalies nuostatą „<...> konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“ bei pažeidžia Įstatymo 37 straipsnio 3 dalies reikalavimus, nustatančius, kad „techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų.“ Pažymėtina, kad Perkančioji organizacija nustatydama ribojančius Pirkimo techninės specifikacijos reikalavimus ne tik dirbtinai sumažino konkurenciją, bet ir pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principus, Įstatymo 17 straipsnio 2 dalyje nustatytą tikslą racionaliai naudoti skirtas lėšas. | |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į nustatytus pažeidimus, nurodytus šios vertinimo išvados II dalyje, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, rekomenduoja Perkančiajai organizacijai nutraukti Pirkimo pagrindu 2018 m. kovo 30 d. sudarytą prekių viešojo pirkimo-pardavimo sutartį Nr. ST-18-71/VP-164/IVD su tiekėju UAB „Interlux“ (toliau-Sutartis). Prašome ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos, raštu informuoti Tarnybą apie priimtą sprendimą dėl Tarnybos rekomendacijos nutraukti Sutartį. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos įpareigojimu, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
– |
[1] Saugios vakuuminės kraujo surinkimo sistemos ir kitų laboratorinių priemonių pirkimas“, 2018-02-13 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 365876) pirkimo objekto dalis Nr. 1 „Saugi vakuuminė kraujo surinkimo sistema“
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“;
[3] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai <...>“;
[4] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams;
[5] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų“;
[6] 2018 m. sausio 18 d Įsakymas „Dėl saugios vakuuminės kraujo surinkimo sistemos pirkimo komisijos sudarymo“ Nr. 1(1.2)-39
[7]Mėgintuvėliai su greito krešėjimo aktyvatoriumi ir atskiriamuoju geliu , 5 ml, 13x100 mm, skubiems biocheminiams, serologiniams, imunocheminiams tyrimams (krešėjimo laikas)≤5 min.
[8] Mėgintuvėliai su K2EDTA hematologiniam tyrimui 3 ml, 13x75 mm (violetinis kamštelis)
[9] Mėgintuvėliai su K2EDTA hematologiniam tyrimui 2 ml, 13x75 mm (violetinis kamštelis)
[10] 2018-09-20 Viešųjų pirkimų tarnybos pirkimo vertinimo išvada Nr. 4S-1279
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami