išvada 2019 (36)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Vilniaus miesto klinikinei ligoninei | 2019-11- Į 2019-11- | Nr. Nr. | 4S- (7.4) | |||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Vilniaus miesto klinikinės ligoninės (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo „Diagnostinių tyrimų atlikimo ir jų įvertinimo bei aprašymo paslaugų pirkimas“ dalinį procedūrų vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data | „Diagnostinių tyrimų atlikimo ir jų įvertinimo bei aprašymo paslaugų pirkimas“ (skelbtas 2019-08-29 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, pirkimo Nr. 450720) (toliau – Pirkimas) Pirkimas skaidomas į dalis: 1. „Diagnostinių tyrimų atlikimo, jų įvertinimo ir aprašymo paslaugos pacientams“ (toliau – Pirma Pirkimo dalis); 2. „Krūtinės ląstos rentgeno tyrimai darbuotojams“ |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-06-11) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo vertė Eur be PVM | 2 115 313,20 Eur su PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | UAB „Affidea Lietuva“ |
Pirkimo vertinimo apimtys / etapas | Dalinis vertinimas / pirkimo procedūrų vertinimas po vokų atplėšimo procedūros, bet iki pirkimo pabaigos |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1]; Įstatymo 17 straipsnio 2 dalis 1 punktas[2]; Įstatymo 17 straipsnio 3 dalis[3]; Įstatymo 47 straipsnio 1 dalis[4] | |
Pirkimą vykdė 2019 m. rugpjūčio 6 d. Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu Nr. V1-238 „Dėl viešojo pirkimo komisijos diagnostinių tyrimų atlikimo, jų įvertinimo bei aprašymo paslaugų pirkimui sudarymo“ sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Nustatyta, kad Pirkimo sąlygų 3.4.1 punkte nurodytas kvalifikacijos reikalavimas tiekėjui turėti teisę verstis veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti, bei pateikti reikalavimą atitinkančius dokumentus: asmens sveikatos priežiūros įstaigos licenciją su priedais bei licenciją verstis veikla su jonizuojančiosios spinduliuotės šaltiniais (su priedais). Pirkimo sąlygų priedo Nr. 3 „Paslaugų teikimo sutarčių projektai“ sutarties projekte dėl Pirmos Pirkimo dalies 2.6 punkte nurodyta, kad Vykdytojas turi užtikrinti rentgeno tyrimų atlikimą visą parą Užsakovo gydymo skyriuose tiems pacientams, kurie dėl savo būklės negali būti transportuojami, adresu Antakalnio g. 57. Pažymėtina, kad LR Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo (aktuali redakcija iki 2019-08-31) 5 straipsnio 1 dalyje yra nustatyta, jog Lietuvos Respublikoje įsteigtas juridinis asmuo ar užsienio valstybėje įsteigto juridinio asmens ar kitos organizacijos filialas, įsteigtas Lietuvos Respublikoje, gali teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas tik gavęs licenciją asmens sveikatos priežiūros veiklai. <...> Asmens sveikatos priežiūros įstaiga turi vieną licenciją asmens sveikatos priežiūros veiklai, kurioje nurodomos visos licencijuojamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurias ji šiame straipsnyje nustatyta tvarka įgijo teisę teikti. Šias paslaugas asmens sveikatos priežiūros įstaiga turi teisę teikti tik konkrečiais licencijoje asmens sveikatos priežiūros veiklai nurodytais adresais, išskyrus atvejus, kai pagal asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo pobūdį ar paskirtį jos turi būti teikiamos ne tik sveikatos priežiūros įstaigoje ir tai numatyta atskirų paslaugų teikimą reglamentuojančiuose sveikatos apsaugos ministro įsakymuose. Atsižvelgiant į šią LR Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo nuostatą, kad asmens sveikatos priežiūros įstaigos licencijoje nurodomas konkretus adresas, kuriuo gali būti teikiamos paslaugos, bei į Pirkimo sąlygų visumą, t. y. Pirkimo sąlygų 3.4.1 punkto reikalavimus bei Pirkimo sąlygų priedo Nr. 3 „Paslaugų teikimo sutarčių projektai“ sutarties projekto dėl Pirmos Pirkimo dalies 2.6 punkto nuostatą, kad tiekėjas turi užtikrinti paslaugų teikimą konkrečiu adresu (Antakalnio g. 57, Vilnius) pacientams, kurie dėl savo būklės negali būti transportuojami, vertintina, kad, jeigu tiekėjas neturi galiojančios licencijos nurodytu adresu, Pirkimo procedūrų vykdymo metu realiai negali išpildyti Pirkimo sąlygų 3.4.1 punkte nustatyto kvalifikacijos reikalavimo turėti asmens sveikatos priežiūros įstaigos licenciją. Nustatyta, kad 2016 m. kovo 8 d. tarp Vilniaus miesto savivaldybės ir UAB „Affidea Lietuva“ sudaryta Negyvenamųjų pastatų, statinių ir patalpų nuomos bei kito ilgalaikio materialiojo turto nuomos sutartis Nr. A466-11/16-(2.14.1.42-TD2) (toliau – Nuomos sutartis), kuria 10 metų, t. y. iki 2026 m. kovo 2 d., UAB „Affidea Lietuva“ išsinuomojo patalpas, esančias adresu Antakalnio g. 57, Vilniuje, kuriose vykdo veiklą ir teikia radiologinių tyrimų atlikimo paslaugas. Įvertinus tai, bei atsižvelgus į aukščiau nustatytą, darytina išvada, kad tiekėjui UAB „Affidea Lietuva“ buvo sudarytos sąlygos vienintelei dalyvauti Pirkime bei jį laimėti, kadangi šis tiekėjas jau turi licenciją teikti perkamas paslaugas Pirkimo sąlygų priedo Nr. 3 „Paslaugų teikimo sutarčių projektai“ sutarties projekto dėl Pirmos Pirkimo dalies nurodytu adresu (Antakalnio g. 57, Vilnius). Be to, bet kuris kitas potencialus tiekėjas, norėdamas laimėti Pirkimą, turėtų užtikrinti ne tik radiologinių paslaugų teikimą nurodytu adresu, bet ir pacientų transportavimo organizavimą nuo Perkančiosios organizacijos iki paslaugų teikimo vietos bei patirti su tuo susijusių papildomų išlaidų[5]. Apibendrinant nustatytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija nustatydama reikalavimus tiekėjų kvalifikacijai, patvirtindama sutarties projekto sąlygas dėl Pirmos Pirkimo dalies, sudarė galimybę Pirkime dalyvauti bei jį laimėti tik tam tiekėjui, su kuriuo dar iki Pirkimo procedūrų pradžios buvo sudaryta patalpų nuomos sutartis, ir kuris jau turėjo licenciją Pirkimu ketinamų įsigyti paslaugų teikimui Pirkimo sąlygose nurodytu adresu, tokiu būdu apribojo tiekėjų konkurenciją ir pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 3 dalies bei 47 straipsnio 1 dalies nuostatas, nediskriminavimo, skaidrumo, lygiateisiškumo principus, nustatytus Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje bei nesiekė racionaliai naudoti lėšas ir tuo pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punkto nuostatas. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- | - |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į Vertinimo išvados II dalyje nustatytus Įstatymo pažeidimus, vadovaujantis Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, Tarnyba įpareigoja VšĮ Vilniaus miesto klinikinę ligoninę nutraukti pirmos Pirkimo objekto dalies „Diagnostinių tyrimų atlikimo, jų įvertinimo ir aprašymo paslaugos pacientams“ pirkimo procedūras. Prašome apie priimtus sprendimus informuoti Tarnybą per 21 d. d. nuo šio rašto gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
Atkreiptinas dėmesys, kad 2017 m. Tarnyba jau buvo nustačiusi[6], kad pirkimai, skirti paslaugų įsigijimui, kurių teikimui yra naudojamos prieš tai nuomos konkurso būdu išnuomotos patalpos, yra ydingi, ir, siekiant užtikrinti tokiuose pirkimuose dalyvaujančių tiekėjų konkurenciją, šią praktiką reikia keisti, bei rekomendavo kartu su steigėju (Vilniaus miesto savivaldybe) svarstyti galimybę nutraukti patalpų nuomos sutartį bei atitinkamai nutraukti sudarytą paslaugų teikimo sutartį, o analogiškų paslaugų pirkimus, esant poreikiui, vykdyti kartu su patalpų, kuriose teikiamos šios paslaugos, nuoma. Nustatyta, kad Perkančioji organizacija nesiėmė jokių aktyvių veiksmų, kad būtų užtikrintas konkurencijos didinimas ir skaidrus paslaugų teikėjo parinkimas. |
[1] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[2] Perkančioji organizacija turi siekti, kad prekėms, paslaugoms ar darbams skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai;
[3] Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai riboti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams.
[4] <...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs.<...>
[5] Pirkimo sąlygų 2.4 p.: „Pirmos pirkimo dalies paslaugos turės būti teikiamos adresu Antakalnio g. 57, Vilnius arba kitoje paslaugų teikimo vietoje, tačiau tokiu atveju Paslaugų teikėjas pasiima pacientus iš perkančiosios organizacijos, o po tyrimo atlikimo juos grąžina atgal“.
[6] 2017 m. balandžio 10 d. Tarnybos išvados Nr. 4S-1169 ir Nr. 4S-1170
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami