išvada 2019 (49)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Alytaus rajono savivaldybės įmonei „Simno komunalininkas“ Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai | 2019-04 | Nr. | ||
Į 2019-04-11 2019-04-16 | raštą raštą | el. paštu el. paštu |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Alytaus rajono savivaldybės įmonės „Simno komunalininkas“ (toliau – Perkantysis subjektas) vykdomo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtra Alytaus rajone (Krokialaukyje): vandentiekio, buitinių nuotekų šalinimo tinklų ir nuotekų valymo įrenginių statyba“ (2019-01-07 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CPV IS), pirkimo Nr. 416560) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 1.301.000,00 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas (kvalifikaciniai reikalavimai, pasiūlymų vertinimo kriterijai, reikalavimai pateikti techniniuose pasiūlymuose detalius aprašymus) / Pirkimo vertinimas po vokų su techniniais pasiūlymais atplėšimo ir techninių pasiūlymų įvertinimo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Pirkimas finansuojamas pagal projektą „Vandens teikimo ir nuotekų tvarkymo infrastuktūros plėtra Alytaus rajone (Krokialaukyje)“, Nr. 05.3.2-APVA-R-014-11-0005. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. _ |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 64 straipsnio 5 dalis[1], Įstatymo 29 straipsnio 1 dalis[2], Įstatymo 29 straipsnio 2 dalies 1 punktas[3]. | |
Pirkimo sąlygos, patvirtintos Perkančiojo subjekto direktoriaus 2018-11-19 įsakymu Nr. V-76 „Dėl komisijos sudarymo, pirkimo vertės bei pirkimo būdo“ sudarytos Pirkimo komisijos (toliau – Komisija) 2018-11-20 posėdyje (protokolas Nr. 1), (toliau – Pirkimo sąlygos). Pirkimo sąlygų 88 punkte nustatyta, kad „ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrenkamas pagal šiuos kriterijus“: pirmas kriterijus: kaina (lyginamasis svoris 80), antras kriterijus – eksploatacinės sąnaudos (lyginamasis svoris 15), trečias kriterijus – sąžiningos prekybos sąlygos (lyginamasis svoris 5). Pirkimo sąlygų 92 punkte nustatyta, kad „taikant antrąjį kriterijų vertinami nuotekų surinkimo tinklų ir nuotekų valymo įrenginių elektros energijos kaštai“. Geriausia reikšmė laikoma: mažiausi per 10 metų laikotarpį suminiai (iš viso elektros energijos kaštai) elektros energijos kaštai (pagal žemiau pateiktą lentelę) esant garantuotam skaičiuotiniam vidutiniam metiniam elektros energijos suvartojimui [c]“. Pirkimo sąlygų 93 punkto lentelėje (Elektros energijos kaštų apskaičiavimas) Perkantysis subjektas nenurodė nuotekų surinkimo tinklų ir nuotekų valymo įrenginių bei jų skaičiaus, o nustatė reikalavimą, kad „turi būti surašyti visi rangovo pasiūlyme numatyti technologiniai įrenginiai“. Atsižvelgiant į Pirkimo objektą (Pirkimo sąlygų 1 punktas[4]) ir į tai, kad Pirkimas vykdomas pagal FIDIC geltonosios knygos sąlygas (perkamos projektavimo paslaugos ir darbai), tiekėjams nustatytas reikalavimas – dar neturint topografinės nuotraukos bei neparengus Pirkimo objekto projekto, nuspręsti ir pasiūlyme surašyti visus: (1) nuotekų surinkimo tinklų technologinius įrenginius ir (2) nuotekų valymo technologinius įrenginius bei apskaičiuoti elektros energijos sąnaudas. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Pirkimo sąlygų III skyriaus (Užsakovo reikalavimai. Vandentiekio ir nuotekų šalinimo tinklai) 2.1 punkte nustatyta, kad „<...> statinio projekto rengimo metu (parengus topografinę nuotrauką) turės būti patiksinti paviršiaus aukščiai, nustatytos tikslios nuotekų siurblinių ir kėlyklų vietos ir jų skaičius bei atitinkamai patikslinti savitakinių bei slėginių nuotekų tinklų bei vandentiekio tinklų ilgiai“. Tokiu būdu, pagal Pirkimo dokumentų nuostatas, Tiekėjai pasiūlymuose teikia preliminarius duomenis apie nuotekų surinkimo tinklų technologinius įrenginius, paskaičiuoja preliminarias eksploatacines išlaidas, o Perkančioji organizacija privalo šiuos duomenis įvertinti bei palyginti (su tiekėjo, pasiūliusio mažiausias sąnaudas). Pažymėtina, kad šiais reikalavimais sudarytos sąlygos nesąžiningai konkurencijai, nes, pvz., tiekėjas siekdamas parodyti kuo mažesnes sąnaudas ir siekdamas gauti kuo aukštesnį įvertinimą, gali pasiūlyme nenurodyti visų reikalingų siurblinių, o projektavimo metu (Pirkimo sutarties vykdymo metu, atsižvelgdamas į Pirkimo dokumentuose nustatytas sąlygas) pakeisti duomenis, padidinti siurblinių skaičių. Tokiu būdu, pasiūlymai tampa objektyviai nepalyginami. Taip pat pažymėtina, kad su antru kriterijumi „eksploatacinės sąnaudos“ susijęs reikalavimas – kartu su pasiūlymu pateikti „Elektros energijos suvartojimo garantiją“ (Pirkimo sąlygų 7 priedas) (toliau – Garantija). Garantijoje nurodyta, kad „<...> šia garantija užtikriname, kad elektros energijos sąnaudos nurodytos Rangovo pasiūlyme bus neviršytos <...>esant visoms Užsakovo reikalavimuose nurodytoms eksploatacijos sąlygoms. Tyrimai bus atliekami prieš priimant įrenginius eksploatacijai (prieš pasirašant darbų priėmimo-perdavimo aktą). Jeigu neįvykdomi elektros energijos suvartojimo reikalavimai, kurie nurodyti Rangovo pasiūlyme, Rangovas sumoka baudą, kuri apskaičiuojama taip: iš faktinio elektros energijos suvartojimo (kWh) atimamas Rangovo deklaruotas elektros energijos suvartojimas (kWh) ir šis skirtumas padauginimas iš 500 (penki šimtai) Eur“. Vertinant su Garantija susijusius reikalavimus, pažymėtina, kad:
Apibendrindama išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkantysis subjektas, Pirkimo dokumentuose nustatydamas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo antrą kriterijų – „eksploatacinės sąnaudos“ (netikslų, neapibrėžtą (visiems tiekėjams nevienodai suprantamą dėl objektyvių priežasčių, nes nėra topografinės nuotraukos), kurio reikšmių neįmanoma objektyviai palyginti ) neužtikrino veiksmingos tiekėjų konkurencijos (Įstatymo 64 straipsnio 5 dalis[5]) ir pažeidė Įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus proporcingumo, lygiateisiškumo ir skaidrumo principus, neužtikrino pirkimų tikslo siekimo (Įstatymo 29 straipsnio 2 dalies 1 punktas[6]). | ||
2. | Įstatymo 29 straipsnio 1 dalis[7]. | |
Pirkimo sąlygų 88 punkte nustatytas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo trečias kriterijus – sąžiningos prekybos sąlygos (lyginamasis svoris 5). Pirkimo sąlygų (pirminės redakcijos) 95 punkte buvo nustatyta, kad „RP – pasiūlyme nurodytas už sutarties vykdymą atsakingiems darbuotojams paskutinį kalendorinių metų ketvirtį mokamas vidutinis darbo užmokestis“, o „Rmin – tiekėjo kilmės šalyje paskutinį kalendorinių metų ketvirtį skelbiamas minimalus atlyginimas (neatskaičius mokesčių“. Perkantysis subjektas 2019-01-18 (CVP IS pranešimas Nr. 6864886) patikslino Pirkimo sąlygų 95 punkte nurodytą parametro Rp apibrėžimą ir išdėstė nauja redakcija, kad „RP – pasiūlyme nurodytas už sutarties vykdymą atsakingiems darbuotojams numatomas mokėti vidutinis darbo užmokestis“ ir pratęsė pasiūlymų pateikimo terminą viena diena („pasiūlymų pateikimo terminas nustatomas 2019 m. sausio 22 d. 10:00 val.“). Pažymėtina, kad Perkantysis subjektas nepatikslino „Rmin“ apibrėžimo ir nusprendė „numatomą mokėti atlyginimą“ lyginti ne su aktualiu „tiekėjo kilmės šalyje skelbiamu minimaliu atlyginimu“, o su „tiekėjo kilmės šalyje paskutinį kalendorinių metų ketvirtį skelbiamu minimaliu atlyginimu“. Šiuo atveju, Perkantysis subjektas, patikslindamas „ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo trečią kriterijų“ pakeitė reikalavimą, t. y. tiekėjai turėjo ne deklaruoti paskutinį kalendorinių metų ketvirtį mokamą vidutinį darbo užmokestį, o paskaičiuoti (susieti su Pirkimo objektu) ir nurodyti numatomą mokėti vidutinį darbo užmokestį. Pakeitus minėtą reikalavimą, kuris dirbtinai ribojo tiekėjų konkurenciją* (Įstatymo 29 straipsnio 3 dalis[8].), tiekėjams buvo suteikta galimybė, nepriklausomai nuo jų mokamų darbo užmokesčių, siūlyti numatomus mokėti, t. y. konkurencingesnius atlyginimus. Tarnyba pažymi, kad, keičiant esmines Pirkimo sąlygas, t. y. keičiant „ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų“ taip, kad po atliktų pakeitimų daugiau tiekėjų galėtų dalyvauti pirkime, nepakanka informuoti tiekėjus ir pratęsti pasiūlymų pateikimo terminą (patikslino 2019-01-18 ir pasiūlymų pateikimo terminą nustatė 2019-01-22 10 val. pateikti pasiūlymams po patikslinimo buvo likę tik 3 dienos). Atlikus esminius pakeitimus, pirkimas turi būti nutrauktas ir paskelbtas naujas. Lietuvos Aukščiausiojo Teismo konstatuota, kad perkančiosios organizacijos, laikydamosi iš skaidrumo principo išplaukiančio imperatyvo nekeisti pirkimo sąlygų, per visą viešojo pirkimo procedūrą privalo laikytis iš anksto paskelbtų reikalavimų, nepriklausomai nuo to, kad sąlygų modifikavimu siekiama ištaisyti jų ydingumą. Be to, Europos Sąjungos Teisingumo Teismas yra pasisakęs, kad vykstant viešojo pirkimo procedūrai perkančioji organizacija iš principo negali keisti esminių pirkimo sąlygų, įskaitant technines specifikacijas ir sutarties sudarymo kriterijus, kuriomis atitinkami ūkio subjektai teisėtai rėmėsi, priimdami sprendimą pateikti pasiūlymą arba atvirkščiai – nedalyvauti atitinkamame viešojo pirkimo konkurse. Tarnyba, atsižvelgusi į aukščiau išdėstytą, konstatuoja, kad Perkantysis subjektas, atlikęs reikšmingus Pirkimo dokumentų pakeitimus, bet nenutraukęs Pirkimo, pažeidė Įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, nediskriminavimo bei lygiateisiškumo principus, bei apribojo galimybę Pirkime dalyvauti didesniam tiekėjų skaičiui. | ||
3. | Įstatymo 29 straipsnio 1 dalis[9]. | |
Pirkimo sąlygų 54.1.6 punkte nustatytas reikalavimas – pateikti techninį pasiūlymą pagal Pirkimo sąlygų 6 priedo (Reikalavimai rangovo techniniam pasiūlymui) reikalavimus, Pirkimo sąlygų 54.1.9 punkte nustatytas reikalavimas – pasiūlyme pateikti siūlomų medžiagų ir įrenginių technines charakteristikas pagal Pirkimo sąlygų 10 priedą (toliau – Reikalavimai). Tarnyba pažymi, kad dalis Reikalavimuose išdėstytų nurodymų – tiekėjo pasiūlyme Pirkimui pateikti techninius duomenis, medžiagas, informaciją, schemas, skaičiavimus (toliau – Duomenys), yra neproporcingi ir nepagrįsti šiame Pirkimų procedūrų etape (teikiant pasiūlymus), pertekliniai, kadangi Pirkimu yra siekiama įsigyti projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugas bei rangos darbus, kurie vykdomi vadovaujantis Rangovo projektuojamų statybos ir inžinerinių darbų elektros ir mechanikos įrenginių Projektavimo ir Statybos bei Įrangos sutarties sąlygos FIDIC „Geltonoji knyga“ (toliau – FIDIC sutartis) nuostatomis, todėl dalis sprendimų (pvz., privalomųjų ir pagrindinių normatyvinių dokumentų sąrašas, inžineriniai geologiniai tyrinėjimai (geologiniai gręžiniai, topo nuotrauka), projekto ekspertizė, tvirtinimas, statybą leidžiančio dokumento gavimas, darbo projekto parengimas ir kt. reikalavimai), paaiškėtų tik Pirkimo sutarties vykdymo metu, tiekėjui rengiant projektą. Pavyzdžiui:
Perkančiojo subjekto keliami reikalavimai turėtų būti proporcingi, t. y. būtini tam, kad: (1) tiekėjas įvertintų pasiūlymo kainą ir pateiktų Perkančiajam subjektui savo finansiškai pamatuotą idėją, kaip planuoja vykdyti Pirkimo sutartį bei kokį techninį projektą planuoja rengti, (2) Perkantysis subjektas galėtų įsitikinti, kad tiekėjas tinkamai įvertino visus Pirkimo dokumentus, nes jeigu tiekėjas teikdamas pasiūlymą neįvertintų Pirkimo sąlygų techninėje specifikacijoje pateiktos informacijos, tiekėjas teikdamas pasiūlymą tiesiog atliktų spėjimą, kaip vykdys Pirkimo sutartį. Tokiu atveju, tik Pirkimo sutarties vykdymo metu paaiškėtų ar tiekėjas tinkamai įvertino kokius darbus reikės atlikti bei suprojektuoti ir ar tinkami nustatė pasiūlymo kainą. Apibendrindama išdėstytą, Tarnyba pažymi, kad dalis Reikalavimų nesiejami su ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijais (Pirkimo sąlygų 88 punktas) ir kuria tiekėjams neproporcingą naštą pasiūlymų rengimo etape, nors Perkančiajam subjektui tokie aprašymai neteikia pridėtinės vertės, t.y. nesukuria ekonominės naudos. Tačiau tiekėjų, nepateikusių nors dalies Duomenų pagal Reikalavimus, pasiūlymai būtų atmetami pagal Pirkimo sąlygų 86.2 punkto[11] nuostatas, kaip nepriimtini pasiūlymai (Įstatymo 2 straipsnio 6 dalis[12]) ir nevertinami pagal nustatytus kriterijus, net jei jų reikšmės būtų geriausios. Tuo sudarytos neapgrįstos galimybės, atmesti tiekėjų pasiūlymus iki pasiūlymų vertinimo pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nustatydama Reikalavimus pažeidė Įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus proporcingumo, lygiateisiškumo ir skaidrumo principus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba nenustatė Įstatymo pažeidimų Perkančiajam subjektui Pirkimo dokumentuose nustatant kvalifikacinius reikalavimus. Vertinimo išvadoje Tarnyba konstatavo, kad Perkantysis subjektas parengdamas Pirkimo dokumentus neužtikrino veiksmingos tiekėjų konkurencijos (Įstatymo 64 straipsnio 5 dalis), pažeidė Įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus proporcingumo, lygiateisiškumo ir skaidrumo principus, neužtikrino pirkimų tikslo siekimo (Įstatymo 29 straipsnio 2 dalies 1 punktas). Atsižvelgdama į tai, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 101 straipsnio 2 dalies 5 punktu[13], įpareigoja Perkantįjį subjektą:
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
Apibendrindama išdėstytą, Tarnyba pastebi, kad tai neužtikrina Įstatymo 48 straipsnio 4 dalies[15] nuostatų laikymosi. |
[1] „Pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai neturi perkančiajam subjektui suteikti neribotos pasirinkimo laisvės ir turi užtikrinti veiksmingą tiekėjų konkurenciją. Pasiūlymų vertinimo kriterijai turi būti suformuluoti taip, kad tiekėjų pasiūlymuose pateiktos informacijos atitiktį nustatytiems pasiūlymų vertinimo kriterijams būtų galima patikrinti. Kilus abejonių, perkantysis subjektas turi patikrinti tiekėjo pateiktos informacijos tikslumą ir įrodymus“.
[2] Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[3] „Perkantysis subjektas turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos turi būti naudojamos racionaliai“.
[4] Perkantysis subjektas „<...> numato įsigyti tokius darbus: Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtra Alytaus rajone (Krokialaukyje): vandentiekio , buitinių nuotekų šalinimo tinklų ir nuotekų valymo įrenginių statyba. Tiekėjas taip pat turės parengti statybos projektą“.
[5] „Pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai neturi perkančiajam subjektui suteikti neribotos pasirinkimo laisvės ir turi užtikrinti veiksmingą tiekėjų konkurenciją. Pasiūlymų vertinimo kriterijai turi būti suformuluoti taip, kad tiekėjų pasiūlymuose pateiktos informacijos atitiktį nustatytiems pasiūlymų vertinimo kriterijams būtų galima patikrinti. Kilus abejonių, perkantysis subjektas turi patikrinti tiekėjo pateiktos informacijos tikslumą ir įrodymus“.
[6] „Perkantysis subjektas turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos turi būti naudojamos racionaliai“.
[7] Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
* Paaiškiname, kad tiekėjai, kurie nors ir nemokėjo didesnių atlyginimų, tačiau galėjo įsipareigoti tai daryti, pagal nustatytą reikalavimą būtų nepalankesnėje padėtyje nei tie, kurie paskutinį kalendorinių metų ketvirtį mokėjo didesnį darbo užmokestį.
[8] Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams.
[9] Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[10] „Techninė užduotis (atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nurodytą techninę specifikaciją) – dokumentas, kuriame nurodomos visos statinio projekto rengimo paslaugos ir planuojamo statyti statinio pagrindiniai funkciniai, architektūriniai, techniniai, kokybiniai, ekonominiai, kiti rodikliai ir reikalavimai, kuriais būtina vadovautis rengiant statinio projektą“.
[11] „Komisija atmeta tiekėjo pasiūlymą, jei: <...> pateiktas pasiūlymas yra Nepriimtinas ir/ar Netinkamas (taip kaip apibrėžia Įstatymas)“.
[12] „Nepriimtinas pirkimo pasiūlymas – pasiūlymas, atitinkantis vieną ar kelis šių požymių: 1) jis neatitinka perkančiojo subjekto pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų <...>.“
[13] Viešųjų pirkimų tarnyba turi teisę: <...> įtarusi šio įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, įpareigoti perkantįjį subjektą sustabdyti pirkimo procedūras iki perkančiojo subjekto pateiktų dokumentų ir sprendimų įvertinimo, o nustačiusi šiuos pažeidimus, – įpareigoti perkantįjį subjektą nutraukti pirkimo procedūras, pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus“.
[14] „Prašome sukonkretinti, kokių darbuotojų darbo už-mokestį turime pateikti. Jeigu teiksime informaciją apie Statybos vadovo ir projekto vadovo darbo patirtį, ar to užtenka? Kelių darbuotojų darbo užmokestį reikia pateikti, ar yra nustatytas konkretus skaičius?“
[15] „ Perkantysis subjektas pirkimo dokumentus rengia vadovaudamasis šio įstatymo nuostatomis. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkantysis subjektas – nupirkti tai, ko reikia“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami