2023-03-28 Nr. 4S-340 AB Lietuvos automobilių kelių direkcija,
AB Lietuvos automobilių kelių direkcijai
Žiniai Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai |
2023-03-28 | Nr. | 4S-340(7.4Mr) | |
Į 2023-03-02 | Nr. | (11.14)2-2969 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, atliko AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo „Kelių bei kelio statinių įrengimui naudojamų medžiagų ir gaminių kontrolinių laboratorinių bandymų paslaugos. Dinaminė pirkimo sistema“ dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris | „Kelių bei kelio statinių įrengimui naudojamų medžiagų ir gaminių kontrolinių laboratorinių bandymų paslaugos. Dinaminė pirkimo sistema“, pirkimo Nr. 547095 (skelbtas 2021 m. gegužės 19 d. Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Įstatymas (redakcija nuo 2020 m. rugpjūčio 1 d. iki 2021 m. lapkričio 30 d.) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas | Tarptautinis pirkimas, ribotas konkursas |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Bendra Pirkimo vertė – 24 723 887,00 Eur be PVM.
|
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas | |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Dalinis Pirkimo vertinimas (dėl Pirkimo sąlygų 52.1 punkte[1] nustatyto kvalifikacijos reikalavimo tiekėjams) / Šiuo metu Pirkimo procedūros yra vykdomos (pasiūlymų pateikimo terminas iki 2026-06-18). |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija | - |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: -
|
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
- | |
- |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- | |
- |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi dalinį Pirkimo vertinimą, vertinimo apimtyje Įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatų pažeidimų nenustatė. Dėl nepriklausomos laboratorijos aiškinimo Tarnyba paprašė[2] Perkančiosios organizacijos pagrįsti Pirkimo sąlygų 52.1 punkte[3] nustatytą kvalifikacijos reikalavimą dėl laboratorijos nepriklausomumo. Perkančioji organizacija paaiškino, kad „Reikalavimas dėl nepriklausomos laboratorijos buvo suformuluotas taip, kad, visų pirma, būtų užtikrintas kontrolinių laboratorinių bandymų patikimumas ir skaidrumas, siekiant įvertinti atliktų kelių ir (ar) kelių statinių remonto ar rekonstravimo, ar naujos statybos darbų bei šiuose darbuose naudojamų medžiagų atitiktį keliamiems kokybės ir techninių parametrų rodikliams, kurie nustatyti atitinkamuose statinių projektuose bei normatyviniuose statybos techniniuose dokumentuose (reglamentuose, STR). Antra, atsižvelgiant į ypatingą laboratorinių bandymų ir tyrimų svarbą, kurių pagrindu atliekamas nurodytų statybos darbų vertinimas ir priėmimas, kad nekiltų abejonių dėl atliktų bandymų ir tyrimų rezultatų patikimumo, šių bandymų ir tyrimų paslaugas teikiančiai laboratorijai keliami skaidrumo reikalavimai, kurie susiję su nešališkumo ir ne suinteresuotumo reikalavimais, dėl šių priežasčių: 1) šališka ir suinteresuotumą turinti įmonė galėtų turėti įtakos kontrolinių bandymų ir tyrimų rezultatams savo įmonės (ir (ar) susijusių įmonių grupei priklausančiai įmonei) naudai; 2) rangovas, veikiantis kelių tiesimo, rekonstravimo ar remonto rinkose, ir turintis laboratoriją, turėtų galimybę per atliekamus kontrolinius bandymus įtakoti konkurentų veiklą tose pačiose rinkose; 3) dėl skaidrumo trūkumo stipriai padidėtų ginčų skaičius dėl atliktų laboratorinių bandymų ir tyrimų rezultatų patikimumo, dėl to perkančiajai organizacijai tektų žymiai daugiau atlikti papildomų arbitražinių laboratorinių bandymų ir tyrimų, o tai lemtų neracionalų valstybinių lėšų panaudojimą; 4) dėl šališkos ir suinteresuotumą turinčios laboratorijos veiklos kiltų papildoma grėsmė dėl galimo konkurentų draudžiamų susitarimų atliekamų darbų kokybės srityje, dėl ko nukentėtų itin svarbių visuomenei objektų (kelių, kelio statinių) kokybė. Trūkumų pašalinimui tektų skirti papildomą laiką bei papildomus žmogiškuosius ir finansinius resursus“. Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[4] (toliau – Metodika) 6 punkte nurodyta, jog: „Pirkimo vykdytojas, vadovaudamasis šios Metodikos 7 punkte nustatytais principais, gali nustatyti kitokius nei šioje Metodikoje įtvirtintus, Viešųjų pirkimų įstatymui ir Pirkimų įstatymui neprieštaraujančius, objektyvius ir nediskriminacinius finansinio ir ekonominio ar techninio ir profesinio pajėgumo kriterijus ir jų vertinimo metodus ir (ar) jų reikšmes, jei tai būtina dėl konkretaus pirkimo objekto specifikos, apimties, ypatingų pirkimo sutarties vykdymo sąlygų“. Metodika leidžia nustatyti ir kitokius techninio ir profesinio pajėgumo vertinimo metodus, atsižvelgiant į konkretaus pirkimo specifiką. Perkančioji organizacija Pirkimo sąlygų 1 priede „Techninė specifikacija“ nurodė: „Vykdant statybos darbų techninę priežiūrą, reikia kontroliuoti statybos darbams naudojamų kelių statybinių medžiagų, jų mišinių bei gaminių ir dirbinių atitikimą projektui, privalomiesiems kelių statinių ir tiesinių bei kitų normatyvinių dokumentų reikalavimams. Tai nustatoma atliekant kontrolinius laboratorinius bandymus akredituotoje ir nepriklausomoje laboratorijoje. <...>.Teikėjas privalo užtikrinti, kad visi privalomi kontroliniai laboratoriniai bandymai, kuriais remiantis įvertinami objektai ir atliekamas apmokėjimas už statybos darbus, bus atliekami nepriklausomoje ir tos šalies Nacionalinės akreditacijos įstaigos akredituotoje laboratorijoje, kuri turi atitikti LST EN ISO IEC 17025 arba lygiaverčių standartų reikalavimus“. Akredituota laboratorija reiškia, kad ji atitinka jos veiklai taikomus reikalavimus. Dėl laboratorijos nepriklausomumo sprendžiama, kad ji yra savarankiška, veikianti pati, nevaržoma ir nesaistoma ryšiais. Atsižvelgiant į tai, kad Pirkimu perkami kontroliniai laboratoriniai bandymai, kurie reikalingi vykdant statybos darbų techninę priežiūrą, tam, kad kontroliuoti statybos darbams naudojamų kelių statybinių medžiagų, jų mišinių bei gaminių ir dirbinių atitikimą projektui, privalomiesiems kelių statinių ir tiesinių bei kitų normatyvinių dokumentų reikalavimams, Tarnyba sprendžia, kad Perkančioji organizacija pagrindė Pirkimo sąlygų 52.1 punkte nustatyto nepriklausomos laboratorijos reikalavimo būtinumą. |
Pastabos
- |
[1] „Kontroliniai laboratoriniai bandymai turi būti atliekami nepriklausomoje* ir nacionalinės akreditacijos įstaigoje akredituotoje laboratorijoje (turi atitikti LST EN ISO IEC 17025 arba lygiaverčių standartų reikalavimus). *Nepriklausoma – tai laboratorija, kuri nėra statybos/remonto ir/ar statybinių medžiagų/gaminių gamybos (tiekėjo) įmonės dalis, struktūrinis padalinys ar filialas, nei vienai statybos/remonto ir/ar statybinių medžiagų/gaminių gamybos (tiekėjo) įmonei ar jų akcininkams nepriklauso daugiau kaip 10% laboratorijos akcijų ir (arba) kapitalo dalių, taip pat laboratorijai ir/ar jos akcininkams nepriklauso daugiau kaip 10% statybos/remonto ir/ar statybinių medžiagų gamybos (tiekėjo) įmonių akcijų ir (arba) kapitalo dalių“.
[2] Tarnybos 2023-02-22 raštas Nr. 4S-197.
[3] „Kontroliniai laboratoriniai bandymai turi būti atliekami nepriklausomoje* ir nacionalinės akreditacijos įstaigoje akredituotoje laboratorijoje (turi atitikti LST EN ISO IEC 17025 arba lygiaverčių standartų reikalavimus). *Nepriklausoma – tai laboratorija, kuri nėra statybos/remonto ir/ar statybinių medžiagų/gaminių gamybos (tiekėjo) įmonės dalis, struktūrinis padalinys ar filialas, nei vienai statybos/remonto ir/ar statybinių medžiagų/gaminių gamybos (tiekėjo) įmonei ar jų akcininkams nepriklauso daugiau kaip 10% laboratorijos akcijų ir (arba) kapitalo dalių, taip pat laboratorijai ir/ar jos akcininkams nepriklauso daugiau kaip 10% statybos/remonto ir/ar statybinių medžiagų gamybos (tiekėjo) įmonių akcijų ir (arba) kapitalo dalių“.
[4] Patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017 birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 (redakcija nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. lapkričio 30 d.).
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite