2023-02-14 Nr. 4S-177 Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos
|
2023-02-14 Į 2023-01-23
|
Nr. 4S-177 Nr. D8(E)-376
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, atliko Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo vertinimą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prašymą[1].
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Neformalaus aplinkosauginio švietimo ir teigiamų aplinkai elgesio pokyčių iniciatyvų, įgyvendinant projektą „Atsakingo ir tausojančio aplinką visuomenės elgesio skatinimas“, projekto konkursas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021-04-04, pirkimo Nr. 539221 (toliau – Pirkimas). Sutartys: 1) 2022 m. liepos 27 d. „Jaunųjų miško bičiulių renginių, skatinančių šių būrelių veiklą, sutartis“ Nr. VPS-75; 2) 2022 m. liepos 21 d. „Gamtosauginių mokyklų renginių, skatinančių jų veiklą, organizavimo paslaugų pirkimo sutartis“ Nr. VPS-66; 3) 2022 m. liepos 22 d. „Gamtos mokyklų renginių, skatinančių jų veiklą, organizavimo paslaugų pirkimo sutartis“ Nr. VPS-72; 4) 2022 m. liepos 22 d. „Edukacinių žygių, kurių metu supažindinama su bioįvairove ir invazinėmis rūšimis, organizavimo paslaugų pirkimo sutartis“ Nr. VPS-74; 5) 2022 m. liepos 21 d. „Festivalio šeimoms su vaikais, skatinančio artimiau susipažinti su gamta, organizavimo paslaugų pirkimo sutartis“ Nr. VPS- 64; 6) 2022 m. liepos 21 d. „Vandens telkinių valymo akcijos su paskaita apie jų taršą ir jos poveikį gamtai organizavimo paslaugų pirkimo sutartis“ Nr. VPS- 65; 7) 2022 m. liepos 22 d. „Viešųjų akcijų, susijusių su klimato kaita ir prisitaikymu prie jo, organizavimo paslaugų sutartis“ Nr. VPS-73; 8) 2022 m. liepos 21 d. „Bendruomeninių kūrybinių projektų, propaguojančių darnų vartojimą, organizavimo paslaugų pirkimo sutartis“ Nr. VPS- 67; 9) 2022 m. liepos 21 d. „Kūrybinių – edukacinių dirbtuvių, skatinančių keisti vartojimo įpročius, organizavimo paslaugų pirkimo sutartis“ Nr. VPS- 68; 10) 2022 m. liepos 21 d. „Moksleivių savanoriavimo veiklos, susijusios su aplinkosauga, organizavimo paslaugų sutartis“ Nr. VPS-70. |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | VPĮ (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-31), Projekto konkurso organizavimo taisyklės[2] (redakcija nuo 2019-03-13 iki 2021-10-22). |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas | Tarptautinis pirkimas, atviras projekto konkursas. |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė 475 941,32 be PVM (575 889,00 Eur su PVM). Planuota 1 Pirkimo objekto dalies (toliau p.o.d.) vertė[3] 138 333,00 Eur su PVM. Planuota 2 p.o.d. vertė 103 333,00 Eur su PVM. Planuota 3 p.o.d. vertė 123 333,00 Eur su PVM. Planuota 4 p.o.d. vertė 20 190,00 Eur su PVM. Planuota 5 p.o.d. vertė 36 000,00 Eur su PVM. Planuota 6 p.o.d. vertė 31 500,00 Eur su PVM. Planuota 7 p.o.d. vertė 25 000,00 Eur su PVM. Planuota 8 p.o.d. vertė 40 000,00 Eur su PVM. Planuota 9 p.o.d. vertė 31 500,00 Eur su PVM. Planuota 10 p.o.d. vertė 26 700,00 Eur su PVM. Pirkimo sutarties dėl 1 p.o.d. vertė 114 270,00 Eur be PVM (138 266,70 Eur su PVM). Pirkimo sutarties dėl 2 p.o.d. vertė 85 320,00 Eur be PVM (103 237,20 Eur su PVM). Pirkimo sutarties dėl 3 p.o.d. vertė 84 540,00 Eur be PVM (102 293,40 Eur su PVM). Pirkimo sutarties dėl 4 p.o.d. vertė 16 649,92 Eur be PVM (20 146,40 Eur su PVM). Pirkimo sutarties dėl 5 p.o.d. vertė 29 752,07 Eur be PVM (36 000,00 Eur su PVM). Pirkimo sutarties dėl 6 p.o.d. vertė 24 792,56 Eur be PVM (29 999,00 Eur su PVM). Pirkimo sutarties dėl 7 p.o.d. vertė 18 130,00 Eur be PVM (21 937,30 Eur su PVM). Pirkimo sutarties dėl 8 p.o.d. vertė 25 085,95 Eur be PVM (30 354,00 Eur su PVM). Pirkimo sutarties dėl 9 p.o.d. vertė 21 995,04 Eur be PVM (26 614,00 Eur su PVM). Pirkimo sutarties dėl 10 p.o.d. vertė 20 991,74 Eur be PVM (25 400,00 Eur su PVM). |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
1 p.o.d. UAB „Headline Agency“, juridinio asmens kodas 301163601; 2 p.o.d. VšĮ „Kūrybinių industrijų dokas“, juridinio asmens kodas 304192896; 3 p.o.d. UAB „IDEA PRIMA“, juridinio asmens kodas 126093354; 4 p.o.d. Gamtos paveldo fondas, juridinio asmens kodas 125606786; 5 p.o.d. VšĮ „Nepriklausomi projektai“, juridinio asmens kodas 300061903; 6 p.o.d. VšĮ „Nepriklausomi projektai“, juridinio asmens kodas 300061903; 7 p.o.d. UAB „IDEA PRIMA“, juridinio asmens kodas 126093354; 8 p.o.d. UAB „Theoria“, juridinio asmens kodas 304050587; 9 p.o.d. UAB „Theoria“, juridinio asmens kodas 304050587; 10 p.o.d. Lietuvos gamtos fondas, juridinio asmens kodas 190776346. |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Išsamus Pirkimo vertinimas / po Pirkimo sutarčių sudarymo. |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
Projekto pavadinimas: „Atsakingo ir tausojančio aplinką visuomenės elgesio skatinimas“, projekto kodas Nr. 05.4.1-APVA-V-017. Įgyvendinančioji institucija – Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – APVA). |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | VPĮ 86 straipsnio 9 dalis[4], Informacijos viešinimo Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje tvarkos aprašo[5] (toliau – Informacijos viešinimo tvarkos aprašas) 30 punktas[6] |
Pirkimą vykdė Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2021 m. kovo 30 d. įsakymu (su vėlesniais pakeitimais) Nr. D1-186 „Dėl neformalaus aplinkosauginio švietimo ir teigiamų aplinkai elgesio pokyčių iniciatyvų, įgyvendinant projektą „Atsakingo ir tausojančio aplinką visuomenės elgesio skatinimas“, organizavimo paslaugų atviro projekto konkurso vertinimo komisijų sudarymo ir jų darbo reglamentų patvirtinimo“ sudarytos dvi viešųjų pirkimų komisijos[7] (toliau kartu – Komisijos), vadovaudamosi Neformalaus aplinkosauginio švietimo ir teigiamų aplinkai elgesio pokyčių iniciatyvų, įgyvendinant projektą „Atsakingo ir tausojančio aplinką visuomenės elgesio skatinimas“, organizavimo paslaugų atviro projekto konkurso sąlygomis, patvirtintomis pirmos – už visas atviro projekto konkurso procedūras atsakingos – komisijos (toliau – Komisija) 2022 m. balandžio 1 d. posėdžio protokolu Nr. KOMU2021-2 (toliau – Pirkimo sąlygos). Pirkimo pagrindu sudarytų sutarčių pakeitimai paskelbti praleidus 15 kalendorinių dienų, nuo jų atlikimo, terminą: 2022 m. liepos 21 d. Pirkimo sutarties Nr. VPS-64 pakeitimas[8] buvo atliktas 2022 m. liepos 29 d., o CVPS IS paskelbtas 2022 m. rugpjūčio 22 d.; 2022 m. liepos 21 d. Pirkimo sutarties Nr. VPS-65 pakeitimas[9] buvo atliktas 2022 m. liepos 29 d., o CVPS IS paskelbtas 2022 m. rugpjūčio 22 d.; 2022 m. liepos 21 d. Pirkimo sutarties Nr. VPS-66 pakeitimas[10] buvo atliktas 2022 m. liepos 29 d., o CVPS IS paskelbtas 2022 m. rugpjūčio 22 d.; 2022 m. liepos 21 d. Pirkimo sutarties Nr. VPS-67 pakeitimas[11] buvo atliktas 2022 m. liepos 29 d., o CVP IS paskelbtas 2022 m. rugpjūčio 22 d.; 2022 m. liepos 21 d. Pirkimo sutarties Nr. VPS-68 pakeitimas[12] buvo atliktas 2022 m. liepos 29 d., o CVP IS paskelbtas 2022 m. rugpjūčio 22 d.; 2022 m. liepos 21 d. Pirkimo sutarties Nr. VPS-70 pakeitimas[13] buvo atliktas 2022 m. rugpjūčio 1 d., o CVPS IS paskelbtas 2022 m. rugpjūčio 22 d.; 2022 m. liepos 22 d. Pirkimo sutarties Nr. VPS-72 pakeitimas[14] buvo atliktas 2022 m. liepos 29 d., o CVPS IS paskelbtas 2022 m. rugpjūčio 22 d.; 2022 m. liepos 22 d. Pirkimo sutarties Nr. VPS-73 pakeitimas[15] buvo atliktas 2022 m. liepos 29 d., o CVPS IS paskelbtas 2022 m. rugpjūčio 22 d.; 2022 m. liepos 22 d. Pirkimo sutarties Nr. VPS-74 pakeitimas[16] buvo atliktas 2022 m. liepos 29 d., o CVPS IS paskelbtas 2022 m. rugpjūčio 22 d.; 2022 m. liepos 27 d. Pirkimo sutarties Nr. VPS-75 pakeitimas[17] buvo atliktas 2022 m. rugpjūčio 1 d., o CVPS IS paskelbtas 2022 m. liepos 22 d. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja VPĮ 86 straipsnio 9 dalies ir Informacijos viešinimo tvarkos aprašo 30 punkto pažeidimą. |
|
2. | - |
Komisija 2022 m. gegužės 12 d. posėdžio protokole Nr. KOMU2021-21, be kita ko, nurodyta, kad tiekėjo UAB „Headline Agency“ dėl 1 p. o. d. ir tiekėjo UAB „Idea prima“ dėl 3 p. o. d. pateikti duomenys ir dokumentai nepatvirtina, kad šių tiekėjų siūlomi specialistai (atitinkamai L. M. ir G. V.) atitinka Pirkimo sąlygų 3.2 papunkčio 2 lentelės (reikalavimai 1-3 projekto konkurso objekto dalims) 2 punkto reikalavimą dėl išsilavinimo[18], ir, vadovaujantis Pirkimo sąlygų 12.7 papunkčiu[19], nutarta kreiptis į UAB „Headline Agency“ ir UAB „Idea prima“ dėl kvalifikacijos patikslinimo ir naujų dokumentų, kurie patvirtintų, kad šių specialistų įgytas išsilavinimas atitinka Pirkimo sąlygų reikalavimus, pateikimo. Aptariamame Komisijos posėdžio protokole Perkančioji organizacija taip pat pažymėjo, kad tiekėjai gali pasiūlyti naują specialistą, bet tik tokį, kuris buvo (pasiūlymo pateikimo metu) ir šiuo metu yra UAB „Headline Agency“, UAB „Idea prima“ darbuotojas. Tokiu atveju tiekėjas turėtų taip pat pateikti naujo siūlomo specialisto bei UAB „Headline Agency“, UAB „Idea prima“ darbo santykius patvirtinančius dokumentus (darbo sutarties kopiją, išrašą iš darbo sutarties). Tame pačiame Komisijos 2022 m. gegužės 12 d. posėdžio protokole Nr. KOMU2021- 21 taip pat nurodyta, jog atsižvelgiant į tai, kad UAB „Civitta“ ir Lietuvos gamtos fondas, veikiantys jungtinės veiklos sutarties pagrindu, dėl 10 p. o. d. nepateikė jokių duomenų ir dokumentų apie specialistą, kuris dalyvautų vykdant sutartį ir apie jo atitiktį Pirkimo sąlygų 3.2 papunkčio 2 lentelės (reikalavimai 4- 10 projekto konkurso objekto dalims) 2 punkto reikalavimui[20], vadovaujantis Pirkimo sąlygų 12.7 papunkčiu, nutarta prašyti ūkio subjektų grupės UAB „Civitta“ ir Lietuvos gamtos fondo pateikti minėtus duomenis ir dokumentus. 2022 m. gegužės 25 d. Komisijos posėdžio protokole Nr. KOMU2021-23, be kita ko, nurodyta, kad UAB „Idea prima“ dėl 3 p. o. d. pateikė kvalifikacijos patikslinimo dokumentus ir duomenis, tačiau apie kitą į specialisto Nr. 1 poziciją siūlomą UAB „Idea prima“ darbuotoją I. P. (M.). Tiekėjas pateikė vadovo pasirašytą šios specialistės gyvenimo aprašymą (CV), kuriame, be kita ko, nurodyta, kad I. P. (M.) yra UAB „Idea prima“ darbuotoja nuo 2021 m. balandžio mėnesio, taip pat pateikė Lietuvos edukologijos universiteto bakalauro diplomą, patvirtinantį, kad siūloma specialistė yra įgijusi filologijos bakalauro laipsnį ir mokytojo kvalifikaciją. Tame pačiame Komisijos posėdžio protokole dėl 10 p. o. d., be kita ko, buvo nurodyta, kad ūkio subjektų grupė UAB „Civitta“ ir Lietuvos gamtos fondas, patikslino kvalifikaciją ir nurodė, kad pasitelks specialistę – Lietuvos gamtos fondo darbuotoją I. L. A., pateikė jos CV ir įvykdytų projektų sąrašą. Įvertinus patikslintus kvalifikacijos dokumentus, Komisija nusprendė, kad ūkio subjektų grupės UAB „Civitta“ ir Lietuvos gamtos fondas kvalifikacija atitinka Pirkimo sąlygų reikalavimus dėl 10 p. o. d. 2022 m. liepos 13 d. Komisijos posėdžio protokole Nr. KOMU2021-30 dėl 1 p. o. d., be kita ko, nurodyta, kad įvertinus UAB „Headline agency“ pateiktus naujus kvalifikaciją pagrindžiančius dokumentus ir duomenis, ir atsižvelgiant į tai, kad projekto pasiūlymo pateikimo metu D. M. (nauja, vietoje kvalifikacijos reikalavimų neatitinkančio specialisto L. M., tiekėjo pasiūlyta specialistė) buvo UAB „Headline Agency“ darbuotoja, todėl tiekėjas neturėjo pareigos šios specialistės išviešinti su projekto pasiūlymu, siūloma pripažinti, kad tiekėjo UAB „Headline Agency“ kvalifikacija atitinka Pirkimo sąlygų 3.2 papunkčio 2 lentelės Bendrieji reikalavimai tiekėjų kvalifikacijai (reikalavimai 1-3 projekto konkurso objekto dalims) 2 punkto specialistui Nr. 1 keliamus reikalavimus. Iš pirmiau paminėtų Komisijos posėdžių protokolų seka, kad atitikčiai kvalifikacijos reikalavimams įrodyti, tiekėjams UAB „Headline agency“ (1 p. o. d. laimėtojas), UAB „Idea prima“ (3 ir 7 p. o. d. laimėtojas) buvo leista nurodyti naujus, iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos neišviešintus, specialistus, o ūkio subjektų grupė, susidedanti iš UAB „Civitta“ ir Lietuvos gamtos fondas (10 p. o. d. laimėtojai), savo pasiūlyme apskritai nebuvo nurodžiusi siūlomo specialisto ir tai padarė tik pasiūlymo tikslinimo metu. Tarnyba pažymi, kad Pirkimo procedūrų pradžios metu ir pirmiau šioje vertinimo išvadoje nurodytų Komisijos posėdžių protokoluose aprašytų sprendimų priėmimo metu, Perkančiosios organizacijos priimti sprendimai atitiko tuometinę Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (toliau – LAT) nuosekliai formuotą praktiką tiekėjų pasiūlymų tikslinimo klausimais, VPT išaiškinimus, o LAT 2022 m. spalio 6 d. nutartis Nr. e3K-3-328-469/2022, reinterpretuojanti ankstesnę LAT praktiką pasiūlymų tikslinimo klausimais ir toliau plėtojanti LAT 2022 m. birželio 20 d. nutartyje Nr. e3K-7-210-469-2022 dėstytus išaiškinimus, dar nebuvo priimta. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba vertina, kad šiuo atveju Perkančioji organizacija nepažeidė viešųjų pirkimų teisinio reguliavimo (VPĮ 45 straipsnio 3 dalies[21]). Pažymėtina, kad LAT 2022 m. spalio 6 d. nutartyje Nr. e3K-7-210-469-2022, be kita ko, išaiškinta, kad sprendžiant dėl perkančiosios organizacijos sprendimo atmesti ieškovės paraišką teisėtumo, yra aktuali tiekėjų pasiūlymų tikslinimo modelio sąlyga – ar ieškovės pasiūlymo trūkumas nėra tokio pobūdžio, kad jį pataisyti galima tik de jure pateikus naują pasiūlymą. Sprendžiant, ar konkrečiu atveju pasiūlymo tikslinimas suponuoja de jure naujo pasiūlymo pateikimą, inter alia, turi būti nustatyta, ar pasiūlyme nurodyta informacija (pateiktų duomenų visuma) akivaizdžiai suponuoja jo neatitiktį iškeltiems reikalavimams, ar ji tiesiog be papildomų tiekėjo paaiškinimų ar patikslinimų nepakankama šiai atitikčiai nustatyti. Pirmiau šioje vertinimo išvadoje aprašytais atvejais, tiekėjų pasiūlyti specialistai neatitiko Pirkimo sąlygose jiems keltų reikalavimų arba tiekėjas apskritai nenurodė specialistų. Analogiškos situacijos, naujausios (nuo 2022 m. spalio 6 d.) LAT praktikos dėl tiekėjų pasiūlymų tikslinimo kontekste, reikštų, jog tiekėjų pasiūlymų atitikčiai Pirkimo sąlygų dėl kvalifikacijos reikalavimams nustatyti nepakaktų vien papildomų tiekėjų paaiškinimų ar patikslinimų, bet prireiktų nurodyti naujus, pasiūlymuose neišviešintus, specialistus bei teikti šių naujai nurodomų specialistų atitiktį kvalifikaciniams reikalavimams pagrindžiančius dokumentus (gyvenimo aprašymus, aukštojo mokslo baigimo pažymėjimus, kt.), t. y. teikti de jure naują pasiūlymą. Atkreiptinas dėmesys, kad, jeigu aptariami Perkančiosios organizacijos sprendimai, leidžiantys tiekėjams savo atitiktį kvalifikacijos reikalavimams grįsti iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos tiekėjų pasiūlymuose neišviešintais specialistais, būtų priimti po 2022 m. spalio 6 d. LAT nutarties priėmimo, Tarnyba būtų konstatavusi VPĮ teisinio reguliavimo pažeidimus dėl neteisėto pasiūlymų tikslinimo ir su tuo susijusius viešųjų pirkimų principų pažeidimus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
– |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi vertinimą[22], konstatuoja šios išvados II-oje dalyje nurodytus pažeidimus. |
Pastabos
1. Pirkimo sąlygų 3.2 papunktyje nustatyta: „Tiekėjas, pageidaujantis dalyvauti projekto konkurse, negali turėti tiekėjo pašalinimo pagrindų (nurodytų 1 lentelėje ) <...>“. Šios lentelės eil. Nr. 2 yra nustatytas pašalinimo pagrindas pagal VPĮ 46 straipsnio 3 dalį: „Tiekėjas yra įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su mokesčių, įskaitant socialinio draudimo įmokas, mokėjimu pagal šalies, kurioje jis registruotas, ar šalies, kurioje yra Perkančioji organizacija, reikalavimus, ir tiekėjas nėra nuteistas kaip apibrėžta Viešųjų pirkimų įstatymo 46 straipsnio 2 dalies 1 ir 3 punktuose“. Visų pirma pažymėtina, kad minėta Pirkimo sąlyga yra suformuluota klaidingai, kadangi tiekėjas iš viešojo pirkimo procedūros turi būti šalinamas už įsipareigojimų, susijusių su mokesčių mokėjimu, neįvykdymą. Antra, Tarnyba atkreipia dėmesį, kad VPĮ 46 straipsnio 3 dalyje įtvirtinti pašalinimo pagrindai yra privalomi ir perkančiosios organizacijos privalo juos tiksliai perkelti į savo pirkimo dokumentus. VPĮ 46 straipsnio 3 dalyje, kaip pagrindas pašalinti tiekėją iš pirkimo procedūros už mokestinių įsipareigojimų nevykdymą, įvardyta ne tik perkančiosios organizacijos turima informacija apie tiekėjo nuteisimą, bet ir turimi kiti įrodymai apie mokestinių įsipareigojimų nevykdymą. Pastaroji aptariamos VPĮ nuostatos dalis turėjo atsispindėti Pirkimo sąlygose dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų. |
2. Pirkimo sąlygų 3.2 papunkčio 1 lentelės eil. Nr. 8 nustatyti privalomi tiekėjų pašalinimo pagrindai VPĮ 46 straipsnio 4 dalies 6 punkto pagrindu: „a) Tiekėjas yra neįvykdęs pirkimo sutarties, pirkimo sutarties su perkančiuoju subjektu ar koncesijos sutarties ar netinkamai ją įvykdęs <...>“. Atkreiptinas dėmesys, kad VPĮ 46 straipsnio 4 dalyje įtvirtinti pašalinimo pagrindai yra privalomi ir perkančiosios organizacijos privalo juos tiksliai perkelti į savo pirkimo dokumentus. Šios VPĮ nuostatos 6 punktas yra suformuluotas taip: „tiekėjas yra neįvykdęs pirkimo sutarties, sudarytos vadovaujantis šiuo įstatymu, Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymu ar Pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymu, ar koncesijos sutarties ar netinkamai ją įvykdęs <...>“. Todėl Perkančioji organizacija aptariamoje Pirkimo sąlygoje turėjo nurodyti ir Viešųjų pirkimų, atliekamų gynybos ir saugumo srityje, įstatymą. |
3. Ekonomiškai naudingiausiam pasiūlymui išrinkti Perkančioji organizacija Pirkimo sąlygose nustatė / naudojo santykines formules. Tarnyba atkreipia dėmesį[23], kad praktikoje absoliutinė formulė yra pranašesnė tuo, kad pirkime dalyvaujantys tiekėjai gali apskaičiuoti piniginę vertę, kurią pirkimo vykdytojas priskiria kiekvienam kokybės (sub)kriterijui. Tai padeda konkurso dalyviams priimti sprendimą, ar apskritai siūlyti kuriuos nors kokybės parametrus, kadangi kai kuriais atvejais ši papildoma kokybė gali tiekėjui (ir pirkėjui) kainuoti brangiau, negu pirkėjas yra pasirengęs už ją mokėti. Taip pat pastebima, kad taikant absoliutines formules, tiekėjų pasiūlymuose nurodomos mažesnės kainos, negu tuo atveju, kai taikomos santykinės formulės. Galutinio balo nuspėjamumas absoliutinės formulės atveju gali paskatinti tiekėjų konkurenciją siūlant mažesnes kainas. Tarnybos nuomone, pirkimuose reikėtų vengti taikyti santykines formules ir vietoje jų rekomenduotina rinktis absoliutines formules. |
[1] 2022-10-10 raštas Nr. (24.78Mr-07)-6K-2206022.
[2] Patvirtintos Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2017 m. rugpjūčio 22 d. įsakymu Nr. D1-671.
[3] Pirkimo dokumentuose nurodytos planuotos vertės su PVM.
[4] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. <...>“.
[5] Patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 19 d. įsakymu Nr. 1S-91.
[6] „<...> Jei pirkimo vykdytojas keičia raštu sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ar vidaus sandorį, šie pakeitimai turi būti paskelbti CVP IS ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo atitinkamų pakeitimų atlikimo. <...>“.
[7] Pirma komisija yra atsakinga už visas atviro projekto konkurso procedūras. Antra komisija yra atsakinga už atviro projekto konkursui pateiktų projektų vertinimą.
[8] Šalių susitarimas Nr. 1 prie 2022 m. liepos 21 d. Festivalio šeimoms su vaikais, skatinančio artimiau susipažinti su gamta, organizavimo paslaugų pirkimo sutarties Nr. VPS-64 (5 dalis).
[9] Šalių susitarimas Nr. 1 prie 2022 m. liepos 21 d. Vandens telkinių valymo akcijos su paskaita apie jų taršą ir jos poveikį gamtai organizavimo paslaugų pirkimo sutarties Nr. VPS-65 (6 dalis).
[10] Šalių susitarimas Nr. 1 prie 2022 m. liepos 21 d. Gamtosauginių mokyklų renginių, skatinančių jų veiklą, organizavimo paslaugų pirkimo sutarties Nr. VPS-66 (2 dalis).
[11] Šalių susitarimas Nr. 1 prie 2022 m. liepos 21 d. Bendruomeninių kūrybinių projektų, propaguojančių darnų vartojimą, organizavimo paslaugų pirkimo sutarties Nr. VPS-67 (8 dalis).
[12] Šalių susitarimas Nr. 1 prie 2022 m. liepos 21 d. Kūrybinių - edukacinių dirbtuvių, skatinančių keisti vartojimo įpročius, organizavimo paslaugų pirkimo sutarties Nr. VPS-68 (9 dalis).
[13] Susitarimas Nr. 1 prie 2022 m. liepos 21 d. Moksleivių savanoriavimo veiklos, susijusios su aplinkosauga, organizavimo paslaugų sutarties Nr. VPS-70 (10 dalis).
[14] Šalių susitarimas Nr. 1 prie 2022 m. liepos 22 d. Gamtos mokyklų renginių, skatinančių jų veiklą, organizavimo paslaugų pirkimo sutarties Nr. VPS-72 (3 dalis).
[15] Šalių susitarimas Nr. 1 prie 2022 m. liepos 22 d. Viešųjų akcijų, susijusių su klimato kaita ir prisitaikymu prie jo, organizavimo paslaugų sutarties Nr. VPS-73 (7 dalis).
[16] Šalių susitarimas Nr. 1 prie 2022 m. liepos 22 d. Edukacinių žygių, kurių metu supažindinama su bioįvairove ir invazinėmis rūšimis, organizavimo paslaugų pirkimo sutarties Nr. VPS-74 (4 dalis).
[17] Šalių susitarimas Nr. 1 prie 2022 m. liepos 27 d. Jaunųjų miško bičiulių renginių, skatinančių šių būrelių veiklą, sutarties Nr. VPS-75 (1 dalis).
[18] „<...> Specialistas Nr. 1:
- turi turėti aukštąjį arba jam prilygintą ugdymo mokslų studijų krypties grupės išsilavinimą; <...>“.
[19] „Jeigu dalyvis pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis apie atitiktį pirkimo dokumentų reikalavimams arba šių dokumentų ar duomenų trūksta, Perkančioji organizacija privalo nepažeisdama lygiateisiškumo ir skaidrumo principų prašyti dalyvį šiuos dokumentus ar duomenis patikslinti, papildyti arba paaiškinti per jos nustatytą protingą terminą. Tikslinami, papildomi, paaiškinami ir pateikiami nauji gali būti tik dokumentai ar duomenys dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų nebuvimo, atitikties kvalifikacijos reikalavimams <...>“.
[20] „Tiekėjas sutarties vykdymui privalo turėti bent 1 specialistą, kuris:
10 projekto konkurso objekto daliai
- turi būti organizavęs bent 1 (vieną) savanoriavimo veiklą“.
[21] „Jeigu kandidatas ar dalyvis pateikė netikslius, neišsamius ar klaidingus dokumentus ar duomenis apie atitiktį pirkimo dokumentų reikalavimams arba šių dokumentų ar duomenų trūksta, perkančioji organizacija privalo nepažeisdama lygiateisiškumo ir skaidrumo principų prašyti kandidatą ar dalyvį šiuos dokumentus ar duomenis patikslinti, papildyti arba paaiškinti per jos nustatytą protingą terminą. Tikslinami, papildomi, paaiškinami ir pateikiami nauji gali būti tik dokumentai ar duomenys dėl tiekėjo pašalinimo pagrindų nebuvimo, atitikties kvalifikacijos reikalavimams, kokybės vadybos sistemos ir aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartams, tiekėjo įgaliojimas asmeniui pasirašyti paraišką ar pasiūlymą, jungtinės veiklos sutartis, pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinantis dokumentas ir dokumentai, nesusiję su pirkimo objektu, jo techninėmis charakteristikomis, sutarties vykdymo sąlygomis ar pasiūlymo kaina. Kiti tiekėjo pasiūlymo dokumentai ar duomenys gali būti tikslinami, pildomi arba aiškinami vadovaujantis šio įstatymo 55 straipsnio 9 dalimi“.
[22] Vertinti dokumentai, susiję su Pirkimu: aplinkos ministro 2021 m. kovo 30 d. įsakymas (su vėlesniais pakeitimais) Nr. D1-186 „Dėl neformalaus aplinkosauginio švietimo ir teigiamų aplinkai elgesio pokyčių iniciatyvų, įgyvendinant projektą „Atsakingo ir tausojančio aplinką visuomenės elgesio skatinimas“, organizavimo paslaugų atviro projekto konkurso vertinimo komisijų sudarymo ir jų darbo reglamentų patvirtinimo“; Komisijų narių nešališkumo deklaracijos, konfidencialumo pasižadėjimai ir privačių interesų deklaracijos; Perkančiosios organizacijos 2023 m. sausio 23 d. raštas Nr. D8(E)-376 su priedais; CPV IS skelbimas apie Pirkimą (skelbtas 2021-04-04, skelbimo kodas Nr. 2021-694083); CVPS IS skelbimas apie sutarties skyrimą (skelbtas 2022-08-25, skelbimo kodas Nr. 2022-650585); Pirkimo sąlygos, patvirtintos Komisijos 2022 m. balandžio 1 d. posėdžio protokolu Nr. KOMU2021-2, ir dėl jų Perkančiosios organizacijos tiekėjams teikti paaiškinimai; Komisijos posėdžių protokolai (trisdešimt vienas protokolas – nuo 2021 m. kovo 30 d. posėdžio protokolo Nr. KOMU2021-1 iki 2022 m. liepos 22 d. posėdžio protokolo Nr. KOMU2021-31); Perkančiosios organizacijos susirašinėjimo su tiekėjais duomenys bei informacija CVP IS ir Centriniame viešųjų pirkimų portale; tiekėjų pretenzijos ir Perkančiosios organizacijos atsakymai; Pirkimo dokumentų ir procedūrų patikrą atlikusios APVA dokumentai (išankstinės ir paskesnės priežiūros patikros lapai); Pirkimo procedūrų ataskaita Atn-1 (skelbta 2021-02-15 Nr. 2021-685821).
[23] Tarnybos parengtos Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo gairės: https://vpt.lrv.lt/uploads/vpt/documents/files/mp/ENPV_gaires.pdf.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite