2023-02-17 Nr. 4S-188 Kėdainių rajono savivaldybės administracija
Kėdainių rajono savivaldybės administracijai
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai
VšĮ Inovacijų agentūrai
|
2023-02-17 Į 2023-01-23
Į 2022-10-10
|
Nr. 4S-188 (7.4Mr) Nr. AS-308
Nr. (24.78Mr-07)-6k-2206022
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, atliko Kėdainių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo „Kėdainių miesto gatvių apšvietimo modernizavimas“ vertinimą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prašymą[1].
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris | „Kėdainių miesto gatvių apšvietimo modernizavimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (tolau – CVP IS) skelbtas 2021 m. gruodžio 20 d., pirkimo Nr. 579441) (toliau – Pirkimas) / 2022 m. balandžio 6 d. sudaryta Kėdainių miesto gatvių apšvietimo modernizavimo sutartis Nr. VP-73 (toliau – Sutartis). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2021 m. gruodžio 4 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d.) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas | Atviras konkursas (supaprastintas pirkimas) |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | Planuota Pirkimo vertė: 324 576,19 Eur be PVM / Sutarties vertė – 220 000 Eur be PVM |
Tiekėjas / koncesijos dalyvis / koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas | UAB „Elektros automatika“, juridinio asmens kodas 302504984 |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Išsamus Pirkimo vertinimas / po Pirkimo sutarčių sudarymo |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija | „Kėdainių gatvių apšvietimo modernizavimas“ Nr. 04.3.1-LVPA-T-116-01-0037. Projektą administruojanti institucija – VšĮ Inovacijų agentūra |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją | – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
– | |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
– | |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, įvertinusi su Pirkimu susijusius dokumentus ir Perkančiosios organizacijos priimtus sprendimus: 2021 m. gruodžio 16 d. Paraišką, su Pirkimo dokumentų išankstine patikra susijusią Perkančiosios organizacijos ir VšĮ Inovacijų agentūros susirašinėjimo medžiagą, CPV IS skelbime apie Pirkimą pateiktą informaciją[2], Pirkimo dokumentus[3], Pirkimo komisijos posėdžių protokolus[4], Įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatų pažeidimų nenustatė. |
Pastabos
– | |
Pirkimu siekta įsigyti gatvių apšvietimo modernizavimo darbus 6 (šešiuose) Kėdainių miesto kvartaluose: iš viso – 40 (keturiasdešimtyje) gatvių. Darbai turėjo būti atlikti per itin trumpą terminą – 10 mėn. nuo Sutarties įsigaliojimo, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. sausio 6 d. Nepaisant didelės numatomų darbų apimties ir skubaus atlikimo termino, Pirkimo objektas nebuvo suskaidytas į dalis – tiekėjai pasiūlymus turėjo teikti dėl visos Pirkimo objekto apimties. Perkančioji organizacija 2023 m. sausio 23 d. rašte Nr. AS-308 (toliau – Raštas) Tarnybai nurodė, kad Pirkimas nebuvo skaidomas, todėl, kad darbų techninis projektas (įsigytas atskiru viešuoju pirkimu prieš vykdant Pirkimą), buvo parengtas visai numatytų darbų apimčiai. Tarnyba pastebi, kad Pirkimo vykdymo metu prie Pirkimo paskyros CVP IS buvo prisijungę 22 (dvidešimt du) tiekėjai, pasiūlymus Pirkime pateikė iš viso 6 (šeši) dalyviai. Tiekėjų klausimų, prašymų ar pretenzijų dėl Pirkimo objekto neskaidymo negauta. Remiantis Tarnybai pateiktais dokumentais (žr. šios Vertinimo išvados IV dalį), nėra pagrindo spręsti, kad vykdant Pirkimą buvo dirbtinai sumažinta konkurencija. Visgi, Tarnybos vertinimu, Perkančiosios organizacijos Rašte nurodytas argumentas dėl Pirkimo objekto neskaidymo – nepagrįstas. Visų pirma, Perkančioji organizacija nepateikė argumentų, kad Pirkimo objekto skaidymas netikslingas net ir atliekant darbus pagal esamą techninį projektą. Visų antra, tai, ar techninis projektas bus parengtas numatant Pirkimo objekto skaidymo galimybę priklausė nuo pačios Perkančiosios organizacijos: įsigydama techninio projekto parengimo paslaugas, Perkančioji organizacija galėjo reikalauti, kad techninis projektas būtų parengtas numatant Pirkimo objekto skaidymą. Priklausomai nuo to, kaip parengtas techninis projektas, galėjo būti numatytas ir projekto vykdymo priežiūros paslaugų įsigijimas. Šiame kontekste pabrėžtina kasacinio teismo praktika, pagal kurią kelių pirkimo objektų sujungimo į vieną teisėtumo vertinimas pirmiausia priklauso nuo to, ar toks perkančiosios organizacijos sprendimas pagrįstas svarbiomis priežastimis (pagrindų pobūdžio vertinimas) ir ar šis sprendimas yra vienintelis galimas ir būtinas, negalimas pasiekti kitomis, mažiau varžančiomis priemonėmis (Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2018 m. gruodžio 31 d. nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-508-248/2018). Papildomai pastebėtina, kad nors supaprastintų pirkimų atvejais perkančiosios organizacijos neprivalo skaidyti pirkimo objekto į dalis, ši galimybė turi būti aiškinama, atsižvelgiant į viešųjų pirkimų esmę, konkrečiu pirkimu siekiamą tikslą, Įstatymo 17 straipsnio reikalavimus bei 37 straipsnio 3 dalies nuostatas. |
[1] Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2022 m. spalio 10 d. raštas Nr. (24.78Mr-07)-6K-2206022.
[2] Paskelbtas 2021 m. gruodžio 20 d., skelbimo kodas Nr. 2021-609499.
[3] Pirkimo sąlygas, patvirtintas Pirkimo komisijos 2021 m. gruodžio 16 d. protokolu Nr. VPN-488 ir Perkančiosios organizacijos tiekėjams CVP IS teiktus paaiškinimus, atsakymus, pranešimus.
[4] Pirkimo komisijos posėdžių protokolai Nr. VPN-488, VPN-511, VPN-10, VPN-11, VPN-22, VPN-24, VPN-39, VPN-52, VPN-82, VPN-93, VPN-101, VPN-102, VPN-121, VPN-123, VPN-137, VPN-163.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite