2023-02-10, Nr. 4S-164 Lietuvos kariuomenės Logistikos valdybos Įgulų aptarnavimo tarnyba,
Lietuvos kariuomenės Logistikos valdybos Įgulų aptarnavimo tarnybai
Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerijai
|
2023-02-10 Į 2023-01-13 Į 2023-01-16 |
Nr. 4S-164 Nr. IS-33 El. laišką |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, atliko Lietuvos kariuomenės Logistikos valdybos Įgulų aptarnavimo tarnybos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris | „AMPB aprangos tarnybos 49P1p (Nr.19A) stogo, fasado, inžinerinių tinklų ir patalpų remontas“ 2022 m. lapkričio 25 d. skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 638473) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Įstatymas (redakcija galiojusi nuo 2022 m. liepos 12 d. iki 2022 m. gruodžio 29 d.). |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas | Supaprastintas pirkimas, atviras konkursas. |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė – 289 256,20 Eur be PVM
|
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl kvalifikacinio reikalavimo atitikties Įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų nuostatoms / Pirkimo vertinimas iki Pirkimo sutarties sudarymo. |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija | - |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: -. |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1], 47 straipsnio 1[2] ir 7 dalys[3], Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[4] (toliau – Kvalifikacijos metodika) 7.3 papunktis[5], 16 punkto pirmoji[6] ir ketvirtoji[7] pastraipos ir 16.1 papunktis[8]. |
Pirkimą vykdo Perkančiosios organizacijos vado įsakymu[9] sudaryta Pirkimo komisija. Pirkimo sąlygos patvirtintos 2022 m. lapkričio 8 d. Pirkimo komisijos posėdyje protokolu Nr. 4421. Pirkimo sąlygų 5 priedo „Pašalinimo pagrindai, kvalifikacijos reikalavimai tiekėjui ir, jeigu taikytina, kokybės vadybos sistemos standartai“ skyriaus „Kvalifikacijos reikalavimai“ lentelės 1 punkte nustatytas reikalavimas, kad „Tiekėjas per pastaruosius 5 metus iki pasiūlymo (paraiškos) pateikimo termino pabaigos, o jeigu tiekėjas įregistruotas vėliau, per laiką nuo tiekėjo registracijos dienos, turi būti tinkamai atlikęs bent vieno neypatingo, negyvenamo pastato gamybos, pramonės statinių statybos ir/ar rekonstravimo ir ar/ kapitalinio ir/ar paprastojo remonto darbus, kurių vertė ne mažesnė nei 144 628,00 eur. (be PVM). Galutinį rezultatą tiekėjas gali būti pasiekęs pagal vieną ar kelias sutartis, sudarytas dėl to paties objekto“ (toliau – Reikalavimas). Perkančioji organizaciją gavo tiekėjo paklausimą[10], ar „<..> Tiekėjas atlikęs ypatingo pastato statybos ir/ar rekonstravimo ir ar/ kapitalinio ir/ar paprastojo remonto darbus tenkins šį Pirkimo sąlygų reikalavimą? Nes Ypatingų pastatų statybos darbams yra keliami žymiai aukštesni reikalavimai nei neypatingiems. Ar šiuo atveju bus taikoma analogija kaip ir su specialistų kvalifikacijos atestatais, kad vadovai turintys teisę vadovauti ypatingų statinių statybos darbams, turi teisę vadovauti ir neypatingų statinių statybos darbams, nors tiesiogiai ši teisė jų kvalifikacijos atestatuose nenurodoma? <..>“. Perkančioji organizacija, atsakydama į tiekėjo paklausimą[11] nurodė, kad „<..> Viešojo pirkimo komisija informuoja, kad vertinant tiekėjų pasiūlymus, bus vadovaujamasi ir turinio viršenybės prieš formą principu, t.y. tiekėjo, kurio kvalifikacija yra netgi aukštesnė nei reikalaujama, pasiūlymas negali būti atmestas dėl tos priežasties, kad Pirkimo sąlygose buvo keliami mažesni kvalifikacijos reikalavimai <..>“. 2022 m. gruodžio 14 d. Perkančioji organizacija šį Pirkimo sąlygų pakeitimą paskelbė CVP IS kartu su kitais dokumentais apie Pirkimą. Pažymėtina, kad Įstatymo 47 straipsnio 7 dalies nuostatos įpareigoja kvalifikacinius reikalavimus tiekėjams nustatyti vadovaujantis Kvalifikacijos metodika. Įstatymo 47 straipsnio 1 dalyje ir Kvalifikacijos metodikos 7.3 papunktyje nustatyta, kad „<..> pirkimo vykdytojo nustatyti tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu“. Be to, Metodikos 16 punkto 1 pastraipoje nustatyta, kad „Vertinama tiekėjo patirtis tiekiant panašias prekes, teikiant panašias paslaugas, atliekant panašius darbus. Panašiomis prekėmis, paslaugomis, darbais laikomos atitinkamai prekės, paslaugos ar darbai, kurių pobūdis, paskirtis, kiekis ar apimtis, įvykdymo (atlikimo) sąlygos ir (ar) vertė yra panašūs į perkamo objekto (toliau – panašus pirkimo objektas). Pavyzdžiui, tam tikros apimties ar vertės medicinos įranga, automobilių nuoma ar pardavimas, patalpų valymo paslaugos, mokymo paslaugos, atliekų surinkimo ir išvežimo paslaugos, informacinės sistemos kūrimas ir (ar) įdiegimas ir (ar) modernizavimas, ypatingo statinio suprojektavimas ir pan. Nustatant, kas konkrečiu atveju laikoma panašiu pirkimo objektu, neleistina pernelyg susiaurinti vertinamo dalyko, pavyzdžiui, jei perkamos maitinimo paslaugos moksleiviams, pirkimo dokumentuose negalima reikalauti, kad tiekėjas būtų įvykdęs (vykdytų) sutartį dėl moksleivių maitinimo paslaugų teikimo, pakanka nurodyti, jog tiekėjas turi būti suteikęs (teikęs tam tikrą laiką) tam tikros apimties maitinimo paslaugas <...>“. Pažymėtina, kad Pirkimo objektas yra nurodytas Pirkimo sąlygų 2.1 papunktyje: „<..> PASTATO 49P1P (NR. 19A) STOGO, FASADO, INŽINERINIŲ TINKLŲ IR PATALPŲ REMONTAS. Remonto darbai apima sklypo sutvarkymą, takų įrengimą, betono aikštelių prie įėjimo į pastatą įrengimą. Numatoma apšiltinti pastato stogą, sienas, cokolį. Atnaujinama vidaus patalpų apdaila. Atnaujinamas patalpų šildymas. Montuojama vėsinimo sistema. Atnaujinamas patalpų apšvietimas. Atnaujinami elektros tinklai. Įrengiamas elektroninių ryšių tinklas <..>“. Metodikos 16 punkto 2 pastraipoje nurodyta, kad „Jeigu pirkimo objektas yra nedalomas (pavyzdžiui, perkamas vienos informacinės sistemos kūrimas ir (ar) diegimas ir (ar) modernizavimas, vieno pastato projektavimas ir panašiai) arba kai pirkimo sutartis bus sudaroma dėl galutinio rezultato sukūrimo, arba kai negalima nustatyti ar tinkamai pristatytos ir sumontuotos, suteiktos paslaugos, ar atlikti darbai, kol nėra galutinio rezultato (toliau – nedalomas pirkimo objektas), gali būti reikalaujama užbaigto galutinio rezultato patirties. Galutinį rezultatą tiekėjas gali būti pasiekęs pagal vieną ar kelias sutartis, sudarytas dėl to paties objekto. Laikoma, kad galutinis rezultatas pasiektas, kai yra pristatytos pagrindinės prekės, suteiktos pagrindinės paslaugos, atlikti svarbiausi darbai. Pavyzdžiui, „Per paskutinius 3 metus tiekėjas turi būti sukūręs arba modernizavęs bent vieną informacinę sistemą, kurios vertė būtų ne mažesnė kaip 1 000 000 Eur“. Nagrinėjamu atveju, Perkančioji organizacija siekia įsigyti vieno pastato remonto darbus ir, atsižvelgiant į Pirkimo objektą, nustatyta, kad Pirkimu siekiama sudaryti darbų atlikimo sutartį, kurios objektas yra nedalomas. Kvalifikacijos metodikos 16.1 papunktyje nustatyta, kad tuomet, kai Pirkimo objektas yra nedalomas, siekiant įsitikinti, kad tiekėjas yra įgijęs tinkamą darbų atlikimo patirtį, Perkančioji organizacija turi nustatyti reikalavimą, kad tiekėjas per paskutinius 5 metus iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos yra (nurodoma koks panašus į pirkimo objektą galutinis darbų rezultatas turi būti pasiektas) ir svarbiausių darbų atlikimas ir galutiniai rezultatai buvo tinkami. Taip pat, Perkančioji organizacija turi nurodyti, ką laiko svarbiausiais darbais. Tarnyba kreipėsi į Perkančiąją organizaciją su prašymu[12] išsamiai paaiškinti ir pagrįsti Reikalavimo atitikimą Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies reikalavimams[13]. Taip pat nurodyti, kodėl tiekėjo patirtis įgyta vykdant Pirkimo objektu apibrėžtus darbus[14], pavyzdžiui, ne tik gamybos, pramonės paskirties pastatuose, bet ir kituose negyvenamųjų pastatų pogrupiuose[15], nebūtų tinkama. Perkančioji organizacija Reikalavimo būtinumą motyvavo[16] tuo, kad „Vadovaujantis Kvalifikacijos nustatymo metodikos nuostatomis pirkimo vykdytojas tiksliai ir aiškiai pirkimo dokumentuose nurodo, kokią kvalifikaciją turi turėti tiekėjas, ar jo vadovaujantys asmenys (pavyzdžiui, darbų atveju – nurodoma konkreti statybos darbų sritis, statinių kategorija ir grupė bei reikalaujama patirtis). Pažymime, kad nagrinėjamu atveju, visos šios sąlygos buvo įvykdytos, nes suformuotame reikalavime nurodoma darbų sritis: statybos ir/ar rekonstravimo ir ar/ kapitalinio ir/ar paprastojo remonto darbai, statinių kategorija ir grupė: neypatingas kitos paskirties gamybos, pramonės, reikalaujama patirtis: per 5 metus ne mažesnė kaip 144 628,00 EUR dėl nustatyto objekto“. Pirkimo atveju, Reikalavimas nustatytas netinkamai, kadangi Reikalavimu prašoma jog tiekėjo patirtis būtų įgyta atliekant darbus tam tikruose statiniuose: neypatinguose statiniuose (patikslinus Reikalavimą tiekėjo įgyta patirtis tinkama, jei dabai atlikti ypatinguose statiniuose), negyvenamųjų pastatų grupės gamybos, pramonės paskirties pastatų pogrupyje. Tokiu būdu Reikalavimas yra pernelyg susiaurinamas ir dirbtinai ribojama tiekėjų konkurencija, nes tiekėjai, turintys patirties, pavyzdžiui, atlikę darbus kitame statinių pogrupyje (ne gamybos, pramonės paskirties pastatuose) neatitiktų nustatyto Reikalavimo. Be to, pažymėtina, kad Reikalavimo tikslas – įsitikinti, kad tiekėjas turi numatomos sudaryti sutarties vykdymui būtiną patirtį. Atsižvelgiant į Pirkimo objektą, matyti, kokius svarbiausius darbus turi atlikti tiekėjas, todėl būtent panašių darbų reikalavimas turi būti nustatytas siekiant įsitikinti, ar tiekėjas bus pajėgus vykdyti Pirkimo sutartį. Kas reiškia, kad turi būti vertinama tiekėjo patirtis įgyta atlikus: stogo šiltinimo, vidaus patalpų apdailos, patalpų šildymo atnaujinimo, vėsinimo sistemos montavimo, elektros tinklų atnaujinimo ir kt. darbus viename objekte, nepriklausomai nuo to, kokios tai paskirties pastatas (gamybos, pramonės paskirties ar pvz. administracinės paskirties pastatas) ir kokiai statinių kategorijai jis priklauso. Nenurodant, kas yra laikoma svarbiausiais darbais, gali susidaryti situacija, kai Perkančioji organizacija privalėtų pripažinti tiekėjo patirtį tinkama, jei ji būtų įgyta atliekant, pvz. statinio dalies griovimo darbus, nors ši tiekėjo patirtis nėra susijusi su Pirkimo objektu. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad tuo atveju, jei kvalifikaciniu reikalavimu Perkančioji organizacija siektų įsitikinti, ar tiekėjas turi teisę verstis tam tikra veikla, ji privalėtų vadovautis Metodikos 9 punkto nuostatomis, kur nustatyta, kad „Tiekėjas turi teisę verstis [nurodoma konkreti veikla, jos pavadinimas] veikla. (Pirkimo vykdytojas kiekvienu atveju aiškiai apibūdina reikalaujamą veiklą, pavyzdžiui, perkant statybos darbus apibūdina (pagal poreikį) reikalaujamą veiklą, pateikdamas su pirkimo objektu susijusią informaciją: statinių kategoriją, grupę ir pogrupį, statybos darbų sritį ir pan., nurodo teisinį pagrindą)“. Tokiu atveju, Perkančioji organizacija galėtų nustatyti, jog tiekėjas pateiktų jo veiklą patvirtinantį dokumentą (pvz. atestatą), kuriame būtų su pirkimo objektu susijusi informacija: statinių kategorija, grupė ir pogrupis, statybos darbų sritis ir pan. Pažymėtina, kad šio Pirkimo atveju, pasiūlymus dalyvauti Pirkime pateikė 8 tiekėjai. Iš CVP IS esančios informacijos matyti, kad galimas Pirkimo laimėtojas pateikė dokumentus[17], pagrindžiančius atitiktį Reikalavimui, kur tiekėjo įgyta patirtis grindžiama 2 įvykdytomis sutartimis: 1) Administracinio pastato 1B3P (Gedimino g. 19, Kaunas) remonto darbai, vykdyta ypatingo statinio kategorijai priskirtame statinyje, negyvenamųjų statinių grupėje, kurios vertė – 209 127,06 Eur be PVM; 2) Viešosios įstaigos Kėdainių ligoninė Nervų ligų ir priėmimo skyriaus Kėdainiuose, Budrio g. 5, remontas, vykdyta ypatingo statinio kategorijai priskirtame statinyje, negyvenamųjų statinių grupėje, kurios vertė – 457 162,17 Eur be PVM. Atkreiptinas dėmesys, kad pirmiau nurodytos pirmosios sutarties objektas priklauso negyvenamųjų pastatų grupės administracinių pastatų pogrupiui[18], o antrosios sutarties objektas priklauso pastatų gydymo paskirties pogrupiui[19], t. y. nei viena iš pirmiau nurodytų sutarčių nėra priskiriama gamybos, pramonės paskirties pogrupiui[20], kas reiškia, jog tiekėjo pasiūlymas neatitinka Reikalavimo. Apibendrinant išdėstytą, Perkančioji organizacija, nustačiusi Reikalavimą, kuris nėra būtinas ir proporcingas Pirkimo objektui, dirbtinai ribojantis konkurenciją, pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 1 ir 7 dalių, Kvalifikacijos metodikos 7.3 papunkčio, 16 punkto pirmosios bei ketvirtosios pastraipų ir 16.1 papunkčio reikalavimus, Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo ir proporcingumo principus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. | - |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo pažeidimus, konstatuotus šios vertinimo išvados II dalyje, ir nesant galimybės nustatytų pažeidimų ištaisyti, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją: 1. nutraukti Pirkimo procedūras; 2. per 21 darbo dieną raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą, pateikiant tai pagrindžiančius dokumentus. Tarnyba pažymi, kad Perkančioji organizacija, nusprendusi pradėti naują pirkimą dėl to paties Pirkimo objekto, turi atsižvelgti į šioje vertinimo išvadoje nustatytus pažeidimus ir pateiktas pastabas. Perkančioji organizacija, nesutikusi su Tarnybos įpareigojimu, gali apskųsti šį administracinį sprendimą per 1 (vieną) mėnesį nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu ir Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu, skundai paduodami Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius).
|
Pastabos
- |
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkančioji organizacija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl ji turi teisę skelbime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose nustatyti būtinus kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimus ir šių reikalavimų atitiktį patvirtinančius dokumentus ar informaciją. Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs. <...>“.
[3] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[4] Patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 (redakcija nuo 2022 m. balandžio 1 d.).
[5] „<..> pirkimo vykdytojo nustatyti tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu“.
[6] „<...> Nustatant, kas konkrečiu atveju laikoma panašiu pirkimo objektu, neleistina pernelyg susiaurinti vertinamo dalyko <...>“.
[7] „Pirkimo vykdytojas turi įvertinti, kokia patirtis gali įrodyti tiekėjo gebėjimą tiekti panašias prekes, teikti panašias paslaugas, atlikti panašius darbus.<..>“.
[8] „<...> Tiekėjas per paskutinius 5* metus iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos yra [nurodoma koks panašus į pirkimo objektą galutinis darbų rezultatas turi būti pasiektas] ir svarbiausių darbų atlikimas ir galutiniai rezultatai buvo tinkami. [Pirkimo vykdytojas nurodo ką laiko svarbiausiais darbais.]<...>“.
[9] 2022 m. spalio 27 d. Perkančiosios organizacijos vado įsakymas Nr. V-331.
[10] 2022 m. gruodžio 6 d. tiekėjo paklausimas (pranešimas Nr. 11134590).
[11] 2022 m. gruodžio 14 d. Perkančiosios organizacijos atsakymas į paklausimą (pranešimas Nr. 11159070).
[12] 2022 m. gruodžio 20 d. Tarnybos raštas Nr. 4S-1167.
[13] „<...> Perkančiosios organizacijos nustatyti <...> kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs <...>“.
[14] Stogo šiltinimas, vidaus patalpų apdaila, atnaujinamas patalpų šildymas, montuojama vėsinimo sistema, atnaujinami elektros tinklai ir kt.
[15] Pavyzdžiui, administracinės paskirties, paslaugų, mokslo paskirties ir kt. paskirčių pastatai.
[16] 2023 m. sausio 16 d. el. paštu pateikti Perkančiosios organizacijos paaiškinimai.
[17] 2023 m. sausio 20 d. tiekėjo pakeikti dokumentai dėl kvalifikacijos reikalavimų atitikimo ir pašalinimo pagrindų nebuvimo (pranešimas Nr. 11246837)
[18] Statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“, patvirtinto 2016 m. spalio 27 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-713 (redakcija nuo 2022 m. lapkričio 1 d.) 7 punkte nustatyta, kad „7. Negyvenamieji pastatai pagal paskirtį skirstomi į pogrupius <..> administracinės paskirties pastatai – pastatai administraciniams tikslams (bankai, paštas, valstybės ir savivaldybės įstaigos, ambasados, teismai, kiti įstaigų ir organizacijų administraciniai pastatai) <..> gamybos, pramonės paskirties pastatai – gamybai skirti pastatai (gamyklos, dirbtuvės, produkcijos pramonės perdirbimo įmonės, kalvės, energetikos pastatai (energetikos gavybos ir gamybos pastatai, energijos perdavimui ar skirstymui naudojami pastatai), gamybinės laboratorijos, kūrybinės dirbtuvės (išskyrus skirtas savo ar savo šeimos reikmėms ir (arba) kuriose vienu metu dirba ne daugiau kaip 5 žmonės ir nenaudojami potencialiai pavojingi įrenginiai), skerdyklos ir kita) <..> gydymo paskirties pastatai – pastatai gydymo tikslams, t. y. pastatai, kuriuose teikiama medicininė pagalba ir priežiūra sergantiems žmonėms (ligoninės, klinikos, poliklinikos, sanatorijos, reabilitacijos centrai, specialiųjų įstaigų sveikatos apsaugos pastatai, gydyklų pastatai, medicininės priežiūros įstaigų slaugos namai ir kita) veterinarijos gydyklų pastatai <.>“.
[19] Žr. išnašą Nr. 13.
[20] Žr. išnašą Nr. 13.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite