2023-02-06 Nr. 4S-138 Klaipėdos rajono savivaldybės administracija
Klaipėdos rajono savivaldybės administracijai
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai
VšĮ Inovacijų agentūrai |
2023-02-06 Į 2023-01-06 Į 2023-02-02 Į 2022-10-10 Į 2023-02-02 |
Nr. 4S-138 (7.4Mr) Nr. (5.1.23 Mr) A5-99 El. laiškus (reg. Nr. 3S-377, 3S-384) Nr. (24.78Mr-07)-6k-2206022 El. laišką (reg. Nr. 3S-383) |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, atliko Klaipėdos rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo „Kelių ir gatvių apšvietimo sistemos infrastruktūros modernizavimas Klaipėdos rajone“ vertinimą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prašymą[1].
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Kelių ir gatvių apšvietimo sistemos infrastruktūros modernizavimas Klaipėdos rajone“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (tolau – CVP IS) skelbtas 2021 m. lapkričio 25 d., pirkimo Nr. 574878) (toliau – Pirkimas). Dėl Pirkimo 1 dalies 2022 m. birželio 8 d. sudaryta Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutartis Nr. AS-901 (toliau – Sutartis Nr. 1). Dėl Pirkimo 2 dalies 2022 m. birželio 7 d. sudaryta Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutartis Nr. AS-889 (toliau – Sutartis Nr. 2). Dėl Pirkimo 3 dalies 2022 m. birželio 7 d. sudaryta Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutartis Nr. AS-890 (toliau – Sutartis Nr. 3). Dėl Pirkimo 4 dalies 2022 m. birželio 7 d. sudaryta Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutartis Nr. AS-891 (toliau – Sutartis Nr. 4). Dėl Pirkimo 5 dalies 2022 m. birželio 7 d. sudaryta Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutartis Nr. AS-892 (toliau – Sutartis Nr. 5). Dėl Pirkimo 6 dalies 2022 m. birželio 7 d. sudaryta Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutartis Nr. AS-893 (toliau – Sutartis Nr. 6). Dėl Pirkimo 7 dalies 2022 m. birželio 7 d. sudaryta Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutartis Nr. AS-894 (toliau – Sutartis Nr. 7). Dėl Pirkimo 8 dalies 2022 m. birželio 7 d. sudaryta Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutartis Nr. AS-895 (toliau – Sutartis Nr. 8). Dėl Pirkimo 9 dalies 2022 m. birželio 7 d. sudaryta Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutartis Nr. AS-896 (toliau – Sutartis Nr. 9). Dėl Pirkimo 10 dalies 2022 m. birželio 7 d. sudaryta Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutartis Nr. AS-897 (toliau – Sutartis Nr. 10); dėl Pirkimo 11 dalies 2022 m. birželio 7 d. sudaryta Prekių viešojo pirkimo–pardavimo sutartis Nr. AS-898 (toliau – Sutartis Nr. 11). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020 m. rugpjūčio 1 d. iki 2021 m. lapkričio 30 d.) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Atviras konkursas (tarptautinis pirkimas) |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė: 1 508 016,53 Eur be PVM / Sutarčių Nr. 1-11 vertė – 1 508 016,53 Eur be PVM |
Tiekėjas / koncesijos dalyvis / koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
UAB „Indikacija“, juridinio asmens kodas 163725340 |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus Pirkimo vertinimas / po Pirkimo sutarčių sudarymo. Tarnyba nevertino, ar Pirkimo dokumentai atitinka projekto finansavimo sąlygas ir reikalavimus. |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
Projektas ,,Kelių ir gatvių apšvietimo sistemos infrastruktūros modernizavimas Klaipėdos rajone", projekto Nr. 04.3.1-LVPA-T-116-01-0001. Projektą administruojanti institucija – VšĮ Inovacijų agentūra |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją Klaipėdos rajono savivaldybės administracija pateikė skundą dėl VšĮ Inovacijų agentūros priimtų vienuolikos sprendimų dėl pažeidimo Nr. IT01-IT11 (toliau – Skundas). Sprendimais VšĮ Inovacijų agentūra konstatavo, jog Klaipėdos rajono savivaldybės administracija argumentuotai nepaaiškino ir nepagrindė, kodėl į Pirkimo sąlygas reikėjo įtraukti 15.8 punkto nuostatą, numatančią, kad „Tiekėjo pasiūlymas bus atmestas, jei tiekėjas pasiūlys didesnę reikšmę, t. y. 6 metus ar daugiau“ (dėl siūlomai įrangai taikomos garantijos), kurios įtraukimas į Pirkimo sąlygas, taikymas ir realizavimas turėjo tiesioginę įtaką Pirkimo rezultatui, pašalinant vieną iš tiekėjų iš tolesnės pirkimo procedūros. VšĮ Inovacijų agentūros vertinimu, Klaipėdos rajono savivaldybės administracija, vykdydama Pirkimą, neužtikrino Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtinto proporcingumo principo tinkamo vykdymo. Pareiškėja – Klaipėdos rajono savivaldybės administracija, atsakovė – VšĮ Inovacijų agentūra. Byla nagrinėjama Vilniaus apygardos administraciniame teisme, administracinės bylos Nr. eI3-2425-764/2023. Tarnyba, vadovaudamasi Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklių, patvirtintų Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, 12 punktu, Pirkimo vertinimo Skundo dalyko apimtyje neatliko. |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
Įstatymo 86 straipsnio 9 dalis[2] |
Sutartys Nr. 2-11 sudarytos 2022 m. birželio 7 d., tačiau paviešintos tik 2022 m. birželio 29 d. Sutartis Nr. 1 sudaryta 2022 m. birželio 8 d., taip pat paviešinta tik 2022 m. birželio 29 d. Pavėluotai paviešindama Sutartis Nr. 1-11, Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies reikalavimus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
– |
|
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, įvertinusi su Pirkimu susijusius dokumentus ir Perkančiosios organizacijos priimtus sprendimus: Paraiška Nr. 2021-2743, Pirkimo užduotį derinimui (Pirkimas: P-2021/4518), su Pirkimo dokumentų išankstine patikra susijusią Perkančiosios organizacijos ir VšĮ Inovacijų agentūros susirašinėjimo medžiagą, CPV IS skelbime apie Pirkimą pateiktą informaciją[3], Pirkimo dokumentus[4], Pirkimo komisijos posėdžių protokolus[5], Perkančiosios organizacijos papildomai atsiųstas UAB „Indikacija“ deklaracijas dėl Reglamento reikalavimų laikymosi[6], sprendžia, kad pavėluotai paviešindama Sutartis Nr. 1-11, Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies reikalavimus. |
Pastabos
– |
|
Pirkimo sąlygų 15.7 punkte[7] buvo nustatyta, kad vertinant pasiūlymų ekonominį naudingumą, už trumpesnius pasiūlytus perkamų prekių pristatymo ir montavimo terminus bus skirti papildomi balai. Minėtame punkte taip pat nustatyta, kad tiekėjui pasiūlius trumpesnį nei Pirkimo sąlygose nustatytas minimalus galimas siūlyti terminas (trumpesnį terminą nei 5 mėnesiai), tiekėjo pasiūlymas bus atmestas. Tarnyba pastebi, kad Pirkimo sąlygų 15.7 punkto nuostata įtakos Pirkimo rezultatams neturėjo, tačiau Tarnybos vertinimu, minėtame punkte numatyta potenciali sankcija – pasiūlymo atmetimas dėl to, kad tiekėjai pasiūlė trumpesnius perkamų prekių pristatymo ir montavimo terminus – yra neadekvati. Pirkimo sąlygose turėtų būti numatytas ne tokio pasiūlymo atmetimas, o nuostatos, numatančios, kad už pasiūlytą trumpesnį terminą, vertinant pasiūlymų ekonominį naudingumą, bus skiriamas toks pat balų skaičius kaip už nustatytą minimalų galimą siūlyti terminą. Jei perkančiosioms organizacijoms yra svarbus ir prekių pristatymo, paslaugos teikimo ar darbų atlikimo pradžios terminas (svarbu, kad nebūtų pradėta per anksti), jos turi tai aiškiai nurodyti pirkimo sąlygose ir sutarties projekte. |
[1] Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2022 m. spalio 10 d. raštas Nr. (24.78Mr-07)-6K-2206022.
[2] „Perkančioji organizacija raštu pateiktą laimėjusį pasiūlymą (išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartis sudaroma žodžiu), raštu sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kuriai taikomi šio įstatymo 20 straipsnio 5 dalyje nurodyti konfidencialios informacijos apsaugos reikalavimai arba kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo dienos, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios, Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. <...>.“
[3] Paskelbtas 2021 m. lapkričio 25 d., skelbimo kodas Nr. 2021-640497.
[4] Pirkimo sąlygos, patvirtintos Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2021 m. birželio 10 d. įsakymu Nr. AV-1634 ir Perkančiosios organizacijos tiekėjams teikti paaiškinimai.
[5] Pirkimo komisijos posėdžių protokolai Nr. Vš9-612 - Vš9-387.
[6] Perkančiosios organizacijos 2023 m. vasario 2 d. el. laiškai (reg. Nr. 3S-377, 3S-384).
[7] „15.7. Antras kriterijus – Vertinamo pasiūlymo Tiekėjo siūlomas Perkamų Prekių pristatymo ir montavimo terminas (T1), išreikštas mėnesiais. Darbų atlikimo termino mėnesiais (T1) vertinimo kriterijus apskaičiuojamas mažiausio pasiūlyto termino mėnesiais (Pmin) ir vertinamo pasiūlymo termino mėnesiais (Pp) santykį padauginant iš šio kriterijaus lyginamojo svorio (Y1):
Pasiūlymų vertinimo ir sutarties vykdymo tikslais perkančioji organizacija nustato, kad vertins Tiekėjo siūlomą Perkamų Prekių pristatymo ir montavimo terminą mėnesiais.
Jei tiekėjas savo pasiūlyme nurodo terminą dienomis, o ne mėnesiais, tai perkančioji organizacija dalins nurodytą dienų skaičių iš 30, kad gauti mėnesių skaičių. Jei tiekėjas savo pasiūlyme nurodo terminą dienomis, tai bus laikoma, kad tai kalendorinės dienos.
Maksimalus galimas siūlyti terminas yra 10 mėnesių, o minimalus – 5 mėnesiai. Tiekėjo pasiūlymas bus atmestas, jei tiekėjas pasiūlys 11 mėnesių ar ilgesnį terminą arba 4 mėnesių ar dar trumpesnį terminą. Į šį laikotarpį įskaičiuojamas ir Prekių perdavimo Pirkėjui terminas.
Tiekėjas turi aiškiai nurodyti nurodyti siūlomą terminą. Negalima vartoti sąvokų ,,apie x mėnesių.“, ,,nuo x mėnesių iki y mėnesių.“ ar pan., dėl kurių kiltų abejonių dėl tikrųjų tiekėjo ketinimų.
Tiekėjas turi atsakingai įvertinti savo pajėgumą ir siūlyti protingą įgyvendinimo terminą. Kilus abejonėms dėl pasiūlyto pristatymo su motavimo darbais termino įgyvendinimo realumo, perkančioji organizacija gali paprašyti pagrįsti pristatymo su motavimo darbais siūlomą terminą techniniais pajėgumais, žmogiškaisiais resursais ar kita. Tuo atveju, jei tiekėjo pasiūlytas terminas nebus pagrįstas techniniais pajėgumais, žmogiškaisiais resursais arba technologiškai neįgyvendinamas, toks pasiūlymas bus atmestas.“
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite