2023-01-31, Nr. 4S-110 VšĮ Švietimo mainų paramos fondas,
VšĮ Švietimo mainų paramos fondui Lietuvos Respublikos finansų ministerijai Europos socialinio fondo agentūrai Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai |
2023-01-31 Į 2023-01-05 Į 2022-10-10 |
Nr. Nr. Nr. |
4S-110 (7.4Mr) SE-21 (24.78Mr-07)-6k-2206022 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, atliko VšĮ Švietimo mainų paramos fondo (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto pirkimo vertinimą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) prašymą[1].
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Renginių organizavimo paslaugos“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2022-03-09, pirkimo Nr. 589085) (toliau – Pirkimas), 2022-05-24 sutartis Nr. SUT-2022-203 (toliau – Pirkimo sutartis). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Įstatymas (redakcija nuo 2022-01-01 iki 2022-03-24). |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Supaprastintas pirkimas, atviras konkursas. |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė 462 809,92 Eur be PVM (560 000,00 Eur su PVM). Pirkimo sutarties vertė 462 809,92 Eur be PVM (560 000,00 Eur su PVM). |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
UAB „Agentūra ŪPAS“ (juridinio asmens kodas – 301534647)
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Išsamus Pirkimo dokumentų vertinimas / po Pirkimo sutarties sudarymo.
|
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
Aukštojo mokslo tarptautiškumo plėtra Nr. 09.3.1-ESFA-V-709-01-0003 Įgyvendinančioji institucija – Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA).
|
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją. – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
47 straipsnio 7 dalis[2], Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos 16.2 papunktis[3] (toliau – Metodika) |
Perkančioji organizacija Pirkimo sąlygų 3 priedo „Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai ir reikalaujami kokybės bei aplinkos apsaugos vadybos sistemų standartai“ 2.1 papunktyje nustatė tiekėjų kvalifikacijos reikalavimą: „Teikėjas per pastaruosius 4 metus (iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos) arba nuo įregistravimo dienos (jeigu veiklą pradėjo vykdyti vėliau) yra tinkamai įvykdęs bent vieną renginio organizavimo* paslaugų teikimo sutartį kurios vertė ne mažesnė kaip 34.000,00 Eur be PVM. Jei teikėjas teikia informaciją apie vykdomą sutartį, laikoma, kad jo patirtis atitinka keliamą reikalavimą, jei vykdomos sutarties įvykdyta dalis yra ne mažesnė kaip už 34.000,00 Eur be PVM“ (toliau – kvalifikacijos reikalavimas). Įstatymo 47 straipsnio 7 dalyje nurodyta, kad tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką. Metodikos 16.2 papunktyje nurodyta, kad kai pirkimo objektas yra dalus, kaip yra vertinamo Pirkimo atveju, tuomet tikrinama tiekėjo, per paskutinius 3 metus[4] iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos pagal vieną ar daugiau sutarčių savo jėgomis suteiktų panašių paslaugų vertė. Tarnyba konstatuoja, kad nustatytas kvalifikacijos reikalavimas nesuteikia teisės tiekėjams turimą patirtį grįsti nurodant daugiau nei vieną sutartį, kurių bendra vertė būtų ne mažesnė kaip 34 000,00 EUR be PVM. Papildomai pažymėtina, kad Perkančioji organizacija, nustatydama kvalifikacijos reikalavimą, sudarė sąlygas Pirkime dalyvauti tik tiems tiekėjams, kurie vykdė gana didelės vertės renginių organizavimo sutartis. Tuo tarpu tiekėjai, kurie būtų vykdę daug vienkartinio pobūdžio (arba kelių didelių) renginių organizavimo sutarčių, būtų laikomi neatitinkančiais nustatyto kvalifikacijos reikalavimo, nepaisant to, kad būtų organizavę net ir masiškesnius, kokybiškesnius renginius negu tiekėjas, kuris organizavo daug smulkių renginių pagal vieną sutartį. Atsižvelgiant į pirmiau išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nustatydama kvalifikacijos reikalavimą, pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 7 dalies ir Metodikos 16.2 papunkčio reikalavimus. Tačiau Tarnyba, atsižvelgdama į pažeidimo pobūdį ir šio pažeidimo įtaką Pirkimo rezultatams, laiko jį formaliu.
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
– |
IV dalis. Sprendimas
Pastabos
1. Pirkimo sąlygų 3 priede „Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai ir reikalaujami kokybės bei aplinkos apsaugos vadybos sistemų standartai“ Perkančioji organizacija nustatė kvalifikacijos reikalavimus, taikomus tiekėjų siūlomiems specialistams: „2.2.1. Už sutarties vykdymą atsakingas asmuo: c) per paskutinius 3 (tris) metus yra vadovavęs (organizavęs) bent 1 (vieno) renginio organizavimui kurio vertė ne mažesnė kaip 15000,00 (penkiolika tūkstančių) EUR be PVM. 2.2.2. Už renginių organizavimą ir įgyvendinimą atsakingas asmuo: b) per paskutinius 2 (du) metus yra organizavęs ir įgyvendinęs bent 1 (vieną) renginį kurio vertė ne mažesnė kaip 10000,00 (dešimt tūkstančių) EUR be PVM“ (toliau kartu – kvalifikacijos reikalavimai). Pažymėtina, kad Perkančioji organizacija, grįsdama 2.1 punkte nurodytą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimą, kad tiekėjas reikalaujamą patirtį būtų įgijęs per pastaruosius 4 metus, o ne 3 metus, kaip numatyta Įstatyme[10] ir Metodikoje[11], nurodė, kad toks sprendimas priimtas „atsižvelgiant į tai, jog tai yra didelės biudžeto renginys, kurių pandemijos metu buvo gerokai mažiau, Fondas tikslingai nurodė ilgesnį nei įprasta – 4 metų terminą patirčiai įgyti“. Pažymėtina, kad renginių organizavimo srityje įprastai nėra reikalaujama, kad siūlomas ekspertas būtų baigęs tam tikrus kursus, turėtų atestatus, pažymėjimus ar kitokius dokumentus (kaip įprasta informacinių technologijų viešuosiuose pirkimuose ir pan.), kurie pagrįstų, kad toks asmuo turi pačias naujausias žinias, reikalingas kokybiškai veikti šioje srityje. Perkančiosios organizacijos visų pirma siekia patikrinti, ar renginių organizavimui siūlomas asmuo turi didelę patirtį vykdant šią veiklą. Todėl galima teigti, kad renginių organizatoriaus tinkamumą atlikti savo funkcijas geriausiai pagrindžia asmeninės savybės, gabumai bei turima tokios veiklos patirtis. Vadovaujantis Pirkime nustatytais kvalifikacijos reikalavimais, asmuo, kuris, pavyzdžiui, 10 metų organizavo renginius, kurių vertė būtų buvusi netgi ženkliai didesnė negu reikalaujama kvalifikacijos reikalavimuose, bet pastaruosius 2-3 metus neturėjęs didelių renginių organizavimo patirties dėl pandemijos ar kitų priežasčių, bus laikomas nepakankamai kvalifikuotu. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnybos vertinimu, kvalifikacijos reikalavimuose nustatyti terminai, per kuriuos tiekėjų siūlomi specialistai turi būti įgiję nurodytą patirtį, yra galimai pernelyg trumpi. 2. Vertinimo metu patikrinus Pirkimo komisijos narių privačių interesų deklaracijas, nustatyta, kad Ž. O. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai pateiktoje deklaracijoje nenurodyta su dalyvavimu viešuosiuose pirkimuose susijusi veikla.
|
[1] 2022-10-10 raštas Nr. (24.78Mr-07)-6K-2206022.
[2] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[3] Kai pirkimo objektas dalus: Tiekėjas, per paskutinius 3* metus iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos pagal vieną ar daugiau sutarčių yra savo jėgomis suteikęs [nurodomos panašios paslaugos (jų apimtis ar vertė ar kt.)].
[4] Gali būti nustatomas ilgesnis laikotarpis Metodikos 16.2 punkto išnašoje nurodytais atvejais.
[5] 2022-03-09, skelbimo kodas: 2022-654130.
[6] Patvirtintos Pirkimo komisijos 2022-03-04 protokolu Nr. VP-23.
[7] 2022-03-04 Nr. VP-23, 2022-03-17 Nr. VP-39, 2022-03-28 Nr. VP-42, 2022-03-29 Nr. VP-44, 2022-03-30 Nr. VP-46, 2022-04-15 Nr. VP-51, 2022-04-19 Nr. VP-52, 2022-04-21 Nr. VP-56, 2022-05-02 Nr. VP-60, 2022-05-05 Nr. VP-63, 2022-05-12 Nr. VP-70.
[8] 2022-06-10 Nr. 2022-656343.
[9] 2023-01-05 raštas Nr. SE-21.
[10] „51 straipsnis. Europos bendrajame viešųjų pirkimų dokumente pateikiamos informacijos patvirtinimo priemonės.
- Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į perkamų prekių, paslaugų ar darbų pobūdį, kiekį, svarbą ir paskirtį, gali reikalauti iš tiekėjų pateikti šiuos dokumentus (vieną ar kelis), patvirtinančius jų techninį ir profesinį pajėgumą:“
[11] „Tiekėjas per paskutinius 3 metus iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos pagal vieną ar daugiau sutarčių yra savo jėgomis <...>“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite