2023-01-26 4S-87 UAB "VAATC",
UAB „VAATC“
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai
Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai Žiniai Vilniaus miesto savivaldybės administracijai, Šalčininkų rajono savivaldybės administracijai, Širvintų rajono savivaldybės administracijai, Švenčionių rajono savivaldybės administracijai, Trakų rajono savivaldybės administracijai, Ukmergės rajono savivaldybės administracijai, Vilniaus rajono savivaldybės administracijai, Elektrėnų savivaldybės administracijai
|
2023-01-26 Į 2023-01-05 |
Nr. Nr. |
4S-87(7.4Mr) 1.13.-23/4 |
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, atliko UAB „VAATC“ (toliau – Perkančioji organizacija) įvykdyto pirkimo „Didelių gabaritų ir kitų atliekų surinkimo aikštelės (Graičiūno g. 36D, Vilnius) projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugų pirkimas“ vertinimą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) prašymą[1].
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Didelių gabaritų ir kitų atliekų surinkimo aikštelės (Graičiūno g. 36D, Vilnius) projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugų pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2020-04-30; pirkimo Nr. 484399; toliau – Pirkimas)/ 2020 m. birželio 12 d. projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugų pirkimo sutartis Nr. PS-102/2020 (toliau – Sutartis) |
Pirkimo vykdymo / sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020 m. kovo 19 d. iki 2020 m. birželio 30 d.) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Atviras konkursas (supaprastintas pirkimas) |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė – 30 000,00 Eur be PVM/Sutarties vertė – 26 033,06 Eur be PVM |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
UAB „Hidroterra“ (300151329) |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus Pirkimo vertinimas /Pirkimo vertinimas atliktas po Sutarties sudarymo |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
Projektas Nr. 05.2.1-APVA-R-008-01-0002 „Komunalinių atliekų tvarkymo infrastruktūros plėtra“. Projektą administruojanti institucija – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – APVA) |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: - |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 47 straipsnio 1[2] dalis, Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[3] (toliau – Kvalifikacijos metodika) 21.6 papunktis[4] |
Pirkimą vykdė Perkančiosios direktoriaus 2017 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. 1.24-VĮ-6[5] sudaryta viešųjų pirkimų komisija, vadovaudamasi Pirkimo sąlygomis, patvirtintomis 2020 m. balandžio 27 d. viešųjų pirkimų komisijos posėdžio protokolu Nr. 1. Pirkimo dokumentų 3.2 papunktyje nustatyti kvalifikaciniai reikalavimai tiekėjams, vienas kurių: „Tiekėjas sutarčiai vykdyti turi pasiūlyti ne mažiau kaip: 1 (vieną) statinio projekto vadovą, atsakingą už pirkimo sutarties vykdymą, kuris: 1) turi teisę eiti ypatingojo/neypatingojo statinio projekto vadovo pareigas (statiniai: negyvenamieji pastatai, kiti inžineriniai statiniai) <...>.“[6] Vadovaujantis Statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“[7] (toliau – STR 1.01.03:2017) nuostatomis, statiniai yra skirstomi į pastatus ir inžinerinius statinius (5 punktas). STR 1.01.03:2017 trečiojo skirsnio „Negyvenamieji pastatai“ 7 punkte nustatyta, jog negyvenamieji pastatai pagal paskirtį skirstomi į pogrupius (22 pogrupiai)[8], o septintajame skirsnyje „Kiti inžineriniai statiniai“ išskirti 2 pogrupiai[9]. Įvertinus tai, daroma išvada, jog Pirkimo sąlygų 3.2.3 papunktyje nustatant kvalifikacinį reikalavimą – „turėti teisę eiti ypatingojo/neypatingojo statinio projekto vadovo pareigas (statiniai: negyvenamieji pastatai, kiti inžineriniai statiniai) <...>“, t. y. nurodant reikalingas statinių grupes, tačiau nenurodant konkrečių negyvenamųjų pastatų bei kitų inžinerinių statinių pogrupių, kvalifikacinis reikalavimas buvo nustatytas nesivadovaujant STR 1.01.03:2017 nuostatomis. Įstatyme konkrečiai nenurodyta, kokius būtinus kvalifikacijos reikalavimus perkančiosios organizacijos turi nustatyti konkretaus pirkimo atveju – tai, įvertinusios pirkimo pobūdį ir kitas reikšmingas aplinkybes, sprendžia pačios perkančiosios organizacijos. Tačiau pažymėtina, kad vadovaujantis Įstatymo 47 straipsnio 7 dalies nuostata, „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“. Kvalifikacijos metodikos 8 punkte įtvirtinti kvalifikacijos reikalavimų nustatymo principai, pavyzdžiui: „8.4. keliami reikalavimai turi būti susiję su pirkimo objektu, proporcingi pirkimo objektui, tikslūs, aiškūs ir objektyviai patikrinami. Įvertindamas, ar pasirinkti kvalifikacijos reikalavimai yra proporcingi pirkimo objektui, pirkimo vykdytojas turi atsižvelgti ne tik į atskirus kvalifikacijos reikalavimus, o ir į šių reikalavimų visumą, keliamą atitinkamam pirkimo objektui“; „8.5. pirkimo vykdytojas nustato tik tą (tuos) kvalifikacijos reikalavimą (-us), kuris (-ie) geriausiai įrodys tiekėjo galimybes įvykdyti pirkimo sutartį“; ir kt. Nustatant reikalavimus tiekėjo personalo, jų vadovaujančio personalo profesiniam pajėgumui turi būti siekiama „<...> įsitikinti, kad pirkimo sutarties vykdymas bus pavestas kvalifikuotam tiekėjo, teikiančio paslaugas <...> personalui, ar jo vadovaujančiam personalui, kuris yra tiesiogiai susijęs (ar atsakingi) už konkrečios paslaugos suteikimą <...> Pirkimo vykdytojas tiksliai ir aiškiai pirkimo dokumentuose nurodo, kokią kvalifikaciją turi turėti tiekėjas, ar jo vadovaujantys asmenys <...> Kvalifikacijos reikalavimai turi būti nustatomi atsižvelgiant į pirkimo vykdytojo nurodytas kompetencijas galintiems atlikti asmenims norminiuose teisės aktuose keliamą kvalifikaciją <...>[10]. Atsižvelgiant į tai, pirkimo dokumentuose turi būti nustatomi tik būtini kvalifikacijos reikalavimai, reikalingi pirkimo sutarčiai įvykdyti. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimo sąlygų 3.2.3 papunktyje nustatydama specialisto kvalifikacijos reikalavimą dėl teisės eiti ypatingojo/neypatingojo statinio projekto vadovo pareigas, nurodant tik reikalingas statinių grupes, nenurodant konkrečių negyvenamųjų pastatų bei kitų inžinerinių statinių pogrupių, Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies nuostatą, kad „perkančioji organizacija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl ji turi teisę skelbime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose nustatyti būtinus kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimus ir šių reikalavimų atitiktį patvirtinančius dokumentus ar informaciją“, atitinkamai – Kvalifikacijos metodikos 21.6 papunkčio nuostatas. Toks kvalifikacinis reikalavimas, kai Pirkimo sąlygose nurodytos tik reikalingos statinių grupės, nenurodant Pirkimo objektą atitinkančių pogrupių (pagal STR 1.01.03:2017 reikalavimus), neduoda jokios pridėtinės vertės vertinant tiekėjo specialistą, t. y. pagal nustatytąjį reikalavimą nėra galimybės įsitikinti, ar tiekėjo siūlomas statinio projekto vadovas yra kompetentingas, patikimas, pajėgus įvykdyti Perkančiosios organizacijos suformuluotas užduotis. Tarnyba, išnagrinėjusi CVP IS pateiktą informaciją, nustatė, jog 1) prie Pirkimo prisijungė 12 tiekėjų, iš kurių 6 tiekėjai pateikė pasiūlymus, 2) Perkančioji organizacija negavo paklausimų, pretenzijų dėl Pirkimo sąlygų 3.2.3 punkte nustatyto kvalifikacinio reikalavimo. Šių aplinkybių visuma leidžia daryti išvadą, kad minėto reikalavimo nustatymas neturėjo neigiamų pasekmių bei neturėjo įtakos Pirkimo rezultatui, todėl Tarnyba jį laiko formaliu. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
- |
|
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi Pirkimo vertinimą[11], sprendžia, jog Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies reikalavimus, atitinkamai – Kvalifikacijos metodikos 21.6 papunkčio nuostatas, tačiau, atsižvelgdama į pirmiau nurodytas aplinkybes bei argumentus, pažeidimą vertina kaip formalaus pobūdžio, neturintį įtakos Pirkimo rezultatams. |
Pastabos
- |
[1] Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2022 m. spalio 10 d. raštas Nr. (24.78Mr-07)-6K-2206022.
[2] „Perkančioji organizacija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl ji turi teisę skelbime apie pirkimą ar kituose pirkimo dokumentuose nustatyti būtinus kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimus ir šių reikalavimų atitiktį patvirtinančius dokumentus ar informaciją. Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs.“
[3] Patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 (aktuali redakcija nuo 2017-06-30 iki 2020-12-31).
[4] „Tiekėjo personalo, ar jų vadovaujančio personalo išsilavinimas ir profesinė kvalifikacija. Šis kvalifikacijos reikalavimas yra keliamas siekiant įsitikinti, kad pirkimo sutarties vykdymas bus pavestas kvalifikuotam tiekėjo, teikiančio paslaugas, ar atliekančio darbus, personalui, ar jo vadovaujančiam personalui, kuris yra tiesiogiai susiję (ar atsakingi) už konkrečios paslaugos suteikimą ar darbų atlikimą. Personalo, nesusijusio su konkrečios pirkimo sutarties vykdymu, kvalifikacija netikrinama. Pirkimo vykdytojas tiksliai ir aiškiai pirkimo dokumentuose nurodo, kokią kvalifikaciją turi turėti tiekėjas, ar jo vadovaujantys asmenys (pavyzdžiui, darbų atveju – nurodoma konkreti statybos darbų sritis, statinių kategorija ir grupė bei reikalaujama patirtis). Kvalifikacijos reikalavimai turi būti nustatomi atsižvelgiant į pirkimo vykdytojo nurodytas kompetencijas galintiems atitikti asmenims norminiuose teisės aktuose keliamą kvalifikaciją (pavyzdžiui, statybos techninės veiklos pagrindinių sričių vadovams kvalifikacijos reikalavimai nustatomi atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos statybos įstatyme nurodytus jiems taikomus kvalifikacijos reikalavimus). Pirkimo vykdytojas nurodo reikalaujamas kompetencijas, o tiekėjas pateikia minimalų reikalaujamas kompetencijas galinčių atitikti asmenų skaičių. Turi būti nurodyta, ar tas pats asmuo galės vykdyti kelių specialistų, ekspertų, vadovų funkcijas. Atitinkamos srities personalo skaičius gali būti nurodomas tik išimtiniais atvejais, kai perkamas specifinis pirkimo objektas ir tinkamam pirkimo sutarties įvykdymui yra būtina užtikrinti, kad tas pats asmuo negalėtų atlikti kelių pirkimo objekto veiklų ar kelių nurodytų specialistų pareigų (pavyzdžiui, įsigyjamos sertifikavimo audito paslaugos, elektroninių mokymo modulių kūrimas, diegimas, priežiūra – kai yra reikalinga nustatyti, kad tiekėjas turi užtikrinti, kad galės skirti būtiną minimalų skaičių darbuotojų ir vadovaujančių darbuotojų dirbant pagal kiekvieną iš sričių, profilių ir tas pats asmuo negali būti siūlomas skirtingoms sritims, profiliams).“
[5] Perkančiosios organizacijos direktoriaus 20219 m. kovo 20 d. įsakymas Nr. 1.24-VĮ-18/2019 „Dėl UAB „VAATC“ nuolatinės viešųjų pirkimų komisijos sudėties pakeitimo“.
[6] Pirkimo sąlygų 3.2.3 papunktis.
[7] Patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. D1-713 (aktuali redakcija nuo 2018-01-01 iki 2020-06-15).
[8] Statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ 7.1–7.22 papunkčiai.
[9] Statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ 11–12 punktai.
[10] Kvalifikacijos metodikos 21.6 papunktis.
[11] Vertinti dokumentai, susiję su Pirkimu: 2020 m. kovo 23 d. Pirkimo paraiška Nr. P-04/20/045, Perkančiosios organizacijos 2022 m. sausio 5 d. rašte Nr. 1.13.-23/4 pateikta informacija, CPV IS skelbimas apie Pirkimą (skelbtas 2020-04-30, skelbimo kodas Nr. 2020-659361), Pirkimo dokumentai, patvirtinti 2020 m. balandžio 27 d. Pirkimo komisijos posėdyje (protokolo Nr. 1), Pirkimo komisijos posėdžių protokolai (2020 m. balandžio 27 d. posėdžio protokolas Nr.1; 2020 m. gegužės 5 d. posėdžio protokolas Nr. 2; 2020 m. gegužės 13 d. posėdžio protokolas Nr. 3; 2020 m. gegužės 19 d. posėdžio protokolas Nr. 4; 2020 m. gegužės 20 d. posėdžio protokolas Nr. 5; 2020 m. gegužės 22 d. posėdžio protokolas Nr. 6; 2020 m. gegužės 22 d. posėdžio protokolas Nr. 7; 2020 m. gegužės 29 d. posėdžio protokolas Nr. 8), Pirkimo dokumentų ir procedūrų patikrą atlikusios APVA dokumentai, Atn-1 ataskaita (skelbta 2020-06-12 Nr. 2020-637527).
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite