2023-01-18 4S-46 Plungės rajono savivaldybės administracija
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Plungės rajono savivaldybės administracijai
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai
Centrinei projektų valdymo agentūrai |
2023-01-18 Į 2022-12-22 Į 2022-10-10
|
Nr. Nr. Nr. |
4S-46 (7.4Mr) AS-6738 (24.78Mr-07)-6k-2206022 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, atliko Plungės rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto pirkimo vertinimą pagal Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) prašymą[1].
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Bendruomeninių vaikų globos namų Gandingos g. 11b, Plungė, statybos darbai“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2022-02-10, pirkimo Nr. 585376) (toliau – Pirkimas), 2022-04-06 statybos rangos sutartis Nr. BT6-01-323 (toliau – Pirkimo sutartis) . |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Įstatymas (redakcija nuo 2022-01-01 iki 2022-03-24). |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Supaprastintas pirkimas, atviras konkursas. |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė 334 104,13 Eur be PVM (404 266,00 Eur su PVM). Pirkimo sutarties vertė 309 849,00 Eur be PVM (374 917,29 Eur su PVM). |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
UAB „Renato statyba“ (juridinio asmens kodas – 305195977)
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Išsamus Pirkimo dokumentų vertinimas / po Pirkimo sutarties sudarymo.
|
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ įgyvendinimo priemonę Nr. 08.1.1-CPVA-V-427 „Institucinės globos pertvarka: investicijos į infrastruktūrą“ įgyvendinamo projekto „Bendruomeninių vaikų globos namų tinklo plėtra Plungės rajono savivaldybėje“ Nr. 08.1.1-CPVA-V-427-10-0001 ES fondo lėšos, Valstybės ir Savivaldybės biudžeto lėšos. Įgyvendinančioji institucija – Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA).
|
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją. – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 47 straipsnio 7 dalis[2], Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[3] (toliau – Kvalifikacijos metodika) 12.4 papunktis[4]. |
Pažymėtina, kad Kvalifikacijos metodikos[6] 12.4 papunktyje nustatyta, jog „Pirkimo vykdytojas reikalauja konkrečios vidutinių metinių pajamų iš veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, sumos“. Taip pat įtvirtinta, jog kvalifikacijos reikalavimas nustatomas „pagal poreikį įvertinus numatomos sudaryti pirkimo sutarties trukmę ir kitas Metodikos 11 punkte nurodytas aplinkybes <...>“. Reikalavime nustatyta vidutinės metinės pajamos iš veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, suma yra susiejama su teikiamo pasiūlymo kaina, kas sudaro situaciją, jog tiekėjo vidutinių metinių pajamų vertė priklauso nuo jo (tiekėjo) pasiūlymo dydžio (vertės), kas reiškia, kad skirtingiems tiekėjams taikomas skirtingo dydžio kvalifikacinis reikalavimas. Perkančioji organizacija rašte[7] nurodė, jog „Maksimali pirkimui skirta lėšų suma nebuvo viešinama, o nurodžius kvalifikaciniame reikalavime tikslią sumą, tiekėjai būtų turėję galimybę apskaičiuoti perkančiosios organizacijos pirkimui skirtų lėšų dydį. Tokiu atveju, pirkimui skirtų lėšų neviešinimas būtų praradęs prasmę pirkimo atžvilgiu“. Atkreiptinas dėmesys, kad tiekėjai, iš kvalifikacijos reikalavime nurodytos konkrečios sumos, neturi galimybės apskaičiuoti perkančiosios organizacijos pirkimui skirtų lėšų sumos, nes nežino pagal kurias Kvalifikacijos metodikos 11 punkte ir 12.4 papunktyje nurodytas aplinkybes, perkančioji organizacija nustatė konkrečią vidutinės metinės pajamos iš veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, sumą (pavyzdžiui, 0,2, 0,5 ar 2 kartus didesnę, ar kt.). Atsižvelgus į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nustačiusi Reikalavimą ne pagal Kvalifikacijos metodikos reikalavimus, pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 7 dalies ir Kvalifikacijos metodikos 12.4 papunkčio nuostatas. Tačiau Tarnyba, atsižvelgdama į pažeidimo pobūdį, šio pažeidimo įtaką Pirkimo rezultatams, laiko jį formaliu. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
– |
IV dalis. Sprendimas
Pastabos
1) Perkančioji organizacija Pirkimo sąlygų 39.2 papunktyje (be kitų nustatytų reikalavimų) nustatė ir reikalavimą pateikti tiekėjo ar jo įgalioto asmens parašu patvirtintą specialistų (-o), kurie (-is) bus atsakingi (-as) už pirkimo sutarties vykdymą, sąrašą, nurodant vardą, pavardę, profesinę kvalifikaciją, dabartinę darbovietę. Tiekėjas UAB „Renato statyba“ specialistų sąrašo nepateikė. CPVA Pirkimo patikros metu kreipėsi[14] į Perkančiąją organizaciją pateikti paaiškinimus dėl specialistų sąrašo nepateikimo. Perkančioji organizacija paaiškino[15], kad „neprašė patikslinti pateiktų dokumentų dėl kvalifikacijos atitikimo pateikiant sąrašą, nes informaciją (kuri būtų buvusi pateikta sąraše) nustatė vertindama dokumentų visumą. <...> yra UAB „Telšių statyba“ darbuotojas, pagal CVP IS Pranešimo 10327299 pateiktų dokumentų failų pavadinimą: „Įmonės atestatas Telšių statyba ir darbų vadovas.pdf <...> ir ant atestato uždėtą vizą, kad naudoti konkursui „Bendruomeninių vaikų globos namų Gandingos g. 11b, Plungė, statybos darbai“. Vertinant pateiktus dokumentus, <...> yra UAB „Renato statyba“ darbuotojai“. Perkančioji organizacija Tarnybai taip pat paaiškino[16], jog „neprivalėjo įsitikinti/patikrinti ar prašyti Tiekėjo pateikti įrodančių dokumentų dėl specialistų darboviečių, nes toks reikalavimas nebuvo nustatytas pirkimo sąlygose bei nebuvo pagrindo netikėti Tiekėjo pateiktais dokumentais“. Tarnybos vertinimu, Pirkimo Komisija, priėmusi sprendimą nesikreipti į tiekėją pateikti specialistų sąrašo, kurio reikalavo Pirkimo sąlygose, tačiau įvertinusi pateikto pasiūlymo visumą, pripažinusi tiekėjo kvalifikaciją tinkama, turėjo tokį savo sprendimą įforminti viešojo pirkimo komisijos protokole, bet to nepadariusi neužtikrino tinkamo Įstatymo 19 straipsnio 5 dalies nuostatų laikymosi. 2) Perkančioji organizacija Pirkimo sąlygų 39.3 papunktyje dėl Reikalavimo nustatė galimybę (be kitų prašomų dokumentų) pateikti paskutinių dvejų finansinių metų (2020, 2021 metų) atliktų pastato rekonstravimo ir/ ar naujo statinio statybosdarbų sąrašąkartu su užsakovų pažymomis, kuriose nurodoma, kad svarbiausių darbų atlikimas ir galutiniai rezultatai buvo tinkami. Tačiau, pažymėtina, kad pats nustatytas Reikalavimas priskiriamas finansinio ir ekonominio pajėgumo kvalifikacijos reikalavimų sričiai, o atitikties tokio Reikalavimo įrodymui nustatytas perteklinis reikalavimas pateikti ir dokumentų, susijusių su tiekėjo techniniu ir profesiniu pajėgumu (paskutinių dvejų finansinių metų (2020, 2021 metų) atliktų pastato rekonstravimo ir/ ar naujo statinio statybos darbų sąrašą kartu su užsakovų pažymomis, kuriose nurodoma, kad svarbiausių darbų atlikimas ir galutiniai rezultatai buvo tinkami). Atkreiptinas dėmesys, kad Įstatymo 51 straipsnio 7 dalies 1 papunktyje nustatyta, kad „Perkančioji organizacija <...> gali reikalauti iš tiekėjų pateikti šiuos dokumentus (vieną ar kelis), patvirtinančius jų techninį ir profesinį pajėgumą:1) per paskutinius 5 metus atliktų darbų sąrašą kartu su užsakovų pažymomis apie tai, kad svarbiausių darbų atlikimas ir galutiniai rezultatai buvo tinkami“. Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[17] 16.1 papunktyje „Panašių darbų atlikimo patirtis“ nustatytam kvalifikacijos reikalavimui dėl techninės ir profesinės patirties, taip pat prašoma būtent atliktų darbų sąrašo kartu su užsakovų (tiek viešųjų, tiek privačiųjų) pažymomis, apie tai, kad svarbiausių darbų atlikimas ir galutiniai rezultatai buvo tinkami. Pažymėtina, kad ir tiekėjas UAB „Renato statyba“ Reikalavimo atitiktį įrodinėjo pateikdamas ir deklaraciją[18], ir darbų sąrašą. |
[1] 2022-10-10 raštas Nr. (24.78Mr-07)-6K-2206022.
[2] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[3] Patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. Nr. 1S-105, redakcija galiojanti nuo 2022-01-01 iki 2022-03-31.
[4]„Pirkimo vykdytojas reikalauja konkrečios vidutinių metinių pajamų iš veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, sumos“.
[5] Komisijos sudėtis pakeista Perkančiosios organizacijos administracijos direktoriaus 2019 m. rugpjūčio 1 d. įsakymu Nr. D-697.
[6] patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 (redakcija nuo 2022-01-01 iki 2022-03-31).
[7] 2022-12-22 raštas Nr. AS-6738.
[8] 2022-02-10, skelbimo kodas: 2022-672819.
[9] patvirtintas Pirkimo komisijos 2022-02-09 protokolu Nr. A8-19.
[10] 2022-02-09 Nr. A8-19, 2022-02-28 Nr. A8-35, 2022-03-02 Nr. A8-38, 2022-03-03 Nr. A8-40, 2022-03-14 Nr. A8-48, 2022-03-18 Nr. A8-55, 2022-03-23 Nr. A8-58.
[11] 2020-09-01 pranešimas apie pirkimo 1.003 išankstinės patikros rezultatus Nr. 1, 2020-08-20 – 2020-09-02 pastabos dėl Pirkimo sąlygų ir sutarties projekto, 2022-07-20 pranešimas apie pirkimo 1.008 paskesnės patikros rezultatus Nr. 1
[12] 2022-04-13 Nr. 2022-635514.
[13] 2022-12-22 raštas Nr. AS-6738.
[14] 2022-07-08 el. paštu.
[15] 2022-07-18 el. paštu.
[16] 2023-01-06 el. paštu.
[17] patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 (redakcija nuo 2022-01-01 iki 2022-03-31).
[18]„Pateikiama:
- ūkio subjekto vadovo ir ūkio subjekto vyriausiojo buhalterio (buhalterio) arba kito asmens, galinčio tvarkyti ūkio subjekto buhalterinę apskaitą pagal teisės aktus, pasirašyta deklaracija apie paskutiniais dvejais finansiniais metais (2020, 2021 metais), o jeigu ūkio subjektas įregistruotas ar veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau, – nuo ūkio subjekto įregistravimo ar veiklos su pirkimu susijusioje srityje pradžios (jeigu ši informacija turima), gautas metines pajamas iš veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas – pastato rekonstravimas ir/ ar naujo statinio statyba“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite