2023-01-11 4S-16 AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija
AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai
Žiniai Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai |
2023-01-11 Į 2022-12-27 2023-01-05 |
Nr. 4S-16 (7.4Mr) Nr. UD-7.1.1E-2276 Nr. 3S-53 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo (toliau – Įstatymas) 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, atliko AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (toliau – Perkantysis subjektas) vykdomo viešojo pirkimo „Objekto „Klaipėdos uosto šiaurinio ir pietinio bangolaužių rekonstravimas ir Kuršių nerijos šlaito tvirtinimas“ 200 m povandeninės atraminės sienutės prie pietinio bangolaužio rangos darbai“ dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Objekto „Klaipėdos uosto šiaurinio ir pietinio bangolaužių rekonstravimas ir Kuršių nerijos šlaito tvirtinimas“ 200 m povandeninės atraminės sienutės prie pietinio bangolaužio rangos darbai“ (2022-10-08 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, pirkimo Nr. 627798) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Įstatymas (redakcija galiojusi nuo 2022 m. liepos 7 d. iki 2022 m. gruodžio 29 d.) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Tarptautinis pirkimas, atviras konkursas |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuojama Pirkimo vertė – 21 596 097,12 Eur be PVM
|
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis Pirkimo procedūrų vertinimas (dėl Pirkimo sąlygų paaiškinimo) / Pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
Projektas „Bangolaužių (molų) rekonstrukcija ir gamtosauginių priemonių įgyvendinimas“ bendrai finansuojamas iš ES struktūrinių fondų lėšų pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.1.1-TID-V-505 priemonę. Projektą administruojanti institucija – VŠĮ Centrinė projektų valdymo agentūra. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: –. |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
– |
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
– |
|
IV dalis. Sprendimas
Atlikus dalinį vertinimą, vertinimo apimtyje Įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatų pažeidimų nenustatyta. Tarnyba panaikina Perkančiajam subjektui 2022 m. gruodžio 8 d. raštu Nr. 4S-1104 (7.4Mr) pritaikytą įpareigojimą sustabdyti Pirkimo sutarties sudarymo procedūrą. |
Pastabos
Atsižvelgdama į tai, kad Pirkimo dokumentuose nustatytų kvalifikacijos reikalavimų atitiktis Įstatymui ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatoms vertinimas nėra šio vertinimo dalykas, Tarnyba nei pačių kvalifikacijos reikalavimų turinio, nei jų įtakos Pirkimo rezultatui detaliai nenagrinėjo, tačiau atkreiptinas dėmesys, kad Pirkimo dokumentuose įtvirtinti atskiri kvalifikacijos reikalavimai nustatyti nepilnai išpildant Įstatymo bei Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[1] (toliau – Kvalifikacijos metodika) reikalavimus. Pavyzdžiui: 1) Pirkimo dokumentų 3.6.2 papunktyje nustatytame reikalavime Perkantysis subjektas nenurodė, ką laiko svarbiausiais darbais (Kvalifikacijos metodikos 16.1 papunktis); 2) Pirkimo dokumentų 3.7.1 papunktyje nustatytas reikalavimas: „Tiekėjas turi būti įdiegęs aplinkos apsaugos vadybos sistemą EMAS arba kitą aplinkos apsaugos vadybos sistemą, įdiegtą pagal standartą LST EN ISO 14001 <...>“. Pažymėtina, jog tiekėjų kvalifikacijos reikalavimu Įstatymo 47 straipsnio prasme yra laikomas reikalavimas dėl konkrečių aplinkos apsaugos vadybos priemonių taikymo (vadovaujantis Įstatymo 51 straipsnio 7 dalies 8 punktu bei Kvalifikacijos metodikos 22 punktu). Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad Perkantysis subjektas turi kelti reikalavimą tiekėjui ne būti įsidiegus tam tikrą standartą, o jo laikytis / jį taikyti, priešingu atveju gali susidaryti situacija, kad standartą tiekėjas turi įsidiegęs, tačiau realiai nesilaiko jame nustatytų reikalavimų. Atsižvelgiant į išdėstytą, siūlytina ateityje vykdomuose pirkimuose nustatant tiekėjų kvalifikacijos reikalavimus atsižvelgti į išdėstytus pastebėjimus. |
[1] Patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. Nr. 1S-105, redakcija galiojanti nuo 2022-04-01.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite