2023-01-05 Nr. 4S-3 UAB „Vilniaus šilumos tinklai“
VšĮ Inovacijų agentūrai
AB „Vilniaus šilumos tinklai“ |
2023-01-05 Į 2022-11-18
2022-12-12 2022-12-30 |
Nr. 4S-3 (7.4Mr) Nr. 2022-R4-3049
SD-6312 3S-2913 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo (toliau – Įstatymas) 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, bei atsižvelgdama į VšĮ Inovacijų agentūrai (toliau – Agentūra) prašymą[1], atliko UAB „Vilniaus šilumos tinklai“ (toliau – Perkantysis subjektas) vykdyto viešojo pirkimo „Šilumos tiekimo tinklų rekonstravimo darbai“ dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Šilumos tiekimo tinklų rekonstravimo darbai“ (2020-12-10 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 524378) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Įstatymas (redakcija galiojusi nuo 2020 m. rugpjūčio 1 d. iki 2021 m. lapkričio 30 d.) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Tarptautinis pirkimas riboto konkurso būdu, taikant dinaminę pirkimų sistemą (toliau – DPS) |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
DPS planuojama bendra vertė – 18000000,00 EUR be PVM |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis vertinimas dėl Pirkimo sąlygos patikslinimo/po DPS sukūrimo |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
Projektas „Šilumos tiekimo tinklų žiedo įrengimo tarp ŠK-92739 ir ŠK-92751 darbai“. Projektą administruojanti institucija – Agentūra |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: –. |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
– |
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
– |
|
IV dalis. Sprendimas
Agentūra paprašė[2] Tarnybą pateikti dalinę pirkimo vertinimo išvadą, ar Perkantysis subjektas, vykdant Pirkimą, patikslinęs DPS Pirkimo dokumentų 1 priedo „Pirkimo objekto pobūdžio aprašymas“ 4 dalies „Pirkimo objektui keliami reikalavimai“ 8 punkto nuostatą, nepažeidė Įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje[3] nustatytų lygiateisiškumo ir skaidrumo principų ir 41 straipsnio 3 dalies[4]. Agentūros nurodytos aplinkybės: „Projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą <...>, 2020-12-08 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje <...> paskelbė tarptautinį pirkimą riboto konkurso būdu „Šilumos tiekimo tinklų rekonstravimo darbai“, taikant dinaminę pirkimų sistemą <...>. Atliekant šį Pirkimą sukuriama DPS.<...>. DPS dokumentų 1 priedo „Pirkimo objekto pobūdžio aprašymas“ 4 dalies „Pirkimo objektui keliami reikalavimai“ 8 punkte nurodyta „Darbų vykdymo metu aprūpinti vartotojus karštu vandeniu. Pažymėtina, kad atjungimai bus galimi tik trumpalaikiai (iki 1 paros). Bendroje sumoje atjungimai negalės viršyti 5 parų per visą Darbų vykdymo laiką. Atjungimai iki 2 val. galės būti derinami atskirai“. Perkantysis subjektas 2020-12-21 CVP IS priemonėmis gavo tiekėjo pretenziją, kurioje nurodyta, kad DPS dokumentų 1 priedo „Pirkimo objekto pobūdžio aprašymas“ 4 d. 8 p. nurodyti atjungimo terminai yra pernelyg trumpi ir akivaizdu, kad kai kurių konkrečių projektų atveju bus praktiškai neįgyvendinti. 2020-12-30 Perkantysis subjektas tiekėjui, pateikusiam pretenziją, CVP IS priemonėmis pateikė atsakymą, kuriame nurodė, kad „Tiekėjo prašymas dėl trumpalaikių (iki 1 paros) atjungimų, kurie įvertinus visas aplinkybes yra galimai per trumpi laikytinas pagrįstu. Perkantysis subjektas pakoreguos DPS dokumentų 1 priedo „Pirkimo objekto pobūdžio aprašymas“ 4 dalies 8 punktą.“. Taip pat 2020-12-30 Perkantysis subjektas CVP IS priemonėmis išsiuntė visiems prie Pirkimo prisijungusiems tiekėjams informacinį pranešimą, kuriame nurodė, kad tikslina Pirkimo dokumentų 1 priedo „Pirkimo objekto pobūdžio aprašymas“ 4 d. 8 p. į „Karšto vandens atjungimų vartotojams terminai turės būti derinami su užsakovu.“, t. y. buvo atsisakyta konkrečių atjungimo terminų. <...> Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės Europos Sąjungos investicijų audito departamentas (toliau – Audito institucija), atlikdamas šio Pirkimo auditą, IA nurodė, kad „Lietuvos Aukščiausiojo Teismo (toliau – LAT) praktikoje išaiškinta, kad „Paskelbto viešojo pirkimo dokumentai negali būti aiškinami ar tikslinami taip, jog keistųsi pagrindinių pirkimo sąlygų esmė; kai PO apibrėžia pirkimo sąlygų turinį (jam suteikia tikslią reikšmę), ji negali vėliau keisti pirkimo dokumentų turinio ar jų aiškinti taip, kad būtų iš esmės pakeistos pirkimo sąlygos, nes tokiu atveju būtų pažeisti skaidrumo ir tiekėjų teisėtų lūkesčių principai“ (LAT 2016-03-30 nutartis civilinėje byloje Nr. 3K-3-177-916/2016). LAT praktikoje taip pat išaiškinta, kad „PO, laikydamosi iš skaidrumo principo išplaukiančio imperatyvo nekeisti pirkimo sąlygų, per visą viešojo pirkimo procedūrą privalo laikytis iš anksto paskelbtų reikalavimų, nepriklausomai nuo to, kad sąlygų modifikavimu siekiama ištaisyti jų ydingumą, nes priešingu atveju ji VPĮ įtvirtintą reguliavimą pažeidžia du kartus: tiek iš pradžių nustatydama neteisėtas pirkimo sąlygas, tiek vėliau jas neteisėtai keisdama“ (LAT 2017-02-14 nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-7-23-248/2017). Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (toliau – ESTT) praktikoje nurodoma, kad leidžiama atlikti tam tikrus pirkimo sąlygų pakeitimus, tačiau atitinkami pakeitimai neturi būti tokie esminiai, kurie pritrauktų potencialių dalyvių, kurie jei šių pakeitimų nebūtų padaryta, nebūtų galėję pateikti pasiūlymo. (ESTT 2017-04-05 sprendimas byloje Nr. C-298/15). Vertinama, kad pakeitus esmines DPS sąlygas (terminus) taip, kad galėtų atsirasti daugiau DPS dalyvių, apie tokį pirkimo sąlygų pakeitimą turėtų būti paskelbiama taip, jog apie šį sprendimą sužinotų ne tik prie DPS jau prisijungę (priėmę kvietimus) dalyviai, bet visi potencialūs tiekėjai – t. y. ir tie, kurie dėl pirminių DPS sąlygų prie DPS neprisijungė. Taip visiems ūkio subjektams būtų sudaromos vienodos prielaidos dalyvauti DPS ir pretenduoti į konkrečių sutarčių, DPS pagrindu, sudarymą. Kadangi prie DPS galėjo neprisijungti tiekėjai, kurie, susipažinę su pirminėmis DPS sąlygomis (t. y., Pirkimo dokumentų 1 priedo „Pirkimo objekto pobūdžio aprašymas“ 4 d. 8 p.), priėmė sprendimą DPS nedalyvauti, atsižvelgiant į tai, kad nebūtų galėję užtikrinti jose nustatytų trumpalaikių atjungimų terminų, vertinama, kad DPS po šių sąlygų atsisakymo turėjo būti nutraukta ir paskelbta iš naujo. Atsižvelgiant į tai, kad patikslintų pirkimo sąlygų CVP IS nemato prie pirkimo neprisijungę (nepriėmę kvietimo) tiekėjai, vertinama, kad nebuvo užtikrintas pakankamas skaidrumas ir tiekėjų lygiateisiškumas.“ Atsižvelgiant į Audito institucijos pateiktą informaciją, kilo įtarimas, kad Perkantysis subjektas, vykdydamas Pirkimą pakeitė esmines Pirkimo sąlygas taip, kad po atliktų pakeitimų Pirkime galėtų dalyvauti daugiau tiekėjų, tačiau Pirkimo nenutraukė ir nepaskelbė jo iš naujo, todėl pažeidė PĮ 29 straipsnio 1 dalyje nustatytus lygiateisiškumo ir skaidrumo principų bei PĮ 41 straipsnio 3 dalį, kuriame nustatyta, kad Perkantysis subjektas privalo nutraukti pradėtas pirkimo procedūras, jeigu buvo pažeisti 29 straipsnio 1 dalyje nustatyti principai ir atitinkamos padėties negalima ištaisyti“. Perkantysis subjektas Tarnybai nurodė[5], kad: „<...> VŠT kiekvienu individualiu atveju sprendžia dėl paaiškinimų / patikslinimų / pakeitimų pobūdžio ir jo įtakos pirkimo procedūroms. Kiekvienu atveju vadovaujamasi Įstatymo 29 straipsnyje nustatytais principais ir pirkimo tikslais, bei Borta kriterijais „<...> kur ESTT pripažino, kad paskelbtos pirkimo sąlygos, įskaitant esmines pirkimo sąlygas, gali būti keičiamos. Remiantis ESTT išaiškinimais sprendime Borta, kasacinio teismo praktika imta formuoti ta pačia linkme. Tačiau tiek pagal ESTT, tiek pagal LAT praktiką keičiant (tikslinant) jau paskelbto pirkimo sąlygas, privalo būti paisoma nediskriminavimo ir vienodo požiūrio principų, taip pat skaidrumo pareigos. Nediskriminavimo ir vienodo požiūrio, skaidrumo principų reikalavimų įgyvendinimas yra užtikrinamas tuo atveju, kai perkantysis subjektas, keisdamas jau paskelbtas pirkimo sąlygas, laikosi trijų sąlygų – vadinamųjų Borta kriterijų: <...>. Pirkime atliktų paaiškinimų / pakeitimų / patikslinimų pobūdis, VŠT nuomone, neprieštarauja Borta kriterijams, taip pat neužkerta kelio visiems suinteresuotiems tiekėjams prisijungti prie DPS bet kuriuo metu, todėl DPS nutraukimas, VŠT nuomone, buvo nebūtinas. Šiuo atveju svarbus elementas yra pirkimo priemonė – tai yra kad vykdomas DPS. VŠT panašią situaciją, esant atviro konkurso būdui, vertintų atsižvelgiant į visą visumą, t. y. paaiškinimų / pakeitimų / patikslinimų pobūdį“. Tarnyba, atlikusi Pirkimo dalinį vertinimą, Įstatymo reikalavimų pažeidimų nenustatė. Tarnybos argumentai ir paaiškinimai: 1) DPS yra ne viešojo pirkimo būdas ar sutartis, o viešojo pirkimo organizavimo techninė (elektroninė) priemonė, kuri gali būti naudojama tam, kad pirmiausia būtų atrinkti tiekėjai (sudarytas kvalifikuotų tiekėjų sąrašas), kurie vėliau visi, iškilus konkrečiam Perkančiojo subjekto poreikiui, būtų kviečiami teikti konkrečius pasiūlymus, t. y. kviečiami dalyvauti konkrečiame pirkime ir sudaryti pirkimo sutartis (kviečiami visi dinaminėje pirkimo sistemoje ar jos kategorijoje esantys tiekėjai). Pažymėtina, jog DPS Pirkimas skirtas ne įsigyti konkrečius šilumos tiekimo tinklų rekonstravimo darbus, o tam, kad būtų atrinkti tiekėjai, sudarytas kvalifikuotų tiekėjų sąrašas; 2) DPS nėra konkretaus pirkimo pradžia, t. y. Įstatymo 41 straipsnio 1 dalies 5 punkte nustatyta, kad „Pirkimo ar projekto konkurso procedūros prasideda, kai: <...> tiekėjams, kuriems leista dalyvauti dinaminėje pirkimų sistemoje, išsiunčiamas kvietimas pateikti pasiūlymą“. Nagrinėjamu atveju, vykdant DPS Pirkimą, tiekėjų nebuvo prašoma pateikti pasiūlymų dėl konkrečių darbų. Pažymėtina, kad Įstatymo 87 straipsnio 6 dalies 2 punktas numato, jog „Norėdamas sukurti dinaminę pirkimo sistemą, perkantysis subjektas: <..> be kitų dalykų, pirkimo dokumentuose nurodo pirkimo objekto pobūdį ir numatomą apimtį, taip pat būtiną informaciją apie dinaminę pirkimo sistemą, įskaitant jos veikimą, naudojamą elektroninę įrangą, techninio prisijungimo priemones ir jų specifikacijas“. Vadinasi siekiant sukurti DPS, nebūtina skelbti pirkimo objekto techninės specifikacijos – turi būti tik aprašomas pirkimo objekto pobūdis. Papildomai pažymėtina, jog Įstatymo 87 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad „Dinaminėje pirkimo sistemoje leidžiama dalyvauti visiems kandidatams, kurie atitinka perkančiojo subjekto nustatytus kvalifikacinius reikalavimus“. Taigi DPS kūrimo etape tiekėjai turi pateikti tik kvalifikacijos atitiktį įrodančius dokumentus, dėl ko darytina išvada, kad suinteresuotumą dalyvauti (ar ne) DPS sukūrime lemia būtent nustatyti kvalifikacijos reikalavimai; 3) DPS dokumentų 1 priedo „Pirkimo objekto pobūdžio aprašymas“ 4 dalyje „Pirkimo objektui keliami reikalavimai“ 8 punkto nuostata „Darbų vykdymo metu aprūpinti vartotojus karštu vandeniu. Pažymėtina, kad atjungimai bus galimi tik trumpalaikiai (iki 1 paros). Bendroje sumoje atjungimai negalės viršyti 5 parų per visą Darbų vykdymo laiką. Atjungimai iki 2 val. galės būti derinami atskirai.“ Perkančiojo subjekto buvo patikslinta į „Karšto vandens atjungimų vartotojams terminai turės būti derinami su užsakovu“. Tarnybos vertinimu, pirmiau nurodyta sąlyga nėra esminė DPS sukūrimo sąlyga, nes Pirkimas skirtas sudaryti kvalifikuotų tiekėjų sąrašą, o ne įsigyti konkrečius šilumos tiekimo tinklų rekonstravimo darbus. Atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Įstatymo 87 straipsnio 9 dalimi[6], konkretūs reikalavimai įsigyjamam pirkimo objektui pateikiami jau konkretaus pirkimo, vykdomo DPS pagrindu, dokumentuose. Patikslinimą Perkantysis subjektas atliko po tiekėjo komentaro, kad „kai kurių konkrečių projektų atveju“ sąlyga gali būti sunkiai įgyvendinama. Pažymėtina, kad su DPS sukūrimo pirkimu konkretūs projektai nebuvo įvardyti ir jų techninės specifikacijos nebuvo teikiamos (jie teikiami konkretaus pirkimo atvejais), taigi tokia sąlyga turi reikšmės tik konkrečių, specifinių, projektų atžvilgiu, tačiau ne visų pagal šį DPS būsimų pirkimų atveju. Kadangi šio DPS metu teikiamos paraiškos dėl kvalifikacijos atitikties vykdyti įvairių projektų darbus, pirminė sąlyga niekaip neribojo tiekėjų apsisprendimą būti įtrauktu į DPS tiekėjų sąrašą, o minėtas patikslinimas įtakoja ne tiekėjų suinteresuotumą dalyvauti šiame Pirkime (būti įtrauktiems į DPS), o galėtų įtakoti tik kai kurių konkrečių (jei tokių apskritai pasitaikys) projektų pačių darbų vykdymą; 4) Vadovaujantis Įstatymo 87 straipsnio 8 dalimi[7], tiekėjai per visą DPS galiojimo laiką, nagrinėjamu atveju 48 mėnesius (iki 2024-12-11), gali pateikti paraiškas dalyvauti DPS, t. y. tiekėjai net ir pasibaigus pirminėms paraiškų vertinimo procedūroms ir sukūrus DPS, visą DPS galiojimo laikotarpį gali teikti paraiškas tam, jog būtų įtraukti į DPS. Pirmiau nurodytos aplinkybės sąlygoja, jog tiekėjų konkurencija yra nuolat plečiama bei didinama, ką patvirtina ir Perkančiojo subjekto Tarnybai nurodyta informacija[8], kad: „<...> ankstesniuose pirkimuose dalyvaudavo iki 3 tiekėjų, VŠT nusprendė išbandyti dinaminę sistemą, siekiant pritraukti platesnį tiekėjų ratą. Minėtas sprendimas pasiteisino, nes prie dinaminės sistemos prisijungė 38 tiekėjai, tuo pačiu ženkliai padidėjo konkurencija“; 5) Patikslintas DPS Pirkimo sąlygas (aktualias jų redakcijas) 2020 m. gruodžio 31 d. Perkantysis subjektas paskelbė CVP IS kartu su kitais dokumentais apie DPS Pirkimą. Pažymėtina, kad patikslintas DPS Pirkimo sąlygas (aktualias jų redakcijas) galėjo matyti ne tik CVP IS prie Pirkimo prisijungę tiekėjai, minėtos patikslintos sąlygos buvo matomos ir Centriniame viešųjų pirkimų portale (CVPP) Pirkimo skelbimo skiltyje „Peržiūrėti išorinius dokumentus“[9] kartu su kitais DPS Pirkimo dokumentais; 6) DPS Pirkimo sąlygų 2.2 papunktyje nustatyta, kad „Perkantysis subjektas pirmąjį kvietimą teikti pasiūlymus dėl konkretaus pirkimo DPS pagrindu išsiųs tik įvertinęs paraiškas, gautas per 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo skelbimo išsiuntimo iš Viešųjų pirkimų tarnybos dienos (skelbimo išsiuntimo datos nurodytos skelbime apie pirkimą). Kiti kvietimai dėl konkrečių pirkimų bus siunčiami ir vėliau paraiškas pateikusiems tiekėjams, kuriems, jas įvertinus, bus leista dalyvauti DPS“. DPS Pirkimas CVP IS buvo paskelbtas 2020 m. gruodžio 10 d., Perkantysis subjektas apie DPS Pirkimo sąlygos patikslinimą 2020 m. gruodžio 31 d. informavo tiekėjus[10]. Atsižvelgiant į Pirkimo sąlygų 4.4.1 papunkčio nuostatas[11], Perkančiajam subjektui paraiškų pateikimo termino pratęsti nėra būtina; 7) iš CVP IS esančios informacijos matyti, kad skundų ar pretenzijų dėl pirmiau paminėtos DPS Pirkimo sąlygos pakeitimo nebuvo gauta. Apibendrinant išdėstytą, Tarnyba, vadovaudamasi protingumo ir teisingumo kriterijais, konstatuoja, kad Perkantysis subjektas, patikslinęs karšto vandens atjungimų vartotojams terminus, t. y. atsisakęs konkrečių atjungimo terminų, atliko neesminį DPS Pirkimo dokumentų pakeitimą, kuris neturėjo ir negalėjo turėti įtakos DPS Pirkimo rezultatui, todėl Perkantysis subjektas neturėjo prievolės nutraukti DPS Pirkimą ir skelbti jį iš naujo. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba, dalinio DPS Pirkimo vertinimo metu, Įstatymo nuostatų pažeidimų nenustatė. |
Pastabos
Pirkimo Komisijos narė R. S. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nėra pateikusi savo privačių interesų deklaracijos. |
[1] 2022 m. lapkričio 18 d. Agentūros raštas Nr. 2022-R4-3049.
[2] 2022 m. lapkričio 18 d. Agentūros raštas Nr. 2022-R4-3049.
[3] „Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[4] „Bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties (preliminariosios sutarties) sudarymo ar projekto konkurso laimėtojo nustatymo perkantysis subjektas turi teisę savo iniciatyva nutraukti pradėtas pirkimo ar projekto konkurso procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, ir privalo tai padaryti, jeigu buvo pažeisti šio įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje nustatyti principai ir atitinkamos padėties negalima ištaisyti“.
[5] 2022 m. gruodžio 12 d. Perkančiojo subjekto raštas Nr. SD-6312.
[6] „Perkantysis subjektas, sukurtos dinaminės pirkimo sistemos pagrindu atlikdamas kiekvieną konkretų pirkimą dėl pirkimo sutarties sudarymo, vienu metu raštu išsiunčia kvietimus visiems kandidatams, kuriems leista dalyvauti sistemoje, pateikti pasiūlymą. Kai dinaminė pirkimo sistema suskirstyta į kategorijas, perkantysis subjektas išsiunčia kvietimus visiems kandidatams, kuriems leista dalyvauti atitinkamoje pirkimo kategorijoje. Kvietime pateikiama šio įstatymo 5 priedo 1 punkte nurodyta informacija“.
[7] „Perkantysis subjektas suteikia galimybę visiems tiekėjams pateikti paraiškas per visą dinaminės pirkimo sistemos galiojimo laiką <...>“.
[8] 2022 m. gruodžio 12 d. Perkančiojo subjekto raštas Nr. SD-6312.
[9] https://pirkimai.eviesiejipirkimai.lt/ctm/Supplier/PublicPurchase/553959/0/0?returnUrl=&b=PPO.
[10] Perkančiojo subjekto CVP IS pranešimas Nr. 9067833 tiekėjams.
[11] „Paraiškų pateikimo terminas yra pratęsiamas, jeigu dėl kokių nors priežasčių DPS dokumentų paaiškinimas ar patikslinimas pateikiamas likus mažiau dienų nei nurodyta šio skyriaus 4.3.2 punkte (Perkantysis subjektas neprivalo pratęsti termino, kai papildomos informacijos nebuvo paprašyta laiku) arba buvo padaryta reikšmingų DPS dokumentų pakeitimų (paaiškinimas/patikslinimas turi esminės įtakos paraiškų parengimui)“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite