2022-08-17, Nr. 4S-724 Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras
Klaipėdos valstybiniam muzikiniam teatrui
Žiniai Lietuvos Respublikos kultūros ministerijai
|
2022-08-17 Į 2022-08-05
|
Nr. 4S-724 Nr. R3-446
|
(7.4 Mr)
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir Pirkimų ir koncesijų priežiūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarnybos direktoriaus 2019 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. 1S-25, atliko Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo „Scenos apšvietimo įrangos nuomos, montavimo, demontavimo ir aptarnavimo renginio metu paslaugų pirkimas“ dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Scenos apšvietimo įrangos nuomos, montavimo, demontavimo ir aptarnavimo renginio metu paslaugų pirkimas“, (2022-04-04 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, pirkimo Nr. 594753 (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Įstatymas (redakcija nuo 2022 m. balandžio 1 d. iki 2022 m. balandžio 30 d.) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Tarptautinis pirkimas, atviras konkursas |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuojama Pirkimo vertė – 433801,65 Eur be PVM Pirkimo sutarties vertė – 414988,89 Eur be PVM |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
UAB „Mano disco“ (300150800) |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Dalinis Pirkimo procedūrų vertinimas (dėl laimėtojo pasiūlymo atitikties Pirkimo dokumentų reikalavimams) / Pirkimo procedūrų vertinimas po sutarties sudarymo |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
– |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
– |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 28 straipsnio 2 dalis[1], 35 straipsnio 2 dalies 9 punktas[2] |
Pirkimą vykdė Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovo 2022 m. balandžio 1 d. įsakymu Nr. T1-40 „Dėl apšvietimo įrangos nuomos, montavimo, demontavimo ir aptarnavimo renginio metu paslaugų tarptautinio pirkimo ir aliuminio santvarų nuomos, montavimo, demontavimo ir aptarnavimo renginio metu paslaugų supaprastinto atviro pirkimo komisijos sudarymo“ sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija)[3], vadovaudamasi Pirkimo sąlygomis, patvirtintomis 2022 m. balandžio 4 d. Komisijos protokolu Nr. 2. Atsižvelgiant į tai, kad vykdomas tarptautinis Pirkimas, Perkančioji organizacija turėjo pareigą pagrįsti Pirkimo objekto neskaidymą į dalis, nurodant konkrečias priežastis Pirkimo dokumentuose. Tokią pareigą numato Įstatymo 28 straipsnio 2 dalis ir 35 straipsnio 2 dalies 9 punktas. Įstatymo 28 straipsnio 2 dalis numato galimybę tam tikrais atvejais tarptautinio pirkimo į dalis neskaidyti, tačiau tokiu atveju būtina nurodyti konkrečias priežastis, dėl kurių to padaryti negalima. Pirkimo sąlygų 12 punkte[4] Perkančioji organizacija nurodė, kad Pirkimas į atskiras dalis neskaidomas, tačiau neįvardijo, dėl kokių konkrečių priežasčių Pirkimo objekto skaidymas yra negalimas, netikslingas. Tarnyba 2022 m. rugpjūčio 1 d. raštu Nr. 4S-680 paprašė Perkančiosios organizacijos pateikti Pirkimo objekto neskaidymo į dalis pagrindimą. Perkančioji organizacija 2022 m. rugpjūčio 5 d. raštu Nr. R3-446[5] nurodė Pirkimo objekto neskaidymo į dalis priežastis, kurias Tarnyba, be kita ko, atsižvelgdama į aplinkybę, jog kita prekių ir paslaugų, kurios bus teikiamos ne Klaipėdos miesto savivaldybės kultūros centre Žvejų rūmai, dalis perkamų prekių ir paslaugų apimtyje sudaro tik mažą dalį (apie 20 proc.) ir įvertinusi aplinkybę, jog Pirkimo vykdymo metu nėra tiksliai žinoma, kiek procentų prekių ir paslaugų bus teikiama Lietuvos teritorijoje esančiose arenose, kiek procentų kultūros centruose, parkuose po atviru dangumi bei kiek procentų Klaipėdos elinge po atviru dangumi, pripažįsta esant tinkamomis Pirkimo objekto neskaidymui į dalis pagrįsti. Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimo sąlygose nenurodžiusi konkrečių priežasčių, kodėl Pirkimo objektas negali būti skaidomas į dalis, Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 28 straipsnio 2 dalį ir 35 straipsnio 2 dalies 9 punktą. |
|
2. |
Įstatymo 47 straipsnio 7 dalis[6], 51 straipsnio 7 dalies 2 punktas[7], Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[8] (toliau – Kvalifikacijos metodika) 16.2 papunktis[9] |
Pirkimo sąlygų 2 lentelės 1 punkte nustatytas kvalifikacijos reikalavimas, jog „Per pastaruosius 3 metus (iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos) arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jei tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) tiekėjas turi būti sėkmingai įvykdęs ir / arba šiuo metu vykdyti vieną ar daugiau, bet ne daugiau kaip 60 sutarčių, kurių objektas – scenos apšvietimo įrangos nuomos, montavimo ir demontavimo bei aptarnavimo renginio metu paslaugos, kurių bendra vertė ne mažesnė kaip 0,3 pirkimo objekto vertės. Jei tiekėjas teikia informaciją apie vykdomą (as) sutartį (is), laikoma, kad jo patirtis atitinka keliamą reikalavimą, jei vykdomos (-ų) sutarties (ių) įvykdyta dalis per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jei tiekėjas vykdo veiklą mažiau nei 3 metus) yra ne mažesnė nei 0,3 pirkimo objekto vertės“. Kaip vienas iš keliamo kvalifikacijos reikalavimo atitiktį įrodančių dokumentų Pirkimo sąlygose numatytas „sutarčių sąrašas“[10]. Pažymėtina, kad Įstatymo 47 straipsnio 7 dalyje numatyta, jog „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“. Papildomai pažymėtina, jog Kvalifikacijos metodikos 16.2 papunkčio skiltyje „Kvalifikacijos reikalavimai“ nurodyta, kad: „Kai pirkimo objektas dalus: Tiekėjas per paskutinius 3* metus iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos pagal vieną ar daugiau sutarčių yra savo jėgomis pristatęs [ir sumontavęs] [nurodomos panašios prekės (jų apimtis ar vertė, ar kt., jei reikia)]. Kvalifikacijos metodikos 16.2 papunkčio skiltyje „Dokumentai“, be kita ko, nurodyta: „(Viešųjų pirkimų įstatymo 51 straipsnio 7 dalies 2 punktas): pagrindinių per paskutinius 3* metus patiektų prekių sąrašas, kuriame nurodytos prekių bendros sumos, datos ir prekių gavėjai (tiek viešieji, tiek privatieji) <...>“. Atkreiptinas dėmesys, kad Įstatymo 51 straipsnio 7 dalyje įtvirtintas imperatyvus, baigtinis sąrašas tiekėjo techninį ir profesinį pajėgumą patvirtinančių dokumentų, kurių iš tiekėjų gali reikalauti perkančioji organizacija. Šio straipsnio 7 dalies 2 punkto reikalavimas išdėstytas taip: „pagrindinių per paskutinius 3 metus patiektų prekių ar suteiktų paslaugų sąrašus, kuriuose nurodytos prekių ar paslaugų bendros sumos, datos ir prekių ar paslaugų gavėjai – tiek viešieji, tiek privatieji. <...>“. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija Pirkimo sąlygų 2 lentelės 1 punkte tiekėjams nustačiusi reikalavimą pateikti ne „prekių sąrašą“, bet „sutarčių sąrašą“, pažeidė imperatyvias Įstatymo 47 straipsnio 7 dalies, 51 straipsnio 7 dalies 2 punkto, Kvalifikacijos metodikos 16.2 papunkčio nuostatas. |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi dalinį Pirkimo vertinimą dėl laimėtojo pasiūlymo atitikties Pirkimo dokumentų reikalavimams, Įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatų pažeidimų šiuo aspektu nenustatė, todėl, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais (be kita ko atsižvelgdama ir į nustatytų Įstatymo 28 straipsnio 2 dalies, 35 straipsnio 2 dalies 9 punkto, 47 straipsnio 7 dalies, 51 straipsnio 7 dalies 2 punkto ir Kvalifikacijos metodikos 16.2 papunkčio nuostatų pažeidimų formalų pobūdį, mastą ir tai, kad šie pažeidimai neturėjo įtakos Pirkimo rezultatui), neteikia rekomendacijos nutraukti Pirkimo sutartį, tačiau pabrėžia, kad Perkančioji organizacija, vykdydama kitus viešuosius pirkimus, privalo atsižvelgti į nurodytus pastebėjimus. |
Pastabos
Tarnyba primena, kad, vadovaujantis Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 4 punktu, perkančiosios organizacijos, įsigydamos prekes, paslaugas ar darbus, turi siekti, kad būtų daroma kuo mažesnė įtaka klimato kaitai, aplinkos taršai, atliekų susidarymui, gamtos išteklių naudojimui, ekosistemų ir jų paslaugų būklei ir (ar) kitam neigiamam poveikiui aplinkai ir užtikrinama, kad įstatymuose įtvirtintais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatytais atvejais ir tvarka būtų taikomi atsinaujinančių išteklių ir (ar) energijos naudojimo, energijos vartojimo efektyvumo ir aplinkos apsaugos reikalavimai ir (ar) kriterijai. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. birželio 21 d. nutarimo Nr. 478 „Dėl žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“ 1.2 punktu, „<...> perkančiosios organizacijos, atlikdamos visus pirkimus <...> turi taikyti žaliųjų pirkimų reikalavimus, skaičiuojant pagal vertę nuo visų pirkimų, kurių procedūros atliekamos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu <...> 1.2. ne mažiau kaip 50 procentų tokių pirkimų – 2022 metais;“. |
[1] „Tarptautinio pirkimo atveju šio straipsnio 1 dalyje nurodyta pareiga skaidyti pirkimo objektą į dalis netaikoma, jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose pagrindžia, kad dėl to sumažėtų tiekėjų konkurencija, pirkimo sutarties vykdymas taptų per daug brangus ar sudėtingas techniniu požiūriu, skirtingų pirkimo objekto dalių įgyvendinimas būtų glaudžiai susijęs ir dėl to perkančiajai organizacijai atsirastų būtinybė koordinuoti šių dalių tiekėjus ir tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, ar nurodo kitas pagrįstas aplinkybes, dėl kurių netikslinga pirkimo objektą skaidyti į dalis“.
[2] „Pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta <...> perkančiosios organizacijos sprendimo dėl tarptautinės vertės pirkimo objekto neskaidymo į dalis argumentai, kaip nustatyta šio įstatymo 28 straipsnio 2 dalyje“.
[3] Komisijos sudėtis pakeista Perkančiosios organizacijos vadovo 2022 m. gegužės 27 d. įsakymu Nr. T1-64.
[4] „Šis pirkimas į dalis neskirstomas“.
[5] „Pažymėtina, kad PO 2022 metų pradžioje buvo numačiusi vykdyti Scenos apšvietimo įrangos nuomos paslaugų pirkimą ir jo apimtyje įsigyti ir aliuminio santvarų nuomos paslaugas. Tačiau atlikus rinkos tyrimą ir atsižvelgus į dalyvių pastabas, siekiant padidinti konkurenciją, buvo nuspręsta vykdyti du atskirus pirkimus: Scenos apšvietimo įrangos nuomos ir Aliuminio santvarų nuomos pirkimus. Tuo tikslu, vadovaujantis 2022-05-25 pastatymo tarnybos vedėjo A. Tarvydo tarnybiniu pranešimu Nr. R5- 210, buvo pakoreguota 2022 m. viešųjų pirkimų plano eilutė 26, kurioje buvo numatytos lėšos Scenos apšvietimo įrangos nuomos pirkimui (įrodymai pateikti CVP IS/ vidiniai dokumentai) ir pirkimai buvo vykdomi atskirai. Paaiškiname, kad dar smulkiau skaidyti Scenos apšvietimo įrangos nuomos paslaugos pirkimo PO negalėjo, kadangi PO negali labai tiksliai iš anksto numatyti kokie renginiai ir kokiose vietose vyks, kokios apšvietimo įrangos apimtys bus reikalingos konkretaus renginio metu. PO renginių repertuaras yra tvirtinamas 6 mėnesiams. Taip pat pažymėtina, kad tiek lauko renginiuose, tiek vidaus renginiuose yra naudojama ta pati scenos apšvietimo įranga, kurios tikslūs kiekiai iš anksto PO yra nežinomi. Kokia konkrečiai tiksli procentinė išraiška paslaugų bus teikiama ne Klaipėdos miesto savivaldybės kultūros Žvejų rūmuose visą sutarties galiojimo laikotarpį kol kas nėra žinoma. Šiuo metu turimu vertinimu tokie renginiai per visą laikotarpį sudarys apie 20 procentų. Rugsėjo – gruodžio mėnesių PO repertuare lauko renginiai nėra numatyti. Klaipėdos kultūros centre numatyta apie 75 procentų renginių, kitų miestų kultūros centruose apie 20 procentų, arenose apie 5 procentus renginių. Repertuaras gali būti koreguojamas. Tolesnis PO repertuaras nėra žinomas.
Taip pat turime paminėti, kad PO veikla yra ypač jautri COVID-19 pandemijos pasekmėm. PO dažnai tenka atsižvelgti į įvedamus ribojimus ir koreguoti repertuarą“.
[6] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[7] „Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į perkamų prekių, paslaugų ar darbų pobūdį, kiekį, svarbą ir paskirtį, gali reikalauti iš tiekėjų pateikti šiuos dokumentus (vieną ar kelis), patvirtinančius jų techninį ir profesinį pajėgumą: <...> pagrindinių per paskutinius 3 metus patiektų prekių ar suteiktų paslaugų sąrašus, kuriuose nurodytos prekių ar paslaugų bendros sumos, datos ir prekių ar paslaugų gavėjai – tiek viešieji, tiek privatieji <...>“.
[8] Patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. Nr. 1S-105, redakcija galiojanti nuo 2022-04-01.
[9] „Kai pirkimo objektas dalus: Tiekėjas per paskutinius 3* metus iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos pagal vieną ar daugiau sutarčių (projektų) yra savo jėgomis pristatęs [ir sumontavęs] [nurodomos panašios prekės (jų apimtis ar vertė, ar kt., jei reikia)]“.
[10] Pirkimo sąlygų 2 lentelės 1 punktas: „Tiekėjo vadovo arba kito tiekėjo įgalioto atstovo parašu patvirtintas per paskutinius 3 metus iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) tiekėjo įvykdytų sutarčių sąrašas arba vykdomų sutarčių įvykdyta dalis Eur be PVM. Sutarčių sąraše turi būti nurodyta <...>“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite