2022-06-14, Nr. 4S-538 VĮ Vidaus vandens kelių direkcija,
VĮ Vidaus vandens kelių direkcijai
VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai
Žiniai Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai
|
2022-06-14 Į 2022-05-17 Į 2021-09-20 Į 2021-06-25 |
Nr. 4S-538 (7.4Mr) el. laišką (reg. Nr. 3S-1217) Nr. (SK-201) S-1009 Nr. 2-2744 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko 2020 m. rugsėjo 25 d. Statybos rangos sutarties Nr. 7S-47, sudarytos tarp VĮ Vidaus vandens kelių direkcijos (toliau – Perkantysis subjektas) ir tiekėjo UAB „Tilsta“, vykdymo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Statybos darbų ir projektavimo pirkimas dėl TEN-T tinklo kelio E 41 modernizavimo“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2020 m. liepos 29 d., pirkimo Nr. 499449) (toliau – Pirkimas) / 2020 m. rugsėjo 25 d. Statybos rangos sutartis Nr. 7S-47 (toliau – Sutartis) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (redakcija nuo 2019 m. gruodžio 31 d. iki 2020 m. liepos 31 d.) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Tarptautinis pirkimas, atviras konkursas |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė – 22 837 190,08 EUR be PVM / Sutarties vertė 27 633 000,00 Eur su PVM. |
Tiekėjas / koncesijos dalyvis / koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
UAB „Tilsta“, juridinio asmens kodas – 121477326 (toliau – Rangovas) |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Sutarties vykdymo atliekant darbus I ruože vertinimas / po Sutarties sudarymo |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
Pirkimas finansuojamas pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.2.1-TID-V-510 priemonę „Laivybos sąlygų vandens transporte užtikrinimas“ |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją |
– |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
– |
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
Įstatymo 94 straipsnio 9 dalis[1] |
Tiek Sutartis su laimėjusio dalyvio pasiūlymu, tiek ir 2020 m. gruodžio 21 d. susitarimas dėl Sutarties pakeitimo CVP IS paskelbti praleidus Įstatymo 94 straipsnio 9 dalyje nustatytą 15 dienų terminą: Sutartis sudaryta 2020 m. rugsėjo 25 d., tačiau CVP IS kartu su laimėjusio dalyvio pasiūlymu paskelbta tik 2021 m. birželio 1 d.; 2020 m. gruodžio 21 d. sudarytas susitarimas dėl Sutarties pakeitimo CVP IS paskelbtas 2021 m. sausio 7 d. Tuo Perkantysis subjektas pažeidė Įstatymo 94 straipsnio 9 dalies reikalavimus. |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į tai, kad šios vertinimo išvados III dalyje konstatuoti pažeidimai (Perkantysis subjektas laiku nepaviešino Sutarties su laimėjusio dalyvio pasiūlymu ir 2020 m. gruodžio 21 d. susitarimo dėl Sutarties pakeitimo) nėra susiję su Sutarties vykdymu joje numatytomis sąlygomis ir nesudaro kliūčių Sutarties vykdymui, Tarnyba, sprendžia, kad Perkantysis subjektas gali toliau vykdyti Sutartį. Perkantysis subjektas, nesutikęs su Tarnybos sprendimu, gali apskųsti šį administracinį sprendimą per 1 (vieną) mėnesį nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu ir Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu, skundai paduodami Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius). |
Pastabos
Sutarties 3.2 punkte pateikiami Sutartį sudarantys dokumentai. Kaip vienas iš jų nurodytas Pirkimo sąlygų priedas Nr. 4 „Užsakovo reikalavimai (techninė specifikacija)“ (toliau – Techninė specifikacija). Techninės specifikacijos 2.3 punkte buvo nurodyta, kad: „Rangovas, vykdydamas statybos darbus, privalo vadovautis šios techninės specifikacijos nuostatomis, susijusiomis su statybos darbų vykdymu <...>“. Techninės specifikacijos 2.4 punkte[2] nustatyta, kad statybos darbai I ruože (įskaitant statybos užbaigimą patvirtinančių dokumentų gavimą) turi būti baigti per 15 mėn. nuo Sutarties įsigaliojimo. Sutartis įsigaliojo 2020 m. spalio 9 d., tad statybos darbai (įskaitant statybos užbaigimą patvirtinančių dokumentų gavimą) I ruože turėjo būti baigti iki 2022 m. sausio 9 d. Iš esmės toks pat terminas buvo įtvirtintas ir 2021 m. balandžio 2 d. atnaujintame Darbų grafike. Tačiau remiantis Perkančiojo subjekto 2022 m. gegužės 17 d. pateikta informacija ir patvirtinančiais dokumentais (el. laiškas reg. Nr. 3S-1217), Rangovas nespėjo laiku atlikti darbų I ruože. Iš pateiktos Atliktų darbų akto Nr. 10 kopijos aišku, kad statybos darbai I ruože dar buvo atliekami 2022 m. vasario mėn., Atliktų statybos darbų perdavimo statytojui (užsakovui) aktas pasirašytas tik 2022 m. kovo 21 d., o dėl statybos užbaigimą patvirtinančių dokumentų gavimo dar net nesikreipta. Pastebėtina, kad jokiame Sutarties dokumente nebuvo numatyta galimybė taikyti sankcijas Rangovui dėl vėlavimo atlikti statybos darbus I ruože. Tačiau Perkantysis subjektas, veikdamas kaip atidi ir rūpestinga Sutarties šalis, labiausiai suinteresuota tinkamu ir savalaikiu Sutarties įvykdymu (visų Sutartimi numatytų darbų atlikimas iki 2023 m. rugpjūčio 31 d. yra esminė Sutarties sąlyga), turėtų atidžiai kontroliuoti Sutarties vykdymą, (jei reikia) svarstyti galimas rizikų valdymo priemones ir iš anksto imtis Sutartyje bei teisės aktuose numatytų veiksmų, jei paaiškėtų, kad Rangovas gali nespėti baigti visų Sutartyje numatytų darbų per Sutartyje numatytą terminą. Tarnybos nuomone, Perkantysis subjektas, rengdamas sąlygas kitiems pirkimams, siekiamus prekių pristatymo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminus, taip pat ir pageidaujamus tarpinius (etapų) terminus, turėtų užtikrinti sutarčių projektuose (ir sudaromose sutartyse) įtvirtindamas sankcijas už nustatytų terminų nesilaikymą. |
[1] „Perkantysis subjektas laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jas pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. <...>“.
[2] „Statybos darbų terminai (įskaitant statybos užbaigimą patvirtinančių dokumentų gavimą): - I ruožas – 15 mėn. nuo Sutarties įsigaliojimo <...>“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite