2022-05-27 Nr. 4S-486 VĮ "Lietuvos automobilių kelių direkcija"
VĮ „Lietuvos automobilių kelių direkcija“
|
2022-05-27 Į 2022-04-08
|
Nr. 4S-486 (7.4E) Nr. (4.29 Mr) 1-1486 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VĮ „Lietuvos automobilių kelių direkcija“ (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Krašto kelio Nr. 154 Šiauliai-Gruzdžiai-Naujoji Akmenė ruožo nuo 30,533 iki 32,108 km paprastojo remonto aprašo parengimas ir darbų atlikimas“ (2022 m. sausio 26 d. skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, pirkimo Nr. 583743) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Įstatymas (redakcija nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2022 m. kovo 23 d.) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Supaprastintas pirkimas, atviras konkursas |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė – 658 636,36 Eur be PVM |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis vertinimas dėl AB „Kelių priežiūra“ pasiūlymo vertinimo teisėtumo/Pirkimas vertinamas po pasiūlymų pateikimo, iki Pirkimo sutarties sudarymo |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
- |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: teismo procesas nevyksta. |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
- |
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
- |
|
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi Pirkimo vertinimą, Įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatų pažeidimų nenustatė, todėl Perkančioji organizacija gali tęsti Pirkimo procedūras. Tarnyba panaikina Perkančiajai organizacijai 2022 m. balandžio 15 d. raštu Nr. 4S-338 (7.4Mr) pritaikytą įpareigojimą sustabdyti Pirkimo sutarties sudarymo procedūrą. |
Pastabos
1. Tarnyba pastebi, kad Pirkimo sąlygų 9 priedo „Pirkimo sutarties projektas“ (toliau – Sutarties projektas) 12 punkte nustatyta, kad „Vadovaujantis Kainodaros taisyklių nustatymo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2019 m. sausio 24 d. įsakymu Nr. 1S-13 „Dėl Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos patvirtinimo“, nustatomas priimtos Sutarties sumos koregavimas pagal bendrą kainų lygio kitimą“ bei numatyta kainos perskaičiavimo tvarka, t. y. Sutarties projekto 12.2.1 papunktyje nustatyta, kad „Sutarties vykdymo laikotarpiu statybos darbų kaina pagal bendrą kainų lygio kitimą perskaičiuojama (didinama arba mažinama) vieną kartą – nuo Sutarties įsigaliojimo dienos praėjus 24 (dvidešimt keturiems) mėnesiams (įskaitant Sutarties įsigaliojimo mėnesį), jeigu kainų pokytis, lyginant einamųjų metų mėnesio kainas su praėjusių metų mėnesio kainomis, yra didesnis kaip 4 procentai“. Atkreipiame dėmesį į tai, kad Kainodaros taisyklių nustatymo metodika yra patvirtinta ne pirmiau nurodytu įsakymu, o 2017 m. birželio 28 d. Viešųjų pirkimų direktoriaus įsakymu Nr. 1S-95. Nagrinėjamo Pirkimo atveju, Pirkimo objektu apibrėžtų darbų atlikimo terminas yra 6 mėnesiai (Sutarties projekto 13 punktas), tačiau į šį laikotarpį neįskaitomas statybos darbų atlikimo sustabdymo laikotarpis, kuris prasideda einamųjų metų gruodžio 15 d. ir baigiasi kitų metų kovo 15 d., taip pat Pirkimo sutarties sustabdymo laikotarpis dėl Sutarties projekto 17 punkte nurodytų aplinkybių[1]. Nors Sutarties projekte yra numatyta, kad Pirkimo sutarties kaina gali būti koreguojama, tačiau atsižvelgiant į Pirkimo sutarties trukmę, šio Pirkimo atveju, kainos nebus galima perskaičiuoti. Pažymėtina, kad šiuo metu dėl Rusijos Federacijos pradėto karo prieš Ukrainos Respubliką pirkimų vykdytojai ir tiekėjai susiduria su sunkumais vykdant sudarytas viešojo pirkimo sutartis. Ženkliai pabrangus kai kurioms statybinėms medžiagoms, energijos ištekliams ir kitiems resursams, stringant tiekimo grandinėms ir vėluojant užsakytoms medžiagoms, kyla grėsmė tinkamam sutartinių įsipareigojimų įvykdymui. Atkreipiame dėmesį, jog Tarnyba savo interneto svetainėje yra paskelbusi informacinį pranešimą[2] dėl viešojo pirkimo–pardavimo sutarčių kainų ir kitų sąlygų peržiūrėjimo, kuriame rekomenduojama vykdomuose pirkimuose peržiūros sąlygas numatyti ne tik sutartyse, kuriose prievolių įvykdymo terminai yra ilgesni nei 2 metai, tačiau ir trumpesnės trukmės sutartyse, o taip pat – įsivertinti galimybę nusimatyti dažnesnius peržiūros momentus. |
2. Pirkimo sąlygų 8 punktu apibrėžtas Pirkimo objektas, kur nustatyta, kad „Darbų pavadinimas – Krašto kelio Nr. 154 Šiauliai-Gruzdžiai-Naujoji Akmenė ruožo nuo 30,533 iki 32,108 km paprastojo remonto aprašo parengimas ir darbų atlikimas <..>“. Aplinkos apsaugos kriterijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 (toliau – Kriterijai), 61 punkte nustatyti aplinkos apsaugos kriterijai kelių tiesimo darbams. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Perkančioji organizacija siekia įsigyti kelio paprastojo remonto darbus ir šių darbų atlikimui Kriterijuose nustatyti aplinkos apsaugos kriterijai nėra privalomi, tačiau Perkančioji organizacija turėtų siekti, kad atliekant darbus būtų daroma kuo mažesnė įtaka klimato kaitai, aplinkos taršai, gamtos išteklių naudojimui ir kt., t. y. siekti, kad viešieji pirkimai būtų žali. Primename, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. birželio 21 d. nutarime Nr. 478 „Dėl žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“ nustatyta, kad „<..> perkančiosios organizacijos, atlikdamos visus pirkimus <..> turi taikyti žaliųjų pirkimų reikalavimus, skaičiuojant pagal vertę nuo visų pirkimų, kurių procedūros atliekamos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu <..> 1.1. ne mažiau kaip 10 procentų tokių pirkimų nuo 2021 m. liepos 1 d. iki 2021 metų pabaigos; 1.2. ne mažiau kaip 50 procentų tokių pirkimų – 2022 metais; 1.3. ne mažiau kaip 100 procentų tokių pirkimų – kiekvienais metais nuo 2023 metų“. |
[1]„Sutarties (ar jos dalies) vykdymas gali būti sustabdytas dėl:
- dėl atsiradusių papildomų darbų, turinčių reikšmingos įtakos statybos vykdymui tinkamai ir laiku, atliekamų pagal atskirą viešojo pirkimo sutartį;
- būtinybės atlikti gamtosaugos ir (ar) archeologinius tyrinėjimus, kurie nebuvo numatyti techninėje specifikacijoje ir (ar) projektinėje dokumentacijoje“.
[2]https://vpt.lrv.lt/lt/naujienos/del-viesojo-pirkimo-pardavimo-sutarciu-kainu-ir-kitu-salygu-perziurejimo.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite