2022-03-22 4S-241 VŠĮ Raseinių ligoninė
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Viešajai įstaigai Raseinių ligoninei Žiniai Raseinių rajono savivaldybės administracijai
|
2022-03-22 Į 2022-03-09
|
Nr. 4S-241 (7.4Mr) Nr. 103
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Viešosios įstaigos Raseinių ligoninės (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo „Medicininė įranga Geriatrijos paslaugų teikimui“ dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Medicininė įranga Geriatrijos paslaugų teikimui“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2021-12-28, pirkimo Nr. 580701) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
VPĮ (aktuali suvestinė redakcija nuo 2021 m. gruodžio 24 d.). |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Mažos vertės pirkimas, atviras konkursas. |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuojama Pirkimo vertė – 7500 eurų be PVM. |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Dalinis Pirkimo procedūrų vertinimas (dėl Pirkimo objekto dalies Nr. 2 „Mechaninės funkcinės lovos su čiužiniais“ tiekėjo pasiūlymo vertinimo) / Pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo. |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
Projektas „Sveiko senėjimo paslaugų kokybės gerinimas“, projekto Nr. 08.1.3-CPVA-V-601. Įgyvendinančioji institucija – VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: teismo procesas nevyksta.
|
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
– |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
VPĮ 17 straipsnis 1 dalis[1]. VPĮ 35 straipsnio 4 dalis[2] |
|
Tarnyba paprašė[3] Perkančiosios organizacijos paaiškinti ir pagrįsti, kokie dokumentai, atsižvelgiant į Pirkimo sąlygų 2.7 punkte nurodytą sąlygą, kad „<...> Būtina pateikti kartu su pasiūlymu gamintojo bukletus <...>“, tiekėjų turėjo būti pateikiami teikiant pasiūlymą. Perkančioji organizacija, atsakydama į Tarnybos prašymą[4], nurodė, kad: „<...> gamintojo bukletai atrodo kaip gamintojo gaminamų produktų ir jų techninių parametrų visuma, kuriose tiekėjai nurodo perkančiosios organizacijos perkamos prekės techninius parametrus“. Įvertinus Pirkimo sąlygas, kuriose prašoma pateikti gamintojo bukletus, tiekėjų pasiūlymus, su kuriais buvo pateikiamos brošiūros, kataloginiai aprašymai, gamintojo katalogai, techniniai aprašymai, vartotojo vadovai, bei susirašinėjimą per CVP IS su tiekėjais, kuriuose Perkančiosios organizacijos tiekėjų buvo prašoma pateikti „oficialius gamintojo originalius katalogus“, be kita ko, Pirkimo komisijos protokolus, kuriuose nurodomi bukletai, originalūs gamintojo katalogai, kataloginis aprašymas, nėra aišku, kokie dokumentai turėjo būti laikomi tinkamais išpildant pirmiau nurodytą Pirkimo sąlygą. |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi dalinį Pirkimo vertinimą dėl Pirkimo objekto dalies Nr. 2 „Mechaninės funkcinės lovos su čiužiniais“ tiekėjo pasiūlymo vertinimo, VPĮ ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatų pažeidimų nurodytu aspektu nenustatė, todėl, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais (be kita ko atsižvelgdama ir į nustatytų VPĮ 17 straipsnis 1 dalis ir 35 straipsnio 4 dalis pažeidimų pobūdį, mastą ir tai, kad šis pažeidimas neturėjo įtakos Pirkimo rezultatui), sprendžia, kad Perkančioji organizacija gali tęsti Pirkimo procedūras. |
Pastabos
Pirkimo komisijos 2022 m. sausio 21 d. protokole Nr. VP-8 nustatyta, jog „<...> reikia kreiptis į tiekėjus ir paprašyti, kad per vieną darbo dieną ištaisytų rastus neatitikimus“. Atkreiptinas dėmesys, kad Tarnybos parengtose Pasiūlymų vertinimo gairėse[5] (10 psl., skyrius „Pasiūlymų vertinimo procedūros eiga“) nurodyta, jog: „Kreipiantis į tiekėją paaiškinimo, būtina nustatyti konkretų terminą, iki kurio paaiškinimai ar papildomi dokumentai (kai jie gali būti teikiami) turi būti pateikti. Šis terminas turi būti nustatomas proporcingas, pakankamas tiekėjui susipažinti su organizacijos pateiktu prašymu, jį įvertinti bei, jei reikia, gauti papildomus dokumentus. Pirkimų vykdytojai turi atkreipti dėmesį, kad tiekėjai paprastai dalyvauja daugiau nei viename pirkime, jų turimi ištekliai ir žmogiškieji resursai taip pat neretai būna riboti, todėl net ir, atrodytų, paprastam paaiškinimui pateikti nustatomas vos vienos ar dviejų darbo dienų terminas gali būti nepakankamas“. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnybai kelia abejonių, ar Perkančiosios organizacijos nustatytas 1 darbo dienos terminas kreipiantis į tiekėjus pateikti paaiškinimus (įskaitant bukleto vertimą į lietuvių kalbą) buvo pakankamas ir proporcingas, nes abejotina, ar per tokį trumpą laiką būtų spėta išpildyti pirmiau nurodytą Perkančiosios organizacijos reikalavimą ir, nors nagrinėjamu atveju išanalizavus faktines Pirkimo procedūrų vykdymo aplinkybes, Tarnyba nenustatė VPĮ pažeidimo, tačiau ateityje vykdomų pirkimų procedūrų metu terminai tiekėjams pateikti papildomus paaiškinimus turi būti nustatomi vadovaujantis protingumo bei proporcingumo principais bei atsižvelgiant į pirmiau nurodytas gaires. |
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus“.
[3] Tarnybos 2022 m. kovo 3 d. raštas Nr. 4S-180.
[4] Perkančiosios organizacijos 2022 m. kovo 3 d. raštas Nr. 103.
[5] https://vpt.lrv.lt/uploads/vpt/documents/files/mp/pasiulymu_vertinimas.pdf.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite