2022-03-09 4S-204 VšĮ Alytaus medicininės reabilitacijos ir sporto centras
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Alytaus medicininės reabilitacijos ir sporto centrui Žiniai Lietuvos Respublikos valstybės kontrolei
Alytaus miesto savivaldybės administracijai
|
2022-03- Į 2022-02-21 2022-01-27 |
Nr. Nr. Nr. |
4S- (7.4Mr) SD-62 SD-(70-1.9 Mr)-66 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Alytaus medicininės reabilitacijos ir sporto centro (toliau – Perkančioji organizacija) vykdytų viešųjų pirkimų vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Maitinimo paslaugos“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021-11-19, Pirkimo Nr. 574158 (toliau – Pirkimas Nr. 1) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021- 11- 30).
|
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Atviras konkursas (supaprastintas pirkimas) |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo Nr. 1 vertė 750.000,00 Eur be PVM |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Išsamus vertinimas po Pirkimo Nr. 1 pabaigos[1]. |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
– |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: -
|
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 47 straipsnio 7 dalis[2], Įstatymo 51 straipsnio 7 dalies 2 punktas[3], Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos, patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 (toliau – Kvalifikacijos metodika), 16.2 papunktis[4]. |
Pirkimą Nr. 1 vykdė Perkančiosios organizacijos 2020 m. birželio 4 d. direktorės įsakymu Nr. PV-67[5] sudaryta Pirkimo komisija (toliau – Komisija). Pirkimo dokumentai patvirtinti 2021 m. lapkričio 16 d. Komisijos protokolu Nr. 1. Perkančioji organizacija Pirkimo Nr. 1 dokumentų priedo Nr. 3 „Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai“ lentelėje (eil. Nr. 2) nustatė kvalifikacijos reikalavimą tiekėjui būti įvykdžius ar vykdyti bent vieną ar daugiau sutartį (-ių), kurios (-ių) vertė ne mažesnė kaip 70.000,00 Eur be PVM (toliau – Reikalavimas Nr. 1). Perkančioji organizacija siekia įsigyti globos skyriaus gyventojų ir palaikomojo gydymo ir slaugos skyriaus pacientų (dietinio) maitinimo paslaugas, kurių teikimo terminas – 24 mėn. su galimybe pratęsti 1 kartą 12 mėn. Pagal Pirkimo Nr. 1 dokumentų reikalavimus, nustatyta, kad Pirkimu Nr. 1 siekiama sudaryti tęstinio pobūdžio paslaugų teikimo sutartį, kurios objektas yra sudėtinis ir dalus. Perkančioji organizacija, vadovaudamasi Kvalifikacijos metodikos 16.2 papunkčio nuostatomis, turėjo nustatyti kvalifikacinį reikalavimą, kad „tiekėjas per paskutinius 3 metus iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos pagal vieną arba daugiau sutarčių (projektų) yra savo jėgomis suteikęs (nurodomos panašios paslaugos (jų apimtis ar vertė ar kt.)“. Atkreiptinas dėmesys, kad tiek pagal Įstatymo 51 straipsnio 7 dalies 2 punktą, tiek pagal Kvalifikacijos metodikos 16 punktą reikalaujama suteiktų paslaugų (kartu su užsakovų pažymomis), o ne sutarčių sąrašo. Tai reiškia, kad yra svarbu ne vykdoma/įvykdyta sutartis (t. y., ne dokumento forma), o pagal sutartį (-is)) suteiktos paslaugos. Atsižvelgusi į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nustatydama Reikalavimą Nr. 1, pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 7 dalį, 51 straipsnio 7 dalies 2 punktą ir Kvalifikacijos metodikos 16.2 papunktį. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 26 straipsnio 1 dalis[6]. |
Planuojamų atlikti pirkimų suvestinėje nurodyta Pirkimo Nr. 1 vertė: 400,000,00 Eur be PVM. Perkančioji organizacija, patikslinusi planuojamų atlikti einamaisiais kalendoriniais metais pirkimų planą, nepatikslino suvestinės duomenų ir tuo pažeidė Įstatymo 26 straipsnio 1 dalies nuostatas. |
|
2. |
Įstatymo 44 straipsnio 9 dalis[7]. |
Komisija 2021 m. gruodžio 2 d. protokole Nr. 2 nurodyta, jog pradiniame susipažinime su pasiūlymais dalyvavo trys Komisijos narės, kurios pasiūlymus išsaugojo ir buvo pasiūlyta pasiūlymus vertinti tą pačią dieną, tačiau Komisija neparengė protokolo, vadovaujantis Komisijos susipažinimo su pasiūlymais ar paraiškomis procedūros protokolų privalomųjų rekvizitų aprašu, patvirtintu Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. 1S-85 , ir tuo pažeidė Įstatymo 44 straipsnio 9 dalies nuostatas. |
|
3. |
Įstatymo 96 straipsnio 2 dalies 1 punktas[8]. |
Perkančioji organizacija Tarnybai nepateikė Pirkimo Nr. 1 procedūrų ataskaitos ir tuo pažeidė Įstatymo 96 straipsnio 2 dalies 1 punkto nuostatas. |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi Pirkimo Nr. 1 vertinimą, nustatė Įstatymo 26 straipsnio 1 dalies, 44 straipsnio 9 dalies, 47 straipsnio 7 dalies, 51 straipsnio 7 dalies 2 punkto, 96 straipsnio 2 dalies 1 punkto ir Kvalifikacijos metodikos 16.2 papunkčio pažeidimus. Tačiau įvertinusi visų šių išvados II ir III dalyse nustatytų pažeidimų pobūdį ir tai, kad šie pažeidimai neturėjo įtakos Pirkimo rezultatui, taip pat tai, kad Pirkimo Nr. 1 procedūros yra pasibaigusios, rekomenduoja Perkančiai organizacijai, vykdant kitus viešuosius pirkimus, atsižvelgti į konstatuotus Įstatymo pažeidimus. |
Pastabos
- |
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Pagaminto valgio tiekimo paslaugos“ (kvietimai tiekėjams išsiųsti 2021-12-30) (toliau – Pirkimas Nr. 2) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Įstatymas (redakcija nuo 2021-12-04 iki 2021- 12- 31). Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas, patvirtintas Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 28 d. įsakymu Nr.1S- 97 (toliau – Aprašas) |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Neskelbiama apklausa (mažos vertės pirkimas) |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo Nr. 2 vertė: 9999,00 Eur be PVM Pirkimo Nr. 2 sutarties vertė: 9999,00 Eur be PVM |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
UAB „Skonio era“, juridinio asmens kodas 305222424 |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Išsamus Pirkimo Nr. 2 vertinimas po sutarties sudarymo |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
– |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: -
|
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
|
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
|
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi Pirkimo Nr. 2 vertinimą, Įstatymo nuostatų pažeidimų nenustatė. |
Pastabos
Perkančioji organizacija vykdė mažos vertės Pirkimą Nr. 2 neskelbiamos apklausos būdu. 2021 m. gruodžio 30 d. Pirkimo Nr. 2 paraiškoje[9] nenurodytas Pirkimo Nr. 2 būdas ir jo teisinis pagrindas, 2021 m. gruodžio 31 d. tiekėjų apklausos pažymoje (be Nr.)[10] taip pat nenurodytas Pirkimo Nr. 2 būdas ir jo teisinis pagrindas. Perkančioji organizacija rašte[11] Tarnybai nurodė, jog dėl ypatingos skubos, siekiant užtikrinti viešąjį interesą – nepertraukiamą pacientų ir globos skyriaus gyventojų maitinimą, vadovaujantis Aprašu (nenurodytas papunktis), buvo atliktas Pirkimas Nr. 2 neskelbiamos apklausos būdu. Pažymėtina, kad Aprašo 21.2.3 papunktyje nustatyta, jog neskelbiama apklausa galima „kai dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo numatyti, būtina ypatingai skubiai įsigyti prekių, paslaugų ar darbų <...>“. Ši nuostata yra aiškinama siaurai ir taikoma išimtinais atvejais, kai tokio pirkimo neįmanoma atlikti kitais Įstatyme numatytais pirkimo būdais. Šiuo atveju Perkančiosios organizacijos rašte[12] Tarnybai nurodytos aplinkybės[13] negalėtų būti vertinamos kaip nenumatytos ir nepriklausančios nuo Perkančiosios organizacijos dėl ko ypatingai skubiai reikėjo įsigyti maitinimo paslaugas, t. y. aplinkybės neatitinka Aprašo 21.2.3 punkte nurodytų privalomų sąlygų ir nepagrindžia negalimumo paslaugas pirkti Įstatymo nustatytais skelbiamų pirkimų terminais, atsižvelgiant į tai, kad nagrinėjamu atveju Perkančioji organizacija žinojo, jog 2018 m. maitinimo paslaugų sutartys pratęstos ir baigiasi 2021 m. gruodžio 31 d., tačiau Pirkimą Nr. 1 pradėjo vykdyti tik 2021 m. lapkričio 19 d., o užsitęsus Pirkimo Nr. 1 procedūroms dėl tiekėjų pretenzijų, vykdė Pirkimą Nr. 2. Pažymėtina, kad nors Perkančioji organizacija Pirkimo Nr. 2 vykdymą grindžia ypatinga skuba, tačiau įvertinus tai, kad Pirkimo Nr. 2 sutarties vertė yra 9999,00 Eur be PVM, Pirkimas Nr. 2 galėjo būti vykdomas neskelbiamos apklausos būdu, vadovaujantis Aprašo 21.2.1 papunkčio nuostatomis. Tarnyba rekomenduoja patikslinti Pirkimo paraiškos ir Tiekėjų apklausos pažymos formas, patvirtintas Perkančiosios organizacijos 2019 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. PV-01(1.3), kuriose būtų nurodomi pirkimo būdai ir jų teisinis pagrindas. |
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Maitinimo paslaugos (25)“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2021-12-06, Pirkimo Nr. 577481 (toliau – Pirkimas Nr. 3) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Įstatymas (redakcija nuo 2021-12-04 iki 2021-12-31).
|
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Atviras konkursas (supaprastintas pirkimas) |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo Nr. 3 vertė: 749.990,00 Eur be PVM Pirkimo Nr. 3 sutarties vertė: 664.949,70 Eur be PVM. |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
UAB „Skonio era“, juridinio asmens kodas 305222424 |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Išsamus Pirkimo Nr. 3 vertinimas apimtimi, nepatenkančia į ieškinio teismui dalyką / po sutarties sudarymo |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
– |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją:
VšĮ „Bruneros“ 2022-01-13 ieškinys Kauno apygardos teismui dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo, dėl valgiaraščių konfidencialumo, dėl pasiūlymo galiojimo užtikrinimo pateikimo, dėl konkuravimo dėl pasiūlymų pateikimo laiko/pirmumo (toliau – Ieškinys). Šiaulių apygardos teismo 2022-01-18 sprendimas civilinėje byloje Nr. e2-274-368/2022 prašymo dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo netenkinti. Lietuvos apeliacinio teismo 2022-02-24 sprendimas civilinėje byloje Nr. e2-233-790/2022 panaikinti Šiaulių apygardos teismo 2022 m. sausio 18 d. nutartį ir klausimą išspręsti iš esmės; sustabdyti Pirkimo Nr. 3 sutarties vykdymą. |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 47 straipsnio 7 dalis[14], Įstatymo 51 straipsnio 7 dalies 2 punktas[15], Kvalifikacijos metodikos 16.2 papunktis[16]. |
||||||||||||||||
Pirkimą Nr. 3 vykdė Perkančiosios organizacijos 2020 m. birželio 4 d. direktorės įsakymu Nr. PV-67[17] sudaryta Pirkimo komisija (toliau – Komisija). Pirkimo Nr. 3 dokumentai patvirtinti 2021 m. gruodžio 6 d. Komisijos protokolu Nr. 3. Perkančioji organizacija Pirkimo Nr. 3 dokumentų priedo Nr. 3 „Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai“ lentelėje (eil. Nr. 2) nustatė kvalifikacijos reikalavimą tiekėjui būti įvykdžius ar vykdyti bent vieną ar daugiau sutartį (-ių), kurios (-ių) vertė ne mažesnė kaip 70.000,00 Eur be PVM (toliau – Reikalavimas Nr. 3). Perkančioji organizacija siekia įsigyti globos skyriaus gyventojų ir palaikomojo gydymo ir slaugos skyriaus pacientų (dietinio) maitinimo paslaugas, kurių teikimo terminas – 24 mėn. su galimybe pratęsti 1 kartą 12 mėn. Pagal Pirkimo Nr. 3 dokumentų reikalavimus, nustatyta, kad Pirkimu Nr. 3 siekiama sudaryti tęstinio pobūdžio paslaugų teikimo sutartį, kurios objektas yra sudėtinis ir dalus. Perkančioji organizacija, vadovaudamasi Kvalifikacijos metodikos 16.2 papunkčio nuostatomis, turėjo nustatyti kvalifikacinį reikalavimą, kad „tiekėjas per paskutinius 3 metus iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos pagal vieną arba daugiau sutarčių (projektų) yra savo jėgomis suteikęs (nurodomos panašios paslaugos (jų apimtis ar vertė ar kt.)“. Atkreiptinas dėmesys, kad tiek pagal Įstatymo 51 straipsnio 7 dalies 2 punktą, tiek pagal Kvalifikacijos metodikos 16 punktą reikalaujama suteiktų paslaugų (kartu su užsakovų pažymomis), o ne sutarčių sąrašo. Tai reiškia, kad yra svarbu ne vykdoma/įvykdyta sutartis (t. y., ne dokumento forma), o pagal sutartį (-is) suteiktos paslaugos. Atsižvelgusi į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nustatydama Reikalavimą Nr. 3, pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 7 dalį, 51 straipsnio 7 dalies 2 punktą ir Kvalifikacijos metodikos 16.2 papunktį. |
|||||||||||||||||
2. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[18], 45 straipsnio 1 dalies 1 punktas[19], 55 straipsnio 9 dalis[20]. |
||||||||||||||||
Perkančioji organizacija, Pirkimo Nr. 3 dokumentų 6 priedo „Sutarties sąlygos“ 4.1 papunktyje nustatė sąlygą, jog Pirkimo Nr. 3 sutarčiai taikomas kainos apskaičiavimo būdas – fiksuotas įkainis[21], Pirkimo Nr. 3 dokumentų priedo Nr. 1 „Techninė specifikacija“ 11 punkte nustatė sąlygą, jog „<...> Apskaičiuojant paslaugų kainą, visuose atliekamuose skaičiavimuose bei apvalinimuose turi būti laikomasi bendrų skaičių apvalinimo taisyklių (apvalinama 2 skaičių po kablelio tikslumu)“. Tiekėjas UAB „Skonio era“ (toliau – Tiekėjas) pateikė pasiūlymą, kuriame nurodyti įkainiai ir bendros pasiūlymo kainos 4 (keturių) skaičių po kablelio tikslumu (žr. 1 lentelę). Perkančioji organizacija, vadovaudamasi Pirkimo dokumentų 22.4 papunkčio ir Įstatymo 55 straipsnio 9 dalies nuostatomis, kreipėsi į šį tiekėją, prašydama pataisyti aritmetines klaidas. Tiekėjas patikslino pasiūlymą, nurodydamas įkainius ir bendras pasiūlymo kainas dviejų (2) skaičių po kablelio tikslumu (žr. 1 lentelę). 1 lentelė
Nustatyta, kad Tiekėjo pasiūlymas turėjo trūkumų ne dėl aritmetinių klaidų, o dėl kainos apskaičiavimo keturių skaičių po kablelio tikslumu, todėl Perkančioji organizacija negalėjo, vadovaujantis Įstatymo 55 straipsnio 9 dalies nuostatomis, leisti Tiekėjui įkainių ištaisyti, juos suapvalinant dviejų skaičių po kablelio tikslumu, nes tokie veiksmai (įkainių pakeitimai) yra laikomi ne aritmetinių klaidų ištaisymu, o pasiūlymo (įkainių) keitimu[22]. Pažymėtina, kad Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (toliau – LAT) 2015 m. lapkričio 27 d. nutartyje civilinėje byloje Nr. 3K-3-660-415/2015 yra pasisakęs dėl aritmetinių klaidų taisymo[23], o LAT 2019 m. birželio 20 d. nutartyje civilinėje byloje Nr. 2-58-3-00232-2018-6 pasisakęs dėl tiekėjo pasiūlymo siaurąja prasme vertinimo ir tiekėjų teisės paaiškinti, patikslinti savo pasiūlymus siaurąja prasme[24]. Atsižvelgusi į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, leidusi Tiekėjui įkainius ištaisyti, juos suapvalinti dviejų skaičių po kablelio tikslumu, tokiu būdu leido Tiekėjui pakeisti pasiūlymo turinį, kuris vertintinas kaip pasiūlymo esmės keitimas, ir neatmetusi Tiekėjo pasiūlymo bei sudariusi Pirkimo Nr. 3 sutartį, pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus, 45 straipsnio 1 dalies 1 punkto ir 55 straipsnio 9 dalies nuostatas.
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 26 straipsnio 1 dalis[25]. |
Planuojamų atlikti pirkimų suvestinėje nurodyta Pirkimo Nr. 3 vertė: 400,000,00 Eur be PVM. Perkančioji organizacija, patikslinusi planuojamų atlikti einamaisiais kalendoriniais metais pirkimų planą, nepatikslino suvestinės duomenų ir tuo pažeidė Įstatymo 26 straipsnio 1 dalies nuostatas. |
|
2. |
Įstatymo 44 straipsnio 9 dalis[26]. |
Komisija 2021 m. gruodžio 16 d. protokole Nr. 4 nurodyta, jog pradiniame susipažinime su pasiūlymais dalyvavo trys Komisijos narės, kurios pasiūlymus išsaugojo ir buvo pasiūlyta pasiūlymus vertinti tą pačią dieną, tačiau Komisija neparengė protokolo, vadovaujantis Komisijos susipažinimo su pasiūlymais ar paraiškomis procedūros protokolų privalomųjų rekvizitų aprašu, patvirtintu Tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. 1S-85 , ir tuo pažeidė Įstatymo 44 straipsnio 9 dalies nuostatas. |
|
3. |
Įstatymo 96 straipsnio 2 dalies 1 punktas[27]. |
Perkančioji organizacija Tarnybai nepateikė Pirkimo Nr. 3 procedūrų ataskaitos ir tuo pažeidė Įstatymo 96 straipsnio 2 dalies 1 punkto nuostatas. |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi Pirkimo Nr. 3 vertinimą, toje apimtyje, kiek nesusiję su Ieškiniu, nustatė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintų skaidrumo ir lygiateisiškumo principų pažeidimus, 26 straipsnio 1 dalies, 44 straipsnio 9 dalies, 45 straipsnio 1 dalies 1 punkto, 47 straipsnio 7 dalies, 51 straipsnio 7 dalies 2 punkto, 55 straipsnio 9 dalies, 96 straipsnio 2 dalies 1 punkto ir Kvalifikacijos metodikos 16.2 papunkčio pažeidimus, ir vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, rekomenduoja Perkančiajai organizacijai nedelsiant organizuoti naują viešąjį pirkimą, o Pirkimo Nr. 3 sutartį nutraukti. Prašome ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos raštu informuoti Tarnybą apie priimtą sprendimą dėl pateiktos rekomendacijos Perkančiajai organizacijai nutraukti Pirkimo Nr. 3 sutartį vykdymo. Perkančioji organizacija, nesutikusi su Tarnybos sprendimu, gali apskųsti šį administracinį sprendimą per 1 (vieną) mėnesį nuo jo gavimo dienos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu ir Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu, skundai paduodami Lietuvos administracinių ginčų komisijai (Vilniaus g. 27, 01402 Vilnius) ar Vilniaus apygardos administraciniam teismui (Žygimantų g. 2, 01102 Vilnius). |
Pastabos
Tarnyba atkreipia dėmesį, kad yra parengusi pasiūlymų vertinimo gaires[28] ir rekomenduoja Perkančiajai organizacijai, atliekant pasiūlymų vertinimo procedūras, jomis naudotis. |
[1] Pirkimas nutrauktas 2021 m. gruodžio 2 d. Komisijos sprendimu (protokolo Nr. 2) dėl netinkamo Pirkimo būdo.
[2] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[3] „Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į perkamų prekių, paslaugų ar darbų pobūdį, kiekį, svarbą ir paskirtį, gali reikalauti iš tiekėjų pateikti šiuos dokumentus (vieną ar kelis), patvirtinančius jų techninį ir profesinį pajėgumą: <...> pagrindinių per paskutinius 3 metus patiektų prekių ar suteiktų paslaugų sąrašus, kuriuose nurodytos prekių ar paslaugų bendros sumos, datos ir prekių ar paslaugų gavėjai – tiek viešieji, tiek privatieji <...>.“
[4] „Tiekėjas, per paskutinius 3* metus iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos pagal vieną ar daugiau sutarčių (projektų) yra savo jėgomis suteikęs [nurodomos panašios paslaugos (jų apimtis ar vertė ar kt.)].“
[5] 2020 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. PV-113 pakeista Komisijos sudėtis.
[6] „ <...> suvestinė turi būti paskelbta kiekvienais metais ne vėliau kaip iki kovo 15 dienos, o patikslinus planuojamų atlikti einamaisiais kalendoriniais metais pirkimų planus, – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas“.
[7] „Susipažinimo su paraiškomis ar pasiūlymais procedūros rezultatus Komisija įformina protokolu, išskyrus atvejus, kai, vadovaujantis šio įstatymo 22 straipsnio 2 dalimi, su paraiškomis ar pasiūlymais susipažįstama naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos siūlomomis elektroninėmis priemonėmis. Susipažinimo su pasiūlymais procedūros protokolo privalomuosius rekvizitus nustato Viešųjų pirkimų tarnyba“.
[8] „Perkančioji organizacija Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis Viešųjų pirkimų tarnybai pateikia:1) kiekvienų pirkimo procedūrų, įskaitant ir pirkimo procedūras, kurių metu sudaroma preliminarioji sutartis ar jos pagrindu sudaroma pirkimo sutartis, sukuriama dinaminė pirkimo sistema ar jos pagrindu sudaroma pirkimo sutartis, ataskaitą per 15 dienų pasibaigus pirkimo procedūroms, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal sudarytą pirkimo sutartį pradžios. Ši ataskaita neteikiama, kai pirkimo sutartis sudaroma pagal šio įstatymo 72 straipsnio 3 dalį atlikus supaprastintą pirkimą, preliminariosios sutarties pagrindu pagal šio įstatymo 78 straipsnio 4 dalį ar 78 straipsnio 5 dalies 1 punktą, atliekant pirkimą pagal šio įstatymo 82 straipsnio 1 dalį ar atliekant šio įstatymo 25 straipsnio 3 ir 4 dalyse nurodytą pirkimą ir mažos vertės pirkimą;“.
[9] Pirkimo paraiškos forma, patvirtinta Perkančiosios organizacijos 2019 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. PV-01(1.3).
[10] Tiekėjų apklausos pažymos forma patvirtinta Perkančiosios organizacijos 2019 m. sausio 9 d. įsakymu Nr. PV-01(1.3).
[11] 2022 m. vasario 21 d. raštas Nr. SD-62.
[12] 2022 m. vasario 21 d. raštas Nr. SD-62.
[13] „<...> dėl tiekėjo pretenzijos pateikimo ir procedūros stabdymo nebuvo galimybės sudaryti ilgalaikės sutarties nuo 2022-01-01. Taip pat baigėsi Įstaigos (perkančiosios organizacijos) pacientų ir gyventojų maitinimo sutartys Nr.18/49, 18/50, sudarytos Įstaigos su VšĮ „Bruneros“, o sutarčių pratęsimai jau buvo išnaudoti <...>“.
[14] „Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai nustatomi pagal Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodiką“.
[15] „Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į perkamų prekių, paslaugų ar darbų pobūdį, kiekį, svarbą ir paskirtį, gali reikalauti iš tiekėjų pateikti šiuos dokumentus (vieną ar kelis), patvirtinančius jų techninį ir profesinį pajėgumą: <...> pagrindinių per paskutinius 3 metus patiektų prekių ar suteiktų paslaugų sąrašus, kuriuose nurodytos prekių ar paslaugų bendros sumos, datos ir prekių ar paslaugų gavėjai – tiek viešieji, tiek privatieji <...>.“
[16] „Tiekėjas, per paskutinius 3* metus iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos pagal vieną ar daugiau sutarčių (projektų) yra savo jėgomis suteikęs [nurodomos panašios paslaugos (jų apimtis ar vertė ar kt.)].“
[17] 2020 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. PV-113 pakeista Komisijos sudėtis.
[18] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[19] „Perkančioji organizacija, vadovaudamasi šio įstatymo 55, 56 ir 57 straipsnių nuostatomis, laimėjusį nustato ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, jeigu tenkinamos visos šios sąlygos:
1) pasiūlymas atitinka skelbime apie pirkimą, kvietime patvirtinti susidomėjimą ir pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, sąlygas ir kriterijus, atsižvelgiant ir į šio įstatymo 43 straipsnio, jeigu jis taikomas, nuostatas“.
[20] „Vadovaudamasi šio įstatymo 45 straipsnio 3 dalimi, perkančioji organizacija gali prašyti dalyvių patikslinti, papildyti arba paaiškinti savo pasiūlymus, tačiau ji negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo, pateikto atviro ar riboto konkurso metu, ar galutinio pasiūlymo, pateikto konkurencinio dialogo, skelbiamų derybų, neskelbiamų derybų ar inovacijų partnerystės metu, esmės – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkantis pirkimo dokumentų reikalavimus. Perkančioji organizacija, pasiūlymų vertinimo metu radusi pasiūlyme nurodytos kainos ar sąnaudų apskaičiavimo klaidų, privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant susipažinimo su pasiūlymais metu užfiksuotos kainos ar sąnaudų. Taisydamas pasiūlyme nurodytas aritmetines klaidas, dalyvis gali taisyti kainos ar sąnaudų sudedamąsias dalis, tačiau neturi teisės atsisakyti kainos ar sąnaudų sudedamųjų dalių arba papildyti kainą ar sąnaudas naujomis dalimis“.
[21] „<...> taikomas kainos apskaičiavimo būdas – fiksuotas įkainis (toliau – Įkainis). Į Paslaugos įkainį įskaičiuojami visi mokesčiai ir visos su Paslaugos teikimu susijusios Tiekėjo išlaidos. Šioje Sutartyje numatytų Paslaugų kaina negali viršyti pradinės Sutarties vertė – 749 990,00 EUR be PVM. Paslaugos teikiamos tik pagal Kliento užsakymą. Klientas neįsipareigoja išpirkti viso maksimalaus Paslaugų kiekio“.
[22]https://klausk.vpt.lt/hc/lt/articles/4411120378258-Kaip-vertinti-gautus-pasi%C5%ABlymus-fiksuoto-%C4%AFkainio-atveju-kai-tiek%C4%97jai-pateik%C4%97-%C4%AFkainius-su-trimis-keturiais-skai%C4%8Diais-po-kablelio-nors-pirkimo-dokumentuose-ai%C5%A1kiai-buvo-nurodyta-kad-visi-%C4%AFkainiai-kainos-teikiami-suapvalinus-iki-dviej%C5%B3-skai%C4%8Di%C5%B3
[23]„perkančioji organizacija, pasiūlymų vertinimo metu radusi pasiūlyme nurodytos kainos apskaičiavimo klaidų, privalo paprašyti dalyvių per jos nurodytą terminą ištaisyti pasiūlyme pastebėtas aritmetines klaidas, nekeičiant vokų su pasiūlymais atplėšimo posėdžio metu paskelbtos kainos, reiškia dalyvio teisę taisyti ar pildyti atskirus pasiūlymo duomenis siekiant ištaisyti akivaizdžias redakcinio pobūdžio klaidas, jei dėl šio pakeitimo faktiškai nepateikiamas naujas pasiūlymas. Taigi aritmetinė klaida VPĮ 39 straipsnio 1 dalies taikymo prasme yra akivaizdus skaičiavimo apsirikimas, kurio ištaisymas nekeičia pasiūlymo kainos“.
[24] 2019 m. birželio 20 d. byla Nr. 2-58-3-00232-2018-6. „VPĮ 55 straipsnio 9 dalies turinys iš esmės nesiskiria nuo anksčiau galiojusios redakcijos VPĮ 39 straipsnio 1 dalies nuostatų, todėl, taikant ginčui aktualios redakcijos VPĮ 55 straipsnio 9 dalies nuostatas, remtinasi kasacinio teismo suformuota VPĮ 39 straipsnio 1 dalies aiškinimo ir taikymo praktika <...>„kasacinio teismo praktikoje laikomasi pozicijos, kad viešųjų pirkimų teisiniame reguliavime ,,pasiūlymo“ terminas vartojamas dvejopa prasme: pirma, kaip tiekėjo perkančiajai organizacijai pateiktų dokumentų visuma <...> antra, pasiūlymas siaurąja prasme – pasiūlymo dalis, kuria tiekėjas siūlo viešojo pirkimo sutarties objektą, nurodo jo savybes, kainą, sutarties vykdymo aplinkybes. Šis sąvokų atskyrimas reikšmingas, be kita ko, sprendžiant dėl tiekėjo teisės taisyti ar aiškinti pasiūlymą apimties ir atitinkamų perkančiosios organizacijos pareigų <...> Kasacinis teismas dėl pasiūlymo siaurąja prasme vertinimo yra konstatavęs, kad tais atvejais, kai tiekėjo pasiūlyme siaurąja prasme nustatomi reikšmingi trūkumai ir kai net pagal turiningojo vertinimo principą (inter alia (be kita ko), atsižvelgiant į dokumentų visumą) perkančiosios organizacijos negali konstatuoti jo atitikties iškeltiems reikalavimams, tuomet tiekėjo paaiškinimai kaip keičiantys pasiūlymą iš esmės yra nepriimtini ir toks pasiūlymas atmestinas<...> VPĮ 39 straipsnio 1 dalies reguliavimas, aiškintinas ir taikytinas siaurai, apima tik išskirtines situacijas, todėl tais atvejais, kai perkančioji organizacija nustato, jog tiekėjo pasiūlyme yra tokio pobūdžio trūkumų, kuriuos leidžiama paaiškinti ar patikslinti, nekeičiant pasiūlymo esmės, ji (pirkėja) privalo kreiptis į tiekėją jam siūlydama (prašydama) paaiškinti redakcinio pobūdžio, objektyviai nustatytinus, paprastai ištaisytinus ar paaiškintinus netikslumus. Perkančiosios organizacijos diskrecija taikant VPĮ 39 straipsnio 1 dalies nuostatas iš esmės reiškiasi ne sprendimu leisti arba ne tiekėjui paaiškinti pasiūlymą, o įvertinimu, ar pasiūlymo trūkumo pobūdis leidžia jį pataisyti<...> Be to, pripažintina, kad nei pats trūkumas, nei jo taisymas nepasižymi objektyvumu, jei jo ištaisymo rezultatas priklauso nuo tai atliekančio subjekto <...>“.
[25] „ <...> suvestinė turi būti paskelbta kiekvienais metais ne vėliau kaip iki kovo 15 dienos, o patikslinus planuojamų atlikti einamaisiais kalendoriniais metais pirkimų planus, – ne vėliau kaip per 5 darbo dienas“.
[26] „Susipažinimo su paraiškomis ar pasiūlymais procedūros rezultatus Komisija įformina protokolu, išskyrus atvejus, kai, vadovaujantis šio įstatymo 22 straipsnio 2 dalimi, su paraiškomis ar pasiūlymais susipažįstama naudojantis centrinės perkančiosios organizacijos siūlomomis elektroninėmis priemonėmis. Susipažinimo su pasiūlymais procedūros protokolo privalomuosius rekvizitus nustato Viešųjų pirkimų tarnyba“.
[27] „Perkančioji organizacija Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis Viešųjų pirkimų tarnybai pateikia:1) kiekvienų pirkimo procedūrų, įskaitant ir pirkimo procedūras, kurių metu sudaroma preliminarioji sutartis ar jos pagrindu sudaroma pirkimo sutartis, sukuriama dinaminė pirkimo sistema ar jos pagrindu sudaroma pirkimo sutartis, ataskaitą per 15 dienų pasibaigus pirkimo procedūroms, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal sudarytą pirkimo sutartį pradžios. Ši ataskaita neteikiama, kai pirkimo sutartis sudaroma pagal šio įstatymo 72 straipsnio 3 dalį atlikus supaprastintą pirkimą, preliminariosios sutarties pagrindu pagal šio įstatymo 78 straipsnio 4 dalį ar 78 straipsnio 5 dalies 1 punktą, atliekant pirkimą pagal šio įstatymo 82 straipsnio 1 dalį ar atliekant šio įstatymo 25 straipsnio 3 ir 4 dalyse nurodytą pirkimą ir mažos vertės pirkimą;“.
[28] https://vpt.lrv.lt/uploads/vpt/documents/files/mp/pasiulymu_vertinimas.pdf
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite