2022-02-23 Nr. 4S-163 Vilniaus rajono savivaldybės administracija
Vilniaus rajono savivaldybės administracijai |
2022-02-23 Į 2022-02-03 2022-02-22
|
Nr. 4S- 163 (7.4Mr) Nr. 3S-333 3S-472 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Vilniaus rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo „Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą Vilniaus rajone mokėjimo pranešimų spausdinimo, lankstymo, vokavimo ir išnešiojimo paslaugų teikimo“ dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Vietinės rinkliavos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą Vilniaus rajone mokėjimo pranešimų spausdinimo, lankstymo, vokavimo ir išnešiojimo paslaugų teikimo“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2021-11-24, pirkimo Nr. 575420) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
VPĮ (redakcija nuo 2020-08-01 iki 2021-11-30). |
Pirkimo rūšis pagal vertės ribas ir pirkimo būdas |
Atviras konkursas. |
Planuota (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros) ir faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuojama Pirkimo vertė – 272 000 eurų su PVM[1]. |
Tiekėjas/koncesijos dalyvis/koncesininkas, juridinio asmens (su kuriuo sudaryta sutartis) kodas |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Dalinis Pirkimo procedūrų vertinimas (dėl kvalifikacinių reikalavimų) / Pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo. |
Jei pirkimas finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis – projekto pavadinimas, projektą administruojanti institucija |
– |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalyką, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadiją: teismo procesas nevyksta.
|
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
–
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1. |
VPĮ 28 straipsnio 2 dalis[2] VPĮ 35 straipsnio 2 dalies 9 punktas[3] |
|
Pirkimą vykdė Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2021 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. A27(1)-770 „Dėl nuolatinės Vilniaus rajono savivaldybės administracijos viešojo pirkimo komisijos sudarymo“ sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija), vadovaudamasi Pirkimo sąlygomis, patvirtintomis 2021 m. lapkričio 23 d. Komisijos protokolu Nr. VP2-276. Atsižvelgiant į tai, kad vykdomas tarptautinis Pirkimas, Perkančioji organizacija turėjo pareigą pagrįsti Pirkimo neskaidymą į dalis, nurodant konkrečias priežastis Pirkimo dokumentuose. Tokią pareigą numato VPĮ 28 straipsnio 2 dalis ir 35 straipsnio 2 dalies 9 punktas. VPĮ 28 straipsnio 2 dalis numato galimybę tam tikrais atvejais tarptautinio pirkimo į dalis neskaidyti, tačiau tokiu atveju būtina nurodyti konkrečias priežastis, dėl kurių to padaryti negalima. Pirkimo sąlygų 9 punkte[4] Perkančioji organizacija nurodė, kad Pirkimas į atskiras dalis neskaidomas, tačiau neįvardijo, dėl kokių konkrečių priežasčių Pirkimo skaidymas yra negalimas, netikslingas. Tarnyba 2022 m. sausio 20 d. raštu Nr. 4S-66 paprašė Perkančiosios organizacijos pateikti Pirkimo neskaidymo į dalis pagrindimą. Perkančioji organizacija 2022 m. vasario 3 d. raštu Nr. A33(1)-937[5] bei 2022 m. vasario 22 d. raštu Nr. 3S-472[6] nurodė Pirkimo neskaidymo į dalis priežastis, kurias Tarnyba, be kita ko, atsižvelgdama į aplinkybę, jog mokėjimo pranešimų spausdinimo, lankstymo, vokavimo paslaugos dalis perkamų paslaugų apimtyje sudaro ganėtinai mažą dalį (apie 10 proc.), pripažįsta esant tinkamomis Pirkimo neskaidymui į dalis pagrįsti. Tarnyba konstatuoja, kad Pirkimo sąlygose nenurodžiusi konkrečių priežasčių, kodėl Pirkimas negali būti skaidomas į dalis, Perkančioji organizacija pažeidė VPĮ 28 straipsnio 2 dalį ir 35 straipsnio 2 dalies 9 punktą. |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atlikusi dalinį Pirkimo vertinimą dėl kvalifikacijos reikalavimų nustatymo, VPĮ ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatų pažeidimų šiuo aspektu nenustatė, todėl, vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais (be kita ko atsižvelgdama ir į nustatytų VPĮ 28 straipsnio 2 dalies ir 35 straipsnio 2 dalies 9 punkto pažeidimų pobūdį, mastą ir tai, kad šis pažeidimas neturėjo įtakos Pirkimo rezultatui), sprendžia, kad Perkančioji organizacija gali tęsti Pirkimo procedūras. |
Pastabos
Pažymime, jog Pirkimo sąlygų 26.2 punkte nustatėte kvalifikacijos reikalavimą: „<...> pagal vieną ar daugiau sutarčių yra savo jėgomis suteikęs pranešimų spausdinimo, lankstymo, vokavimo ir išnešiojimo paslaugas, kurių bendra vertė ne mažesnė kaip 67440 Eur be PVM“, tačiau minėto reikalavimo išpildymui nustatėte sąlygą, kad: „<...> Tiekėjas gali remtis kitų ūkio subjektų pajėgumais tik tuo atveju, jeigu tie subjektai patys vykdys tą pirkimo sutarties dalį, kuriai reikia jų turimų pajėgumų“. Atkreipiame dėmesį, kad pagal Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[7] 16.2 papunktį[8], Pirkimo dokumentuose nustačius aukščiau nurodytą reikalavimą („savo jėgomis“), negalėtų būti remiamasi kitų ūkio subjektų pajėgumais jį išpildant. Atsižvelgiant į išdėstyta, Tarnyba nurodo, jog ateityje nustatant kvalifikacijos reikalavimus tiekėjams, reikėtų nevartoti minėto teiginio, nes jis gali klaidinti kitus ūkio subjektus, siekiančius dalyvauti viešajame pirkime. |
[1] 2021 m. spalio 13 d. Pirkimo paraiškoje Nr. VP7-243 nurodyta vertė su PVM.
[2] „Tarptautinio pirkimo atveju šio straipsnio 1 dalyje nurodyta pareiga skaidyti pirkimo objektą į dalis netaikoma, jeigu perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose pagrindžia, kad dėl to sumažėtų tiekėjų konkurencija, pirkimo sutarties vykdymas taptų per daug brangus ar sudėtingas techniniu požiūriu, skirtingų pirkimo objekto dalių įgyvendinimas būtų glaudžiai susijęs ir dėl to perkančiajai organizacijai atsirastų būtinybė koordinuoti šių dalių tiekėjus ir tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, ar nurodo kitas pagrįstas aplinkybes, dėl kurių netikslinga pirkimo objektą skaidyti į dalis“.
[3] „Pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta <...> perkančiosios organizacijos sprendimo dėl tarptautinės vertės pirkimo objekto neskaidymo į dalis argumentai, kaip nustatyta šio įstatymo 28 straipsnio 2 dalyje“.
[4] „Šis pirkimas į dalis neskaidomas“.
[5] „<...> Perkančioji organizacija nelaiko perkamų paslaugų atskirais pirkimo objektais, tik kompleksine paslauga, kurios skaidymas (tiek pranešimų siuntimo zonų, tiek paslaugų pobūdžiu), Perkančiosios organizacijos vertinimu, nebūtų tikslingas, efektyvus bei racionalus.
Perkančiosios organizacijos tikslas - paslaugoms įsigyti skirtas lėšas panaudoti racionaliai ir efektyviausiu būdu. Perkančiosios organizacijos vertinimu, pirkimo objekto skaidymas į dalis, neleistų šio tikslo pasiekti, be to, tai nėra tikslinga, atsižvelgiant į tai, kad pirkimo sutarties vykdymas taptų per daug brangus ar sudėtingas techniniu požiūriu, skirtingų pirkimo objekto dalių įgyvendinimas nebūtų glaudžiai susijęs ir dėl to perkančiajai organizacijai atsirastų būtinybė koordinuoti šių dalių tiekėjus ir tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį, o sudarius kelias sutartis - didėtų administracinė našta ir nebūtų užtikrintas efektyvus proceso valdymas <...>.
[6] „<...>Prieš vykdydama pirkimą Perkančioji organizacija atliko rinkos tyrimą ir Centriniame viešųjų pirkimų portale (toliau – CVPP) viešai paskelbtų pirkimo sutarčių analizę. Buvo išanalizuotos 2021 m. CVPP paviešintos kitų perkančiųjų organizacijų pirkimo sutartys, sudarytos su AB Lietuvos paštas, kurių pirkimo objektas yra mokėjimo pranešimų spausdinimo, vokavimo, pristatymo paslaugos <...> Pastebėta, kad kompleksiškai perkamų spausdinimo, vokavimo ir pristatymo paslaugų įkainiai yra palankesni ir žemesni nei tuo pat metu AB Lietuvos pašto svetainėje viešai skelbiami įkainiai <...> Taip pat iš 2021-11-08 tiekėjo AB Lietuvos paštas pateikto Perkančiajai organizacijai komercinio pasiūlymo nustatyta, kad jo siūlomas įkainis už neregistruotų vokų pristatymą iki 50 g yra 0,78 eurų be PVM, t.y. yra 0,01 eurų mažesnis nei viešai skelbiamas tiekėjo svetainėje.
Perkančiajai organizacijai išnagrinėjus CVPP paviešintas kitų perkančiųjų organizacijų 2021 m. pašto paslaugų pirkimo sutartis, sudarytas naudojantis Centrine perkančiąja organizacija (toliau – CPO), nustatyta, kad tiekėjai, teikiantys vien pašto paslaugas, taiko papildomai korespondencijos paėmimo iš perkančiosios organizacijos, registravimo tiekėjo sistemoje ir įteikimo adresatui mokestį <...> Tokių papildomų išlaidų išvengiama, kai visas paslaugas kompleksiškai pagal vieną sutartį teikia vienas tiekėjas<...>“.
[7] Patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2020 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1S-177.
[8] „16.2. <...>Pirkimo vykdytojas gali reikalauti, kad tiekėjas (arba ūkio subjektas, kurio pajėgumais tiekėjas remiasi) pagrindines paslaugas būtų suteikęs savo jėgomis. Tokiu atveju tiekėjui nedraudžiama remtis sutartimi, kurią tiekėjas vykdė ne vienas, bet kartu su kitais ūkio subjektais. Tačiau tokiu atveju turi būti vertinami būtent konkretaus tiekėjo, dalyvaujančio viešajame pirkime, suteiktos paslaugos, jų apimtis, vertė, o ne visas vykdytos sutarties objektas“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite