2022-02-08 Nr. 4S-126 Litgrid, AB
VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūra Litgrid, AB Lietuvos Respublikos energetikos ministerija
|
2022-02-08 Į 2021-11-23 Į 2021-12-31
|
Nr. Nr.
Nr. |
4S-126 (7.4 Mr) R4-2793 21KONF-SD-322 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Litgrid, AB (toliau – Perkantysis subjektas) atviro konkurso būdu vykdyto tarptautinės vertės pirkimo „330 kV oro linijos Lietuvos E - Vilnius rekonstravimas“ dalinį vertinimą pagal VšĮ Lietuvos verslo paramos agentūros (toliau – LVPA) prašymą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„330 kV oro linijos Lietuvos E - Vilnius rekonstravimas“ (2017-06-26 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CPV IS), pirkimo Nr. 189495) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-01-01 iki 2017-07-01) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota Pirkimo vertė 20 800 000, 00 Eur be PVM / sutarties vertė 21 767 900, 00 Eur su PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
„Žilinskas ir Co“, UAB 304317232 |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis vertinimas dėl nustatytų minimalių kvalifikacinių reikalavimų pagrįstumo/ vertinimas po sutarties sudarymo ir įvykdymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Projektas „330 kV elektros perdavimo linijos Lietuvos Elektrinė–Vilnius modernizavimas (rekonstravimas) elektros energijos perdavimo patikimumo užtikrinimui“ Nr. 06.3.1-LVPA-V-103-02-0005. LVPA |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
– |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
– |
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
– |
|
IV dalis. Sprendimas
LVPA raštu[1] (toliau – Raštas) paprašė įvertinti „ar Pirkimo sąlygose nustatyti minimalūs kvalifikacijos reikalavimai ir Perkančiosios organizacijos komisijos, teikiant atsakymus į tiekėjų klausimus ir pretenzijas, atsisakymas keisti Pirkimo sąlygų 5 priedo “Minimalūs kvalifikacijos reikalavimai“ 9 ir 10 punktuose nustatytus kvalifikacinius reikalavimus nepažeidžia Pirkimo vykdymo metu aktualių Įstatymo bei Metodinių rekomendacijų[2] reikalavimų ir yra pagrįsti, kiek tą sąlygojo Pirkimo objektas - pirktų paslaugų bei rekonstrukcijos darbų specifinis pobūdis.“ LVPA Rašte nurodo, „kad projektavimo paslaugų ir su jomis susijusių projekto vykdymo priežiūros paslaugų atžvilgiu Pirkimo sąlygos numatė dvigubai daugiau minimalių kvalifikacijos reikalavimų nei dėl darbų vykdymo, t. y. Pirkimo sąlygų 5 priedo „Minimalūs kvalifikacijos reikalavimai“ 9 ir 10 punktuose[3] nustatyta, kad projektavimo darbų koordinavimui ir konstrukcijų dalies projektavimo darbų koordinavimui turi būti skiriamas specialistas ir atitinkamai specialistas-inžinierius, kuriems vadovaujant (per paskutinius 5 metus) buvo sėkmingai (tinkamai ir laiku) parengtas 330 kV ar aukštesnės įtampos (dvigrandės metalinės) EPOL projektas ir pagal jį pastatyta EPOL. Taip pat minėto Pirkimų sąlygų priedo 11 ir 12 punktuose[4] nurodoma, kad darbų vadovavimui turi būti skiriamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos arba VĮ Statybos produkcijos sertifikavimo centro (toliau - SPSC) atestuotas ypatingo statinio projekto vadovas ir ypatingo statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas, o 13 ir 14 punktuose[5] nustatyta, kad darbų vadovavimui turi būti skiriamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos arba SPSC atestuotas ypatingo statinio projekto dalies (konstrukcijų) vadovas ir ypatingo statinio projekto dalies (elektrotechnikos) vadovas, turintis teisę eiti šias pareigas pagal statybos techninį reglamentą STR 1.01.03:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ (toliau STR 1.01.03:2017), patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“, statinių kategorija – ypatingieji statiniai; statinių grupė: elektros tinklai – perdavimo ir tiesioginių linijų elektros tinklai. Ypatingo statinio projekto vadovas turi turėti ne mažesnę kaip 2 metų patirtį einant ypatingo statinio projekto dalies (konstrukcijų) vadovo pareigas nurodytoje statinių grupėje, ir pagal kurio parengtą techninį projektą ar techninį darbo projektą, ar darbo projekto konstrukcijų dalį buvo sėkmingai (tinkamai ir laiku) įgyvendintas bent vienas 110 kV ar aukštesnės įtampos Elektros perdavimo oro linijos rekonstrukcijos/statybos projektas. Tarnyba atlikusi dalinį Pirkimo vertinimą dėl kvalifikacinių reikalavimų, Įstatymo ir įgyvendinančiųjų teisės aktų reikalavimų pažeidimų nenustatė. Tarnybos sprendimo argumentai ir paaiškinimai:
Atsižvelgdama į perkamų paslaugų (projektavimo) ir darbų specifiką, kurių teikimo sąlygas reglamentuoja specialūs teisės aktai, Tarnyba raštu kreipėsi į Valstybinę energetikos reguliavimo tarybą (toliau – Energetikos taryba) dėl tarnybinės pagalbos suteikimo – oro elektros linijų (dvigrandės, metalinės) iki 330 kV įtampos projektų parengimo bei darbų atlikimo klausimais. Energetikos tarybos nuomone[6]: „<...> Kvalifikacijos reikalavimuose projektavimo darbų koordinatoriui nustatytas reikalavimas, kad vadovaujant (per paskutinius 5 metus) buvo sėkmingai (tinkamai ir laiku) parengtas 330 kV ar aukštesnės įtampos (dvigrandės metalinės) EPOL projektas ir pagal jį pastatyta EPOL, tačiau nenustatytas reikalavimas turėti SPSC išduoto kvalifikacijos atestato. Atsižvelgiant į projekto svarbą ir sudėtingumą, taip buvo užtikrinama galimybė, vykdant pirkimą, dalyvauti aukštos kvalifikacijos užsienio specialistams, tuo neapriboti konkurencijos bei taip pat užtikrinant aukštą projektavimo darbų kokybę. Rašto Priedo 11, 12, 13 ir 14 punktuose nurodoma, kad darbų vadovavimui turi būti skiriamas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos arba SPSC atestuotas ypatingo statinio projekto vadovas, ypatingo statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas, ypatingo statinio projekto dalies (konstrukcijų) vadovas, ypatingo statinio projekto dalies (elektrotechnikos) vadovas, turintis teisę eiti šias pareigas pagal STR 1.01.03:2017 statinių kategorija – ypatingieji statiniai statinių grupė: elektros tinklai – perdavimo ir tiesioginių linijų elektros tinklai. Tiekėjo ypatingo statinio projekto vadovas turi turėti ne mažesnę kaip 2 metų patirtį einant ypatingo statinio projekto ar atitinkamos projekto dalies vadovo pareigas nurodytoje statinių grupėje, ir pagal kurio parengtą techninį projektą ar techninį darbo projektą, ar darbo projekto konstrukcijų dalį buvo sėkmingai (tinkamai ir laiku) įgyvendintas bent vienas 110 kV ar aukštesnės įtampos Elektros perdavimo oro linijos rekonstrukcijos/statybos projektas. Statinio projekto rengimo tvarką reglamentuoja STR 1.04.04:2017. Pagal pirmiau nurodyto STR 17 punktą projekto rengimui vadovauja projekto vadovas, turintis reikiamą kvalifikaciją, o pagal 21 punktą projekto dalių rengimui vadovauja projekto dalių vadovai, taip pat turintys reikiamą kvalifikaciją. Atskiro statinio projekto kiekvienos dalies rengimui vadovauja vienas projekto dalies vadovas. Projekto vadovo funkcijos nurodytos STR 1.04.04:2017 1 priede, o projekto dalies vadovo funkcijos – 2 priede. Tik atitinkamą kvalifikaciją ir projekto dalių (konstrukcijų, elektrotechnikos) rengimo patirtį turintys projektuotojai gali rengti techninio projekto konstrukcijų dalį ir elektrotechninės dalį bei jose esančius sprendinius detalizuoti darbo projekte ir turi teisę pasirašyti techninį projektą kaip statinio projekto atitinkamų dalių vadovai ir prisiimti atsakomybę. Atsižvelgiant į pirmiau nurodytas priežastis, Pirkimo sąlygų Priedo 13 punkte buvo nustatyti kvalifikacijos ir patirties reikalavimai ypatingo statinio projekto dalies (konstrukcijų) vadovui, o 14 punkte ‒ ypatingo statinio projekto dalies (elektrotechnikos) vadovui. Tuo tarpu Pirkimo sąlygų Priedo 9 ir 10 punktuose nurodytiems projektavimo darbų koordinavimui skiriamiems specialistams reikalaujama turėti tik atitinkamą šiuose punktuose nurodytą patirtį, nes jų paskirtis ‒ koordinuoti techninio bei darbo projektų ir šių projektų konstrukcijų dalies rengimą. Jų pagrindinės funkcijos koordinuoti projektavimo darbų ir su jais susijusių kitų darbų (statybinių tyrimų, techninio projekto rengimą, pagal užsakovo įgaliojimą statybą leidžiančių dokumentų gavimą ir t.t.) atlikimą, kad sutartyje nustatytais terminais būtų parengtas projektavimo užduoties ir statybą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus atitinkantis techninis projektas. Tačiau už techninio bei darbo projektų parengimo kokybę atsakingi ypatingo statinio projekto vadovas bei ypatingo statinio projekto dalių (konstrukcijų, elektrotechnikos) vadovai.“ Pažymėtina, kad Perkančioji organizacija, atsižvelgdama Pirkimo objekto specifiką bei siekdama projektavimo darbų kokybiško atlikimo (įvertinusi patirtį dėl gausių projektavimo klaidų, vėlavimų, įvykusių nelaimingų atsitikimų dėl projektavimo klaidų ir kt.) Pirkimo sąlygose be reikalaujamos kvalifikacijos atestuotų projekto[7] ir projekto dalių vadovų[8] patirčiai, taip pat kėlė didesnius vadovavimo projektavimui patirties reikalavimus tiekėjo specialistams[9], turėjusiems koordinuoti projektavimo paslaugas. Perkančioji organizacija, teikdama paaiškinimą dėl minėtų kvalifikacijos reikalavimų nurodė, kad „<...>Pagal Lietuvos Respublikos elektros energetikos sistemos sujungimo su kontinentinės Europos elektros tinklais darbui sinchroniniu režimu įstatymą elektros energetikos sistemos sinchronizacijos projektas yra pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu. 330 kV oro linijos Lietuvos E-Vilnius rekonstravimo darbai buvo vieni pirmųjų elektros perdavimo tinklo modernizavimo darbų.<...> Nustatydama kvalifikacijos reikalavimus, labai atidžiai vertino Pirkimo objektą ir jam keliamus techninius reikalavimus bei analizavo rinkos situaciją, t. y. nustatydama, bet kurį kvalifikacijos reikalavimą vertino potencialių tiekėjų ir/ar specialistų, atitinkančių kvalifikacijos reikalavimus, kiekį. <...> Atsižvelgiant į Pirkimo objekto apimtis bei turimą patirtį dėl projektavimo darbų kokybiško atlikimo svarbos (kad visi projektavimo darbai ir atskirų projekto dalių rengimas būtų tinkamai organizuojami ir koordinuojami) ir į Pirkimo objekto svarbą įgyvendinant elektros energetikos sistemos sinchronizacijos projektą, jo sudėtingumą, <...> nustatė papildomą kvalifikacijos reikalavimą - turėti specialistus ir projektavimo darbų koordinavimui, kurie turėtų atitinkamą patirtį.<...> Pirkimo sąlygų 5 priedo lentelės punktuose Nr. 9 ir Nr. 10 nurodytiems projektavimo darbų koordinavimui skiriamiems specialistams buvo reikalaujama turėti tik atitinkamą šiuose punktuose nurodytą patirtį, nes jų paskirtis buvo koordinuoti techninio darbo projektų ir šių projektų konstrukcijų dalies rengimą.<...> šių specialistų pagrindinės funkcijos buvo koordinuoti projektavimo darbų ir su jais susijusių darbų (pvz. statybinių tyrimų, viso techninio projekto rengimą, pagal užsakovo įgaliojimą statybą leidžiančių dokumentų gavimą ir t.t.) atlikimą, kad sutartyje nustatytais terminais būtų parengtas projektavimo užduoties ir statybą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus atitinkantis techninis projektas.<...>“. Taip pat Perkančioji organizacija, grįsdama reikalavimą dėl Pirkimo sąlygų 5 priedo 9 ir 10 punktuose nustatytų reikalavimų projektavimo specialistams turėti būtent „metalinės dvigrandės“ EPOL statinio projektavimo patirties reikalingumą (proporcingumą) Pirkimo objektui, paaiškino, kad toks reikalavimas nustatytas, atsižvelgiant Pirkimo sąlygose nurodytą techninę specifikaciją - projektavimo užduotį, kurioje konkrečiai aprašytas Pirkimo objektas ir nurodyti jam pagrindiniai reikalavimai. Projektavimo užduoties Bendrųjų reikalavimų 51 punkte nurodyti reikalavimai atramoms ir jų projektavimui: „51. Atramos. Atramos turi būti suprojektuotos dvigrandės plieninės gardelinės arba metalinės daugiabriaunės. <...> Atsižvelgiant į nurodytus projektavimo užduoties reikalavimus bei į tai, kad 330 kV OL dvigrandės metalinės atramos yra sudėtinga santvarinė konstrukcija, kurio elementai turi tenkinti saugos ir tinkamumo ribinius būvius, buvo nustatytas reikalavimas projektavimo specialistams turėti būtent „dvigrandės metalinės“ EPOL statinio projektavimo patirties. Įstatymo 32 straipsnio 1 dalyje įtvirtinta, jog „Perkančioji organizacija privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas <...>“, o Metodinių rekomendacijų 4 punkte[10] buvo nurodyta, kad „<...>Perkančioji organizacija gali nustatyti ir kitokius kvalifikacijos kriterijus ar jų reikšmes, tačiau tik tokius, kurie neprieštarauja Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatoms. Perkančioji organizacija, tikrindama tiekėjų kvalifikaciją, privalo atsižvelgti į Viešųjų pirkimų įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje nustatytas aplinkybes. Kitus kvalifikacijos reikalavimus perkančioji organizacija pasirenka savo nuožiūra <...>“. Kasacinio teismo praktikoje konstatuota, kad nors VPĮ konkrečiai nenurodyta, kokius minimalius kvalifikacijos reikalavimus perkančioji organizacija turi nustatyti konkretaus pirkimo atveju – tai, įvertinusi pirkimo pobūdį ir kitas reikšmingas aplinkybes, sprendžia pati perkančioji organizacija, tačiau bet kokiu atveju pirkimo sąlygose nustatyti minimalūs reikalavimai tiekėjo kvalifikacijai turi atitikti esminį kriterijų – jie turi būti pakankami tam, kad perkančioji organizacija galėtų būti užtikrinta tiekėjo pajėgumu įvykdyti pirkimo užduotį[11]. Visa tai leidžia spręsti, kad perkančiosios organizacijos turi pareigą visapusiškai išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, o tokia pareiga išplaukia ir iš racionalaus lėšų panaudojimo principo. Atsižvelgiant į pirkimo objekto svarbą, sutarties vykdymo specifiškumą, Perkančiosios organizacijos siekį užtikrinti projektavimo darbų kokybę (eliminuoti projektavimo klaidų tikimybę, projektavimo darbų trūkumus, užsitikrinti, kad techninis ir darbo projektai būtų parengti, vadovaujantis aukščiausiais techniniais standartais ir sprendiniais), Energetikos tarybos pateiktą nuomonę dėl kvalifikacijos reikalavimų, keliamų patirties turėjimui, vadovaujant projekto parengimui, bei įvertinus tai, kad projektavimo darbų koordinavimo specialistams nebuvo keliamas reikalavimas turėti Lietuvoje išduotus kvalifikacijos atestatus ir/ar teisės pripažinimo pažymas (kas sudaro galimybę kviestis reikalingus specialistus iš kitų šalių rinkos) ir tai, kad CVP IS duomenimis paraiškas Pirkimui buvo pateikę 6 tiekėjai, iš kurių net 5 tiekėjai atitiko Pirkimo sąlygų 5 Priede „Minimalūs kvalifikacijos reikalavimai“ nustatytus kvalifikacinius reikalavimus, tolesnėse Pirkimo procedūrose dalyvavo 4 tiekėjai, Tarnyba neturi pagrindo kvestionuoti nustatytų kvalifikacijos reikalavimų būtinumo, todėl sprendžia, kad nustatyti kvalifikaciniai reikalavimai yra pagrįsti, tiesiogiai susiję su Pirkimo objektu bei susiję su Pirkimo sutarties tinkamu įvykdymu. Apibendrinus pirmiau išdėstytą, Tarnyba sprendžia, kad šiuo konkrečiu atveju Pirkimo sąlygų 5 priedo „Minimalūs kvalifikacijos reikalavimai“ nustatyti kvalifikacijos reikalavimai nepažeidžia Įstatymo reikalavimų. |
Pastabos
1. |
|
Pastebėtina, kad šiuo atveju tiekėjo specialistui, kuris atsakingas už projektavimo darbų ir konstrukcijų dalies darbų projektavimo koordinavimą keliami reikalavimai, ne tik būti tinkamai ir laiku parengus 330 kV (dvigrandės metalinės) EPOL projektą, bet ir pateikti įrodymus, kad pagal parengtą projektą pastatyta EPOL, t. y. šiuo atveju kvalifikaciniai reikalavimai apima ne tik projektavimą, bet taip pat yra susieti su rangos darbų atlikimu-sėkmingu projekto įgyvendinimu, pagal kurį pastatyta EPOL. Tokiu reikalavimu Perkantysis subjektas reikalauja ne tik projektavimo paslaugų patirties, bet sieja projektavimo veiklos specialistų patirtį su sėkmingu projekto įvykdymu. Tarnyba sutinka su Perkančiosios organizacijos teiktu paaiškinimu[12], kad Pirkimo objektas yra sudėtingas ir išskirtinis, pasižymintis ypatinga projektavimo ir statybos darbų atlikimo specifika (330 kV dvigrandės metalinės oro linijos) ir neneigia fakto, kad Pirkimo sutarčiai tinkamai įvykdyti būtina tam tikra kompetencija, kvalifikacija ir patirtis, tačiau pastebi, kad statybų veikloje projektavimo paslaugas ir statybos darbus gali atlikti skirtingi ūkio subjektai, pvz. techninis projektas gali būti parengtas tinkamai, tačiau dėl kažkokių priežasčių nebūtinai įgyvendintas, t. y. tokia patirtis pvz. galėjo būti įgyta suprojektavus 330 kV dvigrandes metalines EPOL, kai parengtas projektas buvo patvirtintas, atlikta projekto ekspertizė ir/ar gautas statybos leidimas ir pan. Tokiu būdu, tiekėjas įvykdęs projektavimo paslaugų sutartį pagal reikalaujamą patirtį, taip pat būtų pajėgus ir kompetentingas vykdyti Pirkimo sutartį |
|
2. |
|
Atkreiptinas dėmesys, jog Tarnybai kyla tam tikrų abejonių, ar projektavimo darbų koordinatorių kompetencijai įrodyti nebūtų pakakę minimalios patirties vadovaujant ne žemesnės kaip 110 kV įtampos (dvigrandės metalinės) EPOL projekto parengimui, pagal kurį būtų pastatyta EPOL, reikalavimų, tačiau Tarnyba neturi pakankamai specialių žinių elektros inžinerinių įrenginių įrengimo reglamentavimo srityje, todėl negali neginčijamai konstatuoti, kad tokie reikalavimai būtų pakankami (nepakankami) ar, kad reikalavimai dėl patirties vadovaujant ne žemesnės kaip 330 kV įtampos (dvigrandės metalinės) EPOL projekto parengimui, pagal kurį būtų pastatyta EPOL, turėjimo yra per aukšti. Tačiau atsižvelgdama į tai, kas išdėstyta, Tarnyba ateityje siūlo įsivertinti, ar, siekiant kokybiško paslaugų ir darbų atlikimo, aukštesnė tiekėjo specialistų – projektavimo darbų koordinatorių kompetencija ir patirtis (būti vadovavus projektuojant 330 kV dvigrandę metalinę EPOL) analogiškame pirkime negalėtų būti pasiekiama per ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus, t. y. Perkančioji organizacija, atsižvelgdama į tai, kad projektavimo darbų kokybė turi reikšmingą įtaką pirkimo sutarties įvykdymo kokybei, galėtų nustatyti ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus, pagal kuriuos būtų vertinama (skiriami papildomi balai) pirkimo sutarčiai įvykdyti reikalingų tiekėjo specialistų patirtis, koordinuojant aukštesnės įtampos EPOL projekto rengimą. |
Direktorius
|
Darius Vedrickas |
Audronė Šatūnienė, tel. (8 5) 219 7018, el. p. Audrone.Satuniene@vpt.lt
[1] 2021-11-23 LVPA raštas Nr. R4-2793.
[2] Tiekėjų kvalifikacijos vertinimo metodinės rekomendacijos, patvirtintos Tarnybos direktoriaus 2003 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. 1S-100 (redakcija nuo 2012-01-08 iki 2017-06-30).
[3] 9. Projektavimo darbų koordinavimui turi būti skiriamas: Tiekėjo specialistas kuriam vadovaujant (per paskutinius 5 metus) buvo sėkmingai (tinkamai ir laiku) parengtas 330 kV ar aukštesnės įtampos (dvigrandės metalinės) EPOL projektas ir pagal jį pastatyta EPOL.
- Konstrukcijų dalies projektavimo darbų koordinavimui turi būti skiriamas: Tiekėjo statinio konstrukcijų dalies specialistas-inžinierius, kuriam vadovaujant (per paskutinius 5 metus) buvo sėkmingai (tinkami ir laiku) parengtas 330 kV ar aukštesnės įtampos (dvigrandės metalinės) EPOL konstrukcijų dalies projektas ir pagal jį pastatyta EPOL“.
[4] „11. Darbų vadovavimui turi būti skiriamas: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos arba Valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centro atestuotas ypatingo statinio projekto vadovas, turintis teisę eiti šias pareigas: Reikalavimas pagal STR 1.01.03:2017 statinių kategorija – ypatingieji statiniai; statinių grupė: elektros tinklai - perdavimo ir tiesioginių linijų elektros tinklai; Tiekėjo ypatingo statinio projekto vadovas turi turėti ne mažesnę kaip 2 metų patirtį einant ypatingo statinio projekto vadovo pareigas nurodytoje statinių grupėje, ir pagal kurio parengtą techninį projektą ar techninį darbo projektą, ar darbo projektą buvo sėkmingai (tinkamai ir laiku) įgyvendintas bent vienas 110 kV ar aukštesnės įtampos Elektros perdavimo oro linijos rekonstrukcijos/statybos projektas. Taip pat jo atžvilgiu neturi būti kompetentingos institucijos sprendimas dėl įspėjimo/atestato sustabdymo.“
- „Darbų vadovavimui turi būti skiriamas: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos arba Valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centro atestuotas ypatingo statinio projekto vykdymo priežiūros vadovas, turintis teisę eiti šias pareigas: Reikalavimas pagal STR 1.01.03:2017 statinių kategorija – ypatingieji statiniai; statinių grupė: elektros tinklai - perdavimo ir tiesioginių linijų elektros tinklai; Tiekėjo ypatingo statinio projekto vadovas turi turėti ne mažesnę kaip 2 metų patirtį einant ypatingo statinio projekto vadovo pareigas nurodytoje statinių grupėje, ir pagal kurio parengtą techninį projektą ar techninį darbo projektą, ar darbo projektą buvo sėkmingai (tinkamai ir laiku) įgyvendintas bent vienas 110 kV ar aukštesnės įtampos Elektros perdavimo oro linijos rekonstrukcijos/statybos projektas. Taip pat jo atžvilgiu neturi būti kompetentingos institucijos sprendimas dėl įspėjimo/atestato sustabdymo.“
[5] 13. „Darbų vadovavimui turi būti skiriamas: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos arba Valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centro atestuotas ypatingo statinio projekto dalies (konstrukcijų) vadovas, turintis teisę eiti šias pareigas: Reikalavimas pagal STR 1.01.03:2017 statinių kategorija – ypatingieji statiniai; statinių grupė: elektros tinklai - perdavimo ir tiesioginių linijų elektros tinklai; Tiekėjo ypatingo statinio projekto vadovas turi turėti ne mažesnę kaip 2 metų patirtį einant ypatingo statinio projekto dalies (konstrukcijų) vadovo pareigas nurodytoje statinių grupėje, ir pagal kurio parengtą techninį projektą ar techninį darbo projektą ar darbo projekto konstrukcijų dalį buvo sėkmingai (tinkamai ir laiku) įgyvendintas bent vienas 110 kV ar aukštesnės įtampos Elektros perdavimo oro linijos rekonstrukcijos/statybos projektas. Taip pat jo atžvilgiu neturi būti kompetentingos institucijos sprendimas dėl įspėjimo/atestato sustabdymo.“
- „Darbų vadovavimui turi būti skiriamas: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos arba Valstybės įmonės Statybos produkcijos sertifikavimo centro atestuotas ypatingo statinio projekto dalies (elektrotechnikos) vadovas, turintis teisę eiti šias pareigas: Reikalavimas pagal STR 1.01.03:2017 statinių kategorija – ypatingieji statiniai; statinių grupė: elektros tinklai - perdavimo ir tiesioginių linijų elektros tinklai; Tiekėjo ypatingo statinio projekto vadovas turi turėti ne mažesnę kaip 2 metų patirtį einant ypatingo statinio projekto dalies (konstrukcijų) vadovo pareigas nurodytoje statinių grupėje, ir pagal kurio parengtą techninį projektą ar techninį darbo projektą, ar darbo projekto konstrukcijų dalį buvo sėkmingai (tinkamai ir laiku) įgyvendintas bent vienas 110 kV ar aukštesnės įtampos Elektros perdavimo oro linijos rekonstrukcijos/statybos projektas. Taip pat jo atžvilgiu neturi būti kompetentingos institucijos sprendimas dėl įspėjimo/atestato sustabdymo“.
[6] Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos 2022 m. vasario 1 d. raštas Nr. R2.
[7] Žr. Pirkimų sąlygų 5 priedo „Minimalūs kvalifikacijos reikalavimai“ 11, 12 punktai.
[8] Žr. Pirkimų sąlygų 5 priedo „Minimalūs kvalifikacijos reikalavimai“ 13, 14 punktai.
[9] Žr. Pirkimų sąlygų 5 priedo „Minimalūs kvalifikacijos reikalavimai“ 9, 10 punktai.
- Rekomendacijos nėra privalomos. Perkančioji organizacija gali nustatyti ir kitokius kvalifikacijos kriterijus ar jų reikšmes, tačiau tik tokius, kurie neprieštarauja Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatoms. Perkančioji organizacija, tikrindama tiekėjų kvalifikaciją, privalo atsižvelgti į Viešųjų pirkimų įstatymo 33 straipsnio 1 dalyje nustatytas aplinkybes. Kitus kvalifikacijos reikalavimus perkančioji organizacija pasirenka savo nuožiūra. Perkančioji organizacija, nustatydama šiose Rekomendacijose pateiktus kriterijus, kiekvieno pirkimo atveju turėtų atsižvelgti į pirkimo objekto specifiką, apimtį, įvertinti kiekvieno nustatomo kriterijaus tikslingumą bei nenustatyti visų šiose Rekomendacijose pateiktų kriterijų kiekvieno pirkimo atveju.
[11] pvz., Lietuvos Aukščiausiojo Teismo Civilinių bylų skyriaus teisėjų kolegijos 2012 m. balandžio 12 d. nutartis civilinėje byloje Nr. 3K-3-43/201, 2015 m. gruodžio 11d. nutartis civilinėje byloje Nr. 3K-3-661-469/2015).
[12] 2021-12-31 LITGRID, AB raštas Nr. 21KONF-SD322.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite