2022-01-25 Nr. 4S-87 VŠĮ Klaipėdos universitetinė ligoninė
VšĮ Klaipėdos universitetinei ligoninei
Žiniai VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai
|
2022-01-25 Į 2022-01-11 2022-01-21 Į 2021-12-27 |
Nr. 4S-87 Nr. 16-99 El. laiškas Nr. 2021/2-7367 |
(7.4 Mr)
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Klaipėdos universitetinės ligoninės (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Laringoskopo komplektas“ (tiekėjams išsiųstas kvietimas Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos priemonėmis (toliau – CVP IS) 2020 m. kovo 31 d., pirkimo Nr. 479958) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Viešųjų pirkimų įstatymas (aktuali suvestinė redakcija nuo 2020 m. kovo 19 d.) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
Neskelbiamos derybos |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Planuojama Pirkimo vertė – 14 958,68 EUR be PVM/ Sutarties vertė – 14 876,03 EUR be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
UAB „Medita“ (toliau – Tiekėjas) |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis Pirkimo vertinimas dėl techninės specifikacijos ir tiekėjo paklausimo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Taip, J02-CPVA-V Profilaktikos, diagnostikos ir gydymo paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimas tuberkuliozės bei ūminių infekcinių ir lėtinių kvėpavimo takų ligų srityse. CVPA |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
Teismo procesai nevyksta |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
17 straipsnio 1 dalis[1] |
||||||||||||||||||
Perkančioji organizacija, vykdydama Pirkimą, 2020 m. kovo 31 d. gavo tiekėjo UAB „Kavita“ CVP IS pranešimą Nr. 8130638 (toliau – Pranešimas), kuriame tiekėjas pateikė prašymą koreguoti Pirkimo dokumentuose prekėms nustatytus reikalavimus: „Kad galėtume Jums pateikti pasiūlymą, prašome padaryti pleištų išmatavimams paklaidas: vidinis ilgis +- 5 mm; išorinis +- 5 mm; galiuko plotis +- 1 mm;“. Pirkimo sąlygų 30 punkte nustatyta, kad prašymai paaiškinti, patikslinti pirkimo dokumentus gali būti pateikiami Perkančiajai organizacijai raštu ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Nagrinėjamu atveju pasiūlymų pateikimo terminas – 2020 m. balandžio 3 d. Tai reiškia, kad tiekėjas Pranešimą pateikė nepraleisdamas Pirkimo sąlygų 30 punkte nustatyto termino ir Perkančioji organizacija į jį privalėjo atsakyti vadovaujantis Pirkimo sąlygų 32 punkto nuostatomis, kur nurodyta, kad Perkančioji organizacija atsakymą turi pateikti ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Perkančioji organizacija nepateikė jokio atsakymo į UAB „Kavita“ Pranešimą. Tarnyba Perkančiosios organizacijos pasiteiravo, kodėl nebuvo pateiktas atsakymas į Pranešimą. Perkančioji organizacija 2022 m. sausio 11 d. rašte Nr. 16-99 nurodė, kad „Į UAB „Kavita“ paklausimą buvo neatsakyta dėl techninės klaidos, pandemijos laikotarpio piko metu daliai darbuotojų izoliuojantis, dirbant nuotoliniu būdu, įvyko techninė klaida“. Tarnyba konstatuoja, kad nepateikusi atsakymo į tiekėjo Pranešimą, Perkančioji organizacija nesivadovavo savo pačios nustatytomis Pirkimo dokumentų nuostatomis ir tuo pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą.
|
|||||||||||||||||||
2. |
17 straipsnio 1 dalis[2], 17 straipsnio 3 dalis[3], 37 straipsnio 3 dalis[4] |
||||||||||||||||||
Pirkimo sąlygų 2 priede pateiktoje lentelėje „Specialieji techniniai reikalavimai laringoskopo komplektui“ (toliau – techninė specifikacija) pateikti reikalavimai įsigyjamoms prekėms. Analizuojant techninės specifikacijos reikalavimus, matyti, kad kai kuriose pozicijose nurodyti itin tikslūs dydžiai:
Analizuojant kitų perkančiųjų organizacijų laringoskopų rinkinių pirkimus[5], matyti, kad rankenos storis nėra nurodomas, o pleištų (mentelių) dydžio parametrai nurodomi su tam tikra paklaida (±2 mm) arba nurodomas tik įprastas dydžio numeris, konkrečiai nenurodant ilgio, pločio matavimų (pvz., Macintosh tipo arba lygiavertė 2 dydžio mentelė, Miller tipo arba lygiavertė 1 dydžio mentelė). Taip pat nenurodoma temperatūra, kurioje turi būti atliekama autoklavavimo procedūra, o nurodoma tik tai, kad ji turi būti atliekama. Pažymėtina ir tai, kad Perkančiajai organizacijai neturėtų būti svarbu, kokią įtampą naudoja elektros lemputė, kadangi nagrinėjamu atveju esmė yra kokybiškas apšvietimas, kuris nustatomas matuojant šviesos srautą (ryškumą) (lm, liumenai) ir apšvietimo intensyvumą (lux, liuksai). Tarnybai Perkančiosios organizacijos paprašius nurodyti bent 3 konkrečias prekes (nurodant gamintoją, pavadinimą, modelį), atitinkančias Pirkimo sąlygų priede Nr. 2 nustatytus techninius reikalavimus, Perkančiosios organizacijos atstovė 2022 m. sausio 21 d. el. paštu[6] nurodė, kad „pagal pateiktą specifikaciją, ją absoliučiai atitinka tik Riester gamintojo laringoskopai. Jų atstovas Lietuvoje yra tik UAB „Medita“. Kito tiekėjo ir atstovo Lietuvoje nėra“. Pažymėtina, kad tik UAB „Medita“ pateikė pasiūlymą Pirkimui ir buvo pripažinta jo laimėtoju. Tarnyba pažymi, kad nors susiklosčius ypatingos skubos aplinkybėms Įstatymas ir suteikia teisę pirkimo objektą įsigyti neskelbiamų derybų būdu iš vieno tiekėjo, tuo atveju, kai perkančioji organizacija nusprendžia į derybas pakviesti daugiau tiekėjų, ji turi užtikrinti pagrindinių viešųjų pirkimų principų laikymąsi bei realią tiekėjų konkurenciją. Nagrinėjamu atveju nors Perkančioji organizacija ir kreipėsi į du tiekėjus, juos įvardydama pačiose Pirkimo sąlygose[7], vis dėlto techninė specifikacija buvo parengta taip, kad ją atitiktų tik tam tikro gamintojo prekė, kuria Lietuvoje prekiauja vienintelis tiekėjas, o tai reiškė, kad pasiūlymą Pirkime galėjo pateikti tik vienas į derybas kviečiamų tiekėjų. Tarnyba konstatuoja, kad tokiu būdu konkurencija buvo tik imituojama, tuo pažeidžiant tiek Įstatymo 17 straipsnio 3 dalies, 37 straipsnio 3 dalies nuostatas, įpareigojančias užtikrinti tiekėjų konkurenciją, tiek ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principus.
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
– |
– |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į tai, kad Pirkimo procedūros yra pasibaigusios, o Pirkimo sutartis įvykdyta, Tarnyba apsiriboja pažeidimų konstatavimu.
|
Pastabos
|
Direktorius |
Darius Vedrickas |
- Knopkus, tel. +370 690 24152, el. p. Mindaugas.Knopkus@vpt.lt
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[3] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“.
[4] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų“.
[5] Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikų viešieji pirkimai Nr. 576509 (CVP IS skelbtas 2021-11-30) ir Nr. 548037 (CVP IS skelbtas 2021-05-24).
[6] Viešųjų pirkimų tarnyboje registruota 2022 m. sausio 24 d. Nr. 3S-202.
[7] „13. Dalyvauti pirkime kviečiami UAB „Medita“, UAB „Kavita“.“
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite