2022-01-24 Nr. 4S-78 VŠĮ Klaipėdos universitetinė ligoninė
VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai VšĮ Klaipėdos universitetinei ligoninei Žiniai Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai |
2022-01-24 Į 2021-12-27 Į 2022-01-07
|
Nr. Nr. Nr. |
4S-78 (7.4Mr) 2021/2-7369 16-74 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Klaipėdos universitetinės ligoninės (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto pirkimo vertinimą pagal VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) prašymą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris. |
„Tirpalų ir gelio paklotų šildymo spinta“, kvietimai pateikti pasiūlymus tiekėjams išsiųsti 2020 m. kovo 31 d. Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis, pirkimo Nr. 479962 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas. |
Įstatymas (redakcija nuo 2020 m. kovo 19 d. iki 2020 m. birželio 30 d.). |
Pirkimo būdas |
Neskelbiamos derybos. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM. |
Pirkimo sutarties vertė 95 106,00 Eur su PVM (78 600 Eur be PVM).
|
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis). |
UAB „Hospitex Diagnostics Kaunas“ (juridinio asmens kodas 110747425). |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis vertinimas dėl techninės specifikacijos reikalavimų atitikties Įstatymo nuostatoms/ Pirkimo vertinimas po Pirkimo sutarties įvykdymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Projektas „Priemonių, gerinančių ūmių infekcinių ir lėtinių kvėpavimo takų ligų gydymo paslaugų prieinamumą ir saugą, įgyvendinimas KUL“, projekto Nr. J02-CPVA-V-11-0006. Įgyvendinančioji institucija – CPVA. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
Teismo procesai nevyksta |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1]; Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas[2]; Įstatymo 17 straipsnio 3 dalis[3]; Įstatymo 37 straipsnio 3 dalis[4]; |
CPVA prašo[5] atlikti dalinį Pirkimo vertinimą dėl Pirkimo sąlygų 2 priedo „Techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) reikalavimų atitikties Įstatymo nuostatoms. Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos vyriausiojo gydytojo įsakymu[6] sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Pirkimo sąlygos patvirtintos Komisijos posėdžio 2020 m. kovo 18 d. protokolu. CPVA prašyme nurodo, jog tikrinant Pirkimą Valstybės kontrolės Europos Sąjungos investicijų audito departamentas (toliau – Audito institucija) nustatė, kad Techninės specifikacijos reikalavimai galimai pritaikyti konkretaus gamintojo „Kanmed“ šildymo spintai GE-2350L, kurią savo pasiūlyme ir pasiūlė Pirkimą laimėjęs tiekėjas. Audito institucijos vertinimu, Techninės specifikacijos reikalavimai galimai dirbtinai apribojo konkurenciją ir taip buvo sudarytos palankesnės sąlygos dalyvauti Pirkime konkrečiam tiekėjui (kvietimas pateikti pasiūlymą pirkime buvo išsiųstas dviem tiekėjams, o pasiūlymą pateikė tik vienas tiekėjas), todėl Pirkimas įvykdytas, pažeidžiant Įstatymo 37 straipsnio 3 dalies reikalavimus ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytus viešųjų pirkimų principus. Pirkimo sąlygų 13 punkte nurodyta, kad pirkime dalyvauti kviečiami du tiekėjai: UAB „Hospitex Diagnostics Kaunas“ ir UAB „Kavita“, tačiau pasiūlymą pateikė tik vienas tiekėjas – UAB „Hospitex Diagnostics Kaunas“. Remiantis viešai skelbiama informacija[7] matyti, kad tiekėjai prekiauja skirtingų gamintojų įranga: UAB „Hospitex Diagnostics Kaunas“ prekiauja „Kanmed“ gamintojo įranga, o UAB „Kavita“ – „Natus“ gamintojo įranga. Perkančioji organizacija Techninėje specifikacijoje išsamiai suformulavo reikalavimus Pirkimo objektui (pvz. šildymo spintos vidiniai ir išoriniai matmenys, ratukų dydis). Nors šie reikalavimai Pirkimo objektui formaliai atitinka Įstatymo 37 straipsnio nuostatas (nėra nurodytas konkretus prekės ženklas, modelis, reikalavimai nėra griežtai apibrėžti, nes vartojami teiginiai „ne mažiau“, nurodomi intervalai ir pan.), tačiau jų visuma (toks Pirkimo sąlygų derinys) yra pritaikyta vienam gamintojui. Tarnyba kreipėsi[8] į Perkančiąją organizacija, prašydama pateikti duomenis, įrodančius, kad Techninės specifikacijos reikalavimų visumą atitinka daugiau nei vieno gamintojo tirpalų ir gelio paklotų šildymo spinta (nurodyti konkrečius šildymo spintų modelius ir pateikti jų techninių charakteristikų atitiktį visiems Techninės specifikacijos punktams), bei paaiškinti, kodėl: 1) Perkančiajai organizacijai yra svarbūs šildymo spintos vidiniai išmatavimai, atsižvelgiant į tai, kad Techninės specifikacijos 3 punkto reikalavime yra nustatytas spintos talpos reikalavimas – ne mažiau 400 l; 2) kuo remiantis nustatytas Techninės specifikacijos 5 punkto reikalavimas, kad spintos ratukų dydis – ne mažiau 16 cm +/- 0,5 cm bei Techninės specifikacijos 10 punkto reikalavimas, kad aukštis tarp lentynėlių – 10 cm +/- 5 cm. Perkančioji organizacija, atsakydama[9] į Tarnybos prašymą, pateikė informaciją jog visų Techninės specifikacijos reikalavimų visumą atitinka kelių gamintojų šildymo spintos: Kanmed Warmingcabinet, Natus Warmette ir CMP Healthcare division, tačiau nepateikė jokių dokumentų pagrindžiančių šią informaciją. Remiantis viešai skelbiama informacija[10] apie pirmiau nurodytų šildymo spintų techninius parametrus, Tarnyba nustatė, kad Techninės specifikacijos reikalavimų visumą atitinka tik gamintojo „Kanmed“ šildymo spinta GE-2350L. Perkančioji organizacija taip pat pateikė paaiškinimą[11], kuriame nurodo, jog pasirinkti būtent „Kanmed“ gamintotojo šildymo spintas buvo optimaliausias pasirinkimas dėl jų našumo, kokybės, ergonomiškumo bei patvarumo. Perkančioji organizacija teigia, jog itin griežtus Techninės specifikacijos reikalavimus nustatė ekonomiškam spintos eksploatavimui (kaitinimo elemento galingumas turi būti 1000 W +/- 200 W), tam, kad išvengti aukštų energetinės eksploatacijos kaštų, o nustatydama reikalavimą spintos aukščiui (170 cm +/- 5 cm), atsižvelgė į tai, kad riboto ploto ir aukščio patalpose reikės sutalpinti įsigytą įrangą. Taip pat, nurodė, jog, Perkančiosios organizacijos žiniomis, joks kitas gamintojas neatitinka pirmiau minėtų Techninės specifikacijos reikalavimų. Pažymėtina, kad vertinant Perkančiosios organizacijos veiksmus Pirkimo metu, taip pat reikšminga aplinkybė yra tai, kad Perkančioji organizacija, pasirinkusi neskelbiamų derybų pirkimo būdą, galėjo kreiptis ir į vieną tiekėją dėl pasiūlymo pateikimo, tačiau kreipėsi į du tiekėjus, todėl privalo dirbtinai neriboti tiekėjų konkurencijos ir užtikrinti sąžiningą jų varžymąsi bei Įstatyme įtvirtintų principų laikymąsi. Atsižvelgdama į tai, kas pirmiau išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad Techninės specifikacijos reikalavimų visuma yra pritaikyta konkretaus gamintojo „Kanmed“ šildymo spintai GE-2350L. Tokiu būdu Perkančioji organizacija dirbtinai apribojo tiekėjų konkurenciją ir taip pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principus, 17 straipsnio 2 dalies 1 punkto, 17 straipsnio 3 dalies, 37 straipsnio 3 dalies reikalavimus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
– |
IV dalis. Sprendimas
Perkančioji organizacija, parengusi Techninę specifikaciją pritaikytą konkretaus gamintojo įrangai, dirbtinai apribojo tiekėjų konkurenciją ir taip pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principus, 17 straipsnio 2 dalies 1 punkto, 17 straipsnio 3 dalies, 37 straipsnio 3 dalies reikalavimus. |
Pastabos
|
[1]„Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo <..> principų“.
[2] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“.
[3] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama <..> dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“.
[4] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų“.
[5] 2021 m. gruodžio 27 d. CPVA raštas Nr. 2021/2-7369.
[6] 2019 m. sausio 4 d. Perkančiosios organizacijos vyriausiojo gydytojo įsakymas Nr.3 p.2.
[7] https://www.hospitex.lt/kanmed-sildymo-spintos/; https://kavita.com/v2/lt/med-iranga?cat=19.
[8] 2022 m. sausio 4 d. Tarnybos raštas Nr. 4S-3.
[9] 2022 m. sausio 7 d. Perkančiosios organizacijos raštas Nr. 16-74.
[10] https://kanmed.se/warmingcabinets/universal-warming-cabinet-large/; https://www.quickmedical.com/downloads/olympic-medical-012408-012410-warmettes-sell-sheet.pdf; https://continentalmetal.com/wp-content/uploads/2021/11/Continental-Metal-Products-Blanket-and-Solution-Warming-Cabinets.pdf.
[11] 2022 m. sausio 10 d. Perkančiosios organizacijos raštas Nr. 16-78.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite