2022-01-18 4S-54 Klaipėdos universitetinė ligoninė 479269
VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai
VšĮ Klaipėdos universitetinei ligoninei Žiniai Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai |
2022-01-18 Į 2021-12-27 2022-01-05 |
Nr. Nr. Nr. |
4S-18 (7.4Mr) 2021/2-7370 16-40 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Klaipėdos universitetinės ligoninės (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto pirkimo dalinį vertinimą pagal VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) prašymą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris. |
„Dviejų darbo vietų rentgenografijos sistema su skaitmeniniais detektoriais“ (tiekėjams išsiųstas kvietimas Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis 2020- 03- 26, pirkimo Nr. 479269) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas. |
Įstatymas (redakcija nuo 2020-03-19 iki 2020-06-30). |
Pirkimo būdas |
Neskelbiamos derybos. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM. |
Planuojama Pirkimo vertė 413.200,00 Eur be PVM Pirkimo sutarties vertė 413.200,00 Eur be PVM (499.972,00 Eur su PVM). |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis). |
UAB „Graina“ (juridinio asmens kodas 147736647).
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Pirkimo dokumentų dalinis vertinimas dėl nepratęsto pasiūlymų pateikimo termino ir Pirkimo dokumentų patikslinimo. Po Pirkimo sutarties įvykdymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Projektas „Priemonių, gerinančių ūmių infekcinių ir lėtinių kvėpavimo takų ligų gydymo paslaugų prieinamumą ir saugą, įgyvendinimas KUL“, projekto Nr. J02-CPVA-V-11-0006. Įgyvendinančioji institucija – CPVA. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
Įstatymo 17 straipsnio 1dalis[1]. |
|
Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos 2019 m. sausio 4 d. vyriausiojo gydytojo įsakymu Nr. 3 p. 2 sudaryta Pirkimo komisija (toliau – Komisija). Pirkimo dokumentai patvirtinti 2020 m. kovo 18 d. Komisijos protokolu (be Nr.). 1. Perkančioji organizacija Pirkimo dokumentų 13 punkte nurodė, jog „dalyvauti pirkime kviečiami UAB „Graina“, UAB „Hospitex Diagnostics Kaunas“, ir šiems tiekėjams išsiuntė kvietimą CVP IS priemonėmis 2020-03-26. 2. Perkančioji organizacija paaiškino[3], kad tiekėją UAB „Medicinos įranga“ (toliau – Tiekėjas) dalyvauti Pirkime pakvietė šio tiekėjo prašymu žodžiu dalyvauti Pirkime, taip pat siekiant užtikrinti didesnę konkurenciją. Tiekėjui kvietimas išsiųstas CVP IS priemonėmis 2020-03-30. 3. Tiekėjas, gavęs kvietimą dalyvauti Pirkime, neprašė pratęsti pasiūlymo pateikimo termino, pretenzijų dėl pasiūlymo pateikimo termino taip pat nepateikė, [4] pasiūlymą pateikė laiku[5] – iki nustatyto pasiūlymo pateikimo termino – 2020-03-31 9 val. 00 min. 4. Perkančioji organizacija paaiškino[6], kad pasiūlymo pateikimo terminas nebuvo pratęstas, nes dėl ekstremalios situacijos Pirkimą reikėjo vykdyti skubiai: „įranga buvo reikalinga gydyti COVID-19 sergančius pacientus, kurių skaičiai nuolat augo ir nebuvo įmanoma numatyti, kaip toliau klostysis situacija, rinkoje trūko įrangos, buvo didžiuliai tiekimo sutrikimai“. Tarnyba, įvertinusi nurodytas aplinkybes, būtent tai, kad Tiekėjas pats iniciavo jo įtraukimą į Pirkimą, Tiekėjas pasiūlymo pateikimo terminą žinojo, jo neginčijo ir pasiūlymą pateikė laiku, atsižvelgusi į Įstatymo 72 straipsnio 3 dalies nuostatas[7] ir įvertinusi aplinkybių visumą (pandeminę situaciją Lietuvoje[8] ir visame pasaulyje, Perkančiosios organizacijos paaiškinimus, situaciją medicinos įrangos rinkoje), Įstatymo reikalavimų pažeidimų nenustatė. Atkreiptinas dėmesys, jog Perkančioji organizacija, pasirinkusi neskelbiamų derybų pirkimo būdą, apskritai galėjo kreiptis į vieną tiekėją dėl pasiūlymo pateikimo, kas reikštų jog tiekėjų lygiateisiškumo ir nediskriminavimo užtikrinimo problematika iš viso nebūtų aktuali. Dėl pirkimo dokumentų patikslinimo: Tarnyba, įvertinusi nurodytas aplinkybes, konstatuoja, kad Perkančioji organizacija nesivadovavo Pirkimo dokumentų 32 punkto nuostatomis ir pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą lygiateisiškumo principą, nes Tiekėjo neinformavo apie Patikslinimą, tačiau, atsižvelgusi į tai, kad pati Perkančioji organizacija siekė, jog Tiekėjas dalyvautų Pirkime ir pateiktų pasiūlymą, nežinojimas apie Patikslinimą Tiekėjui nesutrukdė pateikti pasiūlymo, Tiekėjo pasiūlymo vertinimui neturėjo įtakos Patikslinimas, šį Įstatymo pažeidimą laiko formaliu, neturinčiu įtakos Tiekėjo pasiūlymo vertinimui ir Pirkimo rezultatui. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
– |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba sprendžia, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą lygiateisiškumo principą, tačiau, atsižvelgusi į pirmiau nurodytas aplinkybes ir argumentus, pažeidimą laiko formaliu. |
Pastabos
|
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Audito institucijos vertinimu, atsižvelgus į tai, kad tiekėjui Nr. 3 kvietimas dalyvauti Pirkime pateiktas vėliau nei kitiems tiekėjams, PO nepratęsė pasiūlymų pateikimo termino, nors kvietimas tiekėjui Nr. 3 pateiktas likus labai trumpam terminui iki pasiūlymų pateikimo pabaigos <...> PO vykdydama Pirkimą nesilaikė VPĮ 40 str. 1 d. reikalavimų ir PD nustatytų sąlygų bei pažeidė VPĮ 17 str. 1 d. įtvirtintus lygiateisiškumo, skaidrumo ir nediskriminavimo principus“.
[3] 2021-01-05 raštu Nr. 16-40.
[4] Remiantis CVP IS duomenimis.
[5] Tiekėjo pasiūlymas buvo atmestas, vadovaujantis Pirkimo dokumentų 44.2 papunkčio reikalavimu: „tiekėjo pasiūlymas neatitiko pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų“.
[6] Žr. išnašą Nr. 3.
[7] Supaprastinto pirkimo ir šio įstatymo 2 priede nurodytų socialinių ir kitų specialiųjų paslaugų tarptautinio pirkimo atvejais perkančioji organizacija, vykdydama neskelbiamas derybas šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktuose, 3 dalies 2, 3 ir 4 punktuose, 5 ir 6 dalyse nustatytomis sąlygomis, gali pirkimo sutartį sudaryti nesilaikydama šio straipsnio 2 dalyje nurodytiems etapams taikomų ir kitų pirkimo procedūroms bei pirkimo sutarties turiniui nustatytų reikalavimų. Šių reikalavimų perkančioji organizacija taip pat gali nesilaikyti tarptautinio pirkimo atveju, vykdydama neskelbiamas derybas šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytomis sąlygomis.
[8] Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – LRV) 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 paskelbė valstybės lygio ekstremalią situaciją visoje šalyje dėl naujojo koronaviruso (COVID 19) plitimo grėsmės, LRV 2020 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 paskelbė trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį bei Lietuvos Respublikos visoje teritorijoje karantiną, sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. V-281 VšĮ Klaipėdos universitetinė ligoninė priskirta pagrindines stacionarines paslaugas teikiančioms ir paslaugų teikimą organizuojančioms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms.
[9] „Audito institucijos vertinimu, atsižvelgus į tai, kad <...> nesupažindino tiekėjo Nr. 3 su PD esančia klaida (toliau – Patikslinimas), PO vykdydama Pirkimą nesilaikė <...> PD nustatytų sąlygų bei pažeidė VPĮ 17 str. 1 d. įtvirtintus lygiateisiškumo, skaidrumo ir nediskriminavimo principus.“.
[10] „įsivėlė rašybos klaida. Atsiprašome už nesklandumus. Turi būti: 9.2 SSD disko talpa ≥ 250 GB“.
[11] Žr. išnašą Nr. 3.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite