2022-01-18 Nr. 4S-57 Klaipėdos universitetinė ligoninė pirkimas Nr. 479558
VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai VšĮ Klaipėdos universitetinei ligoninei Žiniai Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai
|
2022-01-18 Į 2021-12-08 2021-12-28
|
Nr. Nr. Nr. |
4S-57 (7.4Mr) 2021/2-7021 16-3899 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Klaipėdos universitetinės ligoninės (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto pirkimo dalinį vertinimą pagal VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau – CPVA) prašymą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris. |
„Infuzinius prietaisus integruojančio/laikančio įrenginio, infuzinių švirkštinių pompų ir infuzinių tūrinių pompų pirkimas“, kvietimai pateikti pasiūlymus 2020-03-27 ir 2020-04-02 patalpinti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 479558 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas. |
Įstatymas (redakcija nuo 2020-03-19 iki 2020-06-30). |
Pirkimo būdas |
Neskelbiamos derybos. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM. |
Planuojama Pirkimo vertė 227 000,00 Eur su PVM[1]. Pirkimo sutarties vertė 226 270,00 Eur su PVM[2]. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis). |
UAB “B. Braun Medical“ (juridinio asmens kodas 111551739).
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Pirkimo dokumentų dalinis vertinimas dėl: (1) Pirkimo būdo parinkimo; (2) Pirkimo objekto neskaidymo į dalis bei Pirkimo sąlygose nenurodyto pagrindimo dėl Pirkimo objekto neskaidymo į dalis teisėtumo.
Po Pirkimo sutarties įvykdymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Projektas „Priemonių, gerinančių ūmių infekcinių ir lėtinių kvėpavimo takų ligų gydymo paslaugų prieinamumą ir saugą, įgyvendinimas KUL“, projekto Nr. J02-CPVA-V-11-0006. Įgyvendinančioji institucija – CPVA. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
|
– |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
– |
IV dalis. Sprendimas
CPVA paprašė Tarnybą įvertinti: (2) Pirkimo objekto neskaidymo į dalis bei Pirkimo sąlygose nenurodyto pagrindimo dėl Pirkimo objekto neskaidymo į dalis teisėtumo. Tarnyba, atlikusi Pirkimo dalinį vertinimą, Įstatymo reikalavimų pažeidimų nenustatė. Tarnybos argumentai ir paaiškinimai: 1. Pagal CVP IS duomenis, Pirkimas buvo pradėtas 2020-03-27. Atsakant į CPVA pateiktus klausimus, kaip reikšmingos pažymėtinos šios aplinkybės: (i) Lietuvos Respublikos Vyriausybė (toliau – LRV) 2020 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 152 paskelbė valstybės lygio ekstremalią situaciją visoje šalyje dėl naujojo koronaviruso (COVID 19) plitimo grėsmės, (ii) LRV 2020 m. kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 paskelbė trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį bei Lietuvos Respublikos visoje teritorijoje karantiną, (iii) sveikatos apsaugos ministro 2020 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. V-281 VšĮ Klaipėdos universitetinė ligoninė priskirta pagrindines stacionarines paslaugas teikiančioms ir paslaugų teikimą organizuojančioms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms. Pirkimo komisijos posėdžio 2020-03-18 protokolu patvirtintų Pirkimo sąlygų aprašo 11 punkte nustatyta, kad perkamų prekių kiekis iki 160 vnt. Pirkimo paraiškoje (2020 m. balandžio mėn.) nurodytas prekių poreikis – „1 . Švirkštinės pompos; 2. Tūrinės pompos; 3. Laikikliai švirkštinėms tūrinėms pompoms“, ir pažymėta, kad minėta įranga reikalinga tiksliam vaistų ir infuzijų dozavimui COVID 19 liga sergantiems ligoniams. Sutarties projekto 5.1 papunktyje nustatyta, kad „Pardavėjas“ pristato „Pirkėjui“ nurodytas prekes į jo buveinę laike 40 (keturiasdešimt) dienų nuo užsakymo pateikimo dienos“. Kitų reikalavimų, susijusių su prekių pristatymu, Pirkimo dokumentuose nebuvo nustatyta, tiekėjams nebuvo žinoma, kad visų prekių iš karto pristatyti nereikės. Perkančiosios organizacijos užsakymų teikimas nepriklausė nuo tiekėjų galimybių pristatyti prekių visą kiekį ar dalį. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnybos vertinimu, Pirkimo būdo parinkimo metu egzistavo tiek prekių poreikis (160 vnt.), tiek ir skubą sąlygojusios aplinkybės, nepriklausiusios nuo Perkančiosios organizacijos. Vykdant Pirkimo sutartį, prekių poreikis nedingo. Tačiau aplinkybės, susijusios su prekių poreikio finansavimu, lėmė, kad prekių poreikis buvo patenkintas ne iš karto. Tai patvirtina Perkančiosios organizacijos paaiškinimas (2021-12-28 raštas Nr. 16-3899)[4]. Finansavimo trūkumas sutarties vykdymo metu, nepaneigia prekių poreikio ir ypatingos skubos aplinkybių. Atsižvelgdama į išdėstytą, Tarnyba nenustatė Įstatymo pažeidimų Perkančiajai organizacijai pasirenkant neskelbiamų derybų būdu (pagal Įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punktą) įsigyti 160 vnt. prekių.
2. Perkančioji organizacija savo paaiškinimuose[5], grįsdama Pirkimo objekto neskaidymą į dalis, nurodė, jog: „Gydymo įstaigos dažnai susiduria su atvejais, kai būtina pacientams kontroliuojamai leisti ne tik medikamentus, bet ir atlikti enterinę mitybą. Tam, kad būtų galima visą procesą centralizuotai kontroliuoti būtina, kad švirkštinės ir tūrinės pompos būtų apjungtos į vieningą sistemą. Gamintojai tokie kaip <...>B. Braun Melsungen AG ir kt. kartu su švirkštinėmis ir tūrinėmis pompomis siūlo ir specializuotus laikiklius. Šie laikikliai leidžia ne tik suleisti medikamentus, ar atlikti enterinę mitybą, bet ir užtikrina prietaisų elektros maitinimą, duomenų perdavimą į centrinę stotį, personalo iškvietimą ir pan. Kiekvieno gamintojo specializuoti laikikliai gali būti naudojami tik su konkretaus gamintojo švirkštinėmis ir tūrinėmis pompomis, dėl to, visus prietaisus privaloma įsigyti viena pirkimo dalimi. Jei laikikliai, švirkštinės ir tūrinės pompos būtų įsigyjamos atskiromis dalimis tuomet būtų tikimybė įsigyti 3 skirtingų gamintojo prietaisus, kurie vienas su kitu negalėtų sąveikauti ir taip nebūtų patenkintas perkančiosios organizacijos poreikis turėti vieningą sistemą. Be to, tokiu atveju laikiklis iš vis nebūtų panaudojamas. Toks pirkimo objekto apjungimas yra būtinas dėl technologinių, medicininių (klinikinio panaudojimo), bet ir dėl ekonominių motyvų. <...>“. Įstatymo 28 straipsnio 1 dalyje[6] perkančiajai organizacijai nustatyta pareiga skaidyti pirkimą į dalis (o neskaidant – pagrįsti). Pažymėtina, kad vadovaujantis Įstatymo 72 straipsnio 3 dalimi[7], esant ypatingai skubai, perkančioji organizacija gali pirkimo sutartį sudaryti nesilaikydama Įstatymo 72 straipsnio 2 dalyje nurodytiems etapams taikomų ir kitų pirkimo procedūroms bei pirkimo sutarties turiniui nustatytų reikalavimų. Taigi, ypatingos skubos atveju, perkančioji organizacija gali nerengti pirkimo dokumentų. Vis dėlto pasirinkus juos rengti, Tarnybos vertinimu, nėra privalomo teisinio pagrindo teigti, kad perkančiajai organizacijai yra pareiga, vykdant pirkimą neskelbiamų derybų būdu dėl ypatingos skubos aplinkybių, pagrindimą dėl neskaidymo įrašyti į pirkimo dokumentus. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnybos vertinimu, nagrinėjamu atveju Perkančioji organizacija, neskaidžiusi Pirkimo objekto į dalis ir Pirkimo dokumentuose nenurodžiusi neskaidymo pagrindimo, nepažeidė Įstatymo nuostatų. Be to, atsižvelgiant į Perkančiosios organizacijos paaiškinimuose[8] išdėstytus argumentus, sutiktina, kad jos nurodyti argumentai bet kokiu atveju būtų pakankami Pirkimo objekto neskaidymui į dalis. |
Pastabos
1. Pirkimo sutarties projekto 7.1 papunktyje buvo numatyta, kad „sutartis įsigalioja nuo Sutarties pasirašymo dienos ir galioja 12 mėnesių“. Nors vertinant faktines Pirkimo sutarties vykdymo aplinkybes, nenustatyta, kad buvo vilkinama pateikti užsakymus prekių pristatymui (tai tiesiogiai priklausė nuo finansavimo galimybių), tačiau ateityje, vykdant pirkimus neskelbiamų derybų būdu (dėl ypatingos skubos), sutarties galiojimo terminas turėtų būti proporcingas (ypatingą skubą sąlygojusioms aplinkybėms) ir nustatytas, atsižvelgiant į galimus prekių pristatymo bei atsiskaitymo terminus. 2. Dėl Pirkimo procedūrų užbaigimo 3 sutartimis: Pažymėtina, kad Įstatymo 29 straipsnio 2 dalyje nustatyta, jog „Pirkimo (ar atskiros pirkimo dalies) ar projekto konkurso procedūros baigiasi, kai: 1) sudaroma pirkimo sutartis <...>“. Atsižvelgiant į išdėstytą, darytina išvada, jog Įstatyme nėra numatyta, kad vieno pirkimo, kurio objektas nėra skaidomas į dalis, procedūros būtų baigiamos kelių (nagrinėjamu atveju trijų) sutarčių sudarymu. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta bei į Perkančiosios organizacijos paaiškinimą (2021-12-28 raštas Nr. 16-3899)[9], Tarnyba atkreipia dėmesį, jog nors nagrinėjamu atveju išanalizavus faktines pirkimo procedūrų vykdymo aplinkybes (visos 3 sutartys pasirašytos tą pačią dieną su tuo pačiu tiekėju, sutarčių turinys identiškas, į visas sutartis įtrauktos privalomos nuostatos ir reikalavimai, sutartys atitinka Pirkimo sutarties projekto sąlygas ir kt.) nenustatė Įstatymo pažeidimo, tačiau ateityje vykdomų pirkimų, kurių objektas nebus skaidomas į dalis, procedūros turėtų būti užbaigiamos viena sutartimi. 3. Atkreiptinas dėmesys, jog iš Pirkimo dokumentų[10] matyti, kad Pirkimo komisijos posėdžio, vykusio 2020 m. kovo 18 d., metu buvo patvirtintas perkamų prekių kiekis, o Pirkimo poreikis paraiškoje buvo nustatytas tik 2020 m. balandžio mėn. Atsižvelgiant į išdėstyta, Tarnybos vertinimu, Pirkimo procesas buvo vykdomas nenuosekliai ir, nors nagrinėjamu atveju išanalizavus faktines pirkimo procedūrų vykdymo aplinkybes, Tarnyba nenustatė Įstatymo pažeidimo, tačiau ateityje vykdomų pirkimų procesas turi būti vykdomas nuosekliai, t. y. visų pirma turi būti nustatomas pirkimo poreikis (reikalingos pirkti prekės, jų kiekis ir pan.), o tik po to pradedami vykdyti kiti viešojo pirkimo proceso etapai (tvirtinamos pirkimo sąlygos ir kt.). |
[1] Pirkimo komisijos posėdžio 2020-03-18 protokole nurodyta planuojama pirkimo vertė su PVM.
[2] Pirkimo komisijos posėdžio 2020-04-06 protokole nurodyta galutinė pasiūlymo vertė su PVM.
[3] „ Prekės, paslaugos ar darbai neskelbiamų derybų būdu gali būti perkami, kai yra bent viena iš šių sąlygų: <...> jeigu neišvengiamai būtina pirkimą atlikti ypač skubiai dėl įvykio, kurio perkančioji organizacija negalėjo numatyti, kai tokio pirkimo neįmanoma atlikti atviro, riboto konkurso ar skelbiamų derybų būdais šiame įstatyme nustatytais terminais. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, jokiu būdu negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos.“
[4] „<...> Visomis trimis sutartimis nustatytą prekių kiekį buvo planuojama įsigyti iš karto.
<...> Užsakymų teikimas priklausė nuo finansavimo patvirtinimo iš ES fondų investicijų.
<...> 2020-04-21 ligoninei buvo poreikis įsigyti daugiau tūrinių, infuzinių švirkštinių pompų bei integruojančių įrenginių, tačiau buvo užsakyta tik tiek prekių, už kiek ligoninė būtų buvusi pajėgi apmokėti savo lėšomis, jei nebūtų gautas finansavimas iš ES struktūrinių fondų investicinių programų. Pirmas užsakymas buvo pateiktas 2 vnt. ultragarsinių aparatų, nes ligoninė tuo metu dėl kilusios pandemijos, turėjo įsigyti ir kitos įrangos bei priemonių, kurioms nebuvo suplanuota lėšų. 2 vienetai buvo maksimalus kiekis, kurį ligoninė būtų galėjusi apmokėti nuosavomis lėšomis, jeigu nebūtų gautas finansavimas iš ES investicinių programų.
<...> pateikiame finansavimo patvirtinimo eigą, kuri nulėmė įrangos užsakymo terminus:
2020-03-17 LR SAM raštu Nr.(10.1.1.20-422)10-1793 nurodė užtikrinti tinkamą COVID-19 liga sergantiems pacientams asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą bei inicijuoti dirbtinės plaučių ventiliacijos prietaisų, pacientų monitorių, rentgeno ir kitų prietaisų, reikalingų minėtų pacientų gydymui, pirkimo procedūras pagal įsivertintą poreikį. Rašte informuojama, kad šių prietaisų įsigijimo išlaidas numatoma kompensuoti iš ES fondų investicijų, taip pat valstybės biudžeto lėšų.
VšĮ KUL įsivertino reikalingos įrangos poreikius ir nedelsdama pradėjo įrangos pirkimo procedūras. Visa įranga įstaigai buvo skubiai reikalinga siekiant tinkamai organizuoti COVID-19 liga sergančių pacientų gydymą <...>.
2020-04-15 LR SAM raštu Nr.(11.1.3-20)10-2661 nurodyta, jog VšĮ KUL gali būti projekto vykdytojas ir teikti projektinį pasiūlymą pagal jungtinę priemonę Nr.J02-CPVA-V.
2020-04-23 VšĮ KUL pateikė projektinį pasiūlymą pagal jungtinę priemonę Nr.J02-CPVA-V.
2020-05-06 LR SAM raštu Nr.(11.1.3-20)10-3290 nurodyta, KUL iki 2020-05-11 pateikti patikslintą projektinį pasiūlymą su jos veikimo teritorijoje esančių įstaigų išlaidomis <...>.
2020-05-19 VšĮ KUL pateikė patikslintą projektinį pasiūlymą.
2020-05-22 LR SAM rašte Nr.(11.1.3-20)10-3774 buvo pateiktas prašymas patikslinti 2020-05-19 pateiktą projektinį pasiūlymą, kad finansavimo poreikis neviršytų 5 855 055 eurų.
2020-05-26 2020-05-19 VšĮ KUL pateikė patikslintą projektinį pasiūlymą.
2020-06-09 LR SAM įsakyme Nr.V-1415 patvirtintas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų siūlomų bendrai finansuoti valstybės projektų sąrašas, į kurį įtraukta VšĮ KUL, numatytas finansavimas iš ES struktūrinių fondų bei valstybės biudžeto. Nustatytas galutinis paraiškų pateikimo terminas – 2020-06-30.
2020-06-12 Centrinė projektų valdymo agentūra pateikė kvietimą teikti paraišką.
2020-06-30 VšĮ KUL pateikė paraišką finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą.
2020-08-10 įsigaliojo iš ES struktūrinių fondų lėšų finansuojamo projekto Nr. J02-CPVA-V-11-0006 „Priemonių, gerinančių ūmių infekcinių ir lėtinių kvėpavimo takų ligų gydymo paslaugų prieinamumą ir saugą, įgyvendinimas KUL“ sutartis Nr.J02-CVPA-V-11-0006 <...>.“
[5] 2021-12-28 raštas Nr. 16-3899.
[6] „Tarptautinis pirkimas privalo būti, o supaprastintas ar šio įstatymo 2 priede nurodytų socialinių ir kitų specialiųjų paslaugų pirkimas gali būti atliekamas skaidant pirkimo objektą į dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą pirkimo sutartį, ir apibrėžiant šių dalių apimtį ir dalyką. Pirkimo objektas skaidomas į dalis kiekybiniu, kokybiniu pagrindu ar pagal skirtingus jo įgyvendinimo etapus.“
[7] „Supaprastinto pirkimo ir šio įstatymo 2 priede nurodytų socialinių ir kitų specialiųjų paslaugų tarptautinio pirkimo atvejais perkančioji organizacija, vykdydama neskelbiamas derybas šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktuose, 3 dalies 2, 3 ir 4 punktuose, 5 ir 6 dalyse nustatytomis sąlygomis, gali pirkimo sutartį sudaryti nesilaikydama šio straipsnio 2 dalyje nurodytiems etapams taikomų ir kitų pirkimo procedūroms bei pirkimo sutarties turiniui nustatytų reikalavimų. Šių reikalavimų perkančioji organizacija taip pat gali nesilaikyti tarptautinio pirkimo atveju, vykdydama neskelbiamas derybas šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 3 punkte nustatytomis sąlygomis. <...>.“
[8] 2021-12-28 raštas Nr. 16-3899.
[9] „<...> Su konkurso laimėtoju buvo pasirašytos trys sutartys su visiškai identišku tekstu, analogiškomis sąlygomis, tą pačią dieną dėl ligoninės vidaus administravimo, užsakymų pateikimo ir sekimo patogumo“.
<...> Užsakymų teikimas priklausė nuo finansavimo patvirtinimo iš ES fondų investicijų.
<...> 2020-04-21 ligoninei buvo poreikis įsigyti daugiau tūrinių, infuzinių švirkštinių pompų bei integruojančių įrenginių, tačiau buvo užsakyta tik tiek prekių, už kiek ligoninė būtų buvusi pajėgi apmokėti savo lėšomis, jei nebūtų gautas finansavimas iš ES struktūrinių fondų investicinių programų. Pirmas užsakymas buvo pateiktas 2 vnt. ultragarsinių aparatų, nes ligoninė tuo metu dėl kilusios pandemijos, turėjo įsigyti ir kitos įrangos bei priemonių, kurioms nebuvo suplanuota lėšų. 2 vienetai buvo maksimalus kiekis, kurį ligoninė būtų galėjusi apmokėti nuosavomis lėšomis, jeigu nebūtų gautas finansavimas iš ES investicinių programų.
<...> pateikiame finansavimo patvirtinimo eigą, kuri nulėmė įrangos užsakymo terminus:
2020-03-17 LR SAM raštu Nr.(10.1.1.20-422)10-1793 nurodė užtikrinti tinkamą COVID-19 liga sergantiems pacientams asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą bei inicijuoti dirbtinės plaučių ventiliacijos prietaisų, pacientų monitorių, rentgeno ir kitų prietaisų, reikalingų minėtų pacientų gydymui, pirkimo procedūras pagal įsivertintą poreikį. Rašte informuojama, kad šių prietaisų įsigijimo išlaidas numatoma kompensuoti iš ES fondų investicijų, taip pat valstybės biudžeto lėšų.
VšĮ KUL įsivertino reikalingos įrangos poreikius ir nedelsdama pradėjo įrangos pirkimo procedūras. Visa įranga įstaigai buvo skubiai reikalinga siekiant tinkamai organizuoti COVID-19 liga sergančių pacientų gydymą <...>.
2020-04-15 LR SAM raštu Nr.(11.1.3-20)10-2661 nurodyta, jog VšĮ KUL gali būti projekto vykdytojas ir teikti projektinį pasiūlymą pagal jungtinę priemonę Nr.J02-CPVA-V.
2020-04-23 VšĮ KUL pateikė projektinį pasiūlymą pagal jungtinę priemonę Nr.J02-CPVA-V.
2020-05-06 LR SAM raštu Nr.(11.1.3-20)10-3290 nurodyta, KUL iki 2020-05-11 pateikti patikslintą projektinį pasiūlymą su jos veikimo teritorijoje esančių įstaigų išlaidomis <...>.
2020-05-19 VšĮ KUL pateikė patikslintą projektinį pasiūlymą.
2020-05-22 LR SAM rašte Nr.(11.1.3-20)10-3774 buvo pateiktas prašymas patikslinti 2020-05-19 pateiktą projektinį pasiūlymą, kad finansavimo poreikis neviršytų 5 855 055 eurų.
2020-05-26 2020-05-19 VšĮ KUL pateikė patikslintą projektinį pasiūlymą.
2020-06-09 LR SAM įsakyme Nr.V-1415 patvirtintas iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų siūlomų bendrai finansuoti valstybės projektų sąrašas, į kurį įtraukta VšĮ KUL, numatytas finansavimas iš ES struktūrinių fondų bei valstybės biudžeto. Nustatytas galutinis paraiškų pateikimo terminas – 2020-06-30.
2020-06-12 Centrinė projektų valdymo agentūra pateikė kvietimą teikti paraišką.
2020-06-30 VšĮ KUL pateikė paraišką finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą.
2020-08-10 įsigaliojo iš ES struktūrinių fondų lėšų finansuojamo projekto Nr. J02-CPVA-V-11-0006 „Priemonių, gerinančių ūmių infekcinių ir lėtinių kvėpavimo takų ligų gydymo paslaugų prieinamumą ir saugą, įgyvendinimas KUL“ sutartis Nr.J02-CVPA-V-11-0006 <...>.“
[10] Pirkimo komisijos posėdžio 2020-03-18 protokolas, 2020-04 Pirkimo paraiška.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite