28 straipsnis. Nustatymo, ar konkrečią veiklą tiesiogiai veikia konkurencija, procedūra
28 straipsnis. Nustatymo, ar konkrečią veiklą tiesiogiai veikia konkurencija, procedūra
- Perkantysis subjektas arba įgaliota atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto srityje, kurioje veikia perkantysis subjektas, kompetentinga Lietuvos Respublikos institucija gali pateikti prašymą Europos Komisijai dėl nustatymo, kad tam tikrai tos srities veiklai vykdyti skirtiems pirkimams ar projekto konkursams šis įstatymas netaikomas. Toks prašymas teikiamas laikantis šių sąlygų:
1) prašyme nurodoma, kad pagal šio įstatymo 27 straipsnio 3, 4 ir 5 dalyse nurodytus kriterijus atitinkamą veiklą tiesiogiai veikia konkurencija rinkose, į kurias patekti nėra jokių apribojimų;
2) kartu su prašymu pateikiama motyvuota atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto veiklos srityje kompetentingos nepriklausomos priežiūros institucijos nuomonė, kurioje išsamiai išanalizuotos galimybės atitinkamai veiklai taikyti šio įstatymo 27 straipsnio 1 ir 2 dalis, laikantis to straipsnio 3, 4 ir 5 dalių nuostatų, jeigu tokia nuomonė buvo priimta;
3) prašymas gali būti susijęs su veikla, kuri yra tik dalis platesnio veiklos sektoriaus arba kuri vykdoma tik tam tikroje Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje;
4) prašyme pateikiama informacija apie visus svarbius faktus, priimtus teisės aktus, patvirtinančius šio įstatymo 27 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytų sąlygų egzistavimą.
- Jeigu šio straipsnio 1 dalyje nurodytą prašymą teikia perkantysis subjektas, tai jo kopiją jis turi išsiųsti ir įgaliotai atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto srityje, kurioje veikia perkantysis subjektas, kompetentingai Lietuvos Respublikos institucijai.
- Valstybei narei gavus Europos Komisijos pranešimą apie tai, kad šio straipsnio 1 dalyje nurodytą prašymą pateikęs perkantysis subjektas kartu nepateikė šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodytos motyvuotos atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto veiklos srityje kompetentingos nepriklausomos priežiūros institucijos nuomonės, tokiu atveju atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto veiklos srityje kompetentinga nepriklausoma valstybės priežiūros institucija pateikia Europos Komisijai šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytą trūkstamą informaciją, kurios nepateikė pats perkantysis subjektas.
- Šis įstatymas netaikomas pirkimams ar projekto konkursams, kurie skirti šio įstatymo 5–11 straipsniuose nurodytai veiklai vykdyti, jeigu Europos Komisija priima įgyvendinimo aktą, nustatantį, kad atitinkamą veiklą tiesiogiai veikia konkurencija rinkose, kaip nustatyta šio įstatymo 27 straipsnyje, arba įgyvendinimo akto nepriima praėjus šioje dalyje nustatytiems terminams. Europos Komisijos įgyvendinimo akto priėmimo terminai ir jų taikymo sąlygos yra šios:
1) 90 darbo dienų, jeigu patekti į atitinkamą rinką nėra jokių apribojimų, nes valstybė narė yra įgyvendinusi ir taiko Europos Sąjungos teisės aktus, išvardytus šio įstatymo 3 priede;
2) 130 darbo dienų – kitais negu šios dalies 1 punkte nurodytais atvejais;
3) šios dalies 1 ir 2 punktuose nurodyti terminai pratęsiami dar 15 darbo dienų, jeigu kartu su prašymu nepateikta šio straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodyta motyvuota atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto veiklos srityje kompetentingos nepriklausomos priežiūros institucijos nuomonė. Be to, Europos Komisija gali pratęsti minėtus terminus pritarus prašymą pateikusiam subjektui;
4) šioje dalyje nurodyti terminai pradedami skaičiuoti nuo kitos darbo dienos, kurią Europos Komisija gauna prašymą arba gauna visą informaciją, kai kartu su prašymu pateikta informacija nebuvo pakankama;
5) jeigu vėluojama per Europos Komisijos nustatytą terminą pateikti jos prašomą trūkstamą informaciją, paaiškinti ar patikslinti prašyme pateiktą informaciją ar tokia papildoma informacija nėra tinkamai pateikta, šios dalies 1 ir 2 punktuose nurodyti terminai sustabdomi laikotarpiui nuo Europos Komisijos paklausime nurodyto termino pabaigos iki tinkamo trūkstamos informacijos, paaiškinimų, patikslinimų pateikimo dienos.
- Perkantysis subjektas arba įgaliota atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto srityje, kurioje veikia perkantysis subjektas, kompetentinga Lietuvos Respublikos institucija, pateikusi šio straipsnio 1 dalyje nurodytą prašymą, pritarus Europos Komisijai gali šį prašymą iš esmės pakeisti, įskaitant jame nurodytos veiklos ar geografinės teritorijos pakeitimą. Tokiu atveju, vadovaujantis šio straipsnio 4 dalimi, nustatomas naujas Europos Komisijos įgyvendinimo akto priėmimo terminas, išskyrus atvejus, kai Europos Komisija ir prašymą pateikęs subjektas susitarė dėl trumpesnio termino.
- Jeigu vykstant procedūroms pagal šio straipsnio 1, 3 ir 5 dalis dėl tam tikros veiklos valstybėje narėje Europos Komisijoje gaunamas kitas prašymas dėl tos pačios veiklos Lietuvos Respublikoje, nauja procedūra nebepradedama, o vėlesnio prašymo nagrinėjimas įtraukiamas į jau vykstančią procedūrą.
Komentuojamame PĮ 28 straipsnyje[1] yra įtvirtinta procedūra, kurią įvykdžius ir gavus Europos Komisijos įgyvendinamąjį sprendimą, galima taikyti PĮ 27 straipsnio išimtį ir perkančiuosius subjektus atleisti nuo PĮ nuostatų taikymo.
Taigi, patys perkantieji subjektai negali be oficialaus Europos Komisijos įgyvendinamojo sprendimo atlikti įsigijimus pagal PĮ 27 straipsnio išimtį, kadangi tokiu atveju rinkos dalyviams, kurie siekia ginčyti tokį perkančiojo subjekto sprendimą, būtų perkelta pernelyg didelė įrodinėjimo našta dėl PĮ 27 straipsnio išimties sąlygų neatitikties. Kita vertus, kadangi Europos Komisijai nustatyti itin trumpi terminai priimti įgyvendinamąjį sprendimą, tai šio gavimo procedūra nelaikytina didele administracine našta perkantiesiems subjektams[2].
PĮ 28 straipsnyje yra išskirtos dvi procedūros, kurios skiriasi priklausomai nuo procedūrą inicijuojančio subjekto: perkančiojo subjekto ar įgaliotos atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto srityje, kurioje veikia perkantysis subjektas, kompetentingos Lietuvos Respublikos institucijos (toliau – kompetentinga institucija). PĮ 28 straipsnio procedūros taip pat skiriasi priklausomai nuo to, ar tiesioginis konkurencijos veikimas yra preziumuojamas ar pateikiami kiti įrodymai dėl konkurencijos veikimo (detaliau dėl skirtumų žiūrėti PĮ 27 straipsnio 5 dalies komentarą).
- PĮ 28 straipsnio 1 dalyje nustatyta tvarka ir sąlygos prašymui Europos Komisijai pateikti.
Tais atvejais, kai siekiama taikyti PĮ 27 straipsnio išimtį, yra taikoma formali procedūra – turi būti pateikiamas prašymas Europos Komisijai, t. y. tik Europos Komisija, įvertinusi prašyme nurodytus argumentus, sprendžia dėl visų PĮ 27 straipsnio 1 dalies sąlygų egzistavimo.
Prašymą gali pateikti du subjektai:
- perkantysis subjektas;
- kompetentinga institucija.
Prašymas, teikiamas tiek perkančiojo subjekto, tiek kompetentingos institucijos, laikantis šių sąlygų:
- prašyme nurodoma, kad pagal PĮ 27 straipsnio 3, 4 ir 5 dalyse nurodytus kriterijus atitinkamą veiklą tiesiogiai veikia konkurencija rinkose, į kurias patekti nėra jokių apribojimų (detaliau žiūrėti PĮ 27 straipsnio komentarą);
- kartu su prašymu pateikiama motyvuota atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto veiklos srityje kompetentingos nepriklausomos priežiūros institucijos nuomonė, kurioje išsamiai išanalizuotos galimybės atitinkamai veiklai taikyti PĮ 27 straipsnio 1 ir 2 dalis, laikantis to straipsnio 3, 4 ir 5 dalių nuostatų, jeigu tokia nuomonė buvo priimta.
Kompetentinga nepriklausoma institucija gali būti atitinkamų sektorių reguliavimo institucijos arba konkurencijos institucija[3] (Lietuvoje – Konkurencijos taryba). Būtent Konkurencijos taryba, kurios funkcijos, be kita ko, yra vertinti ir tirti rinkos konkurencinę aplinką, gali geriausiai įvertinti susiklosčiusias aplinkybes ir pateikti savo nuomonę. Pateikus tokią Konkurencijos tarybos nuomonę yra sutrumpinamas Europos Komisijos įgyvendinamojo sprendimo priėmimo terminas (detaliau žiūrėti PĮ 28 straipsnio 4 dalies komentarą).
- prašymas gali būti susijęs su veikla, kuri yra tik platesnio veiklos sektoriaus dalis arba kuri vykdoma tik tam tikroje Lietuvos Respublikos teritorijos dalyje;
- prašyme pateikiama informacija apie visus svarbius faktus, priimtus teisės aktus, patvirtinančius PĮ 27 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytų sąlygų egzistavimą (detaliau žiūrėti PĮ 27 straipsnio komentarą).
Prašymo forma ir reikalaujami privalomi duomenys yra detaliai nurodyti Komisijos 2016 m. spalio 10 d. įgyvendinimo sprendimo (ES) 2016/1804 dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/25/ES dėl subjektų, vykdančių veiklą vandens, energetikos, transporto ir pašto paslaugų sektoriuose, vykdomų pirkimų 34 ir 35 straipsnių taikymo išsamių taisyklių (pranešta dokumentu Nr. C(2016) 6351) I priede.
Prašymas pateikiamas elektroninėmis priemonėmis į Europos Komisijos svetainėje tuo tikslu nurodytą elektroninio pašto dėžutę[4] arba perduodamas kitomis priemonėmis, t. y. trimis egzemplioriais paštu ar per kitą tinkamą vežėją Europos Komisijos adresu, paskelbtu jos svetainėje[5].
- PĮ 28 straipsnio 2 dalyje įtvirtintas papildomas prašymo, kai jį teikia perkantysis subjektas, reikalavimas.
Kaip nurodyta, PĮ 28 straipsnyje yra įtvirtinta atskira procedūra, kai prašymą teikia perkantysis subjektas. PĮ 28 straipsnio 2 dalyje perkantiesiems subjektams įtvirtintas papildomas etapas, kurio neturi atlikti kompetentinga institucija.
Perkantysis subjektas turi pareigą ne tik kreiptis į Europos Komisiją, bet ir atitinkamai pranešti apie tokius veiksmus kompetentingai institucijai. Kitaip sakant, kompetentinga institucija visuomet turi žinoti apie kreipimąsi į Europos Komisiją.
Taigi, perkantysis subjektas, Europos Komisijai teikdamas prašymą, tuos pačius duomenis turi nusiųsti ir kompetentingai institucijai. Duomenų pateikimo būdas nėra tiksliai reguliuojamas, todėl vertintina, kad duomenys gali būti pateikiami bet kuriuo būdu, nustatytu Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme; Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme; Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“.
- PĮ 28 straipsnio 3 dalyje yra nurodyta pareiga pateikti motyvuotą atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto veiklos srityje kompetentingos nepriklausomos priežiūros institucijos (Konkurencijos tarybos) nuomonę, kuri nebuvo pateikta su perkančiojo subjekto prašymu.
Pagal PĮ 28 straipsnio 1 dalį perkantysis subjektas ar kompetentinga institucija privalo kartu su prašymu pateikti motyvuotą atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto veiklos srityje kompetentingos nepriklausomos priežiūros institucijos (Konkurencijos tarybos) nuomonę, jeigu tokia nuomonė buvo priimta. Taigi, perkantysis subjektas ar kompetentinga institucija neturi pareigos pateikti motyvuotos atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto veiklos srityje kompetentingos nepriklausomos priežiūros institucijos (Konkurencijos tarybos) nuomonės tais atvejais, kai nuomonė nebuvo iš anksto priimta.
Jeigu nuomonė nebuvo priimta ir perkantysis subjektas ar kompetentinga institucija objektyviai negalėjo jos pateikti Europos Komisijai, tada ši ES valstybei narei pateikia nurodymą, kad atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto veiklos srityje kompetentinga nepriklausoma priežiūros institucija (Konkurencijos taryba) Europos Komisijai pateiktų PĮ 28 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytą trūkstamą informaciją, kurios nepateikė pats perkantysis subjektas, t. y. visus svarbius faktus, priimtus teisės aktus, patvirtinančius PĮ 27 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodytų sąlygų egzistavimą. Kitaip sakant, Europos Komisija kreipiasi į ES valstybę narę, o ši ES valstybė narė – į savo kompetentingą nepriklausomą priežiūros instituciją (Konkurencijos tarybą). Kompetentinga nepriklausoma priežiūros institucija (Konkurencijos taryba) tuomet tiesiogiai teikia duomenis Europos Komisijai.
Kaip nurodyta pirmiau (detaliau žiūrėti PĮ 28 straipsnio 1 dalies komentarą), kompetentingos nepriklausomos priežiūros institucijos (Konkurencijos tarybos) nuomonė ir kiti duomenys yra itin svarbūs, kadangi būtent ši institucija geriausiai žino ar gali ištirti konkrečią rinkos konkurencinę aplinką.
Terminas, per kurį kompetentinga nepriklausoma priežiūros institucija (Konkurencijos taryba) turi pateikti duomenis, nėra įtvirtintas. Atsižvelgiant į tai, kad PĮ 28 straipsnio 4 dalies 3 punkte įtvirtinta Europos Komisijos galimybė pratęsti procedūros terminus 15 darbo dienų, tai reiškia, jog Europos Komisija nustatys konkretų terminą, per kurį kompetentinga nepriklausoma priežiūros institucija (Konkurencijos taryba) turi pateikti duomenis.
- PĮ 28 straipsnio 4 dalyje įtvirtinti procedūros Europos Komisijoje reikalavimai ir procedūrų rezultatai.
Europos Komisija yra apribota pateikti įgyvendinamąjį sprendimą dėl PĮ 27 straipsnio taikymo per ribotą terminą, kuris priklauso nuo procedūros ir pateiktų duomenų.
Pagrindinė taisyklė, kad terminas Europos Komisijai pateikti įgyvendinamąjį sprendimą yra skaičiuojamas nuo kitos darbo dienos, po prašymo gavimo dienos. Tačiau, jeigu kartu su prašymu nebuvo pateikta visa informacija, nurodyta PĮ 28 straipsnio 1 dalyje, arba Europos Komisija vertina, kad reikalinga papildoma informacija, tuomet terminas pradedamas skaičiuoti nuo kitos darbo dienos po visų duomenų pateikimo Europos Komisijai ir jų gavimo.
Europos Komisijai nustatyti terminai:
- 90 darbo dienų, jeigu patekti į atitinkamą rinką nėra jokių apribojimų, nes ES valstybė narė yra įgyvendinusi ir taiko Europos Sąjungos teisės aktus, nurodytus PĮ 3 priede. Kitaip sakant, kai yra PĮ 27 straipsnio 5 dalies prezumpcija (detaliau žiūrėti PĮ 27 straipsnio 5 dalies komentarą), Europos Komisija turi itin operatyviai patikrinti, ar nurodytos direktyvos buvo tinkamai perkeltos (detaliau dėl būtinybės faktiškai pritaikyti žiūrėti PĮ 27 straipsnio 5 dalies komentarą);
- 130 darbo dienų tais atvejais, kai nėra taikoma prezumpcija, įtvirtinta PĮ 27 straipsnio 5 dalyje. Tokiu atveju Europos Komisija turi atlikti detalų rinkos tiesioginio konkurencijos veikimo tikrinimą, todėl vertinimas užtrunka ilgiau;
- PĮ 28 straipsnio 4 dalies 1 ir 2 punktuose nurodyti terminai pratęsiami dar 15 darbo dienų, jeigu kartu su prašymu nepateikta PĮ 28 straipsnio 1 dalies 2 punkte nurodyta motyvuota atitinkamoje vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto veiklos srityje kompetentingos nepriklausomos priežiūros institucijos nuomonė. Taigi, jeigu Europos Komisija turi pasinaudoti PĮ 28 straipsnio 3 dalies nuostatose įtvirtinta procedūra, tuomet terminas Europos Komisijai pateikti įgyvendinamąjį sprendimą prailginamas. Be to, Europos Komisija gali pratęsti terminą pateikti įgyvendinamąjį sprendimą pritarus prašymą pateikusiam subjektui, t. y. Europos Komisija gali kreiptis į perkantįjį subjektą ar kompetentingą instituciją, kurie turi pateikti sutikimą dėl termino pratęsimo;
- jeigu vėluojama per Europos Komisijos nustatytą terminą pateikti jos prašomą trūkstamą informaciją, paaiškinti ar patikslinti prašyme pateiktą informaciją ar tokia papildoma informacija nėra tinkamai pateikta, PĮ 28 straipsnio 4 dalies 1 ir 2 punktuose nurodyti terminai sustabdomi laikotarpiui nuo Europos Komisijos paklausime nurodyto termino pabaigos iki tinkamo trūkstamos informacijos, paaiškinimų, patikslinimų pateikimo dienos.
Europos Komisija turi diskreciją:
- priimti įgyvendinamąjį sprendimą, kuriuo nustatoma, kad atitinkamą veiklą tiesiogiai veikia konkurencija rinkose, kaip nustatyta PĮ 27 straipsnyje;
- priimti įgyvendinamąjį sprendimą, kuriuo nustatoma, kad nėra PĮ 27 straipsnyje nustatytų sąlygų.
- jeigu Europos Komisija per PĮ 28 straipsnio 4 dalyje nustatytus terminus nepriima įgyvendinamojo sprendimo, laikoma, kad atitinkamą veiklą tiesiogiai veikia konkurencija rinkose, kaip nustatyta PĮ 27 straipsnyje.
Taigi, PĮ 27 straipsnio išimtis taikoma arba nuo Europos Komisijos įgyvendinamojo sprendimo priėmimo, arba nuo termino, kada Europos Komisija turėjo pareigą priimti įgyvendinamąjį sprendimą, tačiau laiku jo nepriėmė.
- PĮ 28 straipsnio 5 dalyje įtvirtinta galimybė pakeisti PĮ 28 straipsnio 1 dalies prašymą ir šio pakeitimo pasekmės, susijusios su PĮ 28 straipsnio 4 dalyje įtvirtintų terminų skaičiavimu.
Perkančiajam subjektui ar kompetentingai institucijai nėra draudžiama pakeisti, papildyti, atsisakyti dalies prašymo.
Pakeitimai gali apimti veiklos ar geografinės teritorijos pakeitimą, t. y. perkantysis subjektas gali susiaurinti ar išplėsti veiklos apimtį, pavyzdžiui, jeigu buvo nurodytas tik siuntų vežimas, bet kitos korespondencijos, pavyzdžiui, sąskaitų, siuntimo rinkoje taip pat veikia tiesioginė konkurencija, tai perkantysis subjektas gali atitinkamai prašyti ne tik siuntų vežimo, bet ir sąskaitų siuntimo paslaugoms taikyti išimtį.
Tokie perkančiojo subjekto ar kompetentingos institucijos veiksmai turi atitikti šią sąlygą – turi būti gautas Europos Komisijos pritarimas pakeitimams.
Jeigu Europos Komisija pritaria pakeitimams, turi būti išspręstas ir klausimas dėl Europos Komisijos procedūrų terminų, įtvirtintų PĮ 28 straipsnio 4 dalyje (detaliau žiūrėti PĮ 28 straipsnio 4 dalies komentarą). Europos Komisija gali nustatyti naują terminą pagal PĮ 28 straipsnio 4 dalies taisykles (detaliau žiūrėti PĮ 28 straipsnio 4 dalies komentarą) arba nustatyti trumpesnius terminus, jeigu dėl to atskirai susitarė su prašymą pateikusiu subjektu.
- PĮ 28 straipsnio 6 dalyje įtvirtintas dvigubos procedūros draudimas, t. y. dėl tos pačios veiklos toje pačioje teritorijoje ir tuo pačiu metu negali būti prašoma taikyti PĮ 27 straipsnio išimtį.
Jeigu Europos Komisija priima įgyvendinamąjį sprendimą, kuriuo nustatoma, kad atitinkamą veiklą tiesiogiai veikia konkurencija rinkose, kaip nustatyta PĮ 27 straipsnyje, toks įgyvendinamasis sprendimas yra taikomas visiems subjektams, kurie atitinka nurodytus reikalavimus, t. y. veikia toje pačioje rinkoje ir toje pačioje teritorijoje. Kitaip sakant, įgyvendinamasis sprendimas taikomas ne tik prašymą pateikusiam perkančiajam subjektui, bet visiems toje rinkoje veikiantiems subjektams.
Dėl šios priežasties nėra pagrindo kiekvienam perkančiajam subjektui atskirai kreiptis dėl išimties taikymo.
Be to, jeigu yra tokios pačios sąlygos ne tik Lietuvos teritorijoje, bet ir kitų ES valstybių narių teritorijoje, tai taip pat neturi būti dvigubai sprendžiamas analogiškas klausimas.
Atsižvelgiant į tai, PĮ 28 straipsnio 6 dalyje nustatyta, kad tais atvejais, kai vykstant procedūroms pagal PĮ 28 straipsnio 1, 3 ir 5 dalis dėl tam tikros veiklos valstybėje narėje Europos Komisijoje gaunamas kitas prašymas dėl tos pačios veiklos Lietuvos Respublikoje, nauja procedūra nebepradedama, o vėlesnio prašymo nagrinėjimas įtraukiamas į jau vykstančią procedūrą, t. y. išplečiamas išimties taikymas teritorijos ir subjektų, kuriems taikoma išimtis, pagrindu.
[1] Komentuojamos PĮ 27 straipsnio normos nustatytos įgyvendinant Direktyvos 2014/25/ES 35 straipsnio normas.
[2] Arrowsmith, Sue, The Law of Public and Utilities Procurement Volume 1. London: Sweet & Maxwell, 2005 m., 886 psl.
[3] Direktyvos 2014/25/ES preambulės 48-oji konstatuojamoji dalis.
[4] Komisijos 2016 m. spalio 10 d. įgyvendinimo sprendimo (ES) 2016/1804 dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/25/ES dėl subjektų, vykdančių veiklą vandens, energetikos, transporto ir pašto paslaugų sektoriuose, vykdomų pirkimų 34 ir 35 straipsnių taikymo išsamių taisyklių (pranešta dokumentu Nr. C(2016) 6351) 1 straipsnio 3 dalis.
[5] Komisijos 2016 m. spalio 10 d. įgyvendinimo sprendimo (ES) 2016/1804 dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2014/25/ES dėl subjektų, vykdančių veiklą vandens, energetikos, transporto ir pašto paslaugų sektoriuose, vykdomų pirkimų 34 ir 35 straipsnių taikymo išsamių taisyklių (pranešta dokumentu Nr. C(2016) 6351) 1 straipsnio 4 dalis.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite