2020-12-18 4S-1160, pirkimo Nr. 508251 Šilutės rajono savivaldybės administracija
Šilutės rajono savivaldybės administracijai
|
2020-12-18 Į 2020-11-18 2020-12-03 2020-12-10
|
Nr. Nr. Nr. Nr.
|
4S-1160(7.4E) R3-(4.1.22)-6050 R3-(4.1.22)-6489 R3-(4.1.22)-6656
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Šilutės rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą (toliau – Vertinimas).
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Centrinė gatvių apšvietimo valdymo sistema, LED šviestuvai ir jų instaliavimas pagal poreikį“ (skelbtas 2020-09-19 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 508251) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
701 674,21 Eur be PVM
|
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus Pirkimo vertinimas / po pasiūlymų Pirkimui pateikimo, bet iki Pirkimo sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
- |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas - |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
- |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Įstatymo pažeidimų nenustatyta, todėl Tarnyba neprieštarauja, kad Perkančioji organizacija tęstų Pirkimo procedūras. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1. |
|
Pirkimą vykdo Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2019-02-06 įsakymu Nr. A1-123 „Dėl nuolatinės viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“ sudaryta nuolatinė viešųjų pirkimų komisija (toliau – Komisija). Pirkimo sąlygų 1.1 punkte nurodyta, kad Perkančioji organizacija numato įsigyti gatvių apšvietimo valdymo sistemą, LED šviestuvus ir jų instaliavimą (toliau – prekės) pagal perkančiosios organizacijos poreikį. Pirkimo sąlygų 2.7 punkte aprašyti bendri reikalavimai rekonstruojamoms apšvietimo linijoms: keičiamos susidėvėjusios atramos, susidėvėję apšvietimo linijos kabeliai. Taip pat nurodyta, kad statybos montavimo darbai turi būti atliekami atestuotų tokio pobūdžio darbams atlikti organizacijų ir rangovas turės gauti visus leidimus, susijusius su elektros darbais[1]. Pirkimo sąlygų priede Nr. 1 „Pasiūlymo forma“ II lentelėje Pirkimo objektas išskirtas į dvi dalis: 1. LED šviestuvai ir valdymo sistema, 2. Montavimo darbai su medžiagomis (be šviestuvų), bet vertinant pasiūlymus, atsižvelgiama į bendrą jų kainą. Perkančioji organizacija skelbime apie Pirkimą nurodė, kad pagrindinis BVPŽ kodas yra „31500000 - Apšvietimo įrenginiai ir elektros šviestuvai“ ir sutarties tipas yra prekės, papildomas BVPŽ kodas yra „45000000 - Statybos darbai“. Perkančioji organizacija nurodė[2], kad „šis pirkimas yra mišrus, t. y. įsigyjami šviestuvai su montavimo paslauga, tačiau didžiąją pirkimo sumos dalį sudaro prekės“. Perkančioji organizacija Tarnybai paaiškino[3], kad „Prekių vertė planuojamo pirkimo vertės (849025,80 Eur su PVM) sudaro 53 proc., o darbų apie 47 proc. Atsižvelgiant į tai, kad prekių ir darbų vertės panašios, buvo vadovautasi protingumo kriterijumi ir pasirinktas „aukščiausias“ pirkimo būdas bei rūšis – Tarptautinis atviras konkursas“. CVP IS prie Pirkimo prisijungė 22 tiekėjai, didžioji dauguma jų užsiima apšvietimo įrangos prekybos ar gamybos veikla, tačiau pasiūlymus pateikė tik 2 tiekėjai, užsiimantys statybos veikla. Nors Pirkimo dokumentuose nurodyta, kad perkamos prekės, bet iš Pirkimo sąlygų matyti, kad tiekėjai, kurie prekiauja ar gamina prekes, negali savarankiškai dalyvauti Pirkime, nes jie neatlieka darbų, nurodytų Pirkimo sąlygų priedo Nr. 1 „Pasiūlymo forma“ II lentelėje 2.1 - 2.21 eilutėse (montavimo darbai su medžiagomis (be šviestuvų). Atsižvelgiant į tai, Tarnyba pastebi, kad Perkančioji organizacija, vykdydama mišrų (prekių ir darbų) pirkimą bei nustatydama pagrindinį sutarties objektą, turėtų atsižvelgti ir į tai, ar pagrindinis tiekėjas pats atliks darbus ir (arba) teiks prekes ar priešingai, samdys subrangovus, subtiekėjus. |
|
2. |
|
Pirkimo sąlygų 3.5.3 punkte nustatytas kvalifikacinis reikalavimas: „Tiekėjas <...> turi būti tinkamai įvykdęs/vykdyti: 1) bent 1 ar daugiau (sumuojamos ne daugiau kaip 3 sutartys) panašias sutartis (gatvių šviestuvų pardavimo ir įdiegimo), kurių bendra vertė būtų ne mažiau kaip 210 502,00 EUR be PVM. Šių sutarčių pagrindu, parduotų ir įdiegtų šviestuvų kiekis ne mažesnis nei 355 vnt. Įdiegtų šviestuvų individualus skleidžiamas šviesos srautas ne mažesnis nei 9400 lm <...>“. Pastebėtina, kad Pirkimo sąlygų 3.5.3 punkte nustatytas kvalifikacinis reikalavimas susideda iš 3 savarankiškų reikalavimų ir jų taikymas kartu, taip pat reikalavimo dalis, susijusi su pardavimu ir įdiegimu kartu, Tarnybos nuomone, yra pertekliniai ir galimai dirbtinai riboja konkurenciją. |
|
3. |
|
Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu[4] paskirtas komisijos narys M. O. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai pateiktoje privačių interesų deklaracijoje nėra deklaravęs savo kaip viešųjų pirkimų komisijos nario statuso, nors dalyvavo Pirkimo komisijos posėdžiuose priimant sprendimus dėl Pirkimo. |
[1] Pirkimo sąlygų 2.7.4 punktas;
[2] 2020-11-18 Perkančiosios organizacijos raštas Nr. R3-(4.1.22)-6050 „Dėl dokumentų ir informacijos pateikimo“;
[3] 2020-12-03 Perkančiosios organizacijos raštas Nr. R3-(4.1.22)-6489 „Dėl papildomos informacijos pateikimo“;
[4] Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2019-02-06 įsakymas Nr. A1-123 „Dėl nuolatinės viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite