2020-12-15, pirkimo Nr. 512916, Naujosios Akmenės autobusų parkas
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
UAB „Naujosios Akmenės autobusų parkas“
J. Dalinkevičiaus g. 1 LT-85118 Naujoji Akmenė
|
2020-12- Į 2020-11-20 Į 2020-12-08
|
Nr. 4S- (7.4E) Nr. S-229 Nr. S-245
|
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Naujosios Akmenės autobusų parkas“ (toliau – Perkantysis subjektas) vykdyto supaprastinto pirkimo „Naujų autobusų pirkimas“ vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Naujų autobusų pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2020 m. spalio 2 d., pirkimo Nr. 512916) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – PĮ). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM |
Planuota maksimali sutarties vertė – 230 000 Eur be PVM, sudarytos sutarties vertė – 229 947 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
UAB „Saločiai ir partneriai“, juridinio asmens kodas 125523244 |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis vertinimas dėl techninės specifikacijos reikalavimų, ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų ir Pirkimo sutarties sąlygų / Pirkimo procedūrų vertinimas po sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
– |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
– |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
PĮ 29 straipsnio 1 dalis[1], 2 dalies 1 punktas[2], 3 dalis[3], 50 straipsnio 3 dalis[4] |
Pirkimą vykdė Perkančiojo subjekto direktoriaus 2020-09-18 įsakymu Nr. 134 sudaryta Viešųjų pirkimų komisija (toliau – Pirkimo komisija). Pirkimo sąlygos patvirtintos Pirkimo komisijos 2020-09-28 posėdžio protokolu VPK Nr. 2/2020. Pirkimo sąlygų 12 punkte nurodyta, kad: „Autobusai turi būti vienos markės ir vieno gamintojo, nauji – pagaminti ne anksčiau kaip 2020 m,. turintys ne mažiau kaip 21 sėdimą vietą, ne mažiau kaip 30 stovimų vietų <...>“. Išsamūs reikalavimai autobusams nurodyti Pirkimo sąlygų priede Nr. 2 „<...> privalomi techniniai reikalavimai“ (toliau – Techninė specifikacija). Nustatyta, kad kai kurie Techninės specifikacijos reikalavimai – itin specifiniai. Pvz., Techninės specifikacijos 1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm; 1.2.3 p. nurodyta, kad autobuso aukštis turi būti nuo 3000 mm iki 3400 mm; 1.2.4 p. nurodyta, kad autobuso ilgis tarp ašių turi būti nuo 3300 mm iki 3600 mm; 1.2.5 p. nurodyta, kad bendroji autobuso masė turi būti nuo 9000 kg iki 10000 kg; tačiau 1.2.1 p. nurodyta, kad autobuso ilgis turi būti ne mažiau kaip 7500 mm; 1.5.3 p. nurodyta, kad autobuso variklio galia turi būti ne mažesnė kaip 140 kW ir t. t. Pirkime pasiūlymą pateikė tik vienas tiekėjas – UAB „Saločiai ir partneriai“, pasiūlęs gamintojo Isuzu gaminamus autobusus „NovoCity“. Pirkimo komisija 2020-10-16 posėdžio protokolu Nr. VPK 5/2020 tiekėjo pasiūlymą pripažino laimėjusiu. 2020-10-19 su tiekėju pasirašyta Prekių pirkimo-pardavimo sutartis Nr. 220/10/19/1 (toliau – Sutartis). Tarnyba, siekdama patikrinti, ar Techninės specifikacijos reikalavimais dirbtinai neapribota konkurencija, išnagrinėjo Europoje veikiančių autobusų gamintojų: MAN Truck & Bus SE, Mercedes-Benz (Daimler AG), Scania AB, Volvo AB, VDL Bus & Coach, Iveco Bus, Neoplan Bus GmbH, Van Hool NV, Castrosua S.A., Setra (EvoBus GmbH), Otokar (Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.Ş.), BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş., Karsan (Karsan Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş.), Ikarbus a.d., Autosan S.A., Solaris (Solaris Bus & Coach S.A.) ir Isuzu (Anadolu Isuzu Otomotive San Ve Tic A.Ş.) skelbiamą informaciją apie gaminamus autobusus. Nustatyta, kad iš visų šių gamintojų gaminamų autobusų, visus Techninės specifikacijos reikalavimus autobusų matmenims, variklio galiai, transmisijos ir pakabos tipams, atitinka tik minėti Isuzu „NovoCity“ autobusai. Kitų gamintojų gaminami autobusai Techninės specifikacijos reikalavimų neatitinka. Daugumos jų plotis nuo 2500 mm iki 2550 mm, ilgis tarp ašių daugiau nei 3600 mm, jei atitinka išmatavimai – per maža variklio galia ir t. t. (žr. vertinimo išvados priedą Nr. 1). Papildomai pastebėtina, kad pagal Techninės specifikacijos 1.8.2 punktą, pardavėjas privalėjo būti oficialus pasiūlytų autobusų gamintojo atstovas. Remiantis tiekėjo UAB „Saločiai ir partneriai“ pateiktu įgaliojimu, oficialus Isuzu atstovas Baltijos šalyse yra UAB „Saločiai ir partneriai“, tad minėti autobusai galėjo būti parduoti tik per šį tiekėją. Tarnyba raštu kreipėsi į Perkantįjį subjektą prašydama pagrįsti, kodėl Perkantysis subjektas nustatė tokius reikalavimus autobusų matmenims, variklio galiai, transmisijos, pakabos tipams ir pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad visus Techninės specifikacijos reikalavimus atitinka daugiau nei vieno gamintojo gaminami autobusai. Perkantysis subjektas 2020-11-20 rašte Nr. S-229 Tarnybai teigė, kad prieš pradėdamas rengti Pirkimo dokumentus, atliko rinkos tyrimą. Perkantysis subjektas negrindė Techninės specifikacijos reikalavimų dėl autobusų matmenų, tačiau nurodė (2020-11-20 rašto Nr. S-229 priedas Nr. 10), kad: „<...> parametrai buvo parinkti remiantis įvairių gamintojų pateiktomis specifikacijomis“. Tarnyba pakartotinai kreipėsi į Perkantįjį subjektą su prašymu pateikti minėtas gamintojų specifikacijas ir (jei yra) dokumentus, patvirtinančius, kad visus Techninės specifikacijos reikalavimus atitinka daugiau nei vieno gamintojo gaminami autobusai. Atsakydamas Perkantysis subjektas (2020-12-08 raštas Nr. S-245) pripažino, kad neturi 2020-11-20 rašte minėtų gamintojų specifikacijų ir nepateikė dokumentų, patvirtinančių, kad Techninės specifikacijos reikalavimais buvo užtikrinta konkurencija. Tarnyba, atsižvelgdama į tai, kas aukščiau išdėstyta (dalis Techninės specifikacijos reikalavimų itin specifiniai, nepagrįsti objektyviais Perkančiojo subjekto poreikiais, iš visų žinomų 2020 m. gamintų autobusų modelių Techninės specifikacijos reikalavimų visumą atitinka tik vienas), konstatuoja, kad Techninės specifikacijos reikalavimais Perkantysis subjektas dirbtinai apribojo tiekėjų konkurenciją, taip sudarė palankesnes sąlygas konkrečiam tiekėjui ir tuo pažeidė PĮ 29 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, skaidrumo principus, PĮ 29 straipsnio 2 dalies 1 punkto, 29 straipsnio 3 dalies bei 50 straipsnio 3 dalies reikalavimus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
– |
|
IV dalis. Sprendimas
Perkantysis subjektas pažeidė PĮ 29 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus lygiateisiškumo, nediskriminavimo, proporcingumo, skaidrumo principus, PĮ 29 straipsnio 2 dalies 1 punkto, 29 straipsnio 3 dalies bei 50 straipsnio 3 dalies reikalavimus. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
|
– |
Pirkimo sąlygų 4.19 papunktyje nustatytas kvalifikacinis reikalavimas: „Per pastaruosius 3 finansinius metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos <...> turi būti įvykdęs arba vykdo bent vieną ar kelias, bet ne daugiau kaip dvi transporto priemonių pardavimo sutartį (-is), kurių bendra vertė ne mažesnė kaip 345 000 Eur <...>“. Tarnyba pastebi, kad reikalauta įvykdytos(-ų) sutarties(-ių) vertė (ne mažiau kaip 345 000 Eur) nustatyta nesivadovaujant Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[5] (toliau – Kvalifikacijos metodika) 21.1.4 papunkčiu, numatančiu, kad: „<...> kuo aukštesnės vertės sutartis, tuo žemesnis turi būti nustatomas koeficientas, pavyzdžiui, kai sudaroma didelės vertės pirkimo sutartis – koeficientas 0,3 nuo pirkimo objekto vertės, vidutinės vertės pirkimo sutartis – 0,5, mažos vertės pirkimo sutartis – 0,7“. Šiuo atveju, planuota maksimali sutarties vertė pagal Kvalifikacijos metodiką laikytina didele[6], tačiau reikalauta, kad įvykdytų vienos ar dviejų sutarčių vertė, skaičiuojant nuo planuotos maksimalios sutarties vertės, būtų lygi koeficientui 1,2[7]. |
|
|
– |
Pirkimo sąlygų 71 punkte nurodyta, kad ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas bus išrenkamas pagal kainą (lyginamasis svoris 80 balų) ir laiką dienomis, po sutarties pasirašymo, per kurį tiekėjas autobusus pristatys ir perduos Perkančiajam subjektui (lyginamasis svoris 20 balų). Tarnyba pastebi, kad pristatymo terminas kaip pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijus gali būti pasirenkamas, tik prieš tai įvertinus: (i) kaip šis kriterijus (jo lyginamasis svoris) gali įtakoti pasiūlymų kainą ar net dalyvių skaičių (tiekėjai, turintys naujų, bet neparduotų autobusų įgyja konkurencinį pranašumą, prieš tiekėjus, siūlančius dar nepagamintus autobusus) ir (ii) ar greitesnis pristatymas, bet didesnė kaina bus proporcingi pirkimo tikslui. Perkančiojo subjekto nurodytas poreikis išlaidas patirti dar šiais finansiniais metais, kad lėšų nereikėtų grąžinti[8], nepateisina sprendimo pirkti už didesnę kainą, ir yra nesuderinamas su PĮ 29 straipsnio 2 dalies 1 punkte įtvirtinta pareiga siekti, kad prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai. Pristatymo terminą pasirinkus kaip vieną iš pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų, būtina numatyti ir priemones, kurios užtikrintų, kad tiekėjas laikytųsi pasiūlyme nurodyto termino. Tuo tikslu reikia numatyti atitinkamas šios prievolės užtikrinimo priemones (Sutartyje už vėlavimą numatyti tik 0,02 procento delspinigiai arba maždaug 55,6 Eur per dieną). Taip pat būtina aiškiai apibrėžti sutartines išlygas dėl galimybių terminą pratęsti (įvertinus, ar į išlygas įtrauktinos ir aplinkybės, kurios savo esme laikomos įprasta tiekėjui tenkančia rizika). |
Priedas Nr. 1
Eil. Nr. |
Nuoroda į autobuso gamintojo skelbiamus duomenis |
Autobuso parametras, neatitinkantis Techninės specifikacijos reikalavimų* |
Techninėje specifikacijoje nurodytas reikalavimas |
1. |
https://www.bus.man.eu/lt/lt/tarpmiestiniai-autobusai/man-_lion_s-intercity_/apzvalga/apzvalga.html |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
2. |
https://www.bus.man.eu/lt/lt/tarpmiestiniai-autobusai/man-lions-city-u/apzvalga/Apzvalga.html |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
3. |
https://www.bus.man.eu/lt/lt/miesto-autobusas/modeliu-apzvalga/Modeliu-apzvalga.html |
autobusų plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
4. |
https://www.bus.man.eu/lt/lt/turistiniai-autobusai/man-lions-coach/apzvalga/Apzvalga.html |
autobusų plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
5. |
https://www.neoplan.com/global/en/coaches/skyliner-express/skyliner-express-overview.html 4 modeliai: Skyliner, Skyliner Express, Cityliner ir Tourliner |
autobusų plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
6. |
autobuso ilgis tarp ašių 4600 mm. |
1.2.4 p. nurodyta, kad autobuso ilgis tarp ašių turi būti nuo 3300 mm iki 3600 mm. |
|
7. |
https://www.yumpu.com/en/document/read/3408578/technical-specifications-md-9-touring-temsacom |
autobuso ilgis tarp ašių 4600 mm. |
1.2.4 p. nurodyta, kad autobuso ilgis tarp ašių turi būti nuo 3300 mm iki 3600 mm. |
8. |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
|
9. |
bendroji autobuso masė 14 400 kg. |
1.2.5 p. nurodyta, kad bendroji autobuso masė turi būti nuo 9000 kg iki 10000 kg. |
|
10. |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
|
11. |
autobuso variklio galia 138 kW. |
1.5.3 p. nurodyta, kad autobuso variklio galia turi būti ne mažesnė kaip 140 kW. |
|
12. |
autobuso variklio galia 138 kW. |
1.5.3 p. nurodyta, kad autobuso variklio galia turi būti ne mažesnė kaip 140 kW. |
|
13. |
autobuso ilgis 7168 mm |
1.2.1 p. nurodyta, kad autobuso ilgis turi būti ne mažiau kaip 7500 mm. |
|
14. |
https://brochures.vdlbuscoach.com/en/brochure.html?brochure=2&lang=130 modeliai: Futura, Citea |
autobusų plotis 2550 mm ir 2500 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
15. |
autobuso plotis 2450 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
|
16. |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
|
17. |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
|
18. |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
|
19. |
https://www.mercedes-benz-bus.com/en_DE/buy/services-online/download-technical-brochures.html modeliai: eCitaro, CapaCity, Citaro Ueberland, Intouro |
autobusų plotis 2550 mm, 2950 ir 2534 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
20. |
https://www.vanhool.be/en/public-transport/agamma/diesel modeliai: A309, A330, A360, AQQ300 |
autobusų ilgiai tarp ašių 4700 mm ir 5790 mm. |
1.2.4 p. nurodyta, kad autobuso ilgis tarp ašių turi būti nuo 3300 mm iki 3600 mm. |
21. |
https://www.solarisbus.com/en/vehicles/conventional-drives/urbino modeliai: Urbino, Urbino LE ir InterUrbino |
autobusų plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
22. |
https://www.volvobuses.pl/pl-pl/our-offering/buses/volvo-8900.html |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
23. |
https://www.scania.com/group/en/home/products-and-services/buses-and-coaches/citywide-bev.html |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
24. |
https://www.iveco.com/ivecobus/en-us/products/pages/urbanway.aspx modeliai: Urbanway, Crossway, Crossway Line, Crossway LE, Crossway PRO, Crossway POP |
autobusų plotis: 2500 mm, 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
25. |
https://www.otokareurope.com/en/our-models/intercity/navigo-u-7-8-meters 2 modeliai |
autobusų variklio galia 129 kW. |
1.5.3 p. nurodyta, kad autobuso variklio galia turi būti ne mažesnė kaip 140 kW. |
26. |
https://www.otokareurope.com/en/our-models/intercity/vectio-u-9-27-meters |
autobuso plotis 2410 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
27. |
https://www.otokareurope.com/en/our-models/city/navigo-c-7-7-meters |
autobuso variklio galia 129 kW. |
1.5.3 p. nurodyta, kad autobuso variklio galia turi būti ne mažesnė kaip 140 kW. |
28. |
https://www.otokareurope.com/en/our-models/rhd/navigo-t-rhd-8-39-meters |
autobuso variklio galia 129 kW. |
1.5.3 p. nurodyta, kad autobuso variklio galia turi būti ne mažesnė kaip 140 kW. |
29. |
https://www.otokareurope.com/en/our-models/city/vectio-c-9-26-meters |
autobuso plotis 2410 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
30. |
autobuso plotis 2436 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
|
31. |
autobuso plotis 2436 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
|
32. |
https://www.karsan.com/lt/star-school-bus-specifikacijos 2436 |
autobuso plotis 2436 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
33. |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
|
34. |
https://www.ikarbus.rs/index.php/en-gb/products/ik-103-en#vehicle-layout-dimensions |
autobuso plotis 2500 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
35. |
https://www.ikarbus.rs/index.php/en-gb/products/ik-312m-en#vehicle-layout-dimensions |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
36. |
https://www.ikarbus.rs/index.php/en-gb/products/ik-112m-en#vehicle-layout-dimensions |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
37. |
https://www.ikarbus.rs/index.php/en-gb/products/ik-112le-en#vehicle-layout-dimensions |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
38. |
https://www.ikarbus.rs/index.php/en-gb/products/ik-312mb-en#vehicle-layout-dimensions |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
39. |
autobuso plotis 2490 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
|
40. |
autobuso plotis 2550 mm. |
1.2.2 p. nurodyta, kad autobuso plotis turi būti nuo 2250 mm iki 2400 mm. |
____________________________
* Nurodoma tik po vieną neatitikimą.
[1] „Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkantysis subjektas turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“.
[3] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“.
[4] „Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų“.
[5] Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017-06-29 įsakymu Nr. 1S-105.
[6] Pagal Kvalifikacijos metodiką, didele verte laikytina suma, kuri yra: lygi ar didesnė kaip 209 000 Eur be PVM (perkant prekes, paslaugas); lygi ar didesnė kaip 5 225 000 Eur be PVM (perkant darbus).
[7] (345 000 Eur – 21 proc.) ÷ 230 000 Eur = 1,2.
[8] Vienas iš Perkančiojo subjekto 2020-11-20 rašte Nr. S-229 nurodytų argumentų, kodėl prekių pristatymo terminą nuspręsta pasirinkti kaip pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų.
Komentarai
0 komentarų
Tam, kad paliktumėte komentarus prisijunkite