2020-11-30, 4S-1082, pirkimo Nr. 494152. Sodra
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Konstitucijos pr. 12-101 09308 Vilnius |
|
2020-11-30 |
Nr. |
4S-1082 (7.4) E |
Į
|
2020-11-10
|
Nr.
|
(7.98E)I-7862 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Apdraustųjų, išmokų gavėjų ir draudėjų informavimo ir konsultavimo interaktyvių elektroninių paslaugų taikomosios sistemos veikimo stebėjimo, priežiūros ir modifikavimo paslaugų pirkimas“, skelbtas 2020-06-24 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, pirkimo Nr. 494152 (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-03-19) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
– |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Pirkimo dalinis vertinimas dėl tiekėjų pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo po pasiūlymų Pirkimui pateikimo, bet iki Pirkimo sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
– |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Pastabos
[1] „Perkančioji organizacija pirkimo dokumentus rengia vadovaudamasi šio įstatymo nuostatomis. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkančioji organizacija – nupirkti tai, ko reikia“.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[3] „Suprantame, kad iki pasiūlymo pateikimo termino pabaigos nepateikus užpildyto Pirkimo dokumentų 4 priedo, būsime pašalinti iš šio pirkimo ir mūsų pateiktas pasiūlymas bus atmestas“.
[4] „Fondo valdybos Pirkimo komisija (toliau – Komisija) 2020-08-21 protokolu Nr. ŪV-10-184 priėmė sprendimą vertinti pasiūlymo techninius duomenis. Nagrinėdama pasiūlymą pagal 2 kriterijų, komisija jį galėjo vienareikšmiškai įvertinti tik pagal 1 parametrą - Projektų vadovo darbo patirtį informacinių technologijų srityje. Išnagrinėjusi į projektų vadovo poziciją siūlomo specialisto R. M patirtį, Komisija paskyrė balus, nes iš tiekėjo, ūkio subjektų grupės, veikiančios jungtinės veiklos pagrindu: UAB „iTree Lietuva“ ir UAB „GERA Solutions“ (toliau – Tiekėjas 1) gautos pasiūlymo medžiagos buvo galima nustatyti, kad į Projektų vadovo poziciją Tiekėjas 1 siūlo tik vieną specialistą. Tačiau komisija negalėjo vienareikšmiškai įvertinti pasiūlymo pagal 2 kriterijaus 2 parametrą - Techninio Projektų vadovo darbo patirtį informacinių technologijų srityje, nes nebuvo galima vienareikšmiškai nustatyti, kuris specialistas iš keleto siūlomas į šią poziciją. Taip pat Komisija, vertindama pasiūlymo techninius duomenis pagal 3, 4 ir 5 kriterijus, priėmė sprendimą Tiekėjui 1 skirti 0 balų už kiekvieną iš 3, 4 ir 5 kriterijų, nes iš gauto pasiūlymo medžiagos buvo galima nustatyti, kad į vieną poziciją yra siūlomi keli specialistai, tačiau vienareikšmiškai identifikuoti, kurie specialistai turi būti vertinami kiekviename iš 3, 4 ir 5 kriterijų, nebuvo galimybės.“.
[5] „<...> antrojo kriterijaus antrasis parametras – Techninio projektų vadovo darbo patirtis informacinių technologijų srityje; trečiasis kriterijus – specialistų projektų, kuriuose jie dalyvavo, skaičius; ketvirtasis kriterijus – vieno specialisto apimamų pozicijų skaičius; penktasis kriterijus – papildomų specialistų į tas pačias pozicijas skaičius“.
[6] „<...> visa informacija, kuri turėjo būti nurodyta Pirkimo sąlygų 4 priede, faktiškai buvo nurodyta kituose Tiekėjo 1 su pirminiu pasiūlymu pateiktuose dokumentuose (specialistų gyvenimo aprašymuose aiškiai identifikuota, kokiai pozicijai konkretus specialistas skiriamas, be to pateikta ir visa kita balų skyrimui būtina informacija)“.
[7] „<...> perskaičiuodama balus, Komisija atsižvelgė į pretenzijoje nurodytus argumentus, kad į visas 3, 4, 5 kriterijuose vertinamas pozicijas visų siūlomų specialistų darbo patirtis ir/arba projektų, kuriuose jie dalyvavo kiekis, nurodytas specialistų gyvenimo aprašymuose, yra pakankamas aukščiausiam balui skirti ir todėl tuo atveju, kai į vieną poziciją siūlomi keli specialistai, nėra skirtumo, kuriame kriterijuje tam specialistui balai bus skirti, vertino tik Tiekėjo 1 su pirminiu pasiūlymu pateiktus dokumentus, t. y., specialistų gyvenimo aprašymus ir pagal juose nurodytus duomenis skyrė techninius balus. Komisija griežtai laikėsi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 45 str. 3 d. nustatytos tvarkos, draudžiančios tikslinti ar pildyti pasiūlymą siaurąja prasme sudarančius duomenis. Tai reiškia, kad, perskaičiuodama techninius balus, Komisija nesivadovavo 4 priede, kurį gavo kartu su pretenzija, pateikta informacija.“
[9] Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2018 m. gegužės 3 d. nutartis, priimta civilinėje byloje Nr. e3K-3-178-378/2018.
[10] „Viešųjų pirkimų tarnyba turi teisę: <...> įtarusi šio įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti pirkimo procedūras iki perkančiosios organizacijos pateiktų dokumentų ir sprendimų įvertinimo, o nustačiusi šiuos pažeidimus, – įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami