2020-11-13 UAB "Raseinių vandenys" Nr. 498883
|
2020-11-13
|
Nr. 4S-1033
|
(7.4 E)
|
|||
|
|
|
|
|||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Raseinių vandenys“ (toliau – Perkantysis subjektas) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros ir rekonstravimo Kaulakių k. statybos darbų pirkimas“ (skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) 2020-07-23, pirkimo Nr. 498883; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (redakcija nuo 2019-12-31) (toliau – Pirkimų Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
1.377.466,11 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus pirkimo procedūrų vertinimas po vokų plėšimo procedūros, sutartis nesudaryta |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Projektas „Vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtra ir rekonstrukcija Raseinių rajono savivaldybėje“, finansuojamas pagal ES 2014-2020 m. programos priemonę Nr. 05.3.2-APVA-R-014 „Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo sistemų renovavimas ir plėtra, įmonių valdymo tobulinimas“ Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
Šiaulių apygardos teismas, 2020-10-28 sprendimas civilinėje byloje Nr. e2-593-368/2020 (ieškovas UAB „KRS“, atsakovas UAB „Raseinių vandenys“, trečiasis asmuo UAB „Gensera“, ieškinys dėl a) Perkančiojo subjekto sprendimo atmesti ieškovo pasiūlymą Pirkime panaikinimo; b) dėl žiniaraščių pateikimo neredaguojamame PDF formate bei jų tikslinimo). Ieškinys atmestas. Atsižvelgdama į tai, Tarnyba Perkančiojo subjekto priimtų sprendimų vertinimą ieškinio apimtyje nutraukia. |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Pirkimų įstatymo 29 straipsnio 1[1] dalis, Pirkimų įstatymo 48 straipsnis 4[2] dalis |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Perkantysis subjektas Pirkimą vykdo pagal Pirkimo sąlygas, patvirtintas Pirkimo komisijos, sudarytos Perkančiojo subjekto direktoriaus 2019-09-06 įsakymu[3] (toliau – Komisija), 2020-07-22 posėdžio protokolu[4] (toliau – Pirkimo sąlygos). Nustatyta: (1) Pirkimo sąlygų 10 punkte nustatyta, kad „<...>.Vykdant sutartį tiekėjas turi savo sąskaitą parengti statinio darbo projektą ir įrengti informacinį statybvietės stendą. Atlikus darbus tiekėjas turės pateikti eksploatavimo ir priežiūros instrukcijas bei savo sąskaita parengti išpildomuosius brėžinius, kadastro bylas (<...>).“ (2) Pirkimo sąlygų 48 punkte nurodyta, kad „Į pasiūlyme nurodytą kainą turi būti įskaičiuotos visos išlaidos ir privalomi mokėti mokesčiai<...>. Apskaičiuojant kainą, turi būti atsižvelgta į visų darbų ir paslaugų apimtį nurodytą Pirkimo dokumentuose.<...>.“ (3) Pirkimo sąlygų 47 punkte nurodyta, kad dalyvio pasiūlymą sudaro: 47.1. „Užpildytas pasiūlymo raštas (Konkurso sąlygų 1 priedas);“, o Pirkimo sąlygų 1 priedo[5] tiekėjo pasiūlymo formoje nurodyta, kad bendrą pasiūlymo kainą sudaro keturios dalys, t. y. SIŪLOMŲ DARBŲ IR PASLAUGŲ KAINA (PASIŪLYMO KAINA)
Tokiu būdu susidaro neaiški situacija, nes pagal Pirkimo sąlygų 10 punkto nuostatas informacinio stendo ir nuolatinio aiškinamojo stendo įrengimas, statinio darbo projekto parengimas ir išpildomųjų brėžinių ir statinių kadastrinių matavimų parengimas į tiekėjų pasiūlymo kainą turėtų būti neįtraukiami, tačiau, pagal kitas Pirkimo dokumentų nuostatas (Pirkimų sąlygų 47.1, 48 punktai, Pirkimo sąlygų 1 priedu pateikta pasiūlymo forma), matyti, kad bendrą pasiūlymo kainą apima ir šie (aukščiau pateiktos lentelės 1, 2, 4 pozicijoje) paminėti darbai/paslaugos, t. y. reikia sudėti visų keturių pozicijų darbų/paslaugų kainas, nustatant bendrą pasiūlymo kainą. Pažymėtina, kad Perkantysis subjektas į tiekėjo paklausimą[6] kur įsivertinti stendo pastatymo, darbo projekto ir kadastro išlaidas, paaiškino[7], kad „Tiekėjai turi vadovautis Pirkimo dokumentų nuostatomis. Pasiūlyme turi būti nurodyta darbų, nustatytų žiniaraščiuose, įkainių suma, bei kitų bendrą pasiūlymo kainą, sudarančių darbų, kurių tiekėjai neturi atlikti savo sąskaita, kainos, o laimėtojas parenkamas pagal bendrą pasiūlymo kainą. Papildomai atkreiptinas dėmesys Pirkimo dokumentų I sk. 10 p. reikalavimus kur aiškiai, nedviprasmiškai ir visiems rinkos dalyviams vienodai nurodoma kokias paslaugas/darbus tiekėjai vykdydami sutartį turi atlikti savo sąskaita, atitinkamai šios paslaugos /darbai negali būti pasiūlyme vertinami finansine išraiška.“ Tarnyba pastebi, kad Perkantysis subjektas į tiekėjo paklausimą atsakė tik formaliai, be kita ko, nepatikslindamas visų Pirkimo sąlygų reikalavimų, kurie prieštarauja vienas kitam, ir taip sukūrė situaciją, kad tiekėjai teikdami pasiūlymus neteisingai suprato Pirkimo dokumentus – kokius darbus/paslaugas nurodyti Pasiūlymo formoje, kas iš esmės nesuderinama su tikslu gauti kuo daugiau konkurencingų pasiūlymų. Atkreiptinas dėmesys ir į tai, kad paprastai jau vien panašaus pirkimų objektų specifika, dokumentų turinys, reikalingų užpildyti dokumentų formos, jų apimtys, jau savaime sąlygoja klaidų rengiant tiekėjams pasiūlymus tikimybę. Nagrinėjamu atveju, Perkančiojo subjekto nuo Pirkimo pradžios suformuotos Pirkimo sąlygos, Pirkimo dokumentų aiškumo ir tikslumo stoka, dviprasmiški reikalavimai bei apribojimai apsunkino tiekėjų dalyvavimą Pirkime. Todėl toks Pirkimo dokumentų parengimo ir vėlesnio aiškinimo padarinys negali būti pateisinamas ir yra nesuderinamas su atsakingo ir rūpestingo perkančiojo subjekto vykdomo pirkimo procedūrų tikslais. Taip pat Perkantysis subjektas grįsdamas[8] Tarnybai Pirkimo sąlygų 10[9] punkto reikalavimą, paaiškino, kad „PFAS nustatyta, kad išlaidos, patirtos už kadastrinių matavimų bylų parengimą, informacinio aiškinamojo stendo įrengimą, statinio darbo projekto parengimą nefinansuojamos. Atsižvelgiant į tai ir siekiant, kad išlaidos galėtų būti kompensuotos vėliau jau vykdant sutartį, Pirkimo dokumentuose buvo nurodyta, kad informacinio aiškinamojo stendo įrengimo darbus, statinio projekto parengimo paslaugą ir kadastrinių matavimo bylų parengimą tiekėjas turi atlikti savo sąskaita. Pasiūlymo rašto formoje bendrą pasiūlymo kainą sudarančios pozicijos buvo nurodytos tam, kad sutarties vykdymo metu, kilus ginčams su APVA dėl finansuotinų darbų. Perkantysis subjektas APVA galėtų aiškiai parodyti, kad pasiūlyme kadastrinių matavimų bylų parengimų, informacinio aiškinamojo stendo įrengimą, statinio darbo projekto parengimą Tiekėjas atliks savo sąskaita, nes pozicijose dėl kadastrinių matavimų bylų parengimų, informacinio aiškinamojo stendo įrengimo ir darbo projekto parengimo nurodė „0“. Tokiu būdu buvo siekiama užsitikrinti, kad visi darbai būtų finansuoti iš ES lėšų ir dėl to perkantysis subjektas patirtų mažesnes išlaidas.“ Atsižvelgiant į nustatytą, darytina išvada, kad Perkančiojo subjekto siekis įsigyti Pirkimu visus darbus/paslaugas juos finansuojant tik ES lėšomis suponavo, jog Pirkimo sąlygos parengtos netiksliai, neaiškiai, dviprasmiškai bei realiai klaidino tiekėjus, nes 10 punkte nurodyta, kad tam tikrus darbus/ paslaugas (kadastrinių matavimų bylų parengimas, informacinio aiškinamojo stendo įrengimas ir darbo projekto parengimas, kurie nefinansuojami ES paramos lėšomis, bet jie yra privalomi pagal vykdomą projektą), tiekėjas atlieka savo sąskaita, tuo tarpu kiti Pirkimo dokumentų punktai nustato, kad bendrą pasiūlymo kainą sudaro visi darbai/paslaugos, įskaitant ir kadastrinių matavimų bylų parengimą, informacinio aiškinamojo stendo įrengimą ir darbo projekto parengimą. Apibendrindama Tarnyba sprendžia, kad Pirkimo dokumentai parengti netiksliai, neaiškiai, o faktinės aplinkybės tą tik patvirtina, nes iš 14-os Pirkime pasiūlymus pateikusių tiekėjų, tik vienintelis, kuris ir pripažintas Pirkimo laimėtoju[10], pasiūlymo formos 1, 2, 4 darbų/paslaugų pozicijose nurodė „0“. Tokiu būdu Perkantysis subjektas pažeidė Pirkimo Įstatymo 48 straipsnio 2 dalies reikalavimus, taip pat Pirkimų Įstatymo 26 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
|
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į Vertinimo išvadoje II dalyje nustatytus Įstatymo pažeidimus, Tarnyba įpareigoja Perkantįjį subjektą nutraukti Pirkimo procedūrą. Apie priimtą sprendimą dėl Tarnybos įpareigojimo prašome informuoti per 21 darbo dieną. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
Perkančiojo subjekto darbuotojas A.K. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai pateiktoje privačių interesų deklaracijoje nenurodė pirkimų komisijos pirmininko statuso, o P.V. – komisijos nario statuso, nors dalyvavo Pirkimo komisijos posėdžiuose priimant sprendimus dėl Pirkimo. |
[1] Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[2] Perkantysis subjektas pirkimo dokumentus rengia vadovaudamasis šio įstatymo nuostatomis. Pirkimo dokumentai turi būti tikslūs, aiškūs, be dviprasmybių, kad tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o perkantysis subjektas – nupirkti tai, ko reikia;
[3] UAB „Raseinių vandenys“ direktoriaus 2019-09-06 įsakymas „Dėl viešųjų pirkimų komisijos sudėties pakeitimo“ Nr. (7.1)V1-39;
[4] 2020-07-22 Komisijos posėdžio protokolas Nr. 1;
[5] Pirkimo sąlygų Priedas 1 „Nuotekų tvarkymo infrastruktūros plėtros ir rekonstravimo Kaulakių k. statybos darbų pasiūlymo raštas“;
[6] CVP IS pranešimas 8545622;
[7] 2020-08-03 UAB ‚Raseinių vandenys“ CVP IS pranešimas „Dėl atsakymų į klausimus“ Nr. (9.3)N2-47;
[8] 2020-10-19 UAB „Raseinių vandenys“ raštas „Dėl dokumentų, susijusių su pirkimu Nr. 498883. Pateikimo įvertinti“ Nr. (9.3)N2-96
[9] „<...>.Vykdant sutartį tiekėjas turi savo sąskaitą parengti statinio darbo projektą ir įrengti informacinį statybvietės stendą. Atlikus darbus tiekėjas turės pateikti eksploatavimo ir priežiūros instrukcijas bei savo sąskaita parengti išpildomuosius brėžinius, kadastro bylas (<...>).“
[10] CVP IS pranešimas 8740867;
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami