2020-10-28 Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija
Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijai |
2020-10- |
Nr. |
4S- (7.28E) |
Gedimino pr. 38 |
2020-09-09 |
Nr. |
3-3612 |
01104 Vilnius
|
2020-10-05 2020-10-08 |
el.l. el.l. |
|
Viešajai įstaigai CPO LT
Gedimino pr. 38
01104Vilnius
Centrinei projektų valdymo agentūrai
Konarskio g. 13
03109 Vilnius
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Viešosios įstaigos CPO LT pagal Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) įgaliojimą vykdyto atviro konkurso „Informavimo ir komunikavimo apie Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamas Europos Sąjungos investicijas paslaugų pirkimas“ I dalies „Informacijos parengimo ir paskelbimo žiniasklaidoje paslaugos“ ir II dalies „Internetinių laidų ir siužetų sukūrimo ir paskelbimo paslaugos“ bei šių pirkimo dalių pagrindu Perkančiosios organizacijos ir UAB „Fabula ir partneriai“ 2020-03-13 sudarytos Informavimo ir komunikavimo apie Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamas Europos Sąjungos investicijas paslaugų pirkimo sutarties Nr. 8-32 bei Perkančiosios organizacijos ir UAB „OMD“ 2020-03-04 sudarytos Informavimo ir komunikavimo apie Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamas Europos Sąjungos investicijas paslaugų pirkimo sutarties Nr. 8-27 vykdymo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Informavimo ir komunikavimo apie Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamas Europos Sąjungos investicijas paslaugų pirkimas“, I dalis „Informacijos parengimo ir paskelbimo žiniasklaidoje paslaugos“, II dalis „Internetinių laidų ir siužetų sukūrimo ir paskelbimo paslaugos“, 2019-11-14 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, pirkimo Nr. 453071, (toliau – Pirkimas) / 2020-03-13 Informavimo ir komunikavimo apie Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamas Europos Sąjungos investicijas paslaugų pirkimo sutartis Nr. 8-32 (toliau – Sutartis-1), 2020-03-04 Informavimo ir komunikavimo apie Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamas Europos Sąjungos investicijas paslaugų pirkimo sutartis Nr. 8-27 (toliau – Sutartis-2) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-11-01; toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
I Pirkimo dalis / Sutartis-1: 165 289,26 Eur / 165 289,26 Eur II Pirkimo dalis / Sutartis-2: 148 760,33 Eur / 148 760,33 Eur |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
Sutartis-1 UAB „Fabula ir partneriai“ Sutartis-2 UAB „OMD“ |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis Pirkimo / Sutarties-1, Sutarties-2 vykdymo, atsižvelgiant į Pirkimo dokumentuose ir Pirkimo I ir II dalių laimėtojų pasiūlymuose pateiktą informaciją, vertinimas / po Pirkimo sutarčių sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Nr. 12.0.1-CPVA-V-202-01-0018 „Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija – informavimas apie veiksmų programą”, Centrinė projektų valdymo agentūra |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1] |
Pirkimo II dalies (Sutarties-2) objektą sudaro internetinių laidų, kartu su ne mažiau kaip 10 anonsų kiekvienai laidai, sukūrimas ir paskelbimas internetiniuose naujienų portaluose, internetinių siužetų sukūrimas ir paskelbimas tinklalaidėse (angl. podcast), konsultacijos viešinimo internete klausimais. Pasiūlymai buvo vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų – kainos ir kokybės santykį, t. y. Pasiūlymo kaina (C) (lyginamasis svoris X=50 proc.), Techniniai kriterijai: Kriterijus (T1) (vertinama siūlomų viešinimo paslaugų specialistų patirtis, lyginamasis svoris Y1=30 proc.), Kriterijus (T2) (vertinama siūlomų viešinimo kanalų pasiekiamumas, lyginamasis svoris Y2=20 proc.). Pirkimo dokumentuose nurodyta[2], kad vertinant pasiūlymų atitiktį kriterijui T2, bus vertinama tinklalaidžių (angl. podcast), kuriose vaizdinė informacija publikuojama lietuvių kalba ir apžvelgiamos verslo ir/ar ekonomikos ir/ar finansų temos, peržiūrų skaičius. 1 balas skiriamas, jei siūlomų tinklalaidžių (angl. podcast) peržiūrų skaičius yra virš 2 000 peržiūrų ir iki 2 500 peržiūrų, 2 balai skiriami, jei peržiūrų skaičius yra virš 2 500 peržiūrų ir iki 3 000 peržiūrų ir 3 balai skiriami, jei peržiūrų skaičius yra virš 3 000 peržiūrų. Reikalavimai tinklalaidėms (angl. podcast) nustatyti Pirkimo dokumentų 2 priede „Informavimo ir komunikavimo apie Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamas Europos Sąjungos investicijas paslaugų pirkimo techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija). Techninėje specifikacijoje nurodyta, kad tiekėjas turi užtikrinti, kad kiekvieną internetinę laidą (tinklalaidę (angl. podcast)), kurioje bus siužetas apie ES investicijas, peržiūrės ne mažiau kaip 2 000 unikalių vartotojų, t. y. Techninėje specifikacijoje[3] nurodytas minimalus reikalavimas tinklalaidžių (angl. podcast) peržiūrų skaičiui, o papildomi balai suteikiami, jei šis reikalavimas yra viršijamas. Nustatyta, kad UAB „OMD“ (toliau – Tiekėjas) pasiūlyme pateikė keturiose skirtingose tinklalaidėse publikuotas keturias laidas, kurių kiekviena buvo peržiūrėta daugiau nei 3 000 kartų. Atsižvelgiant į tai, kad vienoje iš pasiūlyme nurodytų laidų nagrinėjamos Lietuvos politikos aktualijos, o ne reikalaujamos verslo ir/ar ekonomikos ir/ar finansų temos, už kriterijų T2 Tiekėjas gavo 2,25 balus ((3+0+3+3)/4=2,25)[4]. Pažymėtina, kad Sutartyje-2 nurodyta, jog detalus Paslaugų aprašymas ir kitos Paslaugų teikimo sąlygos pateikiamos Sutarties-2 1 priede Techninėje specifikacijoje, tačiau nenurodyta, kad pagal Sutartį-2 teikiamos paslaugos turi atitikti Tiekėjo pasiūlymą ir sukurtų ir paskelbtų internetinių siužetų trijose (iš keturių pasiūlytų) tinklalaidėse peržiūra turi būti ne mažesnė nei 3 000, t. y. sukurti ir paskelbti internetiniai siužetai tinklalaidėse turi atitikti kokybinius reikalavimus, kurie buvo vertinami ir už kurių išpildymą buvo suteikti balai, o tai reiškia, kad Sutarties-2 nuostatos neužtikrina potencialios naudos, kuri buvo apskaičiuota vertinant tiekėjų pasiūlymų ekonominį naudingumą, gavimą Sutarties-2 vykdymo metu. Nagrinėjamu atveju nustatyta, kad Sutartyje-2 neaptartas kriterijaus (T2) privalomumas, nėra aptarta jo teisinė galia bei Tiekėją įpareigojantis pobūdis. Atsižvelgiant į tai, darytina išvada, kad laimėjusiame pasiūlyme pateiktų trijose tinklalaidėse publikuotų laidų peržiūrų skaičius (daugiau nei 3 000 kartų) Sutarties-2 vykdymo metu neturės jokios reikšmės, t. y., nėra perkeltas į Sutartį-2, o duomenų, ar jie vykdomi Tarnyba neturi[5]. Atkreiptinas dėmesys, kad ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijai pirkimo sąlygose turi būti nustatomi ne dėl to, kad būtų galima palyginti tiekėjų pasiūlymus, o tam, kad pasiūlymų vertinimo metu pamatuota ekonominė nauda būtų įgyvendinta vykdant sudarytą pirkimo sutartį. Lietuvos Aukščiausias Teismas, formuodamas teisės taikymo praktiką, nurodė, kad tiekėjų pateikti atitikties nustatytiems ekonominio naudingumo kriterijams aprašymai (juose esantys tiekėjų įsipareigojimai ar patvirtinimai), susiję su įvairiais viešojo pirkimo sutarties vykdymo aspektais, privalo būti įtraukti į viešojo pirkimo sutartį bei vykdomi[6]. Neįtvirtinus ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų sudarytoje pirkimo sutartyje, perkančioji organizacija neįgyvendina tokių kriterijų nustatymo tikslo, t. y. sutarties vykdymo etape gauti tam tikrą ekonominę naudą (pvz., geresnę kokybę). Apibendrinant išdėstytą Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, rengdama Pirkimo dokumentus bei nustatydama kriterijų T2, neįtraukė jo į Sutartį-2, todėl neužtikrino jo privalomumo Sutarties-2 vykdymo metu, ir tuo pažeidė skaidrumo bei tiekėjų lygiateisiškumo principus (Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis). |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į Vertinimo išvados II dalyje nustatytus Įstatymo pažeidimus bei Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytą proporcingumo principą[7], Tarnyba sprendžia, kad tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija užtikrins, kad Tiekėjo pasiūlymo vertinimo rezultatai (Kriterijus T2) būtų vykdomi, Sutartis-2 galėtų būti tęsiama. Per 20 dienų nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos prašome raštu informuoti apie priimtus sprendimus, susijusius su nustatytų pažeidimų ištaisymu, pateikiant tai patvirtinančius dokumentus (pvz., Sutarties-2 pakeitimą, susitarimą su Tiekėju). Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“;
[2] Pirkimo dokumentų 12.1. punkto lentelės „Klausimynas techninių kriterijų vertinimui“ 2 punktas;
[3] Techninės specifikacijos 20.3 punktas;
[4] 2020-01-21 Tiekėjų pasiūlymų ekspertinio vertinimo anketa, 2020-01-29 Komisijos posėdžio protokolas Nr. 19;
[5] Šios vertinimo išvados surašymo dieną, pagal Perkančiosios organizacijos pateiktą informaciją, nei vienas internetinis siužetas nebuvo sukurtas ir paskelbtas tinklalaidėse;
[6] Lietuvos aukščiausiojo Teismo 2018-05-03 nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-178-378/2018;
[7] „3) proporcingumo. Šis principas reiškia, kad administracinio sprendimo mastas ir jo įgyvendinimo priemonės turi atitikti būtinus ir pagrįstus administravimo tikslus“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami