2020-11-03 PRS_Pirkimas495632_vertinimo išvada Nr. 4S-985
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai Lukiškių g. 2 01512 Vilnius El. p.
|
2020-11- |
Nr. |
4S- (7.28E) |
|
Į 2020-09-17
2020-10-14 |
Nr.
Nr. |
((5.55E-02)-5K-2015434)-6K-2005264 (5.55E-02)-6K-2005785 |
VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai
S.Konarskio g. 13
03109 Vilnius
El. p.
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimų* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„ES fondų ir kitų investicijų į švietimo ir mokslo infrastruktūrą masto ir poveikio vertinimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2020-07-05, pirkimo Nr. 495632; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-07-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
86 776,86 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis Pirkimo procedūrų vertinimas dėl ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų/po pasiūlymų pateikimo, iki sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Projektas – „Finansų ministerijos ES fondų investicijų vertinimas“ (Projekto Nr. 12.0.2-CPVA-V-203-01-008), VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
– |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
– |
IV dalis. Sprendimas
Vertinimo apimtyje Įstatymo pažeidimai nenustatyti, todėl Tarnyba neprieštarauja, kad Perkančioji organizacija tęstų Pirkimo procedūras. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1. |
|
Pirkimo dokumentuose nustatyta, kad ekonomiškai naudingiausias pasiūlymas išrenkamas pagal kainos (C), lyginamasis svoris ekonominio naudingumo įvertinime – 30 iš 100 balų, ir kokybės (T1) „Ekspertų komandos profesinė patirtis ir kvalifikacija“, lyginamasis svoris ekonominio naudingumo įvertinime – 70 iš 100 balų, santykį. Pirkimo dokumentuose[1] nurodyta, kad vertinant pasiūlymų atitiktį kriterijui T1, bus vertinama: Teorija grįsto vertinimo taikymo patirtis (parametras P1, lyginamasis svoris 0,25), Kaštų naudos analizės taikymo patirtis (parametras P2, lyginamasis svoris 0,20), Švietimo ir mokslo srities vertinimo patirtis (parametras P3, lyginamasis svoris 0,25), Mokslinių tyrimų, eksperimentinės plėtros ir inovacijų srities vertinimo patirtis (parametras P4, lyginamasis svoris 0,30). Perkančioji organizacija Ekonominio naudingumo kriterijaus parametrų vertinimo skalėje ir aprašyme (Pirkimo dokumentų 8 priedas) nurodė, kad už kiekvieną parametrą P1, P2, P3 ir P4 bus skiriami balai nuo 1 iki 3: 1 balas bus skiriamas už tai, kad tiekėjo ekspertas bus vadovavęs ar atlikęs 2 investicijų poveikio vertinimus (toliau – Vertinimas); 2 balai bus skiriami už tai, kad tiekėjo ekspertas bus vadovavęs ar atlikęs 3 Vertinimus; 3 balai bus skiriami už tai, kad tiekėjo ekspertas bus vadovavęs 4 Vertinimams ar atlikęs 4 ir daugiau Vertinimų. Pirkimo dokumentų 4.1.3.2 punkte[2] Perkančioji organizacija nustatė minimalius tiekėjo ekspertams keliamus kvalifikacijos reikalavimus, o papildomus balus numatė suteikti, jei šie reikalavimai bus viršijami. Įvertinus ES fondų ir kitų investicijų į švietimo ir mokslo infrastruktūrą masto ir poveikio vertinimo paslaugų sutarties projekte[3] (toliau – Sutarties projektas arba Sutartis) nustatytą ekspertų keitimo tvarką[4], matyti, kad, esant būtinumui, naujai pasitelkiamiems ekspertams yra keliami tik minimalūs Pirkimo dokumentuose nustatyti kvalifikacijos reikalavimai, t. y. šioje tvarkoje nenurodyta, kad tiekėjo naujai pasitelkiamas ekspertas turi atitikti tokius pačius kokybinius reikalavimus, kurie buvo vertinami ir už kuriuos buvo suteikiami papildomi balai, o tai reiškia, kad Sutarties projekto nuostatos, susiklosčius tam tikroms aplinkybėms, sudaro galimybę Perkančiajai organizacijai negauti potencialios naudos, kuri buvo apskaičiuota vertinant tiekėjų pasiūlymų ekonominį naudingumą, Sutarties vykdymo metu. Atsižvelgdama į išdėstytas nuostatas, Tarnyba rekomenduoja Perkančiajai organizacijai, jei vykdant Sutartį susiklostytų situacija, reikalaujanti eksperto keitimo, užtikrinti, kad naujai pasitelkiamas ekspertas atitiktų ne tik minimalius kvalifikacinius reikalavimus, bet tokius pačius kokybinius reikalavimus, kokius turėjo keičiamas ekspertas. |
|
2. |
|
Norime atkreipti dėmesį, kad pasiūlymų vertinimo kriterijų lyginamųjų svorių nustatymo ir balų suteikimo tvarkos derinys lemia, kiek svarbus yra kiekvienas pasiūlymų vertinimo kriterijus užtikrinant geriausią perkančiosios organizacijos mokamos kainos ir pagal pasiūlymus gaunamos kokybės santykį. Šis derinys taip pat parodo, kiek daugiau perkančioji organizacija yra linkusi mokėti už kokybiškesnius pasiūlymus, todėl siekiant racionaliai naudoti pirkimams skirtas lėšas pasiūlymų vertinimo kriterijų lyginamųjų svorių nustatymą ir balų suteikimo tvarką turėtų lemti ne perkančiosios organizacijos intuicija, o tinkama analizė bei simuliacijos, atliekamos prieš paskelbiant apie pirkimą, rezultatai. Tarnybai atlikus simuliacijas, matyti, kad: 1. kokybės kriterijaus parametro P1 vieno Vertinimo kaina yra 17 000 Eur be PVM, parametro P2 – 14 000 Eur be PVM, parametro P3 – 17 000 Eur be PVM, parametro P4 – 20 000 Eur be PVM (vieno Vertinimo kaina yra apytikslė/suapvalinta); 2. kokybės kriterijaus parametro P1 vieno Vertinimo kaina sudaro 19,59 proc., parametro P2 – 16,13 proc., parametro P3 – 19,59 proc., parametro P4 – 23,05 proc. visos Pirkimo vertės (Pirkimo vertė yra 86 776,86 Eur be PVM); 3. pirmas simuliacijos pavyzdys: Pirkimui pasiūlymus pateikia du tiekėjai, kurių pirmasis surinktų maksimalų balų skaičių (70 balų) pagal T1 kriterijaus „Ekspertų komandos profesinė patirtis ir kvalifikacija“ parametrus P1, P2, P3 ir P4, ir jo pasiūlyta kaina būtų maksimali, t. y. lygi planuojamai Sutarties vertei (86 776,86 Eur be PVM), o antrasis tiekėjas pagal visus T1 kriterijaus parametrus surinktų 63 balus, nes jo ekspertų komandos patirčiai trūksta tik vieno Vertinimo pagal parametrą P4 (pavyzdžiui, ekspertas yra vadovavęs 3 Vertinimuose, todėl jam skiriami 2 balai; ekspertui trūksta tik 1 Vertinimo, kad surinktų maksimaliai 3 balus), tačiau jo pasiūlyta kaina būtų 66 776,00 Eur be PVM. Taigi, susiklostytų situacija, jog laimėtų pirmasis tiekėjas, surinkęs maksimalius balus už kokybės kriterijų T1, t. y. pasiūlęs ekspertus, kurie būtų vadovavę ir atlikę maksimalų Perkančiosios organizacijos nustatytą Vertinimų skaičių, tačiau pasiūlęs maksimalią – 86 776,86 Eur be PVM kainą (bendras balas 93,09), o antrasis tiekėjas, kurio ekspertų komandai trūksta tik vieno Vertinimo pagal parametrą P4, kad pasiektų maksimalų Perkančiosios organizacijos nustatytą Vertinimų skaičių, tačiau kurio kaina daugiau nei 20 000 Eur be PVM mažesnė lyginant su pirmojo tiekėjo kaina, liktų antroje vietoje (bendras balas 93); 4. antras simuliacijos pavyzdys: Pirkimui pasiūlymus pateikia du tiekėjai, kurių pirmasis, analogiškai, kaip ir pirmajame pavyzdyje, surinktų maksimalų balų skaičių (70 balų) pagal T1 kriterijaus „Ekspertų komandos profesinė patirtis ir kvalifikacija“ parametrus P1, P2, P3 ir P4, ir jo pasiūlyta kaina būtų maksimali, t. y. lygi planuojamai sutarties vertei (86 776,86 Eur be PVM), o antrasis tiekėjas pagal visus T1 kriterijaus parametrus surinktų minimalų balų skaičių (pagal Pirkimo dokumentų 11.8 punktą[5] 35 balus). Šiuo atveju susiklostytų tokia situacija, jog antrasis tiekėjas, jeigu norėtų laimėti Pirkimą, turėtų pasiūlyti kainą su neigiama reikšme, t. y. turėtų sumokėti Perkančiajai organizacijai apytiksliai 14 500 Eur be PVM (bendras balas 65), tokiu atveju pirmasis tiekėjas liktų antroje vietoje (bendras balas 64,99). Apibendrinant tai, kas išdėstyta, rekomenduojame ateityje prieš paskelbiant apie pirkimus atlikti situacijos modeliavimus, tikslu pasitikrinti ar pagrįstai nustatyti pasiūlymų ekonominio naudingumo kriterijų lyginamieji svoriai bei taikomos ekonominio naudingumo skaičiavimo formulės. |
[1] Pirkimo dokumentų 8 priedo „Ekonominio naudingumo kriterijaus parametrų vertinimo skalė ir aprašymas“ lentelė;
[2] Pirkimo dokumentų 4.1.3.2 punktas: „Tiekėjo siūloma pagrindinių ekspertų grupė turi bendrai atitikti šiuos reikalavimus (kiekvienas pasiūlytas ekspertas turi atitikti bent vieną reikalavimą): 1. per pastaruosius 3 metus vadovavo ne mažiau kaip 1 investicijų poveikio vertinimui <...>, kuriame buvo taikytas teorija grįsto vertinimo požiūris <...>; 2. per pastaruosius 3 metus atliko ne mažiau kaip 1 investicijų poveikio vertinimą <...>, kuriame taikė kaštų naudos analizę; 3. per pastaruosius 3 metus atliko ne mažiau kaip 1 investicijų poveikio vertinimą <...>. 4. per pastaruosius 3 metus atliko ne mažiau kaip 1 investicijų poveikio vertinimą <...>.“;
[3] Pirkimo dokumentų 7 priedas;
[4] Sutarties projekto 8.13 punktas: „Jei tenka keisti ekspertą, kandidatas į jo vietą privalo turėti ne žemesnę kvalifikaciją, atitinkančią paslaugų pirkimo sąlygose nustatytus kvalifikacijos reikalavimus. Paslaugų teikėjas privalo Užsakovui pateikti siūlomo eksperto profesinės patirties aprašymą ir dokumentus, kuriais patvirtinama siūlomo eksperto kvalifikacijos atitiktis paslaugų pirkimo sąlygose nustatytiems kvalifikacijos reikalavimams. <...>.“;
[5] Pirkimo sąlygų 11.8 punktas: „Pasiūlymas privalo surinkti kokybę apibūdinančio kriterijaus T1, (antras kriterijus) minimalų 35 balų skaičių. Pasiūlymas nesurinkęs nustatyto minimalaus balų skaičiaus, bus atmetamas“;
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami