2020-10-08;Turto valdymo ir ūkio departamentas prie LR VRM, Pirkimo Nr. 497223
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Turto valdymo ir ūkio departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Audito paslaugos (VRM-D4-56)“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2020-07-25, pirkimo Nr. 497223; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-07-16) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur su PVM |
200 000,00 Eur su PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis Pirkimo procedūrų vertinimas dėl kvalifikacinių reikalavimų / po pasiūlymų pateikimo, iki sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Pirkimas finansuojamas 2014-2020 metų Europos Sąjungos lėšomis. Projektas – „2014 – 2020 Europos kaimynystės priemonės Latvijos, Lietuvos ir Baltarusijos bendradarbiavimo per sieną programa ir 2014 – 2020 Europos kaimynystės priemonės Lietuvos ir Rusijos Federacijos bendradarbiavimo per sieną programa. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
- |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
|
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
- |
|
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba Pirkimo vertinimo apimtyje Įstatymo pažeidimų nenustatė. Atsižvelgiant tai, kad Perkančioji organizacija atmetė vienintelio tiekėjo pasiūlymą (pasiūlyta kaina viršija Pirkimui skirtas lėšas), vadovaujantis Įstatymo 29 straipsnio 2 dalies 2 punkto nuostata, Pirkimas laikomas pasibaigusiu. |
Pastabos
|
1. Pirkimo dokumentų (Specialiosios sąlygos) „Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai“ 4.1 punkto 4 lentelės 4.1.5 papunktyje nustatytas kvalifikacinis reikalavimas tiekėjui „Tiekėjas per pastaruosius 3 metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) turi būti įvykdęs arba vykdo bent vieną ar daugiau panašią (-ias) sutartį (-is), kurios (-ių) dalykas yra Europos Sąjungos programų ar fondų lėšomis finansuojamų projektų auditų paslaugos, ir kurių bendra vertė ne mažesnė kaip 100 000 Eur su PVM <...>“, nors formaliai ir atitinka Kvalifikacijos metodikos[1] 21.1.4 punkto reikalavimus, tačiau, Tarnybos nuomone, yra pernelyg aukštas bei susijęs vien tik su finansavimu Europos Sąjungos programų ar fondų lėšomis. Tarnyba savo pastabą grindžia tuo, kad pagal CVP IS viešai skelbiamą informaciją, per pastaruosius trejus metus yra tik keletas sudarytų panašių sutarčių, (BVPŽ kodas 79200000), kurių vertės viršija 30 tūkst. Eur, kitos sutartys sudarytos vykdant mažos vertės pirkimus ir siekia apie 10 tūkst. Eur. Todėl tiekėjams pagrįsti patirtį (įvykdžius sutarčių už 100 tūkst. Eur) nėra paprasta. 2. Pirkimo dokumentuose nustatyti kvalifikaciniai reikalavimai, kuriuose reikalaujama iš tiekėjo bei eksperto patirties Europos Sąjungos (toliau – ES) programų ar fondų lėšomis finansuojamų projektų audituose. Perkančiosios organizacijos pateiktame paaiškinime[2], dėl minėtų reikalavimų nustatymo, nurodyta, kad reikalavimai tiekėjui nustatyti, atsižvelgiant į Europos Komisijos sudarytos techninės pagalbos grupės TESIM (https:tesim-enicbc.eu/support-to-programmes-and-projects) parengtas rekomendacijas, kuriose nurodyti bendrieji techninės užduoties reikalavimai, įskaitant ir reikalavimus (komandai, jos nariams), būtini norint organizuoti audito paslaugų pirkimą. Nustatant, kvalifikacinius reikalavimus, atkreiptinas dėmesys į tai, kad ES lėšų auditus gali atlikti bet kuri audito paslaugas teikianti įmonė, įrašyta į audito įmonių sąrašą, turinti patirties audito paslaugų teikime. Pastebėtina, kad pagal esamą teisinį reguliavimą, atliekant tokius auditus (įskaitant ir ES lėšomis finansuojamų projektų lėšų panaudojimo patikrinimą) nenumatoma jokių papildomų reikalavimų, todėl patirties siejimas su projekto lėšų panaudojimo šaltiniu, nepaisant to, kad toks reikalavimas nustatytas aukščiau paminėtose rekomendacijose ir Perkančiosios organizacijos teigimu, įmonių su tokia patirtimi skaičius yra pakankamas (virš 30 audito įmonių), Tarnybos nuomone, neužtikrina Įstatyme įtvirtinto proporcingumo principo laikymosi. Tarnyba apibendrindama pastabas, atsižvelgdama į tai, kad pasiūlymą Pirkimui pateikė tik vienas tiekėjas, rekomenduoja Perkančiajai organizacijai, rengiantis atlikti naujus pirkimus, atsakingai apsvarstyti keliamus kvalifikacinius reikalavimus, susijusius su „sutarčių vertėmis“ bei „tiekėjų/specialistų patirtimi“. |
[1] Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika, patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017-06-29 įsakymu
Nr. 1S-105.
[2] Perkančiosios organizacijos 2020-09-17 raštas Nr. 8D-1463 „Dėl dokumentų, susijusių su pirkimu Nr. 497223, pateikimo įvertinti“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami