UAB VAATC pirkimo vertinmo išvada 2020-10-09 Nr. 4S-908
UAB VAATC Lvovo g. 89-75 08104 Vilnius
El. p
|
|
2020-10-09 |
Nr. |
4S -- 4S-908 (7.4) |
Į
|
2020-10-06
|
Nr.
|
1.13-20/209
|
- VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „VAATC“ (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Šviečiamųjų televizijos laidų sukūrimo, transliavimo ir sklaidos paslaugos“ (2020-08-20 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CPV IS), pirkimo Nr. 503089) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas |
Supaprastintas atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Pirkimo vertė 70000 Eur be PVM (84700 Eur su PVM).
|
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
– |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Pirkimo dalinis vertinimas dėl kvalifikacinių reikalavimų ir ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų / po pasiūlymų Pirkimui pateikimo, iki Pirkimo sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
- |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. - |
Pirkimą vykdo Pirkimo komisija, sudaryta Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2020-08-13 įsakymu Nr. 1.24-VĮ-50/2020, (toliau – Komisija) pagal Pirkimo sąlygas, kurioms pritarta 2020-08-19 Komisijos posėdyje (protokolas Nr. 1), (toliau – Pirkimo sąlygos).
Tarnyba, atsižvelgdama į Pirkimo vertinimo apimtį, paprašė Perkančiosios organizacijos paaiškinti ir pagrįsti, kodėl pagal kvalifikacinį reikalavimą vertinama specialisto patirtis įgyta tik 2019 metais ir paaiškinti, kaip bus įvertinti pasiūlymai pagal Pirkimo sąlygų 10.5 punkte nustatytą pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo 3 kriterijaus „Efektyvumas“ 2 parametrą „siūlomo nacionalinės aprėpties televizijos kanalo (laidų kartojimui) vidutinis dienos pasiekimas (konsoliduoto žiūrėjimo duomenys (įskaitant 7 dienų atidėtą žiūrėjimą)“, kai tokie duomenys viešai neskelbiami (www.kantar.lt). Pateikti Perkančiosios organizacijos paaiškinimai[1] (toliau – Paaiškinimas).
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. |
Įstatymo 47 straipsnio 1 dalis[2]; Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[3]. |
|
Pirkimo sąlygų 3.2.3 punkte nustatytas kvalifikacinis reikalavimas, kad „Tiekėjas turi pasiūlyti bent vieną specialistą, kuris atitiktų žemiau nurodytus reikalavimus*: a) prodiuserio arba režisieriaus, arba scenaristo per 2019 metus patirtis TV laidų kūrimo aplinkosaugos tema ne mažiau kaip 3 laidose; b) TV laidos vedėjas, kuris vedė laidas ne mažiau kaip du sezonus per 2019 metus (viename sezone ne mažiau 5 laidų). * Tiekėjas gali siūlyti vieną asmenį abejoms pozicijoms, jei šis asmuo atitinka visus pozicijoms keliamus reikalavimus“. Pažymėtina, kad specialisto patirtis (kaip prodiuserio arba režisieriaus, arba scenaristo ir kaip TV laidos vedėjo) vertinama, išimtinai, įgyta tik 2019 metais. 1.1. Perkančioji organizacija Paaiškinime nurodė, kad „apie specialistų patirtį spręs pagal laidų kiekį per 2019 metus, įvertinusi, jog aplinkosaugos sritis yra dinamiška, pasižymi nuolatiniais tiek jos sampratos, tiek reikalavimų bei priemonių pokyčiais. Pavyzdžiui, neminint visų pasikeitimų, susijusių su atliekų sistemos reguliavimu bei organizavimu, vien Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymas per 2019 metus buvo keičiamas 3 kartus, o dar 4 pakeitimai įsigaliojo 2020 metais. Neužtikrinus to, kad specialistai turėtų aktualią patirtį aplinkosaugos temomis kūrime, kyla reali rizika Perkančiajai organizacijai patirti papildomų administracinių kaštų pirkimo sutarties vykdymo etape, susijusių su tiekėjo specialistų konsultavimu ir mokymais <...>“. Atsižvelgdama į Paaiškinimą, Tarnyba pažymi, kad nagrinėjamu atveju „aktualiausia“ patirtis būtų įgyta ne vien tik 2019 metais bet ir 2020 metais, laikotarpyje iki Pirkimo paskelbimo (iki 2020-08-20). 1.2. Perkančiosios organizacijos Paaiškinimas, kad „<...> laidos sėkmė bei tai kiek tikslinės auditorijos pasieks transliuojama žinia didžiąja dalimi priklauso nuo laidos vedėjo. Svarbiausi laidų vedėjo požymiai: žinomumas ir įsimenamumas. <...> Atsižvelgiant į tai bei įvertinusi, kad beveik visos televizijos laidos transliuojamos sezonais, o perkančiajai organizacijai svarbu, jog laidos vedėjas nebūtų pamirštas žiūrovo, nustatė, kad jo patirtį vertins pagal 2019 metų duomenis“. Tarnyba atkreipia dėmesį, kad pavyzdžiui, pagal viešai skelbiamą informaciją CVP IS (sutarčių viešinimas) analogiškos/panašios reklamos kampanijos paslaugos televizijoje, kurios apima keletą ciklų, sudaromos dažniausiai 3 metams, o tos kurios sudaromos vieneriems metams, paprastai neprasideda sausio 1 d. ir nesibaigia gruodžio 31 d., dažniausia apima dalį vienų ir dalį kitų metų (ciklai nesutampa su kalendoriniais metais). Tokiu būdu vienas ciklas paslaugų gali būti numatytas vienų metų pabaigoje, antras – kitų metų pradžioje. Kaip tai patvirtinantys pavyzdys galėtų būti tiekėjo pasiūlymas Pirkimui – pasiūlyme nurodyti „TV laidų ciklo transliacijos etapai: 2020 m. IV ketv., 2021 m. I-II ketv.“ (Pirkimo dokumentuose numatyta įsigyti 2 ciklus, ciklą sudaro ne mažiau kaip 10 vnt. TV laidų). Todėl laidos vedėjo „vertinamos patirties“ apribojimas dviem sezonais ir ne mažiau, kaip po 5 laidas vien tik 2019 metais yra nepagrįstas. Apibendrindama, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, pasirinkdama, vertinti specialistų įgytą patirtį tik konkrečiais metais nustatė kvalifikacijos reikalavimus neproporcingus siekiamam tikslui, dirtinai ribojančius tiekėjų konkurenciją ir tuo pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies nuostatą, Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą proporcingumo principą.
|
||
2 |
Įstatymo 55 straipsnio 5 dalis[4]; Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[5]. |
|
Pirkimo sąlygų 10.5 punkte nustatyti pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo kriterijai. Trečias kriterijus – efektyvumas (E), lyginamasis svoris – 30. Išskirti du parametrai: pirmas – siūlomo nacionalinės aprėpties televizijos kanalo (laidų transliavimui) vidutinis dienos pasiekimas (konsoliduoto žiūrėjimo duomenys (įskaitant 7 dienų atidėtą žiūrėjimą), lyginamasis svoris 0,6, antras – siūlomo nacionalinės aprėpties televizijos kanalo (laidų kartojimui) vidutinis dienos pasiekimas (konsoliduoto žiūrėjimo duomenys (įskaitant 7 dienų atidėtą žiūrėjimą), lydinamasis svoris 0,4. Nurodyta, kad „vertinamas 2020 m. I pusmečio mėnesių rodiklių vidurkis pagal TNS LT viešai paskelbtus TV auditorijos tyrimo rezultatus (www.kantar.lt)“. Tarnyba pažymi, kad „Kantar“ puslapyje skelbiami duomenys (pvz., TV KANALŲ VIDUTINIS DIENOS PASIEKIMAS %. 2020 SAUSIS. Konsoliduoto žiūrėjimo duomenys (įskaitant 7 dienų atidėtą žiūrėjimą) atspindi vidutinius rodiklius, t.y. apima tiek laidų, tiek jų kartojimų transliacijų duomenis. Perkančiosios organizacijos Paaiškinimas, kad tiekėjas pagal du parametrus gali pasirinkti du TV kanalus, vieną – laidų transliavimui, kitą – laidų kartojimui (bus vertinami skirtingi „Kantar“ duomenys) arba gali pasirinkti vieną TV kanalą pagal abu parametrus (bus vertinami tie patys „Kantar“ duomenys) yra nepagrįstas, nes „Kantar“ viešai neskelbia duomenų atskirai apie „laidų transliavimą“ ir „laidų kartojimą“. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, nustatydama pasiūlymų vertinimo kriterijų „Efektyvumas“, susidedantį iš dviejų parametrų, neužtikrino, kad tiekėjų pasiūlymuose pateiktos informacijos atitiktį nustatytiems parametrams būtų galima objektyviai patikrinti. Tai pažeidžia Įstatymo 55 straipsnio 5 dalies reikalavimus bei Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. |
||
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atsižvelgdama į nustatytus Įstatymo nuostatų pažeidimus, nurodytus Vertinimo išvados II dalyje, vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu[6], įpareigoja Perkančiąją organizaciją: 1. Nutraukti Pirkimo procedūras. 2. Informuoti Tarnybą raštu, per 21 d. d., apie įpareigojimo įvykdymą ir pateikti tai patvirtinančius dokumentus. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
Iš tiekėjo pasiūlymo Pirkimui visumos sprendžiama, kad Pirkimo sąlygų 3.2.1 punkte nustatyto kvalifikacinio reikalavimo „Tiekėjas ar jo pasitelkiamas transliuotojas turi teisę transliuoti sukurtus televizijos laidų ciklus nacionalinės aprėpties televizijos kanale“ atitiktį tiekėjas grindžia remdamasis „televizijos transliuotojo“ pajėgumais. Tačiau pasiūlyme „televizijos transliuotojas“ nepateikė EBVPD, o Komisija, vertindama tiekėjo EBVPD, nepaprašė tiekėjo patikslinti pasiūlymo. Atkreipiame dėmesį, kad pagal Įstatymo 49 straipsnio 1 dalį, rėmimasis kitų ūkio subjektų pajėgumais reiškia rėmimąsi kitų ūkio subjekto kvalifikacija, o vadovaujantis Įstatymo 49 straipsnio 4 dalimi, Perkančioji organizacija turi patikrinti, ar nėra tokio ūkio subjekto pašalinimo pagrindų. |
[1] 2020-10-06 raštas Nr. 1.13-20/209.
[2] „<...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs“.
[3] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[4] „Pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai neturi perkančiajai organizacijai suteikti neribotos pasirinkimo laisvės ir turi užtikrinti veiksmingą tiekėjų konkurenciją. Pasiūlymų vertinimo kriterijai turi būti suformuluoti taip, kad tiekėjų pasiūlymuose pateiktos informacijos atitiktį nustatytiems pasiūlymų vertinimo kriterijams būtų galima patikrinti. Kilus abejonių, perkančioji organizacija turi patikrinti tiekėjo pateiktos informacijos tikslumą ir įrodymus.“
[5] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[6] „Viešųjų pirkimų tarnyba turi teisę: <...> įtarusi šio įstatymo ir su jo įgyvendinimu susijusių teisės aktų pažeidimus ir vadovaudamasi teisingumo ir protingumo kriterijais, įpareigoti perkančiąją organizaciją sustabdyti pirkimo procedūras iki perkančiosios organizacijos pateiktų dokumentų ir sprendimų įvertinimo, o nustačiusi šiuos pažeidimus, – įpareigoti perkančiąją organizaciją nutraukti pirkimo procedūras, pakeisti ar panaikinti neteisėtus sprendimus ar veiksmus“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami