2020-09-30 UAB Ignitis grupės paslaugų centras
UAB „Ignitis grupės paslaugų centras“ Žvejų g. 14 09310 Vilnius
El. p. gpc@ignitis.lt
|
2020-09-30 Į 2020-09-18
|
Nr. Nr.
|
4S-876(7.4E) SD-85-20
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Ignitis grupės paslaugų centras“[1] (toliau – Ignitis) vykdomo pirkimo vertinimą (toliau – Vertinimas).
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„(2020-ESO-1173) COVID-19 infekcijos tyrimo paslaugos“ (pirkimo Nr. 502662; toliau – Pirkimas)
|
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (redakcija nuo 2020-08-01) (toliau – Įstatymas); UAB Verslo aptarnavimo centro (anksčiau, dabar – UAB „Ignitis grupės paslaugų centras“/Ignitis) generalinės direktorės 2019-08-01 įsakymu Nr. IS19-86 patvirtintas Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) |
Pirkimo būdas |
Mažos vertės Pirkimas neskelbiamos apklausos būdu pagal Aprašo 18.2.1 papunkčio nuostatas[2] |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
7 500,00 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis Pirkimo vertinimas (dėl Pirkimo būdo pagrįstumo) / iki sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
- |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas - |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
|
|
- |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
- |
IV dalis. Sprendimas
Pirkimo Vertinimo apimtyje Įstatymo pažeidimai nenustatyti, todėl Tarnyba neprieštarauja, kad UAB „Ignitis grupės paslaugų centras“ tęstų Pirkimo procedūras[3]. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1. |
|
Vertinamu atveju, Ignitis nurodė[4], jog mažos vertės Pirkimą pasirinko vykdyti neskelbiamos apklausos būdu, vadovaujantis Aprašo 18.2.1 papunkčiu: jei pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 15 000,00 Eur be PVM, pirkimas gali būti atliekamas neskelbiamos apklausos būdu. Tačiau pastebėtina, kad Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) priemonėmis sukūrus elektroninį Pirkimą, buvo pasirinktas vykdomo Pirkimo būdo neatitinkantis pirkimo šablonas, t. y. vietoj 01 Neskelbiama apklausa (vert. krit. – Kaina), pasirinktas šablonas – 12 Neskelbiamos derybos (2 žingsnių). Įstatymo 102 straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatyta, kad perkantysis subjektas CVP IS priemonėmis Tarnybai pateikia „kiekvienų pirkimo procedūrų <...> ataskaitą per 15 dienų pasibaigus pirkimo procedūroms <...> Ši ataskaita neteikiama, kai pirkimo sutartis sudaroma <...> atliekant <...> mažos vertės pirkimą.“ Taigi atsižvelgiant į tai, kad Ignitis, atlikus pirkimo procedūras, ataskaitos pagal Atn-1 formą nerengia, kai yra atliekamas mažos vertės pirkimas[5], šiuo atveju įvykdžius mažos vertės pirkimą, tačiau CVP IS pasirinkus netinkamą pirkimo šabloną, susiklostė dviprasmiška situacija, kadangi atvejais, kai pirkimai yra vykdomi neskelbiamų derybų būdu, pirkimo procedūrų ataskaita pagal Atn-1 formą privalo būti rengiama[6]. Tokios klaidos kaip netinkamo pirkimo šablono pasirinkimas įtakoja pirkimų informacijos kokybę bei iškreipia pagrindinius informacijos analizės pjūvius. Papildomai primename, kad informacija, kaip vykdant naujas pirkimų procedūras pasirinkti tinkamą pirkimo šabloną, pateikiama Tarnybos puslapyje patalpintame dokumente „Šablono pasirinkimas ir įkėlimas CVP IS“[7]. |
[1] Vadovaujantis Įstatymo 91 straipsnio nuostatomis, Pirkimas atliekamas kito perkančiojo subjekto vardu. Įgaliojusi organizacija – AB „Energijos skirstymo operatorius“.
[2] Pirkimas gali būti atliekamas neskelbiamos apklausos būdu, „jei numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė arba lygi 15 000 Eur (be PVM).“
[3] Tiekėjas, kurio pasiūlymas buvo pripažintas laimėjusiu, atsisakė pasirašyti sutartį (CVP IS pranešimo Nr. 8643512). Ignitis Tarnybai pateiktame 2020-09-18 rašte Nr. SD-85-20 nurodė, jog Pirkimu siekiamos įsigyti paslaugos ir toliau įmonei yra reikalingos, todėl neįvykus šiam Pirkimui, planuojamos vykdyti naujo pirkimo procedūros.
[4] Ignitis 2020-09-18 raštas Nr. SD-85-20 „Dėl neskelbiamos apklausos būdu vykdomo mažos vertės (2020-ESO-1173) COVID-19 infekcijos tyrimo paslaugos pirkimo“.
[5] Viešųjų pirkimų ir pirkimų ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017-06-06 įsakymu Nr. 1S-80, 11.2 papunktis.
[6] Viešųjų pirkimų ir pirkimų ataskaitų rengimo ir teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017-06-06 įsakymu Nr. 1S-80, 6 punktas.
[7] https://vpt.lrv.lt/uploads/vpt/documents/files/%C5%A0ablono%20pasirinkimas%20ir%20%C4%AFk%C4%97limas%20CVP%20IS.pdf
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami