Tarnyba pastebi, kad Perkančiojoje organizacijoje formuojama ydinga praktika vykdant kraujo paėmimo sistemos prekių pirkimus. Tarnybos nuomone, prie tokios situacijas galimai prisideda ir pati Perkančioji organizacija.
Pažymėtina, jog Tarnyba atliko viešojo pirkimo „Kraujo paėmimo sistemos prekės“ (2019-08-03 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS, pirkimo Nr. 447644) (toliau – Pirkimas) vertinimą, kurio metu nustačiusi pažeidimus dėl Techninės specifikacijos reikalavimų ir Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijų ir vertinimo tvarkoje nustatytų kokybės charakteristikos parametrų aprašymų ir balų suteikimo tvarkos[2], įpareigojo nutraukti šio Pirkimo procedūras. Siekdama užtikrinti tinkamas ir kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas tuo metu, kol buvo vykdomas Tarnybos vertinimas, Perkančioji organizacija atliko du mažos vertės pirkimus neskelbiamos apklauso būdu iš vienintelio tiekėjo – UAB „Multilabo“ (1 Pirkimas ir 2 Pirkimas), kuris iki tol tiekė kraujo paėmimo sistemos prekes. Tarnybai žinoma, jog po šių dviejų pirkimų, Perkančioji organizacija vykdė dar vieną mažos vertės pirkimą ir sudarė dar vieną analogišką sutartį su tuo pačiu tiekėju (2019-12-12 sutartis Nr. ST-19-337).
Laikotarpiu nuo tada, kai buvo įvykdytas Tarnybos vertinimo išvadoje nurodytas įpareigojimas nutraukti Pirkimo procedūras, iki dabar Perkančioji organizacija yra paskelbusi tris pirkimus, kuriais siekė įsigyti saugias vakuumines kraujo surinkimo sistemas (pirkimas Nr. 465552, 2019-12-10 skelbtas CVP IS; pirkimas Nr. 467581, 2019-12-25 skelbtas CVP IS; ir pirkimas Nr. 468439, 2020-01-09 skelbtas CVP IS). Pirkimo Nr. 465552 ir Pirkimo Nr. 467581 procedūros buvo nutrauktos, vienu atveju, pastebėjus pirkimo dokumentų ir techninės specifikacijos netikslumų, kitu atveju – nusprendus tikslinti techninę specifikaciją. Iki šiol Perkančioji organizacija dar nėra įvykdžiusi pirkimo procedūrų.
Atkreipiame dėmesį į tai, kad pirkimo procedūros nutraukiamos dėl netinkamai parengtų pirkimų dokumentų, nors Perkančioji organizacija yra atsakinga už tikslių, aiškių pirkimo dokumentų parengimą. Privalėdama užtikrinti nenutrūkstamą asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą, Perkančioji organizacija vykdo mažos vertės pirkimų procedūras, į kuriuos kviečiami konkretūs tiekėjai, motyvuojant tuo, kad „keisti prekių tiekėją itin trumpam laikotarpiui netikslinga, nes keičiantis kraujo surinkimo sistemos prekėms reikėtų perkalibruoti Poliklinikos automatizuotą sistemą preanalitiniam ir poanalitiniam mėginių apdorojimui, kas vertinant numatytą trumpą sutarties trukmę, Poliklinikai finansiškai būtų visiškai nenaudinga“.
Pagal turimus duomenis, matyti, kad Perkančioji organizacija iš UAB „Interlux“, kuriai priklauso UAB „Sormedica“, UAB „Medita“ ir UAB „Multilabo“, yra įsigijusi laboratorijos informacinės sistemos diegimo paslaugas (2019-06-11 Laboratorijos informacinės sistemos pirkimo sutartis Nr. ST-19-160/VP-74/IT), – prijungti laboratorijos prietaisai, sukurti įvairūs šios sistemos valdymo moduliai (bendrasis laboratorinių tyrimų, atsargų, kokybės kontrolės ir t.t.) ir pan. Pastebėtina, kad Perkančioji organizacija įvairias medicinines priemones ir įrangą, kurios tikėtina yra suderintos su minėta informacine sistema, perka iš UAB „Interliux“ įmonių grupės.
Perkančioji organizacija turėtų atsakingai rengti pirkimo dokumentus, kad išvengtų tokių situacijų, kurios gali paveikti sąžiningą ūkio subjektų konkurenciją ir nulemti neracionalų lėšų panaudojimą.
|
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami