2020-04-21, 4S-378, pirkimo Nr. 385773, Mažeikių rajono savivaldybės administracija
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Lietuvos Respublikos finansų ministerijai
VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai
Mažeikių rajono savivaldybės administracijai
|
|
2020-04-21 |
Nr. |
4S -- 4S-378 (7.29) |
Į |
2020-04-07 |
Nr. |
(24.78E-07)-6K-2002077 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Mažeikių rajono savivaldybės administracijos vykdyto viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Projekto „Viekšnių miesto kompleksinė plėtra“ rangos darbų pirkimas“, pirkimo Nr. 385773 (2018-09-17 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, toliau – CVP IS) (toliau – Pirkimas).
|
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas |
Supaprastintas atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
Pirkimo vertė 620300,17 Eur be PVM. Pirkimo sutarties vertė 748904,24 Eur su PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
UAB „VVARFF“ (kodas 169700486). 2018-09-28 rangos darbų sutartis Nr. MS-300. |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Dalinis vertinimas (ar Pirkimo objektas (ne)turėjo būti skaidomas į dalis) / Pirkimo vertinimas po Pirkimo sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Projektas „Viekšnių miesto kompleksinė plėtra“, kodas 08.2.1-CPVA-R-908-81-0003. VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA). |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. - |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Tiekėjas turi teisę verstis ta veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti - turi teisę vykdyti statybos darbus“ (Pirkimo sąlygų 87 punkto 2 lentelės 2.1 punktas).
[3] „Mažeikių rajono savivaldybės administracija (toliau - Administracija) atsakydama į Jūsų 2020-02-18 el. paštu pateiktą užklausą, informuoja, kad projekto „Viekšnių miesto kompleksinė plėtra“ rangos darbai (2018-09-28 sudaryta darbų pirkimo sutartis Nr. MS-300 su UAB “VVARFF”) pirkta, neskaidant į atskiras pirkimo dalis, kadangi:
- Pirkimo sutarčių vykdymas taptų per brangus, ekonomiškai nepagrįstas.
- Pirkimo procedūros užsitęstų laike, jei būtų atliekami atskiri pirkimai (turėjome praktikos iš 2007-2014 metų laikotarpio vykdomo projekto ,,Židikų miestelio centro sutvarkymas“, kai pirkome rangos darbus ir skaidėme pirkimo objektą į tris pirkimo dalis, vienai pirkimo daliai neatsirado norinčių dalyvauti pirkime, todėl tai daliai vėl skelbėme iš naujo viešuosius pirkimus ir vėlavome su projekto užbaigimu). Atkreiptinas dėmesys, kad pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 8 prioriteto „Socialinės įtraukties didinimas ir kova su skurdu“ 08.2.1-CPVA-R-908 priemonės „Kaimo gyvenamųjų vietovių atnaujinimas“ projektų finansavimo sąlygų patvirtinto Lietuvos Respublikos Vidaus reikalų ministro 2015-10-21 įsakymu Nr. 1V-833 aprašo 34.1 papunkčiu, projekto įgyvendinimo eigoje pratęsus įgyvendinimo terminą 10-50 proc. finansavimas iš valstybės biudžeto lėšų dalis sumažinama, atitinkamai padidinant pareiškėjo padidėjimą. Todėl atsižvelgiant į tai, buvo pasirinktas rangos darbų pirkimas neskaidant jo į atskiras pirkimo dalis.
- Skirtingų pirkimo objektų dalių įgyvendinimas yra glaudžiai susijęs ir Administracijai pirkimo sutarties vykdymas taptų per daug brangus ar sudėtingas techniniu požiūriu, ir dėl to Administracijai atsirastų būtinybė koordinuoti šių pirkimų dalių tiekėjus ir tai keltų riziką netinkamai įvykdyti pirkimo sutartį bei būtų sudėtinga techniniu požiūriu koordinuoti projektą.
- Projekto „Viekšnių miesto kompleksinė plėtra“ rangos darbų pirkimui buvo numatytas pirkimo būdas - Supaprastintas atviras konkursas. Jei Administracija būtų pirkimą skaidžiusi pirkimą į pirkimo dalis, nuo to pirkimo būdas nesikeistų.
- Taip pat būtų teisinga teigti, kad supaprastintų pirkimų skirtumas lyginant su tarptautiniais skaidymo į dalis požiūriu yra tas, jog supaprastintų pirkimų atvejais netaikoma pareiga pirkimo dokumentuose pateikti neskaidymo į dalis motyvus (VPĮ 28 straipsnio ir 35 str. 2 d. 9 punktas)“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami