2020-07-02 4S-596 pirkimo Nr. 350507 bei sutartys, VšĮ „Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stotis“
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ „Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stotis“ Smėlynės g. 23 35144 Panevėžys
| 2020-07-02 Į 2020-06-16 | Nr. Nr. | 4S-596 (7.4)E SD-389 | |||
I VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ „Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stotis“ (toliau – Perkančioji organizacija) 2017 m. gruodžio 14 d. Sutarties Nr. GS-260, sudarytos su UAB „Atvira karta“ vykdymo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris | „Greitosios medicinos pagalbos kvietimo kortelės formos Nr. 110/A elektroninės formos programinės įrangos sistemos palaikymas ir jos priežiūra“ (skelbtas 2017-10-19 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 350507) (toliau – Pirkimas_1); 2017 m. gruodžio 14 d. „Greitosios medicinos pagalbos kvietimo kortelės formos 110/A elektroninės formos programinės įrangos sistemos palaikymo ir priežiūros paslaugų teikimo sutartis Nr. GS-260 (toliau – Sutartis_1); 2019 m. lapkričio 21 d. Susitarimas dėl Sutarties_1 keitimo Nr. SD-503 (toliau – Susitarimas_1); 2019 m. gruodžio 17 d. Susitarimas dėl Sutarties_1 keitimo Nr. SD-533 (toliau – Susitarimas_2) |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM | Sutarties_1 vertė 108 900,00 Eur su PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | UAB „Atvira karta“ (301300587) |
Sutarties vertinimo apimtys / etapas | Dalinis Sutarties_1 vykdymo ir atliktų pakeitimų vertinimas / Sutartis_1 vykdoma |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[1]; Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas[2] |
Tarnyba nustatė, kad Perkančioji organizacija: 1) Pirkimo_1 pagrindu 2017 m. gruodžio 14 d. sudarė Sutartį_1. Sutarties_1 3.1 p. nustatyta, kad „maksimali programinės sistemos paslaugų apimtis 108 900,00 Eur su PVM. Šios paslaugos bus perkamos pagal Perkančiosios organizacijos poreikį, nebūtinai išperkant visą paslaugų kiekį. <...>, maksimalus galimas įsigyti 110/a formos kvietimo kortelių kiekis – 150.000 vnt. Sutarties_1 3.2 p. nustatyta, kad Sutarties kaina per visą Sutarties galiojimo laiką negali būti keičiama, išskyrus atvejus, kai teisės aktais pakeičiamas PVM tarifo dydis, taikomas perkamoms prekėms. <...>“. Sutarties_1 7.1 p. nustatyta, kad „sutartis įsigalioja nuo 2018 m. sausio 1 dienos ir galioja 24 mėnesius“. Skelbimo apie Pirkimą_1 II.2.7) p. nustatyta, kad sutarties trukmė – 24 mėnesiai. Sutarties termino pratęsimas nenumatytas. Pirkimo_1 sąlygų 14 p. nustatyta, kad „nuomos paslaugos trukmė – 24 mėnesiai“. 2) vadovaudamasi Įstatymo 89 straipsnio 3 dalimi[3] (Perkančioji organizacija 2020 m. birželio 17 d. el. laišku patikslino, kad pakeitimai atlikti, vadovaujantis Įstatymo 89 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatomis[4]) sudarė Sutarties_1 pakeitimus:
Perkančioji organizacija 2020 m. birželio 16 d. rašte „Dėl informacijos ir dokumentų pateikimo sutarčių vykdymo vertinimui“ Nr. SD-389 Sutarties_1 pakeitimus grindžia tuo, kad, „sudarant Sutartį_1, nebuvo galima tiksliai įvertinti, koks gali būti konkretus Elektroninių 110/a formos kortelių kiekis viso sutarties galiojimo laikotarpiu, nes 2017 m. lapkričio 16 d. (įsigaliojo 2018 m. sausio 01 d.) buvo pasirašyta sutartis su VšĮ Anykščių rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centru Dėl greitosios medicinos pagalbos dispečerinės tarnybos paslaugų Nr. GS-244 ir 2018 m. sausio 3 d. buvo pasirašyta sutartis su VšĮ Marijampolės greitosios medicinos pagalbos stotimi Dėl greitosios medicinos pagalbos dispečerinės tarnybos paslaugų Nr. GS-5“. Taip pat Perkančioji organizacija nurodo, kad 2019 m. lapkričio 25 d. buvo paskelbtas pirkimas Nr. 462973 dėl 110/A elektroninės formos programinės įrangos sistemos priežiūros, tačiau dėl gautų pretenzijų bei, atsižvelgiant į Tarnybos 2019 m. gruodžio 20 d. rekomendacijas, pirkimas buvo nutrauktas. Įvertinusi tai, kad pirkimo nepavyks įvykdyti iki Sutarties_1 termino pabaigos, t. y. iki 2019 m. gruodžio 31 d., Perkančioji organizacija atlikto antrąjį Sutarties_1 pakeitimą (Susitarimas_2). Tarnyba atkreipia dėmesį, kad sutartys su VšĮ Anykščių rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centru ir VšĮ Marijampolės greitosios medicinos pagalbos stotimi dėl greitosios medicinos pagalbos dispečerinės tarnybos paslaugų įsigaliojo Sutarties_1 vykdymo pačioje pradžioje[5], o Sutarties_1 pakeitimai atlikti Pirkimo_1 sąlygose bei Sutartyje_1 nustatyto paslaugų teikimo termino pabaigoje[6]. Įvertinus tai, Tarnybos nuomone, Perkančioji organizacija Sutarties_1 vykdymo metu turėjo pakankamai laiko tinkamai įsivertinti padidėjusius paslaugų kiekius ir pasiruošti bei įvykdyti pirkimo procedūras, užtikrinant nepertraukiamą paslaugų teikimą. Be to, įvertinus PVM sąskaitas – faktūras, susijusias su Sutarties_1 vykdymu, nenustatyta ženklaus paslaugų kiekio padidėjimo – visu Sutarties_1 vykdymo metu kortelių buvo įsigyjama vidutiniškai po 6516 vnt. per mėnesį. Taip pat nustatyta, kad Perkančioji organizacija pakankamai tiksliai įvertino reikalingą paslaugų kiekį ir tinkamai suplanavo lėšas, kadangi iki Pirkimo_1 sąlygose bei Sutartyje_1 numatyto paslaugų teikimo termino pabaigos (iki 2019 m. gruodžio mėn.) buvo įsigyta 148 990 vnt. 110/a formos kvietimo kortelių (Sutartyje_1 nustatytas maksimalus kortelių kiekis – 150 000 vnt.), kurių vertė – 108 166,76 Eur su PVM (Sutartyje_1 nustatyta maksimali paslaugų apimtis – 108 900 Eur su PVM). Atsižvelgus į aukščiau nustatytą, Tarnyba pažymi, kad Perkančiosios organizacijos nurodytos aplinkybės – ženkliai padidėję paslaugų kiekiai dėl prisijungusių VšĮ Marijampolės greitosios medicinos pagalbos stoties bei VšĮ Anykščių rajono savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros centro, siekis užtikrinti nepertraukiamą paslaugų teikimą, kuriomis remdamasi ji atliko Sutarties_1 pakeitimus, t. y. padidino Sutarties_1 kainą ir pratęsė paslaugų teikimo terminą, šiuo atveju negali būti vertinamos kaip nenumatytos aplinkybės, kurių protinga ir apdairi perkančioji organizacija negalėjo numatyti. Pažymėtina, kad Sutarties_1 pakeitimai galėjo būti atlikti, vadovaujantis Įstatymo 89 straipsnio 1 dalies 5 punkte nurodytu atveju, – jei pakeitimai nebūtų esminiai, kaip tai nustatyta Įstatymo 89 straipsnio 4 dalyje[7]. Šiuo atveju, atlikus Sutarties_1 pakeitimus, ekonominė Sutarties_1 šalių pusiausvyra pasikeitė tiekėjo, su kuriuo sudaryta ši sutartis, naudai, kaip tai nebuvo numatyta Sutartyje_1. Įvertinusi tai, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija Susitarimu_1 ir Susitarimu_2 atliko esminius Sutarties_1 pakeitimus ir tokiu būdu pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus bei neužtikrino Pirkimo tikslo, įtvirtinto Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte. | |
2. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[8]; Įstatymo 86 straipsnio 9 dalis[9] |
2017 m. gruodžio 14 d. sudarytą Sutartį_1 Perkančioji organizacija paviešino 2018 m. sausio 4 d., o 2019 m. lapkričio 21 d. Susitarimą_1 bei 2019 m. gruodžio 17 d. Susitarimą _2 paviešino 2020 m. balandžio 6 d., t. y. praleidus Įstatymo 86 straipsnio 9 dalyje nustatytą terminą. Taip pat nustatyta, kad nepaviešintas laimėjusio tiekėjo pasiūlymas Pirkimui. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pavėluotai paviešinusi Sutartį_1 ir jos pakeitimus, nepaviešinusi laimėjusio tiekėjo pasiūlymo, pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą skaidrumo principą bei Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies nuostatas. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- | - |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į Įstatymo pažeidimus, nustatytus šios vertinimo išvados II dalyje, Tarnyba: 1. vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja VšĮ „Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stotis“ paviešinti laimėjusio tiekėjo pasiūlymą; 2. rekomenduoja nedelsiant vykdyti naujas pirkimo procedūras dėl Greitosios medicinos pagalbos kvietimo kortelės formos Nr. 110/A elektroninės formos programinės įrangos sistemos palaikymo ir jos priežiūros paslaugų teikimo ir nutraukti 2017 m. gruodžio 14 d. Sutartį_1 bei 2019 m. gruodžio 17 d. Susitarimą_2. Prašome ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos, raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus dėl Tarnybos įpareigojimo bei rekomendacijos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
- | - |
Sutarties_1 sąlygų 4.1 p. nustatyta, kad GMP kvietimo kortelės formos Nr. 110/a programinės įrangos sistemos paslaugos apmokamos kiekvieną mėnesį pagal kvietimų skaičių, už šias paslaugas bus apmokama per 10 (dešimt) kalendorinių dienų nuo paslaugos priėmimo – perdavimo akto pasirašymo bei PVM sąskaitos – faktūros išrašymo dienos. GMP kvietimo kortelės formos Nr. 110/a sistemos paslauga bus perkama pagal poreikį, neįsipareigojant išpirkti viso paslaugų kiekio. Kvietimų skaičius už praėjusį mėnesį yra skaičiuojamas ne anksčiau kaip 10 (dešimtą) darbo dieną sekančio mėnesio. Nustatyta, kad PVM sąskaitos – faktūros dažniausiai buvo išrašomos anksčiau nei 10 (dešimtą) kito mėnesio darbo dieną, todėl vertintina, kad nebuvo laikomasi Sutarties_1 nuostatų, jog kvietimų skaičius už praėjusį mėnesį turi būti skaičiuojamas ne anksčiau kaip 10 darbo dieną sekančio mėnesio. Nustatyta, kad tik 5 PVM sąskaitos – faktūros išrašytos, vadovaujantis Sutarties_1 4.1 punkto nuostata. Taip pat nustatyta, kad ne visada buvo laikomasi Sutartyje_1 nustatytų apmokėjimo už suteiktas paslaugas terminų – t. y. už paslaugas būdavo atsiskaitoma vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo PVM sąskaitos – faktūros išrašymo dienos. |
II VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ „Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stotis“ (toliau – Perkančioji organizacija) 2019 m. kovo 18 d. Sutarties Nr. GS-65, sudarytos su UAB „Atvira karta“ vykdymo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data / sutarties pavadinimas, data, numeris | „GMP (Forma Nr. 110/a) elektroninės kvietimo kortelės mobilių darbo vietų nuomos paslauga“ (skelbtas 2019-02-26 CVP IS, pirkimo Nr. 422190) (toliau – Pirkimas_2) 2019 m. kovo 18 d. Viešojo pirkimo – pardavimo sutartis Nr. GS-65 (toliau – Sutartis_2); 2020 m. gegužės 7 d. Susitarimas dėl Sutarties_2 keitimo Nr. SD-317 (toliau – Susitarimas) |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-01-01) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Skelbiama apklausa |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM | Sutarties_2 vertė 33 819,17 Eur be PVM / 40 921,20 Eur su PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | UAB „Atvira karta“ (301300587) |
Sutarties vertinimo apimtys / etapas | Dalinis Sutarties_2 vykdymo, atlikto pakeitimo vertinimas / Sutartis_2 vykdoma |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[10]; Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1) punktas[11] |
Tarnyba nustatė, kad Perkančioji organizacija Pirkimo_2 pagrindu 2019 m. kovo 18 d. sudarė Sutartį_2, o 2020 m. gegužės 7 d., vadovaudamasi Įstatymo 89 straipsnio 3 dalimi[12] (Perkančioji organizacija 2020 m. birželio 17 d. el. laišku patikslino, kad pakeitimai atlikti, vadovaujantis Įstatymo 89 straipsnio 1 dalies 3 punkto nuostatomis[13]), sudarė Susitarimą. Susitarimu Perkančioji organizacija įsigijo papildomą GMP (Forma Nr. 110/a) elektroninės kvietimo kortelės mobiliąją darbo vietą ir padidino Sutarties_2 vertę 5 procentais – iki 42 967,26 Eur su PVM. Įvertinus tiekėjo pasiūlyme[14], bei Sutarties_2 priede Nr. 3 nurodytus įkainius, nustatyta, kad Perkančioji organizacija papildomą GMP (Forma Nr. 110/a) elektroninės kvietimo kortelės mobiliąją darbo vietą likusiam Sutartyje_2 nustatytam paslaugų teikimo terminui, kuris lygus 10 mėn. ir 11 dienų, įsigijo brangiau, t. y. didesniais, nei Sutartyje_2 nustatytais įkainiais. Atsižvelgiant į tai, kad Perkančioji organizacija nesivadovavo Sutartyje_2 nustatytomis kainodaros taisyklėmis, pažeidė skaidrumo principą, nustatytą Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje bei pirkimų tikslą, įtvirtintą Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte – racionaliai naudoti pirkimui skirtas lėšas. | |
2. | Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[15]; Įstatymo 86 straipsnio 9 dalis[16] |
2019 m. kovo 18 d. sudarytą Sutartį_2 Perkančioji organizacija paviešino 2019 m. balandžio 9 d. Nustatyta, kad Sutartis_2 paviešinta be tiekėjo pasiūlymo ir paslėptais įkainiais. Taip pat nustatyta, kad 2020 m. gegužės 7 d. Susitarimas dėl Sutarties_2 keitimo paviešintas 2020 m. birželio 8 d., t. y. praleidus Įstatymo 86 straipsnio 9 dalyje nustatytą terminą. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pavėluotai paviešinusi Sutartį_2 ir jos pakeitimą, nepaviešinusi laimėjusio tiekėjo pasiūlymo ir Sutartį_2 paviešinusi nepilna apimtimi, pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytą skaidrumo principą bei Įstatymo 86 straipsnio 9 dalyje įtvirtintas nuostatas. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- | - |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į Įstatymo pažeidimus, nustatytus vertinimo išvados II dalyje, Tarnyba: 1. vadovaudamasi Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja VšĮ „Panevėžio miesto greitosios medicinos pagalbos stotis“ ne vėliau kaip per 5 darbo dienas paviešinti laimėjusio tiekėjo pasiūlymą ir 2019 m. kovo 18 d. sutartį Nr. GS-65 pilna apimtimi; 2. rekomenduoja patikslinti Susitarimo nuostatas – įsigytos GMP (Forma Nr. 110/a) elektroninės kvietimo kortelės mobiliosios darbo vietos vertę, atsižvelgiant į paslaugų įkainius, nustatytus Sutartyje_2, bei į likusį šios sutarties vykdymo terminą. Prašome ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos, raštu informuoti Tarnybą apie priimtus sprendimus dėl Tarnybos įpareigojimo bei rekomendacijos. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
[1] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[2] Perkančioji organizacija turi siekti, kad prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai.
[3] Jeigu pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties vertė buvo peržiūrėta pagal joje nurodytas kainų peržiūros sąlygas, taikant šio straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktus ir 2 dalį, atsižvelgiama į patikslintą sutarties vertę.
[4] Pirkimo sutartis ar preliminarioji sutartis jos galiojimo laikotarpiu gali būti keičiama neatliekant naujos pirkimo procedūros pagal šį Įstatymą <...> kai pakeitimo poreikis atsirado dėl aplinkybių, kurių protinga ir apdairi perkančioji organizacija negalėjo numatyti, ir kai kartu yra šios sąlygos: a) pakeitimas iš esmės nepakeičia pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties pobūdžio; b) atskiro pakeitimo vertė neviršija 50 procentų, o bendra atskirų pakeitimų pagal šį punktą vertė – 100 procentų pradinės sutarties <...> vertės. Tokiais pakeitimais negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme pirkimui nustatytos tvarkos taikymo.
[5] 2017 m. lapkričio 16 d. Sutarties Nr. GS-244 „Dėl greitosios medicinos pagalbos dispečerinės tarnybos paslaugų“, sudarytos su VšĮ Anykščių rajono savivaldybės pirminės asmens sveikatos priežiūros centru, 9 p.: „Sutartis įsigalioja nuo 2018 m. sausio 1 d. ir galioja neterminuotai“.
2018 m. sausio 3 d. Sutarties Nr. GS-5 „Dėl greitosios medicinos pagalbos dispečerinės tarnybos paslaugų“, sudarytos su VšĮ Marijampolės greitosios medicinos pagalbos stotimi, 9 p.: „Sutartis įsigalioja nuo 2018-01-03 ir galioja neterminuotai“.
[6] Susitarimas_1 atliktas 2019 m. lapkričio 21 d., o Susitarimas_2 – 2019 m. gruodžio 17 d.
[7] Pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties pakeitimas jos galiojimo laikotarpiu laikomas esminiu pagal šio straipsnio 1 dalies 5 punktą, kai juo pakeičiamas pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties bendrasis pobūdis. Bet kuriuo atveju esminiais pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties pakeitimais laikomi tokie pakeitimai, kai tenkinama bent viena iš šių sąlygų <...>: 1) pakeitimu nustatoma nauja sąlyga, kurią įtraukus į pradinį pirkimą būtų galima priimti kitų kandidatų paraiškų, dalyvių pasiūlymų ar pirkimas sudomintų daugiau tiekėjų; 2) dėl pakeitimo ekonominė pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties pusiausvyra pasikeičia tiekėjo, su kuriuo sudaryta ši sutartis, naudai taip, kaip nebuvo aptarta pradinėje sutartyje; 3) dėl pakeitimo labai padidėja pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties apimtis; 4) kai tiekėją, su kuriuo sudaryta pirkimo sutartis ar preliminarioji sutartis, pakeičia naujas tiekėjas dėl kitų priežasčių, negu šio straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytos priežastys.
[8] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[9] Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje.
[10] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[11] Perkančioji organizacija turi siekti, kad prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai.
[12] Jeigu pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties vertė buvo peržiūrėta pagal joje nurodytas kainų peržiūros sąlygas, taikant šio straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktus ir 2 dalį, atsižvelgiama į patikslintą sutarties vertę.
[13] Pirkimo sutartis ar preliminarioji sutartis jos galiojimo laikotarpiu gali būti keičiama neatliekant naujos pirkimo procedūros pagal šį Įstatymą <...> kai pakeitimo poreikis atsirado dėl aplinkybių, kurių protinga ir apdairi perkančioji organizacija negalėjo numatyti, ir kai kartu yra šios sąlygos: a) pakeitimas iš esmės nepakeičia pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties pobūdžio; b) atskiro pakeitimo vertė neviršija 50 procentų, o bendra atskirų pakeitimų pagal šį punktą vertė – 100 procentų pradinės sutarties <...> vertės. Tokiais pakeitimais negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme pirkimui nustatytos tvarkos taikymo.
[14] 2019-02-22 Pasiūlymas Dėl GMP (Forma Nr. 110/A) elektroninės kvietimo kortelės mobilių darbo vietų nuomos paslaugos Nr. AK-20190222-2 VP
[15] Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.
[16] Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami