išvada 2020 (35)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Vilniaus miesto savivaldybės administracijai Konstitucijos pr. 3 09601 Vilnius
| 2020-09-09 Į 2020-07-23 2020-09-02 | Nr. Nr. | 4S-797 (7.4)E A39-851/20(3.10.15E-INF) el. paštu | |||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, susipažinusi su Vilniaus miesto savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) preliminariosiomis sutartimis[1], sudarytomis viešojo pirkimo „Vilniaus miesto ypatingos kategorijos susisiekimo komunikacijų su inžineriniais tinklais projektavimo ir statinio projekto vykdymo priežiūros paslaugos“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2019-08-11, Pirkimo Nr. 447314) (toliau – Pirkimas) pagrindu, atliko Pirkimo pagrindu vykdomo atnaujinto varžymosi „Nr. 481566:1: Ozo, Ukmergės ir Siesikų gatvių Vilniaus m. rekonstravimo techninio projekto parengimas“ vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data | „Nr. 481566:1: Ozo, Ukmergės ir Siesikų gatvių Vilniaus m. rekonstravimo techninio projekto parengimas“ (kvietimas pateikti pasiūlymus CVP IS priemonėmis išsiųstas 2020-04-09) (toliau – Atnaujintas varžymasis). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-03-19) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Atnaujintas tiekėjų varžymasis po preliminariųjų sutarčių sudarymo |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo vertė Eur be PVM | Planuojama Atnaujinto varžymosi vertė 500.000,00 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | – |
Pirkimo vertinimo apimtys / etapas | Išsamus Atnaujinto varžymosi vertinimas / nustatytas laimėtojas, iki sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
– | – |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
– | – |
IV dalis. Sprendimas
Vertinimo apimtyje Įstatymo pažeidimai nenustatyti, todėl Tarnyba neprieštarauja, kad Vilniaus miesto savivaldybės administracija tęstų Atnaujinto varžymosi procedūras. |
Pastabos
1. | - |
Vykdant Pirkimą, kurio pagrindu buvo sudarytos preliminariosios sutartys, Perkančioji organizacija pasirinko „fiksuoto įkainio su peržiūra“ kainodarą[2] – Pirkimo dokumentuose nurodė preliminarią paslaugų apimtį (66 666 val.), kuri pagal Kainodaros taisyklių nustatymo metodiką[3] yra laikoma maksimalia, galimą maksimalų paslaugų teikimo įkainį (150 Eur be PVM / val.) ir pareikalavo tiekėjų pasiūlymuose pateikti jų siūlomą valandinį įkainį[4]. Tokiu būdu tiekėjai konkuravo siūlydami valandinį įkainį. Vertinant Atnaujinto varžymosi sąlygas, nustatytas 2020-04-09 Kvietime pateikti pasiūlymus Atnaujintam varžymuisi pagal preliminarias sutartis dėl Vilniaus miesto ypatingos kategorijos susisiekimo komunikacijų su inžineriniais tinklais projektavimo ir statinio projekto vykdymo priežiūros paslaugų (toliau – Sąlygos), nustatyta, kad Atnaujintame varžymesi taip pat pasirinkta fiksuoto įkainio su peržiūra kainodara[5]. Tačiau kainodaros modelis Atnaujintame varžymesi skiriasi nuo Pirkimo kainodaros modelio, nes tiekėjai pasiūlyme turėjo nurodyti ne tik siūlomą paslaugų teikimo valandinį įkainį (Eur / val.), kuris negali būti didesnis nei tiekėjo pasiūlytas Pirkime, bet ir paslaugų teikimo trukmę (val.), o vertinama buvo bendra pasiūlymo kaina[6]. Atnaujinto varžymosi tikslas yra pasiekti galutinį rezultatą (projektavimo paslaugos turi būti suteiktos per 150 d. d.), o vertinama bendra pasiūlymo kaina (kas leidžia spręsti, kad nėra svarbu, kokį valandinį įkainį ir paslaugų teikimo trukmę valandomis (atskirai) savo pasiūlymuose nurodė tiekėjai). Nustatyta, kad tiekėjai, didindami paslaugų teikimo trukmę (valandomis), mažino paslaugų teikimo įkainius (Eur/val.), numatydami, kad vienu metu paslaugas teiks keli/keliolika darbuotojų. Pvz., Atnaujinto varžymosi laimėtojas paslaugų teikimo įkainį sumažino iki 29 Eur su PVM/val., „kainos“ pagrindime nurodė, kad paslaugas teiks 16 darbuotojų. Tarnybos nuomone, iš Atnaujinto varžymosi pasiūlymų pateikimo reikalavimų nėra galimybių įvertinti, ar tiekėjas pasiūlė ne didesnį įkainį nei Pirkime (140 Eur su PVM/val.). Taip pat pastebėtina, kad tiekėjo pasiūlytos paslaugų teikimo trukmės (val.) apskaita/kontrolė sutartyje nenumatyta. Visos šios nurodytos aplinkybės galimai neužtikrina racionalaus lėšų panaudojimo. Nagrinėjamu atveju nustatyta, kad pagal Perkančiosios organizacijos pasirinktą pasiūlymų vertinimo tvarką, laimėtoju pripažintas ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą pateikęs tiekėjas. Atsižvelgdama į nustatytą, Tarnyba rekomenduoja ateityje vykdant Atnaujinto varžymosi procedūras siekti, kad būtų užtikrintos Kainodaros taisyklių nustatymo metodikos nuostatos bei racionalus lėšų panaudojimas. | |
2. | - |
Nustatyta, kad Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 40-273/18(3.1.1E-TD2) „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės administracijos viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“ viešųjų pirkimų komisijos nariais paskirti V. J. bei A. V. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nedeklaravo savo kaip „komisijos nario“ statuso. |
[1] 2019-12-12 Preliminarioji sutartis Nr. A64-441/19, sudaryta su tiekėjų grupe: UAB TEC Infrastructure, Projektai ir Co, UAB ir TEC Industry, UAB;
2019-12-13 Preliminarioji sutartis Nr. A64-442/19, sudaryta su tiekėjų grupe: Vilniaus planas, SĮ ir Inžineriniai projektai, UAB;
2019-12-16 Preliminarioji sutartis Nr. A72-221/19, sudaryta su AB „Panevėžio keliai“;
2019-12-16 Preliminarioji sutartis Nr. A72-222/19, sudaryta su UAB „Plentprojektas“;
2019-12-16 Preliminarioji sutartis Nr. A72-223/19, sudaryta su tiekėjų grupe: UAB Viaprojektas, UAB „Uostamiesčio projektas“ ir Vilniaus Gedimino technikos universitetas;
2019-12-16 Preliminarioji sutartis Nr. A72-224/19, sudaryta su UAB „Atamis“;
2019-12-18 Preliminarioji sutartis Nr. A64-458/19, sudaryta su UAB „Kelprojektas“;
2019-12-18 Preliminarioji sutartis Nr. A64-459/19, sudaryta su UAB „Sweco Lietuva“.
[2] Pirkimo sąlygų 100 p.: „Preliminariojoje sutartyje fiksuojamas dalyvio šiam pirkimui pasiūlytas paslaugų įkainis, kuris preliminariosios sutarties galiojimo laikotarpiu bus laikomas maksimaliu tiekėjo siūlomu paslaugų įkainiu. Galutinė užsakomų paslaugų kaina fiksuojama pirkimo sutartyje“.
Pirkimo sąlygų 105 p.: „Preliminariojoje ir pirkimo sutartyse ir jų galimiems keitimo atvejams yra pasirinktas šis kainos apskaičiavimo būdas: fiksuoto įkainio su peržiūra“.
[3] Kainodaros taisyklių nustatymo metodika, patvirtinta 2017-06-28 Tarnybos direktoriaus įsakymu Nr. 1S-95 „Dėl kainodaros taisyklių nustatymo metodikos patvirtinimo“ (aktuali redakcija nuo 2019-01-24).
[4] Pirkimo sąlygų 3 priedas „Pasiūlymo forma“.
[5] Pirkimo sąlygų 105 p.: „Preliminariojoje ir pirkimo sutartyse ir jų galimiems keitimo atvejams yra pasirinktas šis kainos apskaičiavimo būdas: fiksuoto įkainio su peržiūra“.
Pirkimo sutarties projekto 1.2 p.: „Sutarčiai ir jos galimiems keitimo atvejams taikoma fiksuoto įkainio su peržiūra kainodara“.
[6] Preliminariosios sutarties 2 priedas „Atnaujinto varžymosi pasiūlymo formos pavyzdys“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami