2020-07-17 4S-654 pirkimo Nr. 472940 Kauno rajono savivaldybės administracija
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Kauno rajono savivaldybės administracijai Savanorių pr. 371 49500 Kaunas ; | 2020-07-17 Į 2020-07-01 2020-07-07 | Nr. Nr. Nr. | 4S-654 (7.4.)E SD-1748 SD-1801 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Kauno rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą (toliau – Vertinimas).
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Kūdikio kraitelis“[1] (skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje 2020-02-22, pirkimo Nr. 472940; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-12-31) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | Numatoma Pirkimo vertė vienai Pirkimo objekto daliai – 433 884,30 be PVM / 525 000,00 Eur su PVM. Iš viso dvi Pirkimo objekto dalys: Nr. 1 – kūdikio kraitelis – apie 1 950 vnt. ir Nr. 2 – kūdikio kraitelis – apie 1 950 vnt. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis Pirkimo vertinimas dėl pasiūlymų vertinimo ir laimėtojo pasiūlymo atitikties Pirkimo techninėje specifikacijoje nustatytiems reikalavimams. Vertinimas – iki sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas - |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
- |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Vertinimo apimtyje Įstatymo pažeidimai nenustatyti, todėl Tarnyba neprieštarauja, kad Kauno rajono savivaldybės administracija tęstų Pirkimo procedūras. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1. | ||
Dėl Pirkimo dokumentuose nustatytų neaiškių, dviprasmiškų, neišsamių reikalavimų prekėms: 1. Pirkimo sąlygų 1 priedo „Pasiūlymas dėl atviro konkurso „Kūdikio kraitelio pirkimas“ I ir II pirkimo dalių“ (toliau – Pasiūlymo forma) 5 punkte nurodyta, kad tiekėjas, teikdamas pasiūlymą turi užpildyti lentelę (analogišką Techninei specifikacijai), nurodant siūlomų prekių charakteristikas. Pasiūlymo formoje taip pat įtvirtinta, kad tiekėjai kartu su pasiūlymu turi pateikti prekių atitikimą reikalaujamoms charakteristikoms patvirtinančius dokumentus (prekių gramatūras, tankius, siūlų storius, siūlų kiekius, sudėtis, taip pat kitas reikalaujamas charakteristikas patvirtinančius dokumentus). Pirkimo sąlygų 2 priedo „Atviro konkurso „Kūdikio kraitelio viešasis pirkimas“ techninė specifikacija I ir II pirkimo dalims“ (toliau – Techninė specifikacija) lentelės 1 eilutėje „Kūdikio dėžė/lovelė“ nustatyta, kad dėžė turi būti saugi kūdikiui, toliau detalizuojant, kad jos sienos turi būti be paminkštinimo, be tarpų, kad kūdikis neįstrigtų (5 p.). Tiekėjai, vadovaudamiesi Pirkimo dokumentų 18 punktu, kaip įrodymą privalo pateikti prekių pavyzdį – kūdikio kraitelį – 1 vnt., tačiau iš Pasiūlymo formoje nurodyto, nėra aišku, kokius dokumentus tiekėjai turi pateikti tam, kad įrodytų, jog dėžė/lovelė yra saugi kūdikiui. Tai, kad šiuo atveju, Pirkimo sąlygose nenurodžius konkrečių dokumentų, kuriuos Perkančioji organizacija galėtų laikyti pakankamais tiekėjams įrodinėjant, jog dėžė/lovelė saugi kūdikiui, kūdikio dėžės/lovelės saugumas gali būti įrodinėjamas ir vertinamas įvairiai, patvirtina tiek Perkančiosios organizacijos priimti sprendimai, tiek skirtingai Pirkimo dalyvių teikiami dokumentai, turintys pagrįsti minėtos prekės atitiktį Techninėje specifikacijoje įtvirtintiems reikalavimams. Pavyzdžiui, įvertinusi dalyvio UAB „Korlėja“ pasiūlymą, Perkančiosios organizacijos nuolatinė viešųjų pirkimų komisija priėmė sprendimą[2], kad prekė neatitinka Techninės specifikacijos reikalavimo, kad dėžė saugi kūdikiui, nes „pateiktos kūdikio dėžės/lovelės dangčio kraštai aštrūs, matosi lenkimo linijos, atidarinėjant dėžę dangtis įplyšo“, t. y. tokiam sprendimui priimti pakako tik prekės pavyzdžio, o jokie dokumentai, patvirtinantys, jog dėžė saugi kūdikiui, pateikti ir tuo labiau vertinti nebuvo. Dokumentų, įrodančių prekės saugumą kūdikiui, neteikė ir kitas Pirkimo dalyvis – UAB „Šmikis“. Tuo tarpu, UAB „Prosapia“ pateikė QIMA ES sertifikatą – bandymo ataskaitą, iš kurio matyti, jog kūdikio dėžė/lovelė yra tinkama, t. y. nėra pagaminta iš kenksmingų medžiagų, galinčių daryti poveikį kūdikio sveikatai, taip pat – dėžės/lovelės techninį aprašymą, kuris patvirtina nustatytų matmenų prekės pagaminimą iš tvirto reikalaujamo sluoksnio kartono. 2. Be kitų, kūdikiui skirtų prekių, Pirkimu siekiama įsigyti ir kūdikio dėžę/lovelę. Techninėje specifikacijoje nurodyta, kad kūdikio kraitelį sudarantys gaminiai turi būti sudėti „į didelę, tvirtą, gražią, orui pralaidžią dėžę, kuri išvykose, o gal ir namuose, galėtų pasitarnauti kaip kūdikio lovelė – atskira saugi erdvė mažyliui“, t. y. turi būti galimybė kūdikio dėžę/lovelę naudoti ir kaip dėžę, ir kaip lovelę. Tai, kad kūdikio dėžė/lovelė turi galėti atlikti dvi funkcijas: ir kaip dėžė, ir kaip lovelė, patvirtino ir Perkančiosios organizacijos Pretenzijų nagrinėjimo komisija[3]. Atsižvelgiant į tai, bei įvertinus Pirkime dalyvaujančių tiekėjų pateiktus prekių – kūdikio dėžių/lovelių pavyzdžius, iš kurių matyti, kad dvejose (iš 3) kūdikio dėžių/lovelių yra galimybė išspausti rankenas, ką atlikus, dėžėse atsirastų tarpai, daroma išvada, kad Techninės specifikacijos lentelės 1 eilutėje „Kūdikio dėžė/lovelė“ įtvirtinti reikalavimai, kad dėžė būtų saugi kūdikiui (1 p.) bei, kad dėžutės sienos būtų be tarpų (5 p.), prieštarauja reikalavimui, nustatytam Techninės specifikacijos 1 eilutės 7 punkte: kad dėžė būtų patogi, kad būtų galima patogiai paimti ir panešti. 3. Techninės specifikacijos lentelės 3 eilutėje nurodyta neperšlampančios paklodės su guma sudėtis – 100 proc. medvilnė, padengta poliuretanu arba lygiaverte medžiaga, o 15 eilutėje – seilinukas – dvisluoksnis (pasiūtas iš dviejų audinio dalių): viršutinė dalis – iš 100 proc. medvilnės, be priemaišų ir papildomų sudedamųjų dalių, gramatūra ne mažesnė kaip 160 g/m2, apatinė dalis – 100 proc. medvilnė, laminuota poliuretanu arba lygiaverte medžiaga, gramatūra ne mažesnė kaip 110 g/m2. Vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos 2011-09-27 Reglamento (ES) Nr. 1007/2011 dėl tekstilės pluoštų pavadinimų ir susijusio tekstilės gaminių pluoštų sudėties ženklinimo ir žymėjimo 9 straipsnio „Daugiapluoščiai tekstilės gaminiai“ 1 punkto nuostata – „tekstilės gaminys ženklinamas arba žymimas mažėjančia seka nurodant visų sudėtyje esančių pluoštų pavadinimus ir masę procentais“, o 11 straipsnio „Daugiakomponenčiai tekstilės gaminiai“ 1 p. – „tekstilės gaminys, sudarytas iš dviejų arba daugiau tekstilės komponentų, kurių tekstilės pluoštų sudėtis yra skirtinga, turi turėti etiketę arba žymenį, kuriuose nurodoma kiekvieno komponento tekstilės pluošto sudėtis.“ Atsižvelgiant į tai, Techninės specifikacijos lentelės 3 ir 15 eilutėse įtvirtinti reikalavimai neperšlampančios paklodės su guma sudėčiai (100 proc. medvilnė, padengta poliuretanu arba lygiaverte medžiaga) ir seilinuko apatinei daliai (100 proc. medvilnė, laminuota poliuretanu arba lygiaverte medžiaga) nėra pakankami, kadangi nenurodyta poliuretano ar lygiavertės medžiagos pluošto masė procentais. |
[1] Pirkimą vykdo Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2019-05-16 įsakymu Nr. ĮS-890 „Dėl Kauno rajono savivaldybės administracijos nuolatinės viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“ sudaryta nuolatinė viešųjų pirkimų komisija.
[2] Kauno rajono savivaldybės administracijos nuolatinės viešųjų pirkimų komisijos 2020-05-06 posėdžio protokolas Nr. 13.
[3] Kauno rajono savivaldybės administracijos Pretenzijų nagrinėjimo komisijos 2020-06-02 posėdžio protokolas Nr. 22.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami