išvada 2020 (2)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijai 2020-02- Nr. 4S - (7.4)
Antakalnio g. 54 Į 2020-01-28 Nr. 7-25
10303 Vilnius
PIRKIMŲ VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Vilniaus technologijų ir dizaino kolegijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdytų pirkimų dalinį vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Mokomojo pastato, esančio Antakalnio g. 54, Vilnius, kondicionierių įrengimo darbų pirkimas“, Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (toliau – CVP IS) Nr. 463421, 2019-11-27 kvietimas pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 1); „Mokomojo pastato, esančio Antakalnio g. 54, Vilnius, vidaus patalpų kondicionierių montavimo darbų pirkimas“, CVP IS Nr. 463161, 2019-11-26 kvietimas pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 2); „Mokomojo pastato, esančio Antakalnio g. 54, Vilnius, auditorijų ir kabinetų vėdinimo sistemos įrengimo darbų pirkimas“, CVP IS Nr. 463137, 2019-11-26 kvietimas pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 3); „Mokomojo pastato, esančio Antakalnio g. 54, Vilnius, orinio šildymo įrenginių įrengimo darbų pirkimas“, CVP IS Nr. 463146, 2019-11-26 kvietimas pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 4); „Mokomojo pastato, esančio Antakalnio g. 54, Vilnius, orinio šildymo įrenginių įrengimo darbų pirkimas“, CVP IS Nr. 464355, 2019-12-03 kvietimas pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 5); „Mokomojo pastato, esančio Antakalnio g. 54, Vilnius, vidaus patalpų kondicionierių įrengimo darbų pirkimas“, CVP IS Nr. 464363, 2019-12-03 kvietimas pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 6); „Sieninių kondicionierių pirkimas“ CVP IS Nr. 464298, 2019-12-03 kvietimas pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 7); „Orinio šildymo įrenginių pirkimas“ CVP IS Nr. 464293, 2019-12-03 kvietimas pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 8); Orinio šildymo įrenginių pirkimas“ CVP IS Nr. 464298, 2019-11-27 kvietimas pateikti pasiūlymus (toliau – Pirkimas Nr. 9). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (aktuali redakcija nuo 2019-11-01) (toliau – Įstatymas), Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo, patvirtinto Tarnybos direktoriaus 2017-06-28 įsakymu Nr. 1S-97 (toliau – Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas) ir Perkančiosios organizacijos viešųjų pirkimų organizavimo taisyklių, patvirtintų Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2018-12-27 įsakymu Nr. 1-110 nuostatos |
Pirkimo būdas | Mažos vertės pirkimai: Pirkimas Nr. 1, Pirkimas Nr. 2, Pirkimas Nr. 3, Pirkimas Nr. 4, Pirkimas Nr. 5, Pirkimas Nr. 6, Pirkimas Nr. 7, Pirkimas Nr. 8 ir Pirkimas Nr. 9 – neskelbiama apklausa CVP IS priemonėmis |
Pirkimo Nr. 1 planuojama pirkimo sutarties vertė – 12 000,00 Eur su PVM, Pirkimo Nr. 1 sutarties vertė - 9 000,00 Eur be PVM / 10 890 Eur su PVM; Pirkimo Nr. 2 planuojama pirkimo sutarties vertė – 9 000,00 Eur su PVM, Pirkimo Nr. 2 sutarties vertė – 7 428,59 Eur be PVM / 8 988,59 Eur su PVM; Pirkimo Nr. 3 planuojama pirkimo sutarties vertė – 12 000,00 Eur su PVM, Pirkimo Nr. 3 sutarties vertė - 9 906,70 Eur be PVM / 11 987,11 Eur su PVM; Pirkimo Nr. 4 planuojama pirkimo sutarties vertė – 12 000,00 Eur su PVM, Pirkimo Nr. 4 sutarties vertė - 9 906,58 Eur be PVM / 11 986,58 Eur su PVM; Pirkimo Nr. 5 planuojama pirkimo sutarties vertė – 12 000,00 Eur su PVM, Pirkimo Nr. 5 sutarties vertė - 9 907,91 Eur be PVM / 11 988,57 Eur su PVM; Pirkimo Nr. 6 planuojama pirkimo sutarties vertė – 12 000,00 Eur su PVM, Pirkimo Nr. 6 sutarties vertė - 9 908,35 Eur be PVM / 11 989,10 Eur su PVM; Pirkimo Nr. 7 planuojama pirkimo sutarties vertė – 12 000,00 Eur su PVM, Pirkimo Nr. 7 sutarties vertė - 9 862,59 Eur be PVM / 11 933,73 Eur su PVM; Pirkimo Nr. 8 planuojama pirkimo sutarties vertė – 12 000,00 Eur su PVM, Pirkimo Nr. 8 sutarties vertė - 9 904,00 Eur be PVM / 11 983,84 Eur su PVM; Pirkimo Nr. 9 planuojama pirkimo sutarties vertė – 10 000,00 Eur su PVM, Pirkimo Nr. 9 sutarties vertė – 8 098,00 Eur be PVM / 9 798,58 Eur su PVM. | |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | Pirkimo Nr. 1, Nr. 2, Nr. 3 Nr. 4, Nr. 5 ir Nr. 6 sudarytų sutarčių rangovas - UAB „Duventa“, įmonės kodas 184269655; Pirkimo Nr. 7, Nr. 8 ir Nr. 9 sudarytų sutarčių tiekėjas - UAB „City – Line“, įmonės kodas 300623655 |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl dirbtinio skaidymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas | - |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 5 straipsnio 3 dalis[1], Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[2], Įstatymo 17 straipsnio 3 dalis[3] |
Dėl Pirkimo Nr. 1, Nr. 2, Nr. 3, Nr. 4, Nr. 5 ir Nr. 6 Pagal Perkančiosios organizacijos pateiktus dokumentus[4], nustatyta, kad Pirkimas Nr. 1, Nr. 2, Nr. 3, Nr. 4, Nr. 5 ir Nr. 6 (toliau – Pirkimai) buvo vykdomi neskelbiamos apklausos raštu būdu. Pirkimų paraiškos Nr. 1 – Nr. 6 parengtos 2019-11-19 – 2019-11-29[5]. Pirkimų paraiškose nurodyta, kad Pirkimai bus atliekami pagal Įstatymo 31 straipsnio 3 dalies 4[6] punkto reikalavimus ir pagal Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo 21.2.1 punktą[7], kai pirkimas gali būti atliekamas neskelbiamos apklausos būdu. Išnagrinėjus Perkančiosios organizacijos pateiktus dokumentus ir paaiškinimus nustatyta, kad Perkančioji organizacija, atlikdama darbų Pirkimus, dirbtinai juos išskaidė ir tuo išvengė Įstatyme ir Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytos pirkimų vykdymo tvarkos. Tarnyba savo išvadą grindžia sekančiais argumentais: 1. Perkančioji organizacija žinojo apie visų Pirkimų poreikį ir apimtis iš anksto, nes visų Pirkimų Nr. 1 – Nr. 6 paraiškas parengė panašiu laikotarpiu[8], kur numatė planuojamų sudaryti sutarčių vertes ir jas išskaidė tokiu būdu, kad neviršytų 10 000, 00 Eur be PVM. 2. Nors Pirkimų pavadinimai ir skiriasi, tačiau akivaizdu, kad Pirkimais įsigyjami analogiški kondicionierių įrengimo darbai, vidaus patalpų kondicionierių montavimo darbai, auditorijų ir kabinetų vėdinimo sistemos įrengimo darbai, orinio šildymo įrenginių įrengimo darbai, vidaus patalpų kondicionierių įrengimo darbai. Nagrinėjamu atveju, kaip matyti iš pateiktų dokumentų, techninių specifikacijų, perkami darbai yra tapatūs, t. y. darbai technologiškai panašūs bei atliekami tame pačiame objekte – Antakalnio g. 54, Vilnius. 3. Įvertinus Pirkimų sutartis, nustatyta, kad sutartiniai įsipareigojimai[9] ir įgyvendinimo terminai[10] yra analogiški, be to visos darbų Pirkimų sutartys pasirašytos laikotarpiu nuo 2019-12-05 iki 2019-12-10, t. y. sutarčių pasirašymo laikas panašus. Taigi, visi pagal Pirkimus įsigyjami darbai turi būti užbaigti tuo pačiu laikotarpiu. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba, vertina, kad Perkančioji organizacija tuo pačiu metu planavo ir įsigijo analogiškus darbus, kurių atlikimo laikas ir sutartiniai įsipareigojimai tapatūs, o dirbtinai išskaidžiusi Pirkimų vertes ir sudarydama atskiras sutartis - išvengė Pirkimams taikytinos paskelbimo tvarkos[11]. Įvertinus, tai, kas išdėstyta aukščiau, Tarnyba, konstatuoja, kad nors ir kiekvienos darbų sutarties vertė neviršija 10 000,00 Eur be PVM ir formaliai neprieštarauja Įstatymo 31 straipsnio 3 dalies 4 punkto ir Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo 21.2.1 punkto nuostatoms, kurios nustato neskelbiamos apklausos vykdymo sąlygas, tačiau nustatytos aplinkybės leidžia daryti išvadą, kad Perkančioji organizacija dirbtinai išskaidė faktinės, realios pirkimo sutarties vertę, siekdama išvengti Įstatyme ir Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo 21.2.1 punktą tvarkos apraše nustatytos pirkimų vykdymo tvarkos, tuo pažeisdama Įstatymo 5 straipsnio 3 dalies ir Įstatymo 17 straipsnio 3 dalies nuostatas. Taip pat Tarnyba pažymi, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus, nes viešai nepaskelbė apie pirkimus ir nesudarė galimybių, visiems norintiems rangovams dalyvauti pirkimuose ir pateikti pasiūlymus. Dėl Pirkimo Nr. 7, Nr. 8 ir Nr. 9 Pagal Perkančiosios organizacijos pateiktus dokumentus[12], nustatyta, kad Pirkimas Nr. 7, Nr. 8 ir Nr. 9 (toliau – Pirkimai) buvo vykdomi neskelbiamos apklausos raštu būdu. Pirkimų paraiškos Nr. 7 – Nr. 9 parengtos 2019-11-19 – 2019-11-29[13]. Pirkimų paraiškose nurodyta, kad Pirkimai bus atliekami pagal Įstatymo 31 straipsnio 3 dalies 4[14] punkto reikalavimus ir pagal Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo 21.2.1 punktą[15], kai pirkimas gali būti atliekamas neskelbiamos apklausos būdu. Išnagrinėjus Perkančiosios organizacijos pateiktus dokumentus ir paaiškinimus nustatyta, kad Perkančioji organizacija, atlikdama įrangos Pirkimus, juos dirbtinai išskaidė ir tuo išvengė Įstatyme ir Mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytos pirkimų vykdymo tvarkos. Tarnyba savo išvadą grindžia sekančiais argumentais: 1. Perkančioji organizacija žinojo apie visų Pirkimų poreikį ir apimtis iš anksto, nes visų Pirkimų Nr. 7 – Nr. 9 paraiškas parengė panašiu laikotarpiu[16], kur numatė planuojamų sudaryti sutarčių vertes ir jas išskaidė tokiu būdu, kad neviršytų 10 000,00 Eur be PVM. 2. Nors Pirkimų pavadinimai ir skiriasi, tačiau akivaizdu, kad Pirkimais įsigyjama analogiška įranga - sieniniai kondicionieriai ir orinio šildymo įrenginiai (du pirkimai). Nagrinėjamu atveju, kaip matyti iš pateiktų dokumentų, techninių specifikacijų, skirtingais pirkimais, perkama panašaus pobūdžio ir paskirties įranga. Įrenginiai perkami ir bus montuojami, įrengiami tame pačiame objekte – Antakalnio g. 54, Vilnius. 3. Įvertinus Pirkimų sutartis, nustatyta, kad sutartiniai įsipareigojimai[17] ir įgyvendinimo terminai[18] yra analogiški, be to visos įrangos pirkimo sutartys pasirašytos laikotarpiu nuo 2019-12-06 iki 2019-12-09, t. y. sutarčių pasirašymo laikas panašus. Taigi, visa pagal Pirkimus įsigyjama įranga turi būti pristatyta tuo pačiu laikotarpiu. Atsižvelgiant į išdėstytą, Tarnyba, vertina, kad Perkančioji organizacija tuo pačiu metu planavo ir įsigijo analogišką įrangą, kurių pristatymo laikas ir sutartiniai įsipareigojimai tapatūs, o dirbtinai išskaidžiusi Pirkimų vertes ir sudarydama atskiras sutartis – išvengė Pirkimams taikytinos paskelbimo tvarkos[19]. Įvertinus tai kas išdėstyta aukščiau, Tarnyba, konstatuoja, kad nors ir kiekvienos sutarties vertė neviršija 10 000,00 Eur be PVM ir formaliai neprieštarauja Įstatymo 31 straipsnio 3 dalies 4 punkto ir Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašo 21.2.1 punkto nuostatoms, kurios nustato neskelbiamos apklausos vykdymo sąlygas, tačiau nustatytos aplinkybės leidžia daryti išvadą, kad Perkančioji organizacija dirbtinai išskaidė faktinės, realios pirkimo sutarties vertę, siekdama išvengti Įstatyme ir Mažos vertės pirkimų tvarkos tvarkos apraše nustatytos pirkimų vykdymo tvarkos, tuo pažeisdama Įstatymo 5 straipsnio 3 dalies ir Įstatymo 17 straipsnio 3 dalies nuostatas. Taip pat Tarnyba pažymi, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus, nes viešai nepaskelbė apie pirkimus ir nesudarė galimybių, visiems norintiems tiekėjams dalyvauti pirkimuose ir pateikti pasiūlymus. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, atsižvelgdama į tai, kad Pirkimų pagrindu, sudarytos sutartys įvykdytos, apsiriboja vertinimu. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
[1] „Perkančioji organizacija neturi teisės skaidyti pirkimo, jeigu taip galėtų būti išvengta šiame įstatyme pirkimui nustatytos tvarkos taikymo <...>“;
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“;
[3] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“;
[4] Perkančiosios organizacijos 2020-01-28 raštas Nr. 7-25 ir 2020-02-05 el. paštu gauta informacija;
[5] 2019-11-27 Pirkimo Nr. 1 paraiška, 2019-11-19 Pirkimo Nr. 2 paraiška, 2019-11-19 Pirkimo Nr. 3 paraiška, 2019-11-19 Pirkimo Nr. 4 paraiška, 2019-11-29 Pirkimo Nr. 5 paraiška ir 2019-11-29 Pirkimo Nr. 6 paraiška;
[6] „Apie mažos vertės pirkimą gali būti neskelbiama <...>: 4) kai numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų) (be pridėtinės vertės mokesčio);
[7] „21.2. Atvejai, kada pirkimas gali būti atliekamas apklausos būdu – Neskelbiama apklausa:
21.2.1 jei numatoma pirkimo sutarties vertė yra mažesnė kaip 10 000 Eur (dešimt tūkstančių eurų) (be PVM);
[8] Paraiškos parengtos nuo 2019-11-19 iki 2019-11-29;
[9] Visos sutartys galioja iki 2020-03-14 ;
[10] Pagal sutartis visi darbai turi būti atlikti ne vėliau kaip iki 2020-02-14;
[11] Mažos vertės pirkimų aprašo 21.1.1 punktas;
[12] Žiūrėti 4 išnašą;
[13] 2019-11-29 Pirkimo Nr. 7 paraiška, 2019-11-29 Pirkimo Nr. 8 paraiška ir 2019-11-19 Pirkimo Nr. 9 paraiška;
[14] Žiūrėti 5 išnašą;
[15] Žiūrėti 6 išnašą;
[16] Paraiškos parengtos nuo 2019-11-19 iki 2019-11-29;
[17] Visos sutartys galioja iki 2020-02-28 ;
[18] Pagal sutartis visos prekės turi būti pristatytos ne vėliau kaip per 40 (keturiasdešimt ) kalendorinių dienų nuo sutarties įsigaliojimo dienos.
[19] Žiūrėti 11 išnašą.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami