VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijai
Paukštininkų g. 5,
56166 Kaišiadorys
|
2020-03-20
Į 2020-02-25
|
Nr.
Nr.
|
4S-281 (7.4.)E
SD-46
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris
|
„Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos mokinių nemokamo ir mokamo maitinimo paslaugos“ (toliau – Pirkimas)
|
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas
|
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2018-01-01) (toliau – Įstatymas);
Tarnybos direktoriaus 2017-06-28 įsakymu Nr. 1S-97 patvirtintas Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas)
|
Pirkimo būdas
|
Neskelbiama apklausa
|
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM
|
24500 Eur be PVM
|
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis)
|
Romos Čepulskienės individuali įmonė
į. k. 300069184
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Išsamus Pirkimo vertinimas /
po sutarties sudarymo procedūros
|
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija
|
-
|
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas.
|
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1.
|
Įstatymo 17 straipsnis 1 dalis[1];
Įstatymo 25 straipsnio 2 dalis[2]
|
Pirkimą vykdė Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2017-05-12 įsakymu Nr. V1-118 „Dėl viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“ sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau – Pirkimo komisija). Pirkimo komisija, vadovaudamasi Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2018-12-04 įsakymu Nr. V1-227 „Dėl viešųjų pirkimų konkurso organizavimo maitinimo paslaugoms įsigyti“ 2018-12-27 posėdžio protokolu[3] patvirtino Pirkimo sąlygas.
Pagal Perkančiosios organizacijos pateiktus dokumentus[4], nustatyta, kad Pirkimas buvo vykdomas neskelbiamos apklausos raštu būdu (Perkančioji organizacija rašte[5] nurodė, kad Pirkimas buvo atliekamas pagal mažos vertės pirkimų tvarkos Aprašo 21.2.3[6] punkto reikalavimus neskelbiamos apklausos būdu). Perkančioji organizacija pasirinktą Pirkimo būdą grindė[7] skubos aplinkybėmis - atsižvelgiant į Perkančiosios organizacijos nuostatuose įtvirtintą sąlygą, kad Perkančiosios organizacijos pareiga organizuoti mokinių nenutrūkstamą maitinimą ir į tai, kad mokinių maitinimo paslauga turėjo būti pradėta vykdyti nedelsiant nuo 2019 m. sausio 7 dienos bei įvertinus galimas pretenzijas dėl pirkimo laimėtojo ir atviro konkurso vykdymo terminus, Pirkimo komisija priėmė sprendimą Pirkimą vykdyti neskelbiamos apklausos būdu. Taip pat Perkančioji organizacija Tarnybai e-paštu siųstame 2020-03-10 laiške paaiškino, kad iki šio Pirkimo nuo 2017 m. liepos mėn. mokinių mokamo ir nemokamo maitinimo paslaugas[8] (toliau - 2017 m. mokinių maitinimo sutartis) teikė ta pati R. Čepulinskienės įmonė (pirkimas vykdytas apklausos būdu), nes prieš tai sudaryta mokinių maitinimo sutartis su UAB „Kretingos maistas“ dėl netinkamo sutarties vykdymo buvo nutraukta. Be to, Perkančioji organizacija 2018 m liepos 9 d. sudarė susitarimą[9] ir pratęsė 2017 m. mokinių maitinimo sutartį iki 2018 gruodžio 31 d.
Pažymėtina, kad Aprašo 21.2.3. punkte nustatyta, jog neskelbiama apklausa galima „kai dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo numatyti, būtina ypatingai skubiai įsigyti prekių, paslaugų ar darbų. <...>“ . Ši nuostata yra aiškinama siaurai ir taikoma išimtinais atvejais, kai tokio pirkimo neįmanoma atlikti kitais Įstatyme numatytais pirkimo būdais.
Nagrinėjamu atveju Perkančiosios organizacijos nurodytos aplinkybės negali būti vertinamos kaip nenumatytos ir nepriklausančios nuo Perkančiosios organizacijos dėl ko ypatingai skubiai reikėjo įsigyti maitinimo paslaugas, t. y. aplinkybės neatitinka Aprašo 21.2.3 punkte nurodytų privalomų sąlygų ir nepagrindžia negalimumo paslaugas pirkti Įstatymo nustatytais skelbiamų pirkimų terminais, atsižvelgiant į tai, kad nagrinėjamu atveju Perkančioji organizacija žinojo, jog 2017 m. maitinimo paslaugų sutartis pratęsta ir baigiasi 2018 m. gruodžio 31 d. , o jai reikia nenutrūkstamai organizuoti mokinių maitinimo paslaugas, todėl turėjo įvertinti situaciją ir savalaikiai įvykdyti konkurencingą mokinių maitinimo pirkimo procedūrą, tačiau to nepadarė.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas[10] (toliau- LAT) pažymėjo, kad ,,aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos“, viešasis pirkimas gali būti vykdomas, jei yra išpildomos visos jose nurodytos sąlygos. LAT pažymėjo, kad nenumatytais įvykiais reikėtų laikyti tokius įvykius, kurie neapsakomai viršija įprastines ekonominio ir socialinio gyvenimo ribas, pavyzdžiui, žemės drebėjimai ar potvyniai. Taip pat pažymėjo, kad nuostatos, įtvirtinančios neskelbiamo pirkimo procedūrą, „pagal kurias leidžiama nukrypti nuo taisyklių, turi būti aiškinamos griežtai ir išimtinių aplinkybių, pateisinančių leidžiančių nukrypti nuostatų taikymą, buvimo įrodinėjimo pareiga tenka asmeniui, siekiančiam jomis pasinaudoti. Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija nepagrįstai parinkdama neskelbiamą pirkimo būdą dėl ypatingos skubos ir neteisėtai pasinaudodama Aprašo 21.2.3 punkto nuostata „kai dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo iš anksto numatyti, būtina ypač skubiai įsigyti prekių, paslaugų ar darbų. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos“, pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus, kadangi Pirkimo vykdymo aplinkybės paneigia Perkančiosios organizacijos teisę vykdyti jį Aprašo 21.2.3 punkto nuostatomis. Atsižvelgiant į Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytus principus, Perkančioji organizacija galimybe neskelbti apie pirkimą gali naudotis tik pagrįstais atvejais ir išlaikydama viešųjų pirkimų principus, visų pirma − skaidrumo, todėl turi siekti apie pirkimus skelbti bei suteikti kuo didesnę galimybę suinteresuotiems rinkos dalyviams sudalyvauti pirkime.
|
2.
|
Įstatymo 5 straipsnio 5 dalis[11]
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[12]
Įstatymo17 straipsnio 2 dalis 1 punktas[13]
|
Pirkimo paraiškoje[14] viešajam pirkimui nurodyta maksimali planuojama sutarties vertė 1 metų laikotarpiui – 24500 Eur be PVM. Taip pat 2018-12-27 Komisija posėdžio protokolu[15] patvirtino nemokamo maitinimo pirkimo vertę - 24500 Eur be PVM. Atkreiptinas dėmesys, kad Pirkimo sąlygų 2 priedo „Techninė specifikacija“ 3 punkte nurodyta, kad perkama mokinių nemokamo ir mokamo maitinimo paslauga, o 19 punkte nustatyta, kad preliminarus maitinamų mokinių ir perkančiosios organizacijos darbuotojų kiekis per 1 dieną: mokiniai, besimaitinantys už asmenines (tėvų) lėšas 50, mokiniai, kuriems skirtas nemokamas maitinimas - 90, darbuotojai, besimaitinantys už asmenines lėšas - 20. Tokiu būdu tiekėjas įsipareigoja organizuoti ir teikti mokamas ir nemokamas maitinimo paslaugas visiems progimnazijoje besimokantiems mokiniams ir jos darbuotojams. Pažymėtina, kad šiuo atveju, vadovaujantis Pirkimo sąlygomis Pirkimo objektą sudaro ne tik nemokamo mokinių maitinimo, bet ir mokamo maitinimo paslaugos.
Pagal Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodikos[16] (toliau – Metodika) 4 punktą[17] – viešojo pirkimo vertė skaičiuojama įtraukiant visas mokėtinas sumas, todėl, šiuo atveju, į numatomo pirkimo vertę turėjo būti įskaičiuotos visos perkamos paslaugos, t. y. ne tik nemokamo mokinių maitinimo teikimo paslaugos, bet ir mokamo maitinimo paslaugos. Nagrinėjamu atveju nustatyta[18], kad Perkančioji organizacija sutarties vertę skaičiavo tik įvertinus progimnazijos mokinių nemokamo maitinimo 2017 m išlaidas/vertę, o tai neatitinka Metodikos 4 punkto reikalavimų.
Be to, pagal Pirkimo sąlygų 1 priedo „Pasiūlymas <...> “ formą, nustatyta, kad tiekėjai turi pateikti pasiūlymus, nurodydami tiek nemokamo (pusryčių ir pietų), tiek mokamo (pietų) maitinimo įkainius, tačiau kaip matyti mokamo maitinimo paslaugų įkainis ir jo bendra kaina nebuvo lyginama. Tarnyba konstatuoja, kad pirkdama tiek mokamo, tiek nemokamo maitinimo paslaugas, tačiau vertindama tik tiekėjų pateiktas nemokamo maitinimo (pusryčiai ir pietūs) kainas ir nevertindama, nelygindama visų perkamų - mokamo maitinimo paslaugų įkainių Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą, 2 dalies 1 punkte nustatytą racionalaus lėšų panaudojimo principą. Pažymėtina, kad Perkančioji organizacija nevertindama mokamo maitinimo paslaugos įkainių/kainos, neįsitikina, kad Sutartį sudaro racionaliai naudodama lėšas.
Atsižvelgiant į nustatytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 5 straipsnio 5 dalies reikalavimus, Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą bei šio straipsnio 2 dalies 1 punkte nustatytą racionalaus lėšų panaudojimo principą.
|
3.
|
Įstatymo 86 straipsnio 9 dalis[19],
Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[20]
|
Vadovaujantis Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies reikalavimais, jei pasiūlymai pateikiami raštu ir sutartis sudaroma raštu, laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį ir atliktus sutarties pakeitimus Perkančioji organizacija privalo paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) ne vėliau kaip per 15 dienų nuo sutarties sudarymo ar jų pakeitimo. Tuo tarpu Perkančioji organizacija 2019-01-03 sudarytos Pirkimo sutarties[21] (toliau - Sutartis) Pirkimo laimėjusio dalyvio pasiūlymo bei 2019-12-31 atlikto Sutarties pakeitimo[22] CVP IS nepaviešino ir tokiu būdu pažeidė Įstatymo 86 straipsnio 9 dalies reikalavimus ir Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą.
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į vertinimo išvados II dalies 3 punkte nustatytą pažeidimą, Tarnyba įpareigoja Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnaziją nedelsiant, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas CVP IS paviešinti Pirkimą laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą Sutartį bei atliktą Sutarties pakeitimą.
Atsižvelgiant į vertinimo išvados II dalies 1 bei 2 punktuose nustatytus pažeidimus, Tarnyba rekomenduoja Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijai organizuoti naujo maitinimo paslaugų pirkimo procedūras ir Sutartį nutraukti.
Tarnyba prašo ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šios vertinimo išvados gavimo dienos raštu informuoti apie priimtus sprendimus dėl Tarnybos rekomendacijos įvykdymo.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
|
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1.
|
|
Tarnyba atkreipia dėmesį į tai, kad Įstatymo 86 straipsnio 9 dalyje[23] įtvirtinta, kad Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties sudarymo ar jos pakeitimo turi paskelbti CVP IS.
Perkančioji organizacija privalo paskelbti visas pirkimų pagrindu sudarytas sutartis bei atliktus sutarties keitimus-susitarimus, nes kaip matyti CVP IS sutartys ir jų pakeitimai praktiškai nėra viešinami.
|
2.
|
|
Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu[24] paskirti Pirkimo komisijos nariai R. Š (Komisijos pirmininkas), L.S, V.M. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nėra pateikę privačių interesų deklaracijų - nedeklaravo savo kaip viešųjų pirkimų komisijos nario statuso, o L.B. pateiktoje privačių interesų deklaracijoje nėra deklaravusi savo kaip viešųjų pirkimų komisijos nario statuso, nors visi dalyvavo Pirkimo komisijos posėdžiuose priimant sprendimus dėl Pirkimo.
|
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] Atliekant mažos vertės pirkimus, taikomos šio įstatymo I skyriaus <...> nuostatos ir Viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintame mažos vertės pirkimų tvarkos apraše nustatytos taisyklės.
[3] 2018-12-27 Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos Viešųjų pirkimų komisijos posėdžio protokolas Nr. 5;
[4] 2020-01-10, 2020-02-25 Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos raštai „Dėl informacijos pateikimo“ Nr. SD-9, Nr. SD-46;
[5] 2020-02-25 Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos raštas „Dėl informacijos pateikimo“ Nr. SD - 46;
[6] 21.2.3. „kai dėl įvykių, kurių perkančioji organizacija negalėjo iš anksto numatyti, būtina ypač skubiai įsigyti prekių, paslaugų ar darbų.. Aplinkybės, kuriomis grindžiama ypatinga skuba, negali priklausyti nuo perkančiosios organizacijos“
[7] 2020-01-10, 2020-02-25 Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos raštai „Dėl informacijos pateikimo“ Nr. SD -9, Nr. SD-46;
[8] 2017 m. liepos 14 d. Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos nemokamo ir mokamo mokinių maitinimo paslaugos pirkimo-pardavimo sutartis Nr. VP -7;
[9] 2018 m. liepos 9 d. susitarimas Nr. 1 „Dėl 2017 m. liepos 14 d. Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos nemokamo ir mokamo mokinių maitinimo paslaugos pirkimo-pardavimo sutarties Nr. VP -7 pakeitimo“.
[10] 2009 m. lapkričio 13 d. Civilinė byla Nr. 3K-3-505/2009;
[11] „Numatoma pirkimo vertė apskaičiuojama pagal viešųjų pirkimų tarnybos patvirtintą pirkimo vertės apskaičiavimo metodiką.“
[12] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“.
[13] Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai;
[14] 2018 m. gruodžio 11 d. Pirkimo paraiška;
[15] 2018-12-27 Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos viešųjų pirkimų komisijos posėdžio protokolas Nr. 5;
[16] Numatomos viešojo pirkimo ir pirkimo vertės skaičiavimo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017-06-27 įsakymu Nr. 1S-94.
[17] Pirkimo vertė skaičiuojama įtraukiant visas mokėtinas sumas (nepriklausomai nuo finansavimo šaltinių) be pridėtinės vertės mokesčio <...>;
[18] 2018-12-27 Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos viešųjų pirkimų komisijos posėdžio protokolas Nr. 5.
[19] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. Šis reikalavimas netaikomas pirkimams, kai pasiūlymas pateikiamas žodžiu arba pirkimo sutartis sudaroma žodžiu, pirkimams, kurie atlikti neskelbiamų derybų būdu (mažos vertės pirkimų atveju – neskelbiant apie pirkimą) esant šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto b ir c papunkčiuose ir 6 dalies 5, 6, 7 punktuose nustatytoms sąlygoms, jeigu jų metu laimėjusiu dalyviu nustatomas fizinis asmuo, ir esant šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto a papunktyje nustatytai sąlygai, taip pat laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalims, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu paskelbti informacijos. Tokiu atveju perkančioji organizacija turi sudaryti galimybę susipažinti su nepaskelbtomis laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalimis.“;
[20] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“;
[21] 2019 m. sausio 3 d. Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos nemokamo ir mokamo mokinių maitinimo paslaugos pirkimo-paradavimo sutartis Nr. F2-1;
[22] 2019 m. gruodžio 31 d. Susitarimas Nr. 1 „Dėl 2019 m. sausio 3 d. Kaišiadorių Vaclovo Gir\žado progimnazijos nemokamo ir mokamo mokinių maitinimo paslaugos pirkimo-pardavimo sutarties Nr. F2-1 pakeitimo“.
[23] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį, preliminariąją sutartį ir šių sutarčių pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų informacijos ir duomenų apsaugą reguliuojantiems teisės aktams arba visuomenės interesams, pažeistų teisėtus konkretaus tiekėjo komercinius interesus arba turėtų neigiamą poveikį tiekėjų konkurencijai, ne vėliau kaip per 15 dienų nuo pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties sudarymo ar jų pakeitimo, bet ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo pagal jį pradžios Viešųjų pirkimų tarnybos nustatyta tvarka turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje. Šis reikalavimas netaikomas pirkimams, kai pasiūlymas pateikiamas žodžiu arba pirkimo sutartis sudaroma žodžiu, pirkimams, kurie atlikti neskelbiamų derybų būdu (mažos vertės pirkimų atveju – neskelbiant apie pirkimą) esant šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto b ir c papunkčiuose ir 6 dalies 5, 6, 7 punktuose nustatytoms sąlygoms, jeigu jų metu laimėjusiu dalyviu nustatomas fizinis asmuo, ir esant šio įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 2 punkto a papunktyje nustatytai sąlygai, taip pat laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalims, kai nėra techninių galimybių tokiu būdu paskelbti informacijos. Tokiu atveju perkančioji organizacija turi sudaryti galimybę susipažinti su nepaskelbtomis laimėjusio dalyvio pasiūlymo, pirkimo sutarties ar preliminariosios sutarties dalimis.“;
[24] Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos direktoriaus 2017-05-12 įsakymas Nr. V1-218 „Dėl viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami