VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
UAB „Utenos komunalininkas“
Rašės g. 4
28197 Utena
|
|
2020-01-23
|
Nr.
|
4S-77 (7.4)
|
|
|
|
Į 2019-12-17
2020-01-16
|
Nr.
|
SD-412
SD-22
|
|
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Utenos komunalininkas“ (toliau – Perkančioji organizacija) 2016-03-16 su UAB „Luktarna“ (dabar UAB „Viada LT“) sudarytos Prekių viešojo pirkimo-pardavimo sutarties Nr. UK-2016/03/18 vykdymo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris
|
2016-03-18 Prekių viešojo pirkimo-pardavimo sutartis Nr. UK-2016/03/18 (toliau – Sutartis)
Sutartis sudaryta įvykdžius atviro konkurso „Degalai transporto priemonėms“ procedūras, skelbtas 2015 m. lapkričio 26 d. Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 169628
|
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas
|
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (toliau – Įstatymas)
|
Pirkimo būdas
|
Atviras konkursas
|
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM
|
Sutarties vertė 496 216,53 Eur be PVM
|
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis)
|
UAB „Luktarna“ (dabar UAB „Viada LT“; toliau – Tiekėjas)
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Išsamus Sutarties vertinimas
|
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija
|
-
|
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas
|
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
-
|
Įstatymo (redakcija nuo 2017-07-01) 17 straipsnio 1 dalis[1]
Įstatymo (redakcija nuo 2017-07-01) 17 straipsnio 2 dalis[2]
|
Sutartyje nurodyta, kad numatoma Sutarties pabaiga – po 36 mėnesių nuo Sutarties pasirašymo dienos[3] ir bendra Sutarties kaina neturi viršyti 600 422,00 EUR su PVM, PVM sudaro 104 205,47 EUR (Sutarties kaina be PVM – 496 216,53 EUR)[4]. Pažymėtina, kad šiuo atveju Sutarties pabaiga apibrėžta dviem sąlygomis, todėl Sutartis baigiasi tuomet, kai išpildoma bent viena iš minėtų sąlygų, t. y. baigiasi 36 mėn. Sutarties vykdymo laikotarpis arba išperkama benzino, dyzelinio kuro ir suskystintų automobilinių dujų (toliau – degalai) už 496 216,53 EUR be PVM.
Sutarties šalys, pasibaigus Sutartyje nurodytam 36 mėn. Sutarties vykdymo laikotarpiui, 2019-03-15 pasirašė Papildomą susitarimą prie Sutarties Nr. UK-P2019/03/15 (toliau – Papildomas susitarimas), kuriuo pratęsė degalų tiekimą pagal Sutartį iki Perkančioji organizacija atliks naujas pirkimo procedūras ir sudarys naują degalų tiekimo sutartį. Perkančioji organizacija paaiškino, kad degalų tiekimo pagal Sutartį pratęsimą sąlygojo objektyvios priežastys – kilę teisminiai ginčai dėl degalų transporto priemonėms vykdytų viešųjų pirkimų, dėl ko naujų pirkimų procedūrų iki 2019-03-18 baigti nepavyko. Siekdama užtikrinti, kad nebūtų sutrikdyta nepertraukiama ir sklandi įmonės veikla, Perkančioji organizacija pasirašė minėtą papildomą susitarimą prie Sutarties[5]. Iš pateiktų dokumentų matyti, kad teisminiai ginčai dėl Degalų transporto priemonėms pirkimo Nr. 422276, skelbto CVP IS 2019-02-19, baigėsi 2019-06-26[6], o dėl Degalų transporto priemonėms pirkimo Nr. 417004, CVP IS skelbto 2019-01-11 – 2019-09-06[7]. Naują Degalų transporto priemonėms pirkimą Nr. 464862 Perkančioji organizacija CVP IS paskelbė 2019-12-08.
Tarnyba nustatė, kad Perkančioji organizacija nuo Sutarties pradžios iki 2018 m. rugpjūčio mėnesio pabaigos pagal Sutartį iš Tiekėjo įsigijo degalų už 521 801,09 EUR be PVM[8]. Atkreiptinas dėmesys, kad Perkančioji organizacija netinkamai vykdė Sutarties priežiūrą – nekontroliavo perkamų pagal Sutartį degalų bendros kainos, dėl ko dar nepasibaigus 36 mėnesių Sutarties vykdymo laikotarpiui, 29-ojo Sutarties vykdymo mėnesio pabaigoje jau buvo viršyta Sutartyje numatyta bendra maksimali Sutarties kaina. Atsižvelgiant į tai, Tarnyba konstatuoja, kad vadovaujantis Sutarties nuostatomis, faktiškai Sutartis baigėsi 2018 m. rugpjūčio mėnesį, o ne 2019 m. kovo 18 d., kaip teigia Perkančioji organizacija. Pažymėtina, kad Perkančioji organizacija turi pareigą užtikrinti tinkamą sutarties vykdymo priežiūrą ir sutartį vykdyti vadovaujantis jos nuostatomis.
Apibendrinant išdėstytą, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, pirkdama degalus iš Tiekėjo pagal pradinę bei Papildomu susitarimu pakeistą Sutartį po to, kai buvo išpirkta Sutartyje nurodyta bendra maksimali Sutarties suma, nesivadovavo Sutarties 3.1 punkto nuostatomis, neatsižvelgė į vieną iš Sutarties galiojimo sąlygų, degalus toliau pirko pagal Sutartį nevykdydama naujos viešojo pirkimo procedūros ir tuo pažeidė Įstatymo (redakcija nuo 2017-07-01) 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus bei 2 dalyje įtvirtintą pirkimo tikslą.
|
-
|
Įstatymo (redakcija nuo 2015-07-02) 3 straipsnio 1 dalis[9]
Įstatymo (redakcija nuo 2015-07-02) 18 straipsnio 11 dalis[10]
|
Nustatyta, kad įvykdžiusi Pirkimą, Perkančioji organizacija su Tiekėju 2016-03-18 sudarė Sutartį, tačiau šią sutartį CVP IS paviešino[11] vėliau nei nustatyta Įstatyme (redakcija nuo 2015-07-02). Taip pat nustatyta, kad Perkančioji organizacija Sutartį ir Tiekėjo pasiūlymą[12] paskelbė ne pilna apimtimi, t. y. Sutartyje uždengė Tiekėjo taikomą nuolaidą Eur litrui degalų, o Tiekėjo pasiūlyme uždengė nurodytus trijų dienų 1 litro degalų įkainius (1 lentelė), jų aritmetinį vidurkį (1 lentelė, 2 lentelė) bei siūlomą nuolaidą Eur litrui degalų (2 lentelė), paviešindama tik bendrą Sutarties ir pasiūlymo kainą.
Įstatymo 18 straipsnio 11 dalyje nurodyta, kad CVP IS Perkančioji organizacija viešina laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį ir pirkimo sutarties sąlygų pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų teisės aktams arba teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdytų laisvai konkuruoti tarpusavyje. Vadovaujantis Įstatymo 6 straipsnio 1 dalimi[13], pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina, išskyrus jos sudedamąsias dalis, nėra laikoma konfidencialia informacija. Pažymėtina, kad pasiūlyme nurodyti įkainiai nesaugotini kaip konfidenciali informacija, nes nurodo tik prekių vienetų kainas, bet ne pačių vienetų kainų sudėtines dalis, o, kai sutartyje taikoma kintamo įkainio kainodara, tuomet nekonfidencialu bus ir įkainio kintama dalis (kuro įkainis konkrečioje tiekėjo degalinėje), ir tiekėjo pasiūlyta nuolaida. Atsižvelgiant į šias nuostatas, vertinamu atveju, Tiekėjo pasiūlyme nurodytos prekių (degalų) kainos (įkainiai ir siūloma nuolaida) nėra bendros Pirkimo objekto kainos sudėtinės dalys Įstatymo 6 straipsnio 1 dalies prasme, todėl negali būti laikomos konfidencialia informacija ir turi būti viešinamos taip, kaip nurodyta Įstatymo 18 straipsnio 11 dalyje.
Apibendrinant tai, kas išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad sudarytą Sutartį CVP IS paskelbusi daugiau nei po dviejų metų nuo Sutarties sudarymo, o sudarytą Sutartį ir Tiekėjo pasiūlymą paviešinusi ne pilna apimti, Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo (redakcija nuo 2015-07-02) 18 straipsnio 11 dalies nuostatas ir Įstatymo (redakcija nuo 2015-07-02) 3 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą.
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
IV dalis. Sprendimas
1. Atsižvelgiant į šios vertinimo išvados II dalyje nurodytą, kad Sutartis baigėsi 2018 m. rugpjūčio mėnesį, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija negali toliau tęsti degalų įsigijimo pagal šią sutartį, o pasibaigus Sutarčiai įsigijusi iš Tiekėjo degalus, nevykdant naujos viešojo pirkimo procedūros, Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus bei 2 dalyje įtvirtintą pirkimo tikslą.
2. Atsižvelgiant į nustatytą, Tarnyba, vadovaudamasi Įstatymo (redakcija nuo 2017-07-01) 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, įpareigoja Perkančiąją organizaciją ne vėliau kaip per 5 d. d. nuo vertinimo išvados gavimo dienos paskelbti CVP IS Sutartį ir Tiekėjo pasiūlymą pilna apimtimi.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
|
[1] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų.“;
[2] Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai <...>“;
[3] Sutarties 1.4 punktas;
[4] Sutarties 3.1 punktas;
[5] 2019-12-02 Perkančiosios organizacijos raštas Nr. SD-392;
[6] Civilinė byla Nr. e2A-914-381/2019;
[7] Civilinė byla Nr. e2-500-280/2019;
[8] Perkančiosios organizacijos pateiktos Materialinių vertybių (paslaugų) pajamų ataskaitos duomenys;
[9]„Perkančioji organizacija užtikrina, kad atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų“;
[10] „Perkančioji organizacija laimėjusio dalyvio pasiūlymą, sudarytą pirkimo sutartį ir pirkimo sutarties sąlygų pakeitimus, išskyrus informaciją, kurios atskleidimas prieštarautų teisės aktams arba teisėtiems tiekėjų komerciniams interesams arba trukdytų laisvai konkuruoti tarpusavyje, ne vėliau kaip per 10 dienų nuo pirkimo sutarties sudarymo ar jos sąlygų pakeitimo turi paskelbti Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje“;
[11] Paskelbimo CVP IS data: 2018-06-19;
[12] Tiekėjo 2016-01-18 Pasiūlymas „Degalai transporto priemonėms“;
[13] „Perkančioji organizacija, Viešojo pirkimo komisija, jos nariai ar ekspertai ir kiti asmenys, nepažeisdami įstatymų reikalavimų, ypač dėl sudarytų pirkimo sutarčių skelbimo ir informacijos, susijusios su jos teikimu kandidatams ir dalyviams <...> negali tretiesiems asmenims atskleisti perkančiajai organizacijai pateiktos tiekėjo informacijos, kurios konfidencialumą nurodė tiekėjas. Tokią informaciją sudaro visų pirma komercinė (gamybinė) paslaptis ir konfidencialieji pasiūlymų aspektai. Pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina, išskyrus jos sudedamąsias dalis, nėra laikoma konfidencialia informacija“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami