2020-06-19, 4S-552, pirkimo Nr. 480758, Vidaus vandens kelių direkcija
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VĮ Vidaus vandens kelių direkcijai : |
2020-06-19
|
Nr. 4S-552
|
(7.4 E)
|
|||
|
|
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VĮ Vidaus vandens kelių direkcija (toliau – Perkantysis subjektas) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris |
„Projektavimo ir statybos darbų pirkimas TEN-T tinklo kelio E41 modernizavimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2020-04-08, pirkimo Nr. 480758) (toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas |
Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (aktuali suvestinė redakcija nuo 2019-12-31) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas |
Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM |
28 145 000,00 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) |
- |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas |
Išsamus pirkimo procedūrų vertinimas po vokų plėšimo procedūros, sutartis nesudaryta |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija |
Finansuojama pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 6 prioriteto „Darnaus transporto ir pagrindinių tinklų infrastruktūros plėtra“ 06.2.1-TID-V-510 priemonę „Laivybos sąlygų vandens transporte užtikrinimas“, CPVA. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas |
- |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
|
|
|
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į nustatytus Įstatymo pažeidimus, įvertinus tai, kad Pirkimo sąlygų pakeitimas galimai lemtų kitų tiekėjų dalyvavimą Pirkime ir nesant galimybės nustatytų pažeidimų ištaisyti nekeičiant esminių Pirkimo sąlygų, Tarnyba įpareigoja Perkantįjį subjektą nutraukti Pirkimą. Tuo atveju, jeigu Perkantysis subjektas vykdys naują pirkimą dėl to paties Pirkimo objekto, Perkantysis subjektas turėtų pasirinkti optimalų modelį, atlikti pirkimo dokumentų korekcijas atsižvelgiant į šioje vertinimo išvadoje nustatytus pažeidimus ir pateiktas pastabas, argumentus bei atlikti šiuos rekomenduojamus Pirkimo dokumentų pakeitimus:
I dalis. Kompiuterinio modeliavimo paslaugos, II dalis. Projektavimo paslaugos, III dalis. Statybos darbai,
Apie priimtą sprendimą dėl Tarnybos įpareigojimo prašome informuoti per 21 darbo dieną. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
Atkreiptinas dėmesys, kad maksimali projekto rengimo kaina nurodyta tik žodžiais. Nenurodžius šios informacijos dar ir skaičiais, tiekėjai gali to nepastebėti ir pateikti Perkančiajam subjektui nepriimtiną pasiūlymą.
|
[1] „Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[2] „Perkantysis subjektas turi siekti, kad <...> prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“.
[3] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“.
- „Rengiant techninį projektą Rangovas iš karto planuoja darbų vykdymo grafiką, analizuoja medžiagų įsigijimo galimybes, jų transportavimą į objektą. Dėl projekto specifikos, medžiagos, kurios bus reikalingos darbų vykdymui aiškios – pagrindinė medžiaga skaldytas akmuo ir gargždas, smėlis, žvyras. Įvertinus tai, kad medžiagų numatomų įsigyti kiekis yra labai didelis, svarbu tinkamai ir glaustais terminais organizuoti logistiką.
- Projektavimas ir statybos darbai bus įgyvendinami etapais, pradedant nuo nepalankiausių laivybai ruožų. Techninės dokumentacijos priartinimas prie darbų vykdymo vietoje datos ypač svarbu dėl gamtinių veiksnių (upės dugno pokyčiai, esamų bunų situacijos pasikeitimai, krantų procesai) poveikio keičiant darbų vykdymo sąlygas. Užbaigus hidrotechninių statinių rekonstrukcijos ir statybos darbus pirmuose modernizuojamuose ruožuose, privalo būti įvertintas pasikeitęs upės tėkmės režimas ir jo įtaka žemiau ir aukščiau esantiems ruožams. Esant reikšmingiems hidrodinamikos režimo pokyčiams, tai privalo būti įvertinta projektuojant statinius kituose ruožuose, todėl iš anksto parengtas techninis projektas praktiškai netenka prasmės, nes situacija galės pasikeisti ir projektiniai sprendiniai neatitiks realios būklės. Rangovui reikėtų prieš pat rangos darbus pakartotinai rengti techninę dokumentaciją, dėl žymaus neatitikimo tarp techninio ir darbo projekto, gali prireikti atnaujinti statybos leidimą. <...> Taigi tik apjungus projektavimo ir rangos darbus bus pasiektas sinerginis vientiso projekto efektas, leidžiantis efektyviai panaudoti projekto lėšas.
- Techninio projekto rengimas su darbų įsigijimu išsprendžia projekto skaidrumo ir aiškų medžiagų panaudojimo klausimą. Išvengiama jau įvykdyto projekto patirties minusų, kai ir techniniame projekte ir darbo projekte vyravo formuluotė „tikslinti vietoje“. Numatomo vykdyti projektavimo su darbais konkurso atveju techninė dokumentacija iš esmės atitiks faktinę situaciją upėje, o tikslūs darbų kiekiai bus nustatomi natūroje“.
[7] „Planuojant pirkimus ir jiems rengiantis negali būti siekiama išvengti šiame įstatyme nustatytos tvarkos taikymo ar dirbtinai sumažinti konkurenciją. Laikoma, kad konkurencija yra dirbtinai sumažinta, kai pirkimu nepagrįstai sudaromos palankesnės ar nepalankesnės sąlygos tam tikriems tiekėjams“.
[8] Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016-10-27 įsakymas Nr. D1-713 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.01.03:2017 „Statinių klasifikavimas“ patvirtinimo“.
[9] „Hidrotechnikos statiniai [3.26] – statiniai ir įrenginiai vandens ištekliams naudoti ir aplinkai nuo žalingo vandens poveikio saugoti. Užtvankos, dambos, hidroelektrinės, derivacinės elektrinės, hidroakumuliacinės elektrinės, siurblinės, vandens ėmyklos, krantinės, dokai, prieplaukos, molai, vandens pralaidos, vandenvietės ir vandenruošos statiniai statiniai, nusodintuvai, kanalai ir jų statiniai, upių vagotvarkos statiniai, krantosaugos statiniai, žuvininkystės statiniai, laivininkystės statiniai, bangolaužiai, jūros naftos ir dujų gavybos statiniai, akvedukai, diukeriai, bunos, polderiai, žuvų pralaidos, melioracijos statiniai vandens ištekliams naudoti ir aplinkai nuo žalingo vandens poveikio saugoti, kiti hidrotechnikos statinių požymius atitinkantys inžineriniai statiniai”.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami