išvada 2020 (57)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Šiaulių profesinio rengimo centrui Gardino g. 4 78231 Šiauliai El. p.: VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai S. Konarskio g. 13 03109 Vilnius El. p. | 2020-04- Į 2020-03-19
| Nr. Nr. | 4S- (7.28E) S-134 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Šiaulių profesinio rengimo centro (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimų* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Baldai bendrabučiui Basanavičiaus g. 53, Šiauliai“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje skelbtas 2020-02-07, pirkimo Nr. 465827; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-12-31) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 143 388,43 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | – |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis Pirkimo procedūrų vertinimas dėl techninės specifikacijos ir kvalifikacinių reikalavimų/ po pasiūlymų pateikimo, iki sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Pirkimas finansuojamas 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programa Projektas – „Statybos bei didmeninės ir mažmeninės prekybos sektorinių praktinio mokymo centrų Šiaulių profesinio rengimo centre plėtra“ (Projekto identifikacijos duomenys: VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
– |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
– |
IV dalis. Sprendimas
Vertinimo apimtyje Įstatymo pažeidimai nenustatyti, todėl Tarnyba neprieštarauja, kad Perkančioji organizacija tęstų Pirkimo procedūras. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1. | ||
Pirkimo dokumentų, patvirtintų Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2020-01-31 įsakymu Nr. V-18 „Dėl supaprastinto atviro konkurso baldams pirkti dokumentų patvirtinimo“ (toliau – Pirkimo dokumentai), 2 priedo „Baldų techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) 4.3, 6.2, 8.2, 10.2, 13.2 punktuose numatyta, kad tiekėjas turi pateikti baldų gamybai naudojamų pagrindinių medienos gaminių (LMDP, MPP, MDP), porolono, gobeleno sertifikatus ir/arba bandymų protokolus (originalus arba tinkamai patvirtintas kopijas), išduotus akredituotų sertifikavimo įstaigų arba bandymų laboratorijų, patvirtinančius, kad gaminių techninės charakteristikos atitinka techninėse charakteristikose reikalaujamus parametrus (tankis, emisijos klasė; porolono tankis, kietumas; gobeleno atsparumas ir tvirtumas trinčiai, pumpuravimosi klasė, atsparumo šviesai klasė, atsparumas ugniai). Perkančioji organizacija 2020-03-19 rašte Nr. S-134 „Dėl informacijos ir dokumentų, susijusių su pirkimu Nr. 465827, pateikimo“ nurodė, kad aukščiau išvardintus sertifikatus ir/arba bandymų protokolus, išduotus akredituotų sertifikavimo įstaigų arba bandymų laboratorijų, tiekėjas, laimėjęs pirkimą, turės pateikti sutarties vykdymo metu. Atsižvelgdama į tai, kad Perkančioji organizacija kelia reikalavimus medžiagoms, iš kurių bus pagaminti baldai, t. y. reikalauja kad šios medžiagos turėtų sertifikatus ir/arba bandymų protokolus, Tarnyba rekomenduoja vykdant kitus viešuosius pirkimus tokio pobūdžio dokumentus vertinti/tikrinti ne sutarties vykdymo metu, bet pasiūlymų vertinimo metu. | ||
2. | ||
Pirkimo dokumentų 22 punkto 2 lentelėje nustatytas kvalifikacinis reikalavimas tiekėjui „<...> per paskutinius 3 (tris) metus arba per laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą trumpiau kaip 3 metus) iki pasiūlymo pateikimo dienos yra sėkmingai įvykdęs ar vykdo mažiausiai 1 baldų gamybos ir montavimo sutartį, kurios vertė – ne mažiau kaip 100 000,00 Eur“. Tarnybos nuomone, šis kvalifikacinis reikalavimas yra pernelyg aukštas. Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[1] (toliau – Kvalifikacijos metodika) 21.1.4 punkte numatyta, kad: „pirkimo vykdytojas neprivalo prašyti būti įvykdžius arba vykdyti sutartį (-is) ne mažiau kaip 0,5 pirkimo objekto vertės – apimtis gali būti nustatoma ir mažesnė. <...> atsižvelgiant į tai, jog nustatant aukštą įvykdytos (vykdomos) sutarties koeficientą dalyje pirkimų susidaro ydinga situacija, kad pasiūlymą neretai pateikti gali tik vienas tiekėjas, tuo tarpu pirkimo vykdytojo tikslas yra gauti konkurencingus pasiūlymus. <...> Atitinkamai, kuo aukštesnės vertės sutartis, tuo žemesnis turi būti nustatomas koeficientas, pavyzdžiui, kai sudaroma didelės vertės pirkimo sutartis – koeficientas 0,3, vidutinės vertės pirkimo sutartis – 0,5, mažos vertės pirkimo sutartis – 0,7“. Šiuo atveju planuota Pirkimo objekto vertė pagal Kvalifikacijos metodiką laikytina vidutine verte[2] (173500,00 Eur su PVM[3]). Perkančioji organizacija reikalavo įvykdytos ar vykdomos baldų gamybos ir montavimo sutarties vertės, skaičiuojant nuo planuotos Pirkimo objekto vertės, kuri lygi koeficientui 0,58. Įvertinus aukščiau išdėstytą, Tarnyba siūlo Perkančiajai organizacijai vykdant kitus viešuosius pirkimus nustatyti mažesnį įvykdytos ar vykdomos sutarties vertės koeficientą. | ||
3. | ||
Techninėje specifikacijoje nurodoma, kad bus perkami baldai: spintos, spintelės, stalai, stelažai, veidrodžiai, kėdės, minkštasuoliai ir lovos su čiužiniais. Pirkimo dokumentų 12 punkte nustatyta, kad Pirkimas į dalis neskaidomas. Tarnyba, atsižvelgdama į tai, kad:
Siūlo, vykdant kitus viešuosius pirkimus, svarstyti galimybę skaidyti pirkimo objektą į dalis. Išskaidžius pirkimo objektą į atskiras dalis, atskirose pirkimo objekto dalyse galėtų dalyvauti tie tiekėjai, kurie, pavyzdžiui, gamina/prekiauja tik kėdėmis, o tiekėjai, kurie gamina/prekiauja ir kietaisiais korpusiniais pagamintais iš medienos baldais, ir kėdėmis, galėtų pateikti pasiūlymus visoms dalims. |
[1] Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika, patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017-06-29 įsakymu
Nr. 1S-105.
[2] Pagal Kvalifikacijos metodiką, vidutine verte laikytina suma, kuri yra mažesnė kaip 209 000 Eur be PVM ir lygi ar didesnė kaip 58 000 Eur be PVM (perkant prekes, paslaugas).
[3] Supaprastintų viešųjų pirkimų planas 2020 m., patvirtintas Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2020-01-10 įsakymu.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami