VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
UAB „Kupiškio komunalininkas“
Energetikų g. 4
40134 Kupiškis
VšĮ Būsto energijos taupymo agentūra
Švitrigailos g. 11
03228, Vilnius
|
2020-04-09
Į 2020-03-12
|
Nr.
Nr.
|
4S-339 (7.4.)E
IS-(04)-34
|
|
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB „Kupiškio komunalininkas“ (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą (toliau – Vertinimas).
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris
|
„Daugiabučio gyvenamojo namo Gedimino g. 38 A, Kupiškis atnaujinimo (modernizavimo) statybos darbų pirkimas“ (skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) 2020-01-24, pirkimo Nr. 470202; toliau – Pirkimas)
|
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas
|
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-12-31) (toliau – Įstatymas)
|
Pirkimo būdas
|
Atviras konkursas
|
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM
|
436000,00 Eur be PVM
|
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis)
|
UAB „Dauniškis“ ir KO
Įm. k. 184263588
|
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas
|
Dalinis Pirkimo vertinimas dėl kvalifikacinių reikalavimų /sutartis sudaryta
|
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija
|
|
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas -
|
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1.
|
Įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 2 punktas[1]
|
Pirkimą vykdo UAB „Kupiškio komunalininkas“ direktoriaus 2009 m. rugpjūčio 3 d. įsakymu Nr. T-25 „Dėl supaprastintų viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“ sudaryta viešųjų pirkimų komisija (toliau - Komisija). Pirkimo sąlygos patvirtintos 2019-08-27 Komisijos sprendimu[2]. Pirkimui pasiūlymą teikė vienintelis tiekėjas UAB „Dauniškis“ ir KO su kuriuo šiuo metu yra sudaryta sutartis.
Nustatyta, kad Perkančioji organizacija Pirkimo dokumentuose nenustatė visų privalomų tiekėjų pašalinimo pagrindų reikalavimų nurodytų Įstatymo 46 straipsnyje (pvz. nenustatyta, kad Perkančioji organizacija pašalina iš Pirkimo procedūros tiekėją, jei sužino, kad tiekėjas nuteistas už šią nusikalstamą veiklą: prekybą poveikiu (Įstatymo 46 straipsnio 1 dalies 2 punktas), nusikalstamą bankrotą (Įstatymo 46 straipsnio 1 dalies 4 punktas), teroristinį ar su teroristine veikla susijusi nusikaltimą (Įstatymo 46 straipsnio 1 dalies 5 punktas), nusikalstamu būdu gauto turto legalizavimą (Įstatymo 46 straipsnio 1 dalies 6 punktas), prekybą žmonėmis, vaikų pirkimą ar pardavimą (Įstatymo 46 straipsnio 1 dalies 7 punktas). Nenustačiusi visų privalomų tiekėjų pašalinimo pagrindų, Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 2 punkto reikalavimus.
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
1.
|
Įstatymo 59 straipsnio 3 dalies 2 punktas[3]
|
Pirkimo sąlygų 1.4.9. punkte nustatytas kvalifikacijos reikalavimas „Tiekėjo paskutinių finansinių metų kritinio likvidumo koeficientas (trumpalaikio turto ir atsargų skirtumo santykis su trumpalaikiais įsipareigojimais) yra ne mažesnis kaip 0,5 <...> (toliau – Reikalavimas). Taip pat nurodyta, kad tiekėjai Reikalavimo atitikčiai įrodyti turi pateikti paskutinių finansinių metų balansą ir pelno nuostolių ataskaitą. Komisijos 2020-02-17 posėdyje (protokolo Nr. R-2020-02/17) konstatuota, kad Pirkimo dalyvis UAB „Dauniškis ir KO“ (toliau – Dalyvis) atitinka kvalifikacijos reikalavimus. Tarnyba, susipažinusi su Dalyvio pasiūlymu, nustatė, kad Dalyvis Reikalavimo atitikčiai įrodyti pateikė 2018-01-01 – 2018-12-31 laikotarpio balansą bei pelno (nuostolių) ataskaitą. Atsižvelgdama į tai, Tarnyba konstatuoja, jog Dalyvio pateikti dokumentai neįrodo jo atitikties Reikalavimui, nes, nors Pirkimo sąlygos ir patvirtintos 2019 m. rugpjūčio mėnesį, Pirkimas pradėtas 2020 m. sausio mėnesį, todėl „paskutiniai finansiniai metai“ yra 2019, o ne 2018 (Dalyvio pateikti dokumentai įrodytų jo atitiktį Reikalavimui, jei Pirkimas būtų pradėtas 2019 arba 2018 metais). Pastebėtina ir tai, kad, vadovaujantis Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos[4] (toliau – Metodika) 16.3 punkto nuostatomis, tuo atveju jei metų pradžioje tiekėjai aktualių finansinės atskaitomybės dokumentų dar neturi ir nėra pateikę VĮ „Registrų centrui“, gali būti teikiami prašomą informaciją nurodantys dokumentai (pvz. pažymos, išrašai ir kt.), kurie būtų patvirtinti subjektų, atsakingų už tiekėjo finansinę atskaitomybę.
|
IV dalis. Sprendimas
Perkančioji organizacija, vykdydama Pirkimą pažeidė Įstatymo 35 straipsnio 2 dalies 2 punkto bei 59 straipsnio 3 dalies 2 punkto reikalavimus.
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka.
|
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1.
|
|
- Perkančioji organizacija skelbime apie Pirkimą nurodė, jog tiekėjas, kiekvienas ūkio grupės subjektų narys, ūkio subjektas, kurio pajėgumais remiamasi, turi pateikti užpildytą Europos bendrąjį viešųjų pirkimų dokumentą (toliau - EBPVD[5]), kartu su pasiūlymu, Perkančiajai organizacijai išrinkus galimą laimėtoją tik jo yra prašoma pateikti dokumentus, patvirtinančius pašalinimo pagrindų nebuvimą, tačiau Dalyvis nepateikė kartu su pasiūlymu užpildyto EBPVD, o iš karto pateikė dokumentus, patvirtinančius pašalinimo pagrindų nebuvimą ir atitiktį kvalifikacijos reikalavimams
- Pirkimo sąlygų 1.4.8 punkte nurodytas kvalifikacijos reikalavimas: „Bendrosios metinės visos veiklos pajamos kiekvienais finansiniais metais yra ne mažesnės kaip 520 000 Eur be PVM“ bei nurodyta, kad kaip kvalifikaciją įrodantį dokumentą turi pateikti „paskutinių finansinių metų balanso ir pelno nuostolių atskaitą <...> Pastebėtina, kad Metodikos 15.1. punkte nurodyta, kad „vertinamos bendrosios metinės visos veiklos pajamos per paskutinius 3 finansinius metus, o jeigu tiekėjas įregistruotas ir veiklą atitinkamoje srityje pradėjo vėliau - nuo jo įregistravimo dienos <...>. Nagrinėjamu atveju toks kvalifikacijos reikalavimas yra nevisiškai aiškus ir tikslus, o tai gali klaidinti tiekėjus.
- Perkančioji organizacija Pirkimo sąlygų 1.4.11. punkte nurodė kvalifikacinio reikalavimo statybos darbų vidutinė metinė sutarčių vertė „ne mažesnė kaip 384 000 Eur be PVM“ reikšmę. Pastebėtina, kad vadovaujantis Metodikos 21.1.6 punkto nuostatomis: „vidutinė metinė svarbiausių statybos darbų vertė turi būti ne mažesnė kaip 0,5 pirkimo objekto vertės <...>. Šiuo atveju Pirkimo[6] vertė yra 436 000 Eur be PVM. Perkančioji organizacija nustatė kvalifikacinį reikalavimą, kuriuo reikalauja jog tiekėjo vidutinė metinė įvykdytų sutarčių vertė būtų 0,88 Pirkimo objekto vertės. Tarnybos nuomone, šio kvalifikacinio reikalavimo reikšmė yra per aukšta ir turėjo būti sumažinta proporcingai Pirkimo objektui taip suteikiant galimybę konkuruoti didesniam potencialių tiekėjų ratui.
- Pirkimo sąlygų 1.4.12 punkte nurodytas kvalifikacijos reikalavimas, kad „Tiekėjas privalo turėti LR statybos įstatymo ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka išduotus kvalifikacijos dokumentus, suteikiančius teisę Lietuvos Respublikoje atlikti visus pirkimo dokumentuose nurodytus statinio statybos darbus:<..>“, o jo atitikčiai pagrįsti reikalaujama pateikti Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos ar atitinkamos užsienio šalies institucijos išduotą kvalifikacijos atestatą su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nustatyta tvarka išduota teisės pripažinimo žyma. Atkreiptinas dėmesys, jog užsienio šalių tiekėjai, gali laiku (iki pasiūlymo pateikimo termino) iš atitinkamų institucijų teisės pripažinimo pažymos negauti, todėl, Tarnyba ateityje rekomenduoja atsižvelgti į Tarnybos parengtų „Statybos darbų pirkimo gairių“[7] 5.1 skyriaus nuostatas, kur rekomenduojama Pirkimo dokumentuose nurodyti sąlygą, jog užsienio šalių tiekėjai iki sutarties pasirašymo turi gauti Statybos įstatymo nustatyta tvarka išduotą teisės pripažinimo dokumentą[8], patvirtinantį tiekėjo turimą kvalifikaciją (turėti teisę verstis statybos darbų veikla toje srityje, kurioje atliks darbus) kilmės šalyje.
|
2.
|
|
Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu[9] paskirtas komisijos pirmininkas S.D. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai (toliau - VTEK) pateiktoje privačių interesų deklaracijoje nėra deklaravęs savo kaip viešųjų pirkimų komisijos nario statuso, o kiti Pirkimo komisijos nariai L.D ir A.J nėra pateikę VTEK privačių interesų deklaracijų - nedeklaravo savo kaip viešųjų pirkimų komisijos nario statuso, nors visi dalyvavo Pirkimo komisijos posėdžiuose priimant sprendimus dėl Pirkimo.
|
[1] Pirkimo dokumentuose turi būti nurodyta: 2) tiekėjų pašalinimo pagrindai, kvalifikacijos reikalavimai ir, jeigu taikytina, reikalaujami kokybės vadybos sistemos ir (arba) aplinkos apsaugos vadybos sistemos standartai, tarp jų ir reikalavimai atskiriems bendrą paraišką ir pasiūlymą pateikiantiems tiekėjų grupės nariams;
[2] 2019-08-27 Perkančiosios organizacijos Komisijos protokolas Nr. R-27/08/19;
[3] „3. Perkančioji organizacija atvirą konkursą vykdo šiais etapais: 2) patikrina, ar <...> dalyviai atitinka keliamus kvalifikacijos reikalavimus <...>“
[4] Tiekėjų kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika, patvirtinta Tarnybos direktoriaus 2017- 06-29 įsakymu Nr. 1S-105;
[5] EBPVD-įmonių finansinės padėties, pajėgumų ir tinkamumo viešųjų pirkimų procedūrai savideklaracija. Šiuo dokumentu tiekėjai deklaruoja, kad atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus kvalifikacijos reikalavimus, o taip pat, kad nėra jų pašalinimo iš pirkimo pagrindų. Detalesnė informacija https://ebvpd.eviesiejipirkimai.lt/espd-web/filter?lang=lt;
[6] CVP IS 2020-01-24 skelbimas apie Pirkimą Nr. 470202;
[7] https://vpt.lrv.lt/lt/naujienos/statybos-darbu-pirkimu-gaires;
[8] Užsienio šalių tiekėjai – Europos Sąjungos valstybės narių, Šveicarijos Konfederacijos arba valstybių, pasirašiusių Europos ekonominės erdvės sutartį, juridiniai asmenys, kitos užsienio organizacijos ir jų padaliniai – turi teisę būti ypatingojo statinio (arba ypatingojo/ neypatingojo statinio, esančio kultūros paveldo objekto teritorijoje, jo apsaugos zonoje, kultūros paveldo vietovėje) statybos rangovu Lietuvos Respublikos teritorijoje, pripažinus jų kilmės valstybėje turimą teisę užsiimti analogiškų statinių statybos veikla. Užsienio šalių tiekėjai privalo kreiptis į LR teisės aktuose nurodytą instituciją VĮ „Statybos produkcijos sertifikavimo centras“ (toliau – SPSC) ir gauti teisės pripažinimo dokumentą.
[9] UAB „Kupiškio komunalininkas“ direktoriaus 2009-08-03 įsakymas Nr. T-25 „Dėl supaprastintų viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“;
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami