išvada 2020 (24)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Nacionalinis vėžio institutas Santariškių g. 1 LT-08406 Vilnius
VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra S. Konarskio g. 13 LT-03109 Vilnius
| 2020-08- Į 2020-08-12 | Nr. 4S- (7.28E) Nr. (4.55)-R4-191 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Nacionalinio vėžio instituto (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo „Ultra žemos temperatūros šaldiklių pirkimas“ vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Ultra žemos temperatūros šaldiklių pirkimas“ (Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) skelbtas 2020 m. balandžio 29 d., pirkimo Nr. 483062) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-03-19 iki 2020-06-30) (toliau – VPĮ). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo / sutarties vertė Eur be PVM | Planuojama Pirkimo vertė 398 761,01 Eur be PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | – |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis vertinimas dėl laimėtojo pasiūlymo įvertinimo / Pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | Pirkimas vykdomas įgyvendinant Europos Sąjungos lėšomis finansuojamą projektą „Žmogaus biologinių išteklių centras“, projekto Nr. 01.1.1-CPVA-V-701-16-0001. Įgyvendinančioji institucija – VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra. |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas | – |
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
VPĮ 45 straipsnio 1 dalies 1 punktas[1], 17 straipsnio 1 dalis[2] | |
Pirkimą vykdo Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2020-02-06 įsakymu Nr. R8-56 ir 2020-06-05 įsakymu Nr. R8-234 sudaryta Viešojo pirkimo komisija (toliau – Pirkimo komisija). Pirkimo sąlygos 2020-04-27 patvirtintos Perkančiosios organizacijos direktoriaus pavaduotojos mokslui ir plėtrai, laikinai einančios direktoriaus pareigas. Pirkimo komisija 2020-06-11 posėdyje (protokolo Nr. V31-192) nustatė pasiūlymų eilę ir laimėjusiu pripažino UAB „Medgija“ (toliau – Laimėtojas), pasiūliusį Zhongke Meiling Cryogenics Co., Ltd gaminamus ultra žemos temperatūros šaldiklius. Tarnyba, įvertinusi Laimėtojo pasiūlymą sudarančius dokumentus, nustatė, kad pasiūlymas neatitinka Pirkimo sąlygų 1 priedo „Techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) reikalavimų: 1. Laimėtojas nepateikė dokumentų, kuriais būtų galima pagrįsti, kad jo siūlomos prekės atitinka (ar atitiks) Europos Sąjungos direktyvų joms nustatytus reikalavimus, kaip to reikalauta Techninės specifikacijos Bendrųjų reikalavimų 3 punkte[3]. Pasiūlymą sudarančiuose dokumentuose siūlomus šaldiklius Laimėtojas įvardino kaip modelį – DW-HL528S ir pateikė šiam modeliui išduotą CE sertifikato kopiją. Tačiau šis modelis neatitinka Techninės specifikacijos reikalavimų, todėl kartu su pasiūlymu pateiktuose dokumentuose buvo nurodytos ženklios šaldiklių modifikacijos. Pvz., nurodyta, kad pasiūlytų šaldiklių plotis (lyginant su gamintojo viešai skelbiamais modelio DW-HL528S parametrais) bus padidintas (modelio DW-HL528S plotis – 845 mm, tuo tarpu pasiūlyto šaldiklio plotis – 861 mm); bus koreguotas elektros srovės stipris (8.3 vietoj 6.57 A); įmontuotas ne 1, bet 2 kompresoriai; ne 2, bet 4 durelės ir t. t. Pateiktas CE sertifikatas išduotas konkrečiai šaldiklių modeliams: DW-HL398S, DW-HL528S, DW-HL678S, DW-HL778S, DW-HL858S ir DW-HL1008S. Nei vienas iš nurodytų modelių Techninės specifikacijos reikalavimų neatitinka. Be to, sertifikate nurodyta, kad CE ženklu gali būti žymimi tik produktai identiški testuotiems sertifikavimo įstaigoje, tad šis sertifikatas nepatvirtina, kad Laimėtojo pasiūlyti modifikuoti šaldikliai atitinka (atitiks) reikiamiems standartams. Kitų dokumentų, pvz., atliktų bandymų ataskaitų, kurie patvirtintų, kad modifikuoti šaldikliai atitiks Europos Sąjungos direktyvų jiems nustatytus reikalavimus, Laimėtojas nepateikė. 2. Remiantis Laimėtojo pasiūlymą sudarančiais gamintojo dokumentais, pasiūlyti šaldikliai neatitinka Techninės specifikacijos 9 punkto[4] reikalavimų dėl 2 nepriklausomų šaldymo sistemų, gebančių palaikyti reikiamą temperatūrą be papildomų CO2 ir azoto įvadų. Laimėtojo parengtoje Techninės specifikacijos lentelėje deklaruota, kad šaldikliai šį reikalavimą atitiks (į grafą pavadinimu „Siūlomos prekės techniniai parametrai“ tiesiog perkopijuotas tekstas iš 9 punkte nurodyto reikalavimo), tačiau su pasiūlymu pateiktuose gamintojo dokumentuose apie 2 nepriklausomas šaldymo sistemas, galinčias palaikyti reikiamą temperatūrą be papildomų CO2 ir azoto įvadų, neužsiminta. Su pasiūlymu pateiktoje gamintojo brošiūroje aiškiai nurodyta, kad siūlomų šaldiklių veikimą turėtų užtikrinti ne 2 nepriklausomos šaldymo sistemos, bet 2 kompresoriai: „<...> Sugedus vienam kompresoriui, likęs veikiantis kompresorius gali palaikyti ne aukštesnę kaip -70 °C temperatūrą“. Tarnyba papildomai pastebi, kad gamintojo viešai skelbiamuose modelio DW-HL528S parametruose taip pat nurodoma, kad šaldikliai gaminami su 1 šaldymo sistema, su 1 arba 2 kompresoriais. Pastebėtina, kad šaldikliai, kurių veikimą užtikrina 2 nepriklausomos šaldymo sistemos, pranašesni už šaldiklius, turinčius tik 1 šaldymo sistemą su 2 kompresoriais, nes net ir sugedus vienam ar keliems vieną šaldymo sistemą sudarantiems komponentams (pvz., trūkus šaldymo vamzdeliui), reikiamą temperatūrą leistų palaikyti „atsarginė“ šaldymo sistema. Tuo tarpu, šaldikliai, kurių veikimą užtikrina viena šaldymo sistema su 2 kompresoriais, reikiamą temperatūrą galėtų palaikyti tik jei negestų kitos šaldymo sistemą sudarančios dalys (t. y., galėtų patikimai veikti tik jei sugestų vienas iš kompresorių). Atsižvelgdama į tai, kas aukščiau išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija, pripažindama laimėjusiu pasiūlymą, neatitinkantį Techninės specifikacijos reikalavimų, pažeidė VPĮ 45 straipsnio 1 dalies reikalavimus ir 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą skaidrumo principą. Tarnyba atkreipia dėmesį į Lietuvos Aukščiausiojo Teismo praktiką, kad tuo atveju, kai pirkimo sąlygose perkamų daiktų savybės apibūdintos tiksliais duomenimis, tokie techninės specifikacijos reikalavimai yra įvykdomi pateikiant konkrečius duomenis, o ne abstraktaus turinio įsipareigojimus, jog reikalavimai bus įvykdyti. Jeigu tiekėjo iš pradžių pateikta techninė dokumentacija nepagrindžia atitikties techninės specifikacijos reikalavimams, vėliau tiekėjui negali būti leidžiama pateikti dokumentus, kurie netinkamą pasiūlymą darytų tinkamą. Tokios išvados nepaneigia aplinkybė, kad ši techninė informacija egzistavo ir anksčiau, t. y. reikalaujamus parametrus ieškovės siūlomas įrenginys atitinka ir, jei atitinkami dokumentai būtų buvę pateikti iš pradžių, pasiūlymas būtų neatmestas (žr. Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2018 m. birželio 18 d. nutarties civilinėje byloje Nr. e3K-3-234-469/2018 36 punktą ir jame nurodytą kasacinio teismo praktiką). |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
– |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgdama į šios vertinimo išvados II dalyje nurodytus VPĮ pažeidimus, vadovaudamasi VPĮ 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, Tarnyba įpareigoja Perkančiąją organizaciją: 1) panaikinti Pirkimo komisijos 2020-06-11 posėdžio protokolu Nr. V31-192 priimtus sprendimus dėl Laimėtojo pasiūlymo atitikties Pirkimo dokumentų reikalavimams, pasiūlymų eilės ir laimėjusio pasiūlymo nustatymo; 2) iš naujo vertinti Laimėtojo pasiūlymo atitiktį Pirkimo dokumentų reikalavimams; 3) per 21 d. d. raštu informuoti Tarnybą apie įpareigojimo įvykdymą bei sprendimus ir (ar) veiksmus, susijusius su tolesne Pirkimo eiga. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
[1] „Perkančioji organizacija, vadovaudamasi šio įstatymo 55, 56 ir 57 straipsnių nuostatomis, laimėjusį nustato ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą, jeigu tenkinamos visos šios sąlygos: 1) pasiūlymas atitinka skelbime apie pirkimą, kvietime patvirtinti susidomėjimą ir pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, sąlygas ir kriterijus, atsižvelgiant ir į šio įstatymo 43 straipsnio, jeigu jis taikomas, nuostatas“.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[3] Techninės specifikacijos Bendrųjų reikalavimų 3 punkte nurodyta, kad tiekėjai kartu su pasiūlymu privalo pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad siūloma prekė atitinka Europos Sąjungos direktyvų jai nustatytus reikalavimus. Taip pat nustatyta, kad tiekėjai pateikiantys deklaraciją, kad įsigyjama prekė atitiks reikiamus standartus, kartu su pasiūlymu turi pateikti ir techninius dokumentus, pagrindžiančius prekės atitiktį reikiamiems standartams.
[4] Techninės specifikacijos 9 punkte nurodyti reikalavimai šaldiklių šaldymo sistemai: „Dviguba šaldymo sistema, kurią sudaro dvi nepriklausomos šaldymo sistemos (kompresorius su priedais), veikiančios vienu metu. Gedimo atveju, sugedus vienai sistemai, kita sistema palaiko ne aukštesnę nei -70°C temperatūrą, be papildomų CO2 ir azoto įvadų“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami