2020-07-15 4S-641 pirkimo Nr. 481378, VšĮ Greitosios medicinos pagalbos stotis
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
VšĮ Greitosios medicinos pagalbos stotis Justiniškių g. 14C-1 05131 Vilnius ;
| 2020-07-15 Į 2020-06-10 2020-06-30 2020-07-08 | Nr. Nr. | 4S-641(7.4)E SD(1.3)-211 el. laišką el. laišką | |||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko VšĮ Greitosios medicinos pagalbos stoties (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo viešojo pirkimo „Elektroninės medicininių įrašų kortelės programinės įrangos aptarnavimo paslaugų pirkimas“ dalinį procedūrų vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką / pasiūlymą) data | „Elektroninės medicininių įrašų kortelės programinės įrangos aptarnavimo paslaugų pirkimas“ (skelbtas 2020-04-09 Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje, pirkimo Nr. 481378) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-03-19) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Supaprastintas atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo vertė Eur be PVM | Planuojama pirkimo vertė 70.000,00 Eur be PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | – |
Pirkimo vertinimo apimtys / etapas | Dalinis procedūrų vertinimas dėl tiekėjų pasiūlymų vertinimo / Pirkimo procedūrų vertinimas iki sutarties sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | – |
Jei dėl pirkimo vyksta teismo procesas (nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas) – |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- | - |
IV dalis. Sprendimas
Vertinimo apimtyje Įstatymo pažeidimai nenustatyti, todėl Tarnyba neprieštarauja, kad VšĮ Greitosios medicinos pagalbos stotis tęstų Pirkimo procedūras. |
Pastabos
1. | - |
Pirkimo dokumentuose nustatyta, jog Perkančiosios organizacijos viešojo pirkimo komisija (toliau – Komisija)[1], atlikusi pradinį susipažinimą su tiekėjų pasiūlymais, turi vertinti, ar pasiūlymai atitinka Pirkimo sąlygų priedo Nr. 2 „Elektroninės medicininių įrašų kortelės programinės įrangos aptarnavimo paslaugų techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) ar kituose Pirkimo dokumentų prieduose nustatytus techninius, funkcinius ar kitokius keliamus reikalavimus. Taip pat nustatyta, kad pasiūlymų atitiktis Techninės specifikacijos reikalavimams bus įrodinėjama tiekėjams pademonstravus veikiančią centralizuotos pagalbos tarnybą. Tarnyba, vertindama Komisijos priimtus sprendimus dėl tiekėjų pasiūlymų vertinimo, nustatė, kad Komisija kreipėsi į tiekėjus, kad šie pagrįstų atitiktį Techninės specifikacijos reikalavimams:
Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytą, Komisijos priimti sprendimai prieštarauja Pirkimo sąlygoms, tačiau iš visų Komisijos atliktų veiksmų matyti, kad tikslinimasis vyko tik dėl programinės įrangos išvesties kodų. Tarnybos vertinimu, tai, kad Perkančioji organizacija neturi programinės įrangos išvesties kodų, reikalingų tinkamam EMĮKPĮ aptarnavimo paslaugų teikimui, ir kad tiekėjai šių paslaugų negalės teikti, neturėdami programinės įrangos išvesties kodų, Perkančiajai organizacijai turėjo būti žinoma dar prieš pradedant ruoštis Pirkimui, todėl ši informacija turėjo būti nurodyta Pirkimo dokumentuose, o ne pateikiama pasiūlymų vertinimo metu. Atsižvelgdama į tai, Tarnyba vertina, kad Pirkimo sąlygos buvo parengtos netiksliai, ir tai lėmė Perkančiosios organizacijos daugkartinius prašymus tiekėjams įrodinėti pasiūlymų atitikimą Techninės specifikacijos reikalavimams. Be to, Tarnyba pastebi, kad EMĮKPĮ diegimo paslaugos buvo įsigyjamos nuomos pagrindais, todėl šios programinės įrangos aptarnavimo / priežiūros paslaugas gali teikti tik šią programinę įrangą įdiegęs tiekėjas, turintis programinės įrangos išvesties kodus. Tai patvirtina, kad priežiūros paslaugos nuo 2018 m. yra įsigyjamos iš vienintelio tiekėjo, kuris įdiegė Perkančiajai organizacijai EMĮKPĮ. Tarnybos nuomone, jeigu programinė įranga būtų sukurta išskirtinai Perkančiajai organizacijai pagal jos parengtą techninę specifikaciją, išvesties kodai priklausytų Perkančiajai organizacijai ir tokiu būdu, perkant programinės įrangos priežiūros paslaugas, būtų užtikrinta didesnė tiekėjų konkurencija ir racionalus lėšų panaudojimas, nes priežiūros paslaugas galėtų teikti daugiau tiekėjų. | |
2. | - |
Nustatyta, kad VšĮ Greitosios medicinos pagalbos stoties direktoriaus 2017 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 1-R-48 „Dėl Viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“ pirkimo organizatoriumi paskirtas R. T. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nedeklaravo savo kaip pirkimų organizatoriaus statuso, taip pat ir eksperto statuso, teikiant eksperto paslaugas Pirkime. P. G., atlikęs tiekėjų demonstravimo ekspertinį vertinimą, taip pat Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai nedeklaravo savo kaip eksperto statuso. |
[1] Viešųjų pirkimų komisija sudaryta, vadovaujantis VšĮ Greitosios medicinos pagalbos stoties direktoriaus 2017 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 1R-48 „Dėl viešųjų pirkimų komisijos sudarymo“
[2] UAB „Atvira karta“ deklaraciją pateikė 2020-04-27 CVP IS priemonėmis (pranešimo Nr. 8221065). UAB „Tarptautinė skubiosios medicinos akademija“ deklaraciją pateikė 2020-04-27 CVP IS priemonėmis (pranešimo Nr. 8220775)
[3] 2020-05-08 Komisijos posėdžio protokolas Nr. VPK-1(1.5)30
[4] 2020-05-14 Komisijos posėdžio protokolas Nr. VPK-1(1.5)31
[5] 2020-05-14 Komisijos posėdžio protokolas Nr. VPK-1(1.5)31
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami