išvada 2020 (43)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai Liepų g. 11 91502 Klaipėda
| 2020-07-02 | Nr. | 4S -- 4S- 598 (7.4) | |
Į | 2020-06-26 | Nr. | (4.44E)-R2-1783 |
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdyto viešojo pirkimo „Transporto priemonių greičio ir raudonosios šviesos valdiklių Klaipėdos miesto gatvėse nuolatinio veikimo užtikrinimo paslaugos“ (2020-05-20 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 488375) (toliau – Pirkimas) vertinimą.
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Transporto priemonių greičio ir raudonosios šviesos valdiklių Klaipėdos miesto gatvėse nuolatinio veikimo užtikrinimo paslaugos“ (2020-05-20 skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS), pirkimo Nr. 488375) (toliau – Pirkimas). |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2020-01-01) (toliau – Įstatymas). |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas. |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | Pirkimo objekto vertė 146776,86 Eur be PVM. Pirkimo sutarties vertė 165528,00 Eur su PVM. |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | UAB „Technologinių paslaugų sprendimai“ (kodas 160430566). 2020-06-10 Pirkimo sutartis Nr. J9-1746 (toliau – Pirkimo sutartis). |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Pirkimo išsamus vertinimas po Pirkimo sutarties sudarymo. Papildomai atkreipiamas dėmesys į pirkimus, kurių objektas panašus į Pirkimo objektą ir kurių pagrindu per pastaruosius 5 metus sudarytos sutartys su UAB „Technologinių paslaugų sprendimai“. |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas. - |
Tarnyba išanalizavo CVP IS esančius duomenis ir Perkančiosios organizacijos pateiktą informaciją, susijusius su transporto priemonių greičio ir raudonosios šviesos valdiklių bei fiksavimo įrangos (toliau – Įranga) įsigijimu ir technine priežiūra 2015-2020 metais.
Perkančioji organizacija šiuo metu eksploatuoja 7 vnt. Įrangos (iš jų 5 vnt. įsigyti nuosavybės teise, 2 vnt. nuomojami). Vertinamas Pirkimas susijęs su 3 vnt. Įrangos, Perkančiosios organizacijos įsigytos ir eksploatuojamos nuo 2010 m., techninės priežiūros paslaugomis. Kiti 2 vnt. Įrangos, įsigytos nuosavybės teise, eksploatuojami nuo 2018 m. Perkančiosios organizacijos teigimu, visa Įranga tinkama eksploatacijai – jai išduoti Lietuvos metrologijos inspekcijos patikros sertifikatai. Todėl įsigyti naują Įrangą (valdiklius ir jų korpusus) šiuo atveju nėra tikslinga ir racionalu, kadangi tokiu atveju taptų nebereikalinga dabar turima Įranga, kuri efektyviai ir kokybiškai užtikrina transporto priemonių greičio ir raudonos šviesos kontrolę. Įranga (5 vnt.) įsigyta iš UAB „Technologinių paslaugų sprendimai“ ir ši įmonė vykdo jos techninę priežiūrą.
Perkančioji organizacija dėl Įrangos nuomos 2019-11-27 CVP IS paskelbė viešąjį pirkimą „Transporto priemonių greičio ir raudonosios šviesos pažeidimų Klaipėdos miesto gatvėse fiksavimo įrangos nuomos ir jos techninės priežiūros nuomos laikotarpiui paslaugos“, pirkimo Nr. 463087. Pirkime dalyvavo du dalyviai. Šio pirkimo pagrindu su UAB „Technologinių paslaugų sprendimai“ 2020-02-26 sudaryta sutartis.
Perkančioji organizacija taip pat nurodo, kad analizavo, kuris įsigijimo būdas (pirkimas ar nuoma) yra racionalesnis. Perkančiosios organizacijos teigimu, kainos skirtumas tarp Įrangos pirkimo ir Įrangos nuomos nėra žymus. Eksploatuojamos Įrangos (7 vnt.) techninės priežiūros paslaugų metinės išlaidos – 143100 Eur. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu Perkančioji organizacija eksploatuoja – 2020 m. išsinuomotus 2 vnt. Įrangos ir 2018 m. nusipirktus 2 vnt. Įrangos, tai tik praėjus keleriems metams nuo Įrangos nuomos ir įsigijimo ir įvertinus rezultatus, bus galima daryti tikslesnes išvadas, kuris variantas iš tiesų yra racionalesnis.
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
- |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Tarnyba, įvertinusi Pirkimą, Įstatymo nuostatų pažeidimų nenustatė. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos sprendimu, Jūs galite jį apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
Pastabos
1. Pirkimo sąlygų 4 priedo „Paslaugų sutartis (projektas)“ (toliau – Sutarties projektas) 3.1 punkte nustatyta, kad „Sutartyje nustatomas kainos apskaičiavimo būdas – fiksuota kaina su peržiūra“. Atsižvelgiant į tai, kad mokėjimai už suteiktas paslaugas atliekami kas mėnesį (Sutarties projekto 4 punktas), rekomenduojame pirkimo dokumentuose nustatyti reikalavimus, kad tiekėjai pasiūlymuose pateiktų „fiksuotos kainos“ sudedamąsias dalis (pvz., mėnesio įkainius), kurie būtų įtraukti į pirkimo sutartį ir taikomi atsiskaitymų už suteiktas paslaugas metu. 2. Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2020-05-20 įsakymu Nr. AD2-899 „Dėl transporto priemonių greičio ir raudonosios šviesos valdiklių Klaipėdos miesto gatvėse nuolatinio veikimo užtikrinimo paslaugų pirkimo supaprastinto atviro konkurso būdu“ sudarytos ekspertų komisijos nariai M.P. ir A.U. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai (toliau – VTEK) pateiktose deklaracijose nenurodė savo dalyvavimo ekspertinėje veikloje. |
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami