išvada 2020 (3)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
Anykščių rajono savivaldybės administracijai J. Biliūno g. 23 29111 Anykščiai ; | 2020-01-17 Į 2019-12-20 | Nr. Nr. | 4S-56(7.4.)E 1-SD-4141 | |||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 95 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko Anykščių rajono savivaldybės administracijos (toliau – Perkančioji organizacija) vykdomo pirkimo vertinimą (toliau – Vertinimas).
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Anykščių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių maitinimo paslaugos pirkimas“ (skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (toliau – CVP IS) 2019-10-19, pirkimo Nr. 457477; toliau – Pirkimas) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymas (redakcija nuo 2019-06-11) (toliau – Įstatymas) |
Pirkimo būdas | Atviras konkursas |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | 1 101 995,13 Eur su PVM |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | - |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Išsamus Pirkimo vertinimas / iki sutarties sudarymo procedūros |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | - |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas - |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 28 straipsnio 1 dalis[1] Įstatymo 17 straipsnis 1 dalis[2] Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punktas[3] | |
Pirkimą vykdo Perkančiosios organizacijos direktoriaus 2019-07-15 įsakymu Nr. 1-AĮ-553 „Dėl laikinosios viešųjų pirkimų komisijos sudarymo, atliekant Anykščių rajono savivaldybės mokinių maitinimo paslaugų viešąjį pirkimą“ sudaryta laikinoji viešųjų pirkimų komisija (toliau – Pirkimo komisija). Pirkimo komisija 2019-10-15 posėdyje patvirtino Pirkimo dokumentus (protokolas Nr. 2). Pirkimo sąlygų priede Nr. 2 „Anykščių rajono savivaldybės mokinių maitinimo paslaugų techninė specifikacija“ (toliau – Techninė specifikacija) įtvirtinta, kad bus perkama mokinių/vaikų ir kitų mokyklos bendruomenės narių maitinimo paslauga, teikiama Anykščių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose ir jų skyriuose (iš viso 13-oje paslaugų teikimo vietų)[4]. Pirkimo sąlygų 2.3 punkte nurodyta, kad Pirkimo objektas į dalis neskaidomas, motyvuojant tuo, kad atskiros Pirkimo objekto dalys taps mažiau patrauklios tiekėjams, dėl ko sumažės jų konkurencija ir neabejotinai padidės siūloma kaina, be to, atsižvelgiant į tai, kad dalyje mokyklų, ypatingai esančių Anykščių rajone kaimo mokyklų (Debeikių, Kurklių, Viešintų), labai mažas mokinių skaičius, didelės komunalinių paslaugų išlaidos, todėl Pirkimo objekto skaidymas į dalis ne tik neužtikrins konkurencijos, bet nebus gauta nė vieno pasiūlymo apskritai. Perkančiosios organizacijos paprašius[5], išsamiai paaiškinti ir pagrįsti priimtą sprendimą neskaidyti Pirkimo objekto į atskiras dalis, pateikiant informaciją dėl prieš Pirkimą vykdytų rinkos tyrimų/konsultacijų, duomenis, apie neįvykusius viešuosius pirkimus, bei paskaičiavimus, pagrindžiant aukščiau minėtame Pirkimo sąlygų 2.3 punkte pateiktą paaiškinimą dėl Pirkimo neskaidymo į dalis, Perkančioji organizacija paminėjo[6], kad iki Pirkimo pradžios buvo atliktas rinkos tyrimas bei poreikių analizė, kurie padėjo nustatyti Pirkimo vertę, ir tuo pačiu, vėliau vertinant gautą pasiūlymą, nustatyti, ar pasiūlymo kaina yra priimtina, ne per didelė, taip pat nurodė aplinkybes, dėl kurių netikslinga Pirkimo objektą skaidyti į dalis, tai: 1) siekis visose mokyklose tiekti vienodą maitinimą, užtikrinant viešąjį interesą maitinti sveikai, naudojant kokybiškus maisto produktus; 2) dėl mokyklose, ypač esančiose kaimo vietovėse, nuolat mažėjančio mokinių skaičiaus (Kurkliuose esančioje mokykloje šiuo metu mokosi ir maitinimo paslaugas gauna 7 mokiniai, Traupio mokykloje – 34, iš kurių maitinimo paslaugos teikiamos 24 mokiniams, Debeikių mokykloje – 38, iš kurių maitinimo paslaugos teikiamos 11, Viešintų mokykloje – 43, iš kurių maitinimo paslaugos teikiamos 17), bei dėl didelių vidutinių metinių išlaidų už komunalines paslaugas šiose mokyklose (Kurkliuose esančioje mokykloje – 2 400,00 Eur/mėn., Traupio mokykloje – 900,00 Eur/mėn., Debeikių mokykloje – 3 267,76 Eur/mėn., Viešintų mokykloje- 3 200,00 Eur/mėn.), tiekėjai, įvertinę realią situaciją (komunalinių mokesčių dydį, darbuotojų atlyginimus, kitus mokesčius), tikrai susidurs su nuostolingu paslaugų teikimu, todėl Pirkimo objektą išskaidžius į dalis, tose dalyse, į kurias būtų įtrauktos aukščiau nurodytos rajono mokyklos, tiekėjų pasiūlyta kaina bus per didelė arba pasiūlymai iš viso nebus pateikti; 3) Pirkimo objekto neskaidymą į dalis Perkančioji organizacija taip pat grindžia ir tuo, kad dėl mažėjančio mokinių skaičiaus, Anykščių rajono savivaldybė planuoja trijų Anykščių rajono pagrindinių mokyklų (Debeikių, Traupio ir Viešintų) reorganizaciją, dėl ko, tuo atveju, jeigu Pirkimo objektas būtų suskaidytas į dalis, kurioms pasiūlymus pateiktų skirtingi tiekėjai, reorganizavus (sujungus) minėtas mokyklas, Perkančiajai organizacijai atsirastų būtinybė koordinuoti atitinkamas dalis laimėjusius tiekėjus. Papildomai Perkančioji organizacija pažymėjo, kad vykdant Pirkimo procedūras, buvo gautas vienintelis pasiūlymas, kas tik parodo menką rinkos dalyvių susidomėjimą mokinių maitinimo paslaugų teikimo pirkimais Anykščių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose ir jų skyriuose. Įvertinusi pateiktus paaiškinimus, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančiosios organizacijos argumentai nepagrindžia Pirkimo objekto neskaidymo į dalis, priešingai – Perkančiosios organizacijos priimtas sprendimas neskaidyti Pirkimo objekto į dalis dirbtinai apriboja tiekėjų konkurenciją ir juos diskriminuoja bei sąlygoja tai, kad Pirkimo sąlygose nustatytus reikalavimus atitinkančius pasiūlymus gali teikti tik nedidelė dalis tiekėjų. Savo išvadą Tarnyba grindžia žemiau nurodytais argumentais. Mokinių maitinimo paslaugos turi būti teikiamos vadovaujantis Pirkimo sąlygų 2 priede – Techninėje specifikacijoje nustatytais reikalavimais[7]. Techninės specifikacijos 2.1–2.9 punktuose įtvirtinti atitinkami teisės aktai, kurių aktualia redakcija paslaugų teikėjas privalo vadovautis, teikdamas mokinių maitinimo paslaugas Perkančiosios organizacijos nurodytose mokyklose. Taigi, ne Perkančiosios organizacijos sprendimas Pirkimo objekto neskaidyti į dalis, o privalomumas tiekėjams teikiant mokinių maitinimo paslaugas vadovautis Techninėje specifikacijoje nurodytais teisės aktais, reglamentuojančiais mokinių maitinimo organizavimo tvarką, mokyklų valgiaraščių derinimo tvarką, pan., užtikrina vienodą maitinimą visose mokyklose pagal patvirtintus valgiaraščius, sudaromus atsižvelgiant į vaikų amžiaus grupes, sudarant galimybę rinktis iš kelių karštųjų pietų patiekalų ir kelių garnyrų, kai vienas iš patiekalų turi būti tausojantis virškinimo sistemą. Be to, atkreipiame dėmesį ir į tai, kad, šiuo atveju, ekonomiškai naudingiausiam pasiūlymui išrinkti Perkančioji organizacija pasirinko kainos kriterijų, tačiau mokinių maitinimo teikimo paslaugas perkant iš tiekėjų sveiko ir kokybiško maisto tiekimą mokyklose galėtų paskatinti ekonomiškai naudingiausiam pasiūlymui vertinti pasirinkus kainos ir kokybės santykio kriterijų, taip pat į sutarčių projektą, be kitų reikalavimų, įtraukus nuostatas dėl ekologiškų maisto produktų, atsižvelgiant į sezoniškumą, tiekimo, ir pan., tokiu būdu atveriant galimybes įsigyti vertingesnį ir kokybiškesnį maistą. Perkančioji organizacija teigia, kad dėl nuolat mažėjančio mokinių skaičius kaimo mokyklose ir dėl didelių komunalinių paslaugų išlaidų mokyklose, tiekėjai, įvertinę realią situaciją, Pirkimo objekto išskaidymo į dalis atveju, tose Pirkimo dalyse (mokyklose) pateiks pasiūlymus su Perkančiajai organizacijai per didele kaina arba pasiūlymai iš viso nebus pateikti, tačiau, atkreipiamas dėmesys, kad prieš šį Pirkimą vykdyto mokinių maitinimo paslaugų teikimo pirkimo[8], kurio objektas taip pat nebuvo skaidomas į dalis, procedūrų metu pasiūlymą pateikė vienintelis tiekėjas, kurio pasiūlymas buvo atmestas būtent dėl per didelės, Perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos. Be to, Perkančioji organizacija dėl paminėtų teiginių Tarnybai pateiktame rašte[9] nurodė tik deklaratyvaus pobūdžio informaciją, nepagrindžiant jos atliktais skaičiavimais ar jokiais kitais dokumentais. Perkančioji organizacija nurodė, kad tam tikros mokyklos, kuriose mokosi itin mažas mokinių skaičius, gali būti reorganizuotos (sujungtos), dėl ko, tuo atveju, jeigu Pirkimo objektas būtų suskaidytas į dalis, kurioms pasiūlymus būtų pateikę skirtingi tiekėjai, po reorganizacijos (sujungimo) Perkančioji organizacija turėtų koordinuoti atitinkamas dalis laimėjusius skirtingus tiekėjus. Tarnyba pažymi, kad tam tikra administracinė našta, susijusi su sutarčių įgyvendinimo priežiūra, yra neišvengiama, todėl tai negali būti laikoma pakankamu pagrindu Pirkimo objekto neskaidyti į dalis. Pirkimo objekto skaidymas į dalis praktikoje laikytinas itin efektyvia priemone į pirkimus pritraukti smulkiam ir vidutiniam verslui bei padidinti konkurencijai, o šiuo atveju, Pirkimo sąlygose nustačius, kad mokinių maitinimo paslaugos turi būti teikiamos Anykščių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose ir jų skyriuose (iš viso 13-oje paslaugų teikimo vietų)[10], t. y. tiek Anykščių mieste, tiek Anykščių rajone, mokinių maitinimo paslaugų teikimu galėtų būti suinteresuoti daugiau tiekėjų. Atsižvelgiant į tai, vertinamu atveju išskaidžius Pirkimo objektą į atskiras dalis (nebūtinai į 13, kaip šiuo atveju), o, pavyzdžiui, Pirkimo objektą skaidant į dalis pagal Anykščių mieste esančias mokyklas, o kaimo vietovėse esančias mokyklas, įvertinus juose nuolat mažėjantį mokinių skaičių, apjungiant, pavyzdžiui, pagal teritoriją ar galimybes maistą gaminti pačių mokyklų valgyklose arba pagamintą maistą ten atvežti ir išdalinti[11], į vieną dalį ar kelias, pan., atskirose Pirkimo objekto dalyse galėtų dalyvauti ir tie tiekėjai, kurie turi galimybę maitinimo paslaugas teikti mažesniam mokinių skaičiui, kas sudarytų galimybę Pirkime dalyvauti didesniam potencialių tiekėjų ratui, tuo užtikrinant konkurenciją. Apibendrinus tai, kas išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad Perkančioji organizacija nuspręsdama neskaidyti Pirkimo objekto į dalis, pažeidė Įstatymo 28 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus reikalavimus, Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir proporcingumo principus bei Įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 1 punkte perkančiosioms organizacijoms nustatytą tikslą – siekti, kad paslaugoms įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai. | ||
2. | Įstatymo 47 straipsnio 1 dalis[12] Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[13] | |
Techninio ir profesinio tiekėjo pajėgumo vertinimo tikslas – įsitikinti, jog tiekėjas turi pakankamus įgūdžius, priemones, įrankius, personalą ir kt., reikalingus pirkimo sutarties vykdymui[14]. Atsižvelgiant į tai, Pirkimo sąlygų 3 dalies „Paslaugų teikėjų pašalinimo pagrindai ir reikalaujama kvalifikacija“ 3.6 punkto lentelės 3.6.3 punkte įtvirtintas Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos (toliau – Kvalifikacijos metodika) 21.1.2 punkto 2) papunktyje rekomenduojamas reikalavimas, pagrindžiantis tiekėjų techninį ir profesinį pajėgumą, kad „tiekėjas per 3 pastaruosius metus (arba laiką nuo paslaugų teikėjo įregistravimo dienos, jei paslaugų teikėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) turi būti sėkmingai įvykdęs ir (ar) vykdo bent vieną ar daugiau sutarčių, kuri (-os) yra susijusi (-os) su pirkimo objektu (maitinimo paslaugos). Įvykdytos (-ų) sutarties (-čių) arba vykdomos (-ų) sutarties (-čių) įvykdyta dalis, sudėjus turi būti ne mažesnės vertės kaip 0,5 numatomos atliekamo pirkimo vertės“. Pirkimo sąlygų 3.6.4 punkte taip pat įtvirtintas reikalavimas, kad „per pastaruosius 3 metus arba laiką nuo tiekėjo įregistravimo dienos (jeigu tiekėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) tiekėjas turi būti įvykdęs ir (ar) šiuo metu vykdo bent vieną ar kelias maitinimo paslaugų sutartį/sutartis, kai pagal sutartį/sutartis yra maitinama ne mažiau kaip 500 asmenų per dieną <...>“. Įvertinus tai, kad Pirkimo sąlygose, be Kvalifikacijos metodikoje rekomenduojamo reikalavimo[15], įtvirtintas dar vienas kvalifikacinis reikalavimas[16], susijęs su pagal sutartį/sutartis maitinamų asmenų skaičiumi per dieną, daroma išvada, kad abiejų kvalifikacinių reikalavimų, pagrindžiančių tiekėjų techninį ir profesinį pajėgumą, nustatymas Pirkimo sąlygose ir jų taikymas kartu yra perteklinis, neproporcingas ir dirbtinai ribojantis konkurenciją. Pažymėtina, kad nors perkančiosioms organizacijoms Įstatymas suteikia teisę nustatyti kvalifikacinius reikalavimus, siekiant įsitikinti tiekėjų pajėgumu vykdyti sutartį, vykdant pirkimus būtina atsižvelgti į konkretaus perkamo objekto specifiką, apimtį, ypatingus perkančiosios organizacijos poreikius, ir pagal tai nustatyti tokius minimalius kvalifikacijos reikalavimus, kurie dirbtinai neribotų tiekėjų konkurencijos ir užtikrintų įmanomai didžiausią pasiūlymų skaičių, kad, šiuo atveju, paslaugos būtų įsigytos racionaliai naudojant Pirkimui skirtas lėšas. Apibendrinus tai, kas išdėstyta, Tarnyba konstatuoja, kad be Kvalifikacijos metodikoje rekomenduojamo reikalavimo[17], Pirkimo sąlygose[18] nustatydama dar vieną kvalifikacinį reikalavimą – tiekėjui būti įvykdžius bent vieną ar kelias maitinimo paslaugų sutartį/sutartis, kai pagal sutartį/sutartis yra maitinama ne mažiau kaip 500 asmenų per dieną, Perkančioji organizacija pažeidė Įstatymo 47 straipsnio 1 dalies reikalavimą, kad kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, bei Įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje įtvirtintą proporcingumo principą. |
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Atsižvelgiant į Vertinimo išvados II dalyje nustatytus Įstatymo pažeidimus, vadovaujantis Įstatymo 95 straipsnio 2 dalies 5 punktu, Tarnyba įpareigoja Anykščių rajono savivaldybės administraciją:
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
1. | |
Perkančiosios organizacijos direktoriaus įsakymu[19] paskirta Pirkimo komisijos narė J. B. Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai pateiktoje privačių interesų deklaracijoje nėra deklaravusi savo kaip viešųjų pirkimų komisijos nario statuso, nors dalyvavo Pirkimo komisijos posėdžiuose priimant sprendimus dėl Pirkimo. |
[1] „Tarptautinis pirkimas privalo būti, o supaprastintas ar šio įstatymo 2 priede nurodytų socialinių ir kitų specialiųjų paslaugų pirkimas gali būti atliekamas skaidant pirkimo objektą į dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą pirkimo sutartį, ir apibrėžiant šių dalių apimtį ir dalyką. Pirkimo objektas skaidomas į dalis kiekybiniu, kokybiniu pagrindu ar pagal skirtingus jo įgyvendinimo etapus“.
[2] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[3] „Perkančioji organizacija turi siekti, kad: 1) prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai“.
[4] Pirkimo sąlygų priedo Nr. 2 „Techninė specifikacija“ 1.1 punkte nustatytos paslaugų teikimo vietos: 1.1.1. Jono Biliūno gimnazija Anykščiuose, 1.1.2. Antano Vienuolio progimnazija Anykščiuose, 1.1.3. Antano Baranausko pagrindinė mokykla Anykščiuose, 1.1.4. Antano Baranausko pagrindinės mokyklos specialiojo ugdymo skyrius-daugiafunkcis centras Anykščiuose, 1.1.5. Troškūnų Kazio Inčiūros gimnazija Žiedonių k., 1.1.6. Troškūnų Kazio Inčiūros gimnazijos Raguvėlės pradinio ugdymo skyrius Raguvėlės k., 1.1.7. Kavarsko pagrindinė mokykla-daugiafunkcis centras Kavarske, 1.1.8. Jono Biliūno gimnazijos Kavarsko vidurinio ugdymo skyrius Kavarske, 1.1.9. Svėdasų Juozo-Tumo Vaižganto gimnazija Svėdasuose, 1.1.10. Debeikių pagrindinė mokykla Debeikiuose, 1.1.11. Viešintų pagrindinė mokykla-daugiafunkcis centras Viešintų mstl., 1.1.12. Antano Baranausko pagrindinės mokyklos Kurklių Stepono Kairio skyrius Kurkliuose; 1.1.13. Traupio pagrindinė mokykla Traupyje.
[5] Viešųjų pirkimų tarnybos 2019-12-16 raštas Nr. 4S-1363(7.4.) „Dėl informacijos ir dokumentų pateikimo“.
[6] Anykščių rajono savivaldybės administracijos 2019-12-20 raštas Nr. 1-SD-4141 „Dėl informacijos ir dokumentų pateikimo“.
[7] Pirkimo sąlygų 2.2 punktas.
[8] „Anykščių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokinių maitinimo paslaugos“ (skelbtas CVP IS 2019-07-31, pirkimo Nr. 447396).
[9] Anykščių rajono savivaldybės administracijos 2019-12-20 raštas Nr. 1-SD-4141 „Dėl informacijos ir dokumentų pateikimo“.
[10] Pirkimo sąlygų priedo Nr. 2 „Techninė specifikacija“ 1.1.1–1.1.13 punktai.
[11] Pažymėtina, kad Techninės specifikacijos 21.1.1 – 21.1.13 punktuose nurodyta informacija, kokiose mokyklose maistas gali būti gaminamas mokyklos valgykloje, taip pat – kokiose mokyklose maistas gali būti gaminamas pačių mokyklų valgyklose arba gali būti tiekėjo atvežamas ir išdalinamas.
[12] „<...> Perkančiosios organizacijos nustatyti kandidatų ar dalyvių kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos, turi būti proporcingi ir susiję su pirkimo objektu, tikslūs ir aiškūs <...>“.
[13] „Perkančioji organizacija užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[14] Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017-06-29 įsakymu Nr.1S-105 „Dėl tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“ 21 punktas.
[15] Pirkimo sąlygų 3 dalies „Paslaugų teikėjų pašalinimo pagrindai ir reikalaujama kvalifikacija“ 3.6 punkto lentelės 3.6.3 punkte įtvirtinta, kad „tiekėjas per 3 pastaruosius metus (arba laiką nuo paslaugų teikėjo įregistravimo dienos, jei paslaugų teikėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) turi būti sėkmingai įvykdęs ir (ar) vykdo bent vieną ar daugiau sutarčių, kuri (-os) yra susijusi (-os) su pirkimo objektu (maitinimo paslaugos). Įvykdytos (-ų) sutarties (-čių) arba vykdomos (-ų) sutarties (-čių) įvykdyta dalis, sudėjus turi būti ne mažesnės vertės kaip 0,5 numatomos atliekamo pirkimo vertės“.
[16] Pirkimo sąlygų 3 dalies „Paslaugų teikėjų pašalinimo pagrindai ir reikalaujama kvalifikacija“ 3.6 punkto lentelės 3.6.4 punktas.
[17] Pirkimo sąlygų 3 dalies „Paslaugų teikėjų pašalinimo pagrindai ir reikalaujama kvalifikacija“ 3.6 punkto lentelės 3.6.3 punkte įtvirtinta, kad „tiekėjas per 3 pastaruosius metus (arba laiką nuo paslaugų teikėjo įregistravimo dienos, jei paslaugų teikėjas vykdė veiklą mažiau nei 3 metus) turi būti sėkmingai įvykdęs ir (ar) vykdo bent vieną ar daugiau sutarčių, kuri (-os) yra susijusi (-os) su pirkimo objektu (maitinimo paslaugos). Įvykdytos (-ų) sutarties (-čių) arba vykdomos (-ų) sutarties (-čių) įvykdyta dalis, sudėjus turi būti ne mažesnės vertės kaip 0,5 numatomos atliekamo pirkimo vertės“.
[18] Pirkimo sąlygų 3 dalies „Paslaugų teikėjų pašalinimo pagrindai ir reikalaujama kvalifikacija“ 3.6 punkto lentelės 3.6.4 punktas.
[19] Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2019-07-15 įsakymas Nr. 1-AĮ-553 „Dėl laikinosios viešųjų pirkimų komisijos sudarymo, atliekant Anykščių rajono savivaldybės mokinių maitinimo paslaugų viešąjį pirkimą“.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami