išvada 2020 (49)
VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBA
UAB Verslo aptarnavimo centrui P. Lukšio g. 5B 08221 Vilnius ; Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūrai Labdarių g. 3 01120 Vilnius ; | 2020-02-26 Į 2020-02-07 2020-02-24 | Nr. Nr. | 4S-199(7.29.)E (29-2-2)-APVA-153 el. laišką | ||
VERTINIMO IŠVADA
Viešųjų pirkimų tarnyba (toliau – Tarnyba), vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ir pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymo 101 straipsnio 1 dalies 2 punktu, atliko UAB Verslo aptarnavimo centro[1] (toliau – Perkantysis subjektas) vykdyto pirkimo vertinimą (toliau – Vertinimas).
I dalis. Bendra informacija
Pirkimo* pavadinimas, numeris (jeigu skelbtas), pirkimo paskelbimo (kvietimo pateikti paraišką/pasiūlymą) data/ sutarties pavadinimas, data, numeris | „Internetinio tinklalapio kūrimo, plėtros, priežiūros ir administravimo paslaugos“ (skelbtas Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje 2018-01-15, pirkimo Nr. 362276; toliau – Pirkimas)/ Pirkimo pagrindu su tiekėju UAB „Fresh Media“ sudarytos 2 sutartys: 1. 2018-05-07 sutartis Nr. VKJ-S-2018-57 su UAB Vilniaus kogeneracine jėgaine ir 2. 2018-05-02 sutartis Nr. 2018-SUT-11 su UAB Kauno kogeneracine jėgaine (toliau abi kartu – Sutartys) |
Pirkimo vykdymo/sutarties sudarymo teisinis pagrindas | Lietuvos Respublikos pirkimų, atliekamų vandentvarkos, energetikos, transporto ir pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų, įstatymas (redakcija nuo 2017-07-01) (toliau – Įstatymas); UAB Verslo aptarnavimo centro generalinės direktorės 2017-07-03 įsakymu Nr. 1S-17-63 patvirtintas Mažos vertės pirkimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) |
Pirkimo būdas | Skelbiama apklausa |
Planuojama (nenurodoma, jeigu pirkimas vertinamas iki vokų su pasiūlymais atplėšimo procedūros), faktinė pirkimo/sutarties vertė Eur be PVM | Preliminari Pirkimo vertė – 15 000,00 Eur be PVM/ Sutarčių vertė – po 8 167,50 Eur su PVM kiekviena |
Tiekėjas / teikėjas / rangovas / koncesininkas, juridinio asmens kodas (su kuriuo sudaryta sutartis) | UAB „Fresh Media“ (126032084) |
Pirkimo/sutarties vertinimo apimtys/etapas | Dalinis Pirkimo vertinimas dėl ekonominio naudingumo vertinimo kriterijų vertinimo metodikos/ Pirkimo procedūrų vertinimas po Sutarčių sudarymo |
Pirkimas finansuojamas ES lėšomis, projekto pavadinimas, Įgyvendinančioji institucija | UAB Vilniaus kogeneracinė jėgainė interneto svetainės kūrimas dalinai finansuojamas Europos Sąjungos (toliau – ES) lėšomis pagal 2014–2020 m. ES fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darbus naudojimas ir pritaikymas prie klimato kaitos“ įgyvendinimo 05.2.1-APVA-V-022 priemonę „Komunalinių atliekų deginimo pajėgumų plėtra“, projektas „Komunalinių atliekų naudojimo energijai gauti pajėgumų sukūrimas Vilniaus mieste“, projekto kodas Nr. 05.2.1-APVA-V-022-01-0001. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Įgyvendinančioji institucija) |
Jei dėl pirkimo/sutarties vyksta teismo procesas, nurodyti ieškinio (skundo) dalykus, bylos šalių pavadinimus, ar taikomos laikinosios apsaugos priemonės, teisminio nagrinėjimo stadija, pvz., apygardos, apeliacinis teismas - |
*viešasis pirkimas/pirkimas, atliekamas gynybos ir saugumo srityje/pirkimas, atliekamas vandentvarkos, energetikos, transporto ar pašto paslaugų srities perkančiųjų subjektų/įmonių, veikiančių energetikos srityje, energijos ar kuro, kurių reikia elektros ir šilumos energijai gaminti, pirkimas/koncesija
II dalis. Vertinimo apimtyje nustatyti pažeidimai
1. | Įstatymo 37 straipsnio 3 dalis[2] Įstatymo 64 straipsnio 5 dalis[3] Įstatymo 17 straipsnio 1 dalis[4] |
Vadovaujantis Aprašo 4.4 punkto nuostatomis[5], Pirkimą vykdė Pirkimo organizatorius[6]. Remiantis Pirkimo sąlygų Specialiųjų pirkimo sąlygų (toliau – SPS) 5.1 punktu, Pirkimo sąlygose nustatytus reikalavimus atitinkantys pasiūlymai vertinami pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų – kainos[7] (C) ir kokybės[8] (T) santykį. Kokybei vertinti pasirinktas kriterijus „Užduoties atlikimo kokybė“ išskaidytas į 3 parametrus[9] (T): 1. „Siūlomas turinio valdymo sistemos sprendimas“ (P1), 2. „Interneto svetainės dizaino grafinis sprendimas“ (P2) ir 3. „Modulių funkcionalumas“ (P3). Dalyviai, teikdami pasiūlymą, be kitų SPS 4.2 punkte nurodytų dokumentų, turėjo pateikti pagal Pirkimo sąlygų priede Nr. 5 prie SPS „Užduotis tiekėjams“ nustatytus reikalavimus atliktos užduoties (parengto Vilniaus kogeneracinės jėgainės ir Kauno kogeneracinės jėgainės svetainių pagrindinio puslapio ir vieno vidinio puslapio dizaino sprendimo) aprašymą „pdf“ formatu (apimtis ne daugiau kaip 10 lapų) arba „Power Point“ formatu (apimtis ne daugiau 30 skaidrių)[10], ir jį pristatyti suderintu laiku, Perkančiojo subjekto nurodytoje vietoje Vilniaus mieste[11]. Tiekėjų pasiūlymų (užduoties) atitikimas kokybės kriterijaus (T) parametrams (P1, P2, P3) vertinamas ekspertinio vertinimo metodu[12], kurį atliko ekspertai pagal Pirkimo sąlygų priedo Nr. 4 prie Specialiųjų pirkimo sąlygų „Pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo metodika“ 2 lentelėje „Užduoties atlikimo kokybės kriterijaus parametrų reikšmių nustatymui skiriami balai“ (toliau – Ekspertinio vertinimo metodika) pateiktų skirtinų balų reikšmių aprašymus/apibūdinimus. Pagal Ekspertinio vertinimo metodikoje esančius duomenis (parametrų reikšmes), kiekvienas ekspertas, vertindamas pasiūlymų atitikimą ekonominio naudingumo parametrams, suteikia tam tikrą balą: P1 – 0-4, 5-6, 7-8, 9-10; P2 – 0-3, 4-6, 7-10; P3 – 0-4, 5-6, 7-8, 9-10. Įvertinusi Ekspertinio vertinimo metodikoje nustatytą ekonominio naudingumo vertinimo tvarką, Tarnyba pažymi, kad Perkančiojo subjekto pasirinkta tiekėjų pateiktų aprašymų, susijusių su siūlomu turinio valdymo sistemos sprendimu (P1), interneto svetainės dizaino grafiniu sprendimu (P2) ir modulių funkcionalumu (P3), vertinimo tvarka (skirtinų balų reikšmių aprašymai/apibūdinimai) yra abstrakti dėl joje naudojamų sąvokų, pavyzdžiui, „išsamus ir detalus sistemos aprašymas“, „beveik nereikalauja specialiųjų techninių žinių“, „ne visada aiškiai suprantamas“, „turi neesminių trūkumų“, „sunkiai suprantamas“, „sistemos aprašymas yra paviršutiniškas, nedetalus ir (ar) neaiškus“, „unikalus ir vientisas“, „lengvai suprantamas vartotojui“, „ne visiškai išskirtinis ir savitas“ „gilus situacijos supratimas“, „aiškus Pirkėjo prioritetų suvokimas“, „pakankamai aiškus ir detalus“, „turi neesminių trūkumų“, ir pan., todėl suteikė neribotas pasirinkimo galimybes Perkančiajam subjektui vertinti tiekėjų pasiūlymus subjektyviai, t. y. neužtikrino objektyvaus bei skaidraus balų skyrimo pasiūlymų vertinimo metu, kas suponuoja subjektyvų pasiūlymų vertinimą ir pažeidžia skaidrumo bei lygiateisiškumo principus. Pažymėtina, kad siekiant tinkamai patikrinti ir įvertinti tiekėjų pasiūlymus, balų skyrimo tvarka pagal nustatytus kriterijus ir jų parametrus turi būti aiškiai suformuluota Pirkimo dokumentuose, kad tiekėjai, Perkantysis subjektas (įskaitant ir pasiūlymų vertinimui pasitelktus ekspertus) vienareikšmiškai ir be skirtingų interpretacijų suvoktų nustatytą balų skyrimo tvarką ir ja vadovautųsi. Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (toliau – LAT), formuodamas teisės taikymo praktiką, nurodė[13], kad „tais atvejais, kai pagal perkančiosios organizacijos parengtas pirkimo sąlygas sprendžiant dėl tiekėjų pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinamas ne konkretus matmuo (pvz., fizikinis dydis), tačiau prašoma pateikti nurodyto kriterijaus aprašymą, perkančiajai organizacijai kyla pareiga kuo tiksliau ir detaliau aprašyti vertinimo kriterijus, kuriais remiantis bus skiriami konkretūs ekonominio naudingumo balai“. LAT taip pat pažymėjo[14], kad pirkimo sąlygose dėl ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo kriterijų nenustačius detalios kriterijų vertinimo sistemos, susiklosto situacija, kai konkretaus pasiūlymo vertinimas priklausys nuo subjektyvaus vertintojo požiūrio, perkančiosios organizacijos poreikių ar motyvų, o tai neatitinka Įstatyme įtvirtinto skaidrumo imperatyvo, todėl tokios pirkimo sąlygos neteisėtos. Pasiūlymų vertinimo kriterijus aprašius vartojant nekonkrečias, neobjektyvias, išskirtinai subjektyvaus vertinamojo pobūdžio sąvokas, detaliau nepaaiškinus jų turinio, nenurodant jų reikšmės bei įtakos balų skyrimui ir bendram ekonominio naudingumo kriterijų vertinimui, kyla rizika, kad tiek atskiri tiekėjai, tiek perkančioji organizacija galėjo skirtingai suprasti ir vertinti. Atsižvelgiant į tai, kad mažos vertės pirkimai atliekami pagal Aprašą, kurio 18.3.12 punkte nustatyta, kad „Perkantieji subjektai ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą išrenka vadovaudamiesi Komunalinio sektoriaus pirkimų įstatymo 64 straipsnio 1 dalyje ir 3-9 dalyse nustatytais reikalavimais“, Tarnyba konstatuoja, kad Perkantysis subjektas, nustatydamas pasiūlymų vertinimo tvarką, nesivadovavo Aprašo 18.3.12 punkto nuostatomis, tuo pažeidė Įstatymo 37 straipsnio 3 dalies nuostatas, o įvertinus tai, kad Perkančiojo subjekto nustatyta pasiūlymų vertinimo tvarka, susijusi su kriterijaus (T)/jo parametrų (P1 P2, P3) vertinimu, suformuluota netinkamai – pažeidė Įstatymo 64 straipsnio 5 dalies reikalavimus bei Įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus. Tarnyba papildomai pastebi, kad:
|
III dalis. Kiti nustatyti pažeidimai
- |
IV dalis. Sprendimas
Apibendrindama Tarnyba konstatuoja, kad Perkantysis subjektas pažeidė Įstatymo 37 straipsnio 3 dalies nuostatas, 64 straipsnio 5 dalies reikalavimus bei Įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje įtvirtintus skaidrumo ir lygiateisiškumo principus. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 5 ir 17 straipsniais, nesutikę su Tarnybos išvada, Jūs galite ją apskųsti teismui šio įstatymo nustatyta tvarka. |
**kiekvieno pirkimo/sutarties vertinimas aprašomas atskirai
Pastabos
[1] Pirkimas atliekamas kitų perkančiųjų subjektų vardu: įgaliotasis subjektas – UAB Vilniaus aptarnavimo centras, įgaliojusios organizacijos – UAB Vilniaus kogeneracinė jėgainė (303782367) ir UAB Kauno kogeneracinė jėgainė (303792888).
[2] „Mažos vertės pirkimai atliekami pagal perkančiojo subjekto, vadovaujantis šiuo įstatymu, patvirtintas taisykles“.
[3] „Pasirinkti pasiūlymų vertinimo kriterijai neturi perkančiajam subjektui suteikti neribotos pasirinkimo laisvės ir turi užtikrinti veiksmingą tiekėjų konkurenciją. Pasiūlymų vertinimo kriterijai turi būti suformuluoti taip, kad tiekėjų pasiūlymuose pateiktos informacijos atitiktį nustatytiems pasiūlymų vertinimo kriterijams būtų galima patikrinti <...>“.
[4] „Perkantysis subjektas užtikrina, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų“.
[5] Kai mažos vertės pirkimams atlikti nesudaroma viešojo pirkimo komisija, tokius pirkimus UAB Verslo aptarnavimo centro nustatyta tvarka organizuoja ir atlieka UAB Verslo aptarnavimo centro vadovo ar jo įgalioto asmens paskirtas darbuotojas – pirkimų organizatorius.
[6] Pirkimo organizatorius įvardintas Pirkimo pažymoje.
[7] Lyginamasis svoris ekonominio naudingumo įvertinime – 60 proc.
[8] Lyginamasis svoris ekonominio naudingumo įvertinime – 40 proc.
[9] Pirkimo sąlygų priedo Nr. 4 prie Specialiųjų pirkimo sąlygų „Pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo metodika“ 1 lentelė.
[10] Specialiųjų pirkimo sąlygų 4.2.5 punktas.
[11] Specialiųjų pirkimo sąlygų 5.2 punktas.
[12] Pirkimo sąlygų priedo Nr. 4 prie Specialiųjų pirkimo sąlygų „Pasiūlymų ekonominio naudingumo vertinimo metodika“ 1 punktas.
[13] Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2018-05-03 nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-178-378/2018.
[14] Lietuvos Aukščiausiojo Teismo 2018-10-31 nutartis civilinėje byloje Nr. e3K-3-398-469/2018.
Komentarai
0 komentarų
Komentarai prie šio straipsnio nėra leidžiami